יום שבת, 11.05.2024 שעה 09:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

תעודת ביטוח: הזדמנות הפז של רן קוז'וק בנתניה

החל כסוכן ביטוח ושקל לפרוש מאימון, ויתר על משרה בחדרה כדי לעבוד עם אטוולד אצל היהלומים וזכה לעניין מב"ש. וגם: ההשוואה לבכר. המאמן מגשים חלום

|
רן קוז'וק (ראובן שוורץ)
רן קוז'וק (ראובן שוורץ)

רן קוז'וק כבר ראה את עצמו יוצא מתחום הכדורגל. הוא למד תואר בביטוח, פתח משרד ביחד עם שחקן העבר אבי אלפסי, כשבין היתר הוא מצא את עצמו באופן אירוני מציע הצעות כאלה ואחרות בתחום לשחקני כדורגל פעילים.

היה זה בעיקר בעונת 2018/19 בה שימש כעוזר מאמן של מסאי דגו בהפועל פ"ת. אלא שדגו לקח את קוז'וק איתו כשעבר לשמש כמאמן ראשי בעירוני ק"ש, לא לפני שבמלאבס, רצו בכלל שקוז'וק יישאר ויאמן את הקבוצה כמאמן ראשי. ניתן להגיד, ששם פחות או יותר מאמן מכבי נתניה בשני המשחקים האחרונים, הבין ששווה לו לנסות שוב.

והנה הוא ניסה שוב: הוא הגיע למכבי נתניה בתחילת עונת 2021/22, תחת ריימונד אטוולד, בהמלצתו של מאמן הכושר ישראל זביטי, מי שהלך כברת דרך עם ההולנדי עוד מימי בית"ר תל אביב בת ים, אלא שהמעבר לנתניה לא היה פשוט.

ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)

עונה קודם לכן הוא שימש כעוזרו של מאמן בני ריינה כיום, שרון מימר, בהפועל חדרה. מימר פוטר באמצע העונה, קוז'וק, בניגוד לסטיגמה שנוצרה בה הוא לא עוזב עם מאמנים, הציע למימר ללכת איתו. מימר הציע שיישאר ובתום העונה עם מנחם קורצקי הוא היה אמור להישאר כאשר כבר סיכם על חוזה חדש.

אלא שאז מכבי נתניה נכנסה לתמונה ורגע לפני החתימה על המשך דרכו בחדרה, הוא התחרט. "תסביר לי מה היתרונות של להישאר בחדרה ומה היתרונות של ללכת לנתניה"? הוא נשאל על ידי חברו. התשובה של מאמן נתניה כיום הייתה חד משמעית: "מכבי נתניה היא הבית שלי. חוץ מזה, להיות עוזר בנתניה שהיא מועדון גדול, זה משהו שיכול לתת לי את הצ'אנס להיות מאמן ראשי בהמשך בקבוצות אחרות".

ספק אם קוז'וק האמין שיהיה מאמן ראשי בנתניה עצמה ובטח בשלב כה מהר, בגיל 41, אלא שהמעבר למאמן ראשי, אותו כ"כ רצה בעבר, קרה מהר מהצפוי. המאמן הצהיר בראיונות לאחרונה כי ידע שהוא רוצה להיות מאמן, אך לא ציפה שזה יקרה כה מהר. רק לפני שלושה שבועות הגיע קוז'וק, איש מאמין ושומר מסורת, לשיעור תורה וסיום מסכת בעיר. אלפסי, שותפו לחברת הביטוח אמר לו: "תחזור לתחום הביטוח". חבר אחר שנכח המליץ להישאר חזק בתחום הכדורגל. היה זה לפני המשחק מול בני ריינה. אפילו קוז'וק לא ציפה שקצת יותר משבוע לאחר מכן הוא יהפוך למאמן הראשי של מכבי נתניה.

רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)

אז נכון, קשה להגיד שמדובר במינוי קבוע והודעה בנושא לא נמסרה. אך כולם תמימי דעים שלאור הפתיחה שלו וכבן העיר, קוז'וק בוודאי זכאי להמשיך לאחר הפגרה ואף לעבוד ביחד עם המנהל המקצועי אלמוג כהן על שיפוץ הסגל בחודש ינואר הקרוב. גורמים במועדון מספרים שקוז'וק צופה כבר בשחקנים זרים עד השעות המאוחרות של הלילה ובטוח שהוא יכול להפוך את הקבוצה לטובה יותר.

אייל סגל, הבעלים שזז הצידה, שהה ביום התפטרותו של בני לם במתחם (לאור נוכחותו של נציגו גיל לב בלונדון בתקופה כה בעייתית), ערך שיחה עם הצוות המקצועי והבהיר להם: "אני סומך ומאמין בכולם, בכל הצוות”. בשבת השניים הסתפקו בלחיצת יד חמה, אך הוכחה נוספת לאמונה בו היא הרשמתו לקורס הפרו בהתאחדות לכדורגל, אותו הוא החל אתמול.

מדובר בקורס אשר מתקיים אחת לשנתיים ואליו רשומים רק 15 מאמנים מכל הארץ. בנתניה ידעו על התהליך אותו רוצה קוז'וק לעבור במטרה להפוך למאמן ראשי בעתיד וכנראה שגם הם תמכו בו. לצורך העניין וההרשמה לקורס, הוא קיבל מכתבי המלצה מלא מעט גורמים במועדון: החל מהמנהל המקצועי כהן ועד הבעלים סגל.

רן קוז'וק (ראובן שוורץ)רן קוז'וק (ראובן שוורץ)

אז נכון, אמנם כהן כמנהל מקצועי הוא מתווה הדרך במועדון, אך כשנשאלו גורמים שעבדו איתו בצוותי האימון בקבוצות השונות בהן עבד בעבר, נראה שיש מכנה משותף לא קטן בינו לבין סגנון המשחק שהנחיל כהן בנתניה. הרבה לחץ בשילוב הנעת כדור. "משחק על הכדור" מגדירים זאת: הבאת מחשבה יצירתית בעת השליטה בכדור, כאשר לקוז'וק תבניות התקפה רבות.

כשעבד עם מימר בחדרה לדוגמה, הוא הוגדר ע"י המועדון מהשרון כמאמן שני. הוא התחלק באסיפות הווידאו ובאימוני התוכן השונים כשמימר הפך לאחד מחבריו הקרובים. מחוץ למגרש מגדירים אותו כ"איש קר, שלא חושב מהבטן. הוא לא ייכנס לעימותים מיותרים, אבל יודע איך צריך להתייחס לאותו שחקן".

קריירת המשחק של קוז'וק לא התרוממה. אמנם בגילאי הנוער הוא שיחק בנבחרות ישראל השונות כמגן ימני, אך בתחילת העשור הקודם, לקראת תום הקריירה, הוא נפצע ברצועה הצולבת מה שהקשה עליו להתפתח. עוד בתקופתו בקריית שמונה הוא השתדל ללמוד מרן בן שמעון. תפקיד המגן הימני, פרישה בשל פציעה ולמידה מרן בן שמעון? הדמיון לברק בכר עולה מיד.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

בחזרה לקיץ. לא רבים יודעים, אבל לפני פתיחת העונה פנתה בעלי הפועל ב"ש, אלונה ברקת, למאמן נתניה הנוכחי. היא הציעה לו להצטרף לצוות האימון כעוזרו של אליניב ברדה, אך בשל עניינים כספיים העניין נפל. מספרים בעיר אגב, שבשיחה בין ברקת לבעלי נתניה אייל סגל, הראשונה הכחישה את העניין. גם מכבי פ"ת התעניינה בשירותיו כמאמן ראשי, אך בחרה לבסוף בשי ברדה. בכל אופן, כמו כל הצוות המקצועי, קוז'וק שודרג כלכלית בקיץ.

“ראינו שיש לו כריזמה בכל אימון. מבחינת הפרסונה, הוא יכול להיות מאמן. יש לו מין פלפליות כזאת. לא כל אחד יכול לדרוש משחקנים והוא יכול”, הסביר השבוע גורם בכיר במועדון. "הוא, פרפקציוניסט. סדר וארגון זה מה שמייחד אותו ולמעטים יש את זה".

אז נכון, במועדון רוכשים לא מעט כבוד לבני לם קודמו בתפקיד ומודים שמבחינה מקצועית עוד לא הגיעה הבשורה, אך לתוצאות לא ניתן להתכחש. אולי זה לא מעט מזל ואולי גם השחקנים הבינו כי הם הבאים בתור, אבל קוז'וק, אשר נשוי לאדרת, בכירה במחלקת המשפטית של חברת הסלולר ‘פרטנר’ ובנו הלל משחק במחלקת הנוער של היהלומים ומסומן כפוטנציאל גדול מאוד, הצליח להוציא את נתניה ממצב לא פשוט.

שחקני מכבי נתניה חוגגים עם עומרי גאנדלמן (שחר גרוס)שחקני מכבי נתניה חוגגים עם עומרי גאנדלמן (שחר גרוס)

מי שהיה עד לפני כמה שנים סוכן ביטוח, קיבל תעודת ביטוח להוביל את מכבי נתניה בתקופה הקרובה. אם הוא ייקח את זה, הוא יוכל לבנות קריירת אימון דווקא במועדון אליו הגיע כי חשב שיהיה קרש קפיצה להיות מאמן ראשי במועדון אחר, אולי צנוע יותר.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */