יום שני, 20.05.2024 שעה 22:02

"התפרקנו, זה לא צריך לקרות": תסכול במכבי

הצהובים מאוכזבים מההפסד לפרטיזן, ה-3 ברצף ביורוליג: "בדרבי אי אפשר להיות רכים כמו שהיינו, לסור ולידיי עשו מה שהם רוצים, אסור שזה יחזור שוב"

|
עודד קטש ושחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת
עודד קטש ושחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

תסכול במכבי תל אביב לאחר ההפסד אמש (שישי) 96:88 לפרטיזן בלגרד במסגרת המחזור השמיני של היורוליג. במועדון דיברו לאחר המשחק על הרכות שהפגינו חניכיו של עודד קטש מול אלו של ז׳ליקו אובראדוביץ׳ בדרך להפסד שלישי רצוף ביורוליג, שגם היה הפסד החוץ השלישי שלהם העונה בתחרות הבכירה של אירופה. הצהובים כחולים ירדו למקום ה-10 בטבלת היורוליג כאשר הם צפויים לחוות את אחד השבועות הכי אינטנסיביים של העונה עד כה עם דרבי תל אביבי מחר, שבוע משחקים כפול ביורוליג ומפגש נגד הפועל ירושלים בראשון הבא.

״לא יכול להיות שאנחנו קולעים 50 נקודות בחצי ואנחנו מובילים רק בנקודה״, אמרו בסביבת הקבוצה, שם התקשו להבין איך בתום המחצית הראשונה שהייתה טובה מבחינה התקפית שחקניו של קטש לא הצליחו לסיים אותה טוב יותר וביתרון שייתן להם מרווח ביטחון גדול יותר להמשך, רק שההמשך הביא עמו התפרקות ברבע הרביעי: ״במינוס אחד הקבוצה מרגישה שהיא במשחק״, הוסיפו במועדון שם חשו תסכול גדול היות והתחושה לפני המשחק הייתה כי מדובר במפגש שאפשר לנצח.

״בסופו של דבר התפרקנו, זה לא צריך לקרות״, במחזור היורוליג הקודם ההתפרקות כפי שהגדירו אותה במועדון הגיעה דווקא ברבע השלישי רק שכזכור המשחק נגד הקבוצה הקטלונית היה משחק בית. בחוץ עד כה חניכיו של קטש לא רק שלא ניצחו ולו פעם אחת, הם למעשה התפרקו בכל אחד ואחד מהם. מול פנרבחצ’ה הצהובים כחולים הצליחו למזער נזקים ברבע הרביעי, מול באסקוניה חטפו נוקאאוט מהדהד ואתמול כאמור זה קרה ברבע הרביעי. במועדון כאמור לא אהבו את התצוגה בצד ההגנתי ואמרו: ״אי אפשר לתת 96 נקודות לקבוצה המקומית ולנצח במשחק״.

חידון מונדיאל של מנהלת הליגה בכדורסל

שני ההפסדים האחרונים לא צריכים להתקבל בשוויון נפש, נכון, זו קבוצה חדשה ונכון שיש שחקנים שנמצאים מחוץ לקצב ושנעשו ניסיונות לשנות מספר דברים, אך בינתיים השורה התחתונה נשארת כשהייתה בשני המשחקים האחרונים ביורוליג ברצלונה ששיחקה בהיכל מנורה מבטחים, מרשימה ככל שתהיה באותו הערב, היא הייתה יריבה אותה היו יכולים הצהובים כחולים לנצח. 

בהתחשב ברצף משחקי היורוליג שיש למכבי תל אביב, הרי שפרטיזן גם בגלל מצבה וגם בגלל נקודות התורפה שלה בין היתר נחשבת ליריבה ״נוחה״ יותר, ובינתיים ממאזן של ארבעה ניצחונות והפסד בודד ביורוליג קבוצתו של קטש יכולה למצוא את עצמה במאזן של 4:5 ואפילו 4:6 בהתחשב בעובדה שביום שלישי היא פוגשת את אולימפיאקוס שנחשבת לאחת מהקבוצות שיעשו פיינל פור השנה ובכך שביום חמישי, הצהובים כחולים שוב יגיעו לבלגרד הפעם למשחק מול הכוכב האדום אותה היא לא ניצחה על אדמת סרביה מאז עונת 2013/14.

ווייד בולדווין (Dragana Stjepanović)ווייד בולדווין (Dragana Stjepanović)

במועדון מסתכלים כבר קדימה: ״ביום ראשון יש דרבי מאוד חשוב ואי אפשר להיות רכים כמו שהיינו ולקבל 96 נקודות, לסור וזאק לידיי עשו מה שהם רוצים וזה לא יכול לחזור על עצמו״. בסביבת הקבוצה לא אהבו את ההפסד ואולי יותר מהכול את הנרפות: ״צריכים להיות הרבה יותר רעים ואם מובילים 6-7 צריך להרים הילוך״, סיכמו, והיו בטוחים כי תצוגה התקפית של 88 נקודות במשחק חוץ די בה כדי לנצח. הצהובים כחולים ישובו ארצה במהלך היום לאחר שלראשונה העונה החליטו שלא לשוב ארצה היישר אחרי המשחק כדי שלא יאבדו יום, ולמעשה את היום היחיד שיש להם לקראת הדרבי התל אביבי.

אלכס פוית׳רס אמר לאחר המשחק: ״היה משחק קשה חשבתי שהאנרגיה שלנו לאורך המשחק הייתה נהדרת לכל אורכו, ושוב כשלנו לשחק משחק שלם והיו לנו עליות וירידות והם ניצלו אותן ברבע הרביעי, ואז הם שמרו על היתרון שלהם עד הסוף. אנחנו רק רוצים להשתפר ויודעים שיש שבוע קשה לפנינו. אנחנו רוצים לקחת את זה משחק אחרי משחק, פשוט להסתכל על המשחק הבא. אנחנו לא רוצים להסתכל קדימה מדי, אבל יש לנו דרבי קשה ואנחנו צריכים להתמקד בו וזה הפוקוס העיקרי שלנו כרגע״.

אלכס פוית'רס (Dragana Stjepanović)אלכס פוית'רס (Dragana Stjepanović)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */