יום שישי, 14.06.2024 שעה 09:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

בכדורגל, במרתון ובהתעמלות: באמת שנה טובה

הנוער כיכב ביורו, חיפה עלתה לאלופות, חולון חגגה בכדורסל, האתלטיקה בשיאה, ודולגופיאט וגורבנקו ריגשו. סיכום השנה המדהימה של הספורט הישראלי

|
דדאון, גלוך, גורבנקו, נלסון לוי, דולגופיאט (ניסים ימין - גרפיקה)
דדאון, גלוך, גורבנקו, נלסון לוי, דולגופיאט (ניסים ימין - גרפיקה)

שנת תשפ"ב מגיעה לסיומה ואין ספק שזו הייתה שנה מדהימה לספורט הישראלי. ההעפלה של מכבי חיפה לליגת האלופות, הכדורגל שפרח כפי שלא קרה כבר הרבה שנים עם הישגים מרשימים ואפילו חסרי תקדים, גם המדליות הרבות בספורט האולימפי והספורטאים הצעירים שפרצו קדימה - כל אלה הפכו את השנה הזאת לאחת מהטובות ביותר.

אמנם מדובר בשנה פוסט אולימפית, אבל מדליות זהב באליפויות אירופה באתלטיקה, בשחייה ובהתעמלות - שלושת ענפי הליבה של הספורט האולימפי - הן בהחלט לא משהו שכיח במחוזותינו. בשנה זו, כך נדמה, נפרצו כל המחסומים ואפשר להתלהב מהספורטאים הישראלים שעולים על הפודיום פעם אחר פעם ומגיעים לגמרים באירופה אפילו בכדורגל. כעת ONE מסכם את האירועים הגדולים שאי אפשר לשכוח.

הפריחה של הכדורגל הישראלי

הכדורגל ישראלי נמצא בתנופה גדולה ובפריחה שלא הייתה כבר הרבה שנים, עם קהל רב שמגיע ליציעים. עבור מכבי חיפה זו הייתה שנה אדירה, היא זכתה באליפות בפעם ה-14 בתולדותיה, הרבה בזכות עומר אצילי שסיים את עונת 2021/22 כמלך השערים ומלך הבישולים של הליגה, לאחר שהבקיע 20 שערים ובישל עוד 10.

איזו שנה. שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)איזו שנה. שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

בכך למעשה חיפה עלתה למקום השני בטבלת האליפויות בכל הזמנים, אחרי מכבי תל אביב שיש לה 23 אליפויות. הפועל תל אביב, עם 13 אליפויות, ירדה רשמית למקום השלישי בטבלה. אגב, לייצר רצף של אליפויות זה לא דבר פשוט ומכבי חיפה עושה זאת בפעם הרביעית בהיסטוריה, בדיוק כמו כמות הפעמים של מכבי ת"א - מה שהופך אותן לשתי הקבוצות הגדולות ביותר בכדורגל הישראלי באופן רשמי.

אלא שהירוקים לא עצרו. בקיץ הם עבדו קשה, התחזקו והצליחו להעפיל לליגת האלופות במסע הירואי ומרשים, במהלכו גברו על אלופת יוון, אולימפיאקוס, אלופת קפריסין, אפולון לימסול, ועל אלופת סרביה, הכוכב האדום בלגרד. זוהי ההעפלה השלישית של המועדון למפעל היוקרתי לאורך ההיסטוריה.

בזירה המקומית מכבי חיפה הסתערה על כל התארים וזכתה בשלושה מתוך ארבעה אפשריים, לאחר שהפסידה בגמר גביע המדינה להפועל ב"ש בפנדלים. ההצלחה הירוקה גם הייתה הטריגר לחזרתם לישראל של דור פרץ, ערן זהבי ותומר חמד במטרה שהמאבק על התארים יהיה מעניין יותר.

בליגה של הגדולים. בכר עם גאלטייה (עמרי שטיין)בליגה של הגדולים. בכר עם גאלטייה (עמרי שטיין)

במקביל, נבחרת הנוער של אופיר חיים הצליחה להעפיל לגמר היורו עד גיל 19 לאחר שגברה על צרפת בחצי הגמר, אך הפסידה לאנגליה החזקה וסיימה עם תואר סגנית אלופת אירופה. זה היה הישג חסר תקדים שנעשה הרבה בזכות שחקנים כמו אוסקר גלוך, אל ים קנצפולסקי, תאי עבד, אריאל לוגסי, רוי רביבו, סתיו למקין ואיליי מדמון.

גם הנבחרת הבוגרת רשמה הצלחה תחת מאמנה החדש אלון חזן, לאחר שסיימה בראש הבית בליגת האומות בהיעדרה של רוסיה ותתמודד על העלייה ליורו, בין אם זה דרך המוקדמות ובין אם דרך הפלייאוף. בפתחה של השנה החדשה, הנבחרת הצעירה עוד יכולה להעפיל גם כן ליורו עד גיל 21 ולהמשיך בגרף ההתקדמות המרשים של הענף.

חולון חגגה ואבדיה לא פספס אף משחק

בכדורסל, הפועל חולון זכתה באליפות המדינה לראשונה מאז 2008 עם 0:2 על בני הרצליה בסדרת הגמר. המאמן גיא גודס שהתחיל את העונה עם אכזבה גדולה במכבי ראשון לציון, סיים עם טעם השמפניה ונכנס לרשימה מצומצמת של ישראלים שהפכו לאלופי ישראל גם כשחקנים וגם כמאמנים. מי שהובילו את הקבוצה לזכייה בתואר היו בעיקר ג'ו רגלנד וטיירוס מגי, כאשר גם המנהיגות של גיא פניני תרמה והפורוורד הוותיק קטף תואר נוסף.

חולון זכתה באליפות ראשונה מאז 2008 (רדאד ג'בארה)חולון זכתה באליפות ראשונה מאז 2008 (רדאד ג'בארה)

עבור מכבי תל אביב זו הייתה עונה לא מוצלחת, בלשון המעטה. היא חוותה משבר, פיטורי מאמן, אירועים פוליטיים ברוסיה ורצף ניצחונות מרשים בסיום העונה הסדירה שהביאו אותה לפלייאוף, אך שם הקבוצה של אבי אבן הפסידה לריאל מדריד בסוויפ והודחה. בנשים, אליצור רמלה זכתה באליפות.

דני אבדיה סיים את עונתו השנייה בוושינגטון, בה הוא הופיע בכל 82 המשחקים בעונה סבירה, בה הוא כיכב בניצחון על דטרויט עם שיא קריירה של 21 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. בממוצע למשחק, אבדיה רשם ב-NBA בעונה שעברה 24.2 דקות, 8.4 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים, כאשר האחוזים שלו מהשדה עמדו על 43.2% והם צריכים להשתפר.

את הנבחרת אבדיה לא הצליח להוביל להצלחה ביורובאסקט והיא הודחה בשלב הבתים עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים. גם במוקדמות המונדובאסקט הנבחרת של גיא גודס לא הבריקה בלשון המעטה.

שותף בכל משחקי העונה הסדירה. אבדיה מול דוראנט (רויטרס)שותף בכל משחקי העונה הסדירה. אבדיה מול דוראנט (רויטרס)

המדליות והתקווה במינכן 50 שנה אחרי הטבח

לפני הכול, זו הייתה השנה של האתלטיקה הישראלית שנמצאת בפריחה מחודשת. המשלחת הישראלית לאליפות אירופה במינכן רשמה את הופעתה הטובה ביותר בתחרות והכפילה את כמות המדליות בה זכתה לאורך ההיסטוריה, הרי שלפניה היו לאתלטיקה הישראלית חמש מדליות ולאחריה עשר.

רצי המרתון זכו במדליית הזהב הקבוצתית בריצה משוגעת, בסיומה לא פחות מארבעה רצים סיימו בטופ 9 כאשר הבולטים שביניהם היו מארו טפרי שזכה במדליית הכסף וגשאו איילה שזכה במדליית הארד. החבורה הזו השמיעה את המנון התקווה ברחובות מינכן, 50 שנה לאחר הטבח בי"א חברי המשלחת הישראלית שיצאה למשחקים האולימפיים שנערכו בגרמניה ב-1972.

בנוסף להישג הזה, לונה סלפטר עלתה לראשונה על הפודיום באליפות העולם, שם זכתה במדליית הארד בריצה ל-42.2 ק"מ. אמנם זו הייתה רק התוצאה השישית בטיבה מבין התוצאות שרשמה בכל הזמנים לאורך הקריירה שלה במרתון, אבל אין ספק שהיא זכתה להישג היוקרתי ביותר שלה מאז שהחלה להתחרות והפכה למועמדת לזכייה במדליה אולימפית, שנתיים לפני פאריס 2024. סלפטר המשיכה ביכולת האדירה שלה גם באליפות אירופה שהתקיימה חודש לאחר מכן, שם זכתה בענף משני יחסית במדליה נוספת, אחרי שסיימה את ריצת ה-10,000 מטר עם מדליית הארד.

ההישג הכי גדול. לונה צ'מטאי סלפטר (רויטרס)ההישג הכי גדול. לונה צ'מטאי סלפטר (רויטרס)

גם חנה קנייזבה מיננקו הוכיחה שהיא עדיין שייכת לרמות הגבוהות, לאחר שזכתה במדליית הארד בקפיצה המשולשת במינכן. בעקבות ההישגים הללו, למעשה, גם מיננקו וגם סלפטר הצטרפו למועדון מצומצם ויוקרתי של ישראלים שזכו בשתי מדליות באליפויות אירופה, לצידו של הקופץ במוט אלכס אברבוך.

בשוליים, אגב, יש כבר דור המשך איכותי: יונתן קפיטולניק שזכה בעבר באליפות העולם עד גיל 20, זכה למחמאות לאחר שעלה לגמר אליפות העולם. בלסינג אפריפה הצטרף אליו וזכה גם הוא באליפות העולם עד גיל 20 שנערכה בקולומביה, תוך שסיים בתוצאה של 19.96 שניות, שהפכה לשיא אירופי לנוער. אפריפה הפך בריצה זו לאצן הרביעי בכל הזמנים שהתחרה בקטגוריית הגיל הזו וירד מתחת ל-20 שניות, ביחד עם יוסיין בולט האגדי, אריון ניוטון האמריקאי ולטסיל טבוגו האפריקאי שהתחרה ביחד איתו. וזה לא הכול, הרי שנועם ממו הפך לסגן אלוף אירופה עד גיל 18 בריצת 800 מטר שנערכה בירושלים.

שנת פריצה. אפריפה (איגוד האתלטיקה)שנת פריצה. אפריפה (איגוד האתלטיקה)

דולגופיאט מעל כולם

בענף התעמלות המכשירים, האלוף האולימפי, ארטיום דולגופיאט, המשיך את השליטה שלו בתרגיל הקרקע לאחר ששוב היה אלוף אירופה - בפעם השנייה בקריירה שלו. הוא סבל מפציעה, אך לא נתן לה להשפיע עליו במהלך התחרות. זוהי המדליה השביעית שלו בקרקע מהתחרויות הגדולות, כולל באליפויות העולם ואירופה, ובשנה הבאה הוא עוד מסוגל להפוך לישראלי הראשון שיזכה בטרבל מוזהב והיסטורי, אם הוא יצליח לסיים גם עם מדליית הזהב באליפות העולם, הרי שמעולם אף ישראלי לא זכה בשלושת המקומות הראשונים בשלוש התחרויות הגדולות מכולן.

בתחילת השנה העברית, אגב, בלט לטובה אנדריי מדבדב שזכה במדליית הארד באליפות העולם בתרגיל הקפיצות. המתעמל שפספס את הכרטיס לאולימפיאדת פאריס, בחר להמשיך להתחרות ובגיל 31 זכה במדליה היוקרתית ביותר שלו. כדאי לשים לב גם לדור הבא בענף, דימה דוצנקו, שזכה באליפות אירופה לנוער בתרגיל המתח והפך גם לאלוף המשחקים האירופאים לנוער השנה. 

שנה בלתי נשכחת. דולגופיאט (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)שנה בלתי נשכחת. דולגופיאט (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

בהתעמלות האמנותית, דריה אטמנוב הפכה לאלופת אירופה בקרב רב בתחרות שנערכה בישראל. בנוסף, גם נבחרת ההתעמלות האמנותית זכתה במדליית הזהב בקרב רב של אירופה ולאחר מכן אפילו במדליית הכסף באליפות העולם. אחרי פרישתה של האלופה האולימפית, לינוי אשרם, נדמה כי יש מי שימשיכו את דרכה, כאשר הענף כולו עבר לשליטתה של המאמנת המצליחה איילת זוסמן, שממשיכה להביא הישגים, אם כי צריך לשים אותם בכוכבית משום שמתעמלות מרוסיה ובלארוס לא הורשו להתחרות בסבב העולמי בגלל המלחמה באוקראינה. מה יקרה כשהן יחזרו? זה סימן השאלה הגדול בענף הזה. בינתיים, נחגוג.

הרשקו, גורבנקו ומדליות גם בשייט

בג'ודו, זו הייתה השנה של נבחרת הנשים של שני הרשקו, כאשר רז הרשקו ותמנע נלסון לוי בלטו מאוד ולא הפסיקו לזכות במדליות. רז שמתחרה במשקלים הגבוהים, זכתה בתואר סגנית אלופת אירופה, בעוד שנלסון לוי זכתה בזהב, כך שלראשונה מאז המדליה של יעל ארד ב-1993 יש אלופת אירופה ישראלית חדשה בענף.

בשחייה, אנסטסיה גורבנקו הפכה שוב לאלופת אירופה וסיימה במקום החמישי באליפות העולם ב-200 מטר מעורב אישי, כך שקבעה את הישג השיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים בגמר העולמי ושוב שמרה על מקומה בטופ האירופי במשחה זה. גורבנקו זכתה בזהב גם באליפות אירופה בבריכות קצרות, לראשונה בהיסטוריה של השחייה הישראלית. כמו כן, היא זכתה פעמיים בזהב באליפות העולם בבריכות קצרות, ב-50 מטר חזה וב-100 מטר מעורב.

שוב אלופת אירופה. גורבנקו (רויטרס)שוב אלופת אירופה. גורבנקו (רויטרס)

מתן רודיטי הראה יכולת גבוהה כאשר סיים במקום הרביעי באליפות אירופה במים פתוחים, אחרי שקודם לכן החמיץ את אליפות העולם בגלל שנדבק בווירוס הקורונה. בשחייה האמנותית, הנבחרת רשמה באליפות העולם שתי העפלות בכורה לגמרים. באליפות אירופה הדואט האמנותי של שלי בובריצקי ואריאל נשיא רשם את המיקום הגבוה ביותר של ישראל בענף לאחר שהן סיימו במקום השישי, כאשר גם הנבחרת כיכבה בתחרות עם המקום החמישי בשיאה.

בשייט, שחר רשף זכתה במדליית הארד באליפות אירופה בגלישת רוח ויואב עומר סיים במקום הרביעי באירופה. ההישגים הגדולים הגיעו בנוער, שם בין היתר רשף הוכתרה לאלופת אירופה עד גיל 21 בדגם ה-IQ פויל, גל צוקרמן זכתה באליפות העולם בקייט פויל, תמר שטיינברג זכתה במדליית הזהב באליפות העולם לנוער בגלישת רוח, שי קקון זכתה באליפות אירופה בלייזר עד גיל 21 ועוד.

מקום רביעי באליפות העולם. רודיטי (יניב כהן, באדיבות איגוד השחייה)מקום רביעי באליפות העולם. רודיטי (יניב כהן, באדיבות איגוד השחייה)

והיו עוד כמה הישגים קטנים מענפים קטנים. נבחרת הסייף זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בדקר עם יובל פרייליך, עידו הרפר, גרגורי בסקין ויונתן כהן. בטאקוונדו לא היו הישגים גדולים, מלבד באליפות אירופה, שם המדליסטית האולימפית, אבישג סמברג, זכתה במדליית הכסף, כאשר נמרוד קרביצקי ורבקה באייך הסתפקו בארד. כמו כן, נבחרת הנשים בכדורמים עלתה לאליפות העולם והגברים התחרו לראשונה באליפות אירופה.

בספורט הפראלימפי גם הייתה שורה של הישגים בשנה האחרונה. מעל הכול, השחייה הפראלימפית שוב כיכבה, כאשר מאליפות העולם שנערכה בפורטוגל הישראלים שבו עם חמש מדליות - שלוש מזהב לעמי דדאון, אחת מכסף לוורוניקה גירנקו ועוד מדליית ארד למארק מליאר. בנוסף, הזכייה של לוחם הטאקוונדו, אסף יסעור, באליפות העולם ריגשה גם היא את המדינה.

ריגש. יסעור (באדיבות הוועד הפראלימפי)ריגש. יסעור (באדיבות הוועד הפראלימפי)

בכדוריד, הפועל אשדוד זכתה בטרבל בגברים ומכבי ראשון לציון זכתה בטרבל בנשים. נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה דרג ב' עד גיל 20 בבולגריה, נבחרת הנוער סיימה בדרג ב' במקום השני עד גיל 18 כשהפסידה על שער אחד בגמר לצ'כיה, ויונתן דיין ויהב שמיר עברו לבונדסליגה, כאשר יואב לומברוזו חתם בסגנית אלופת אירופה מפולין.

בכדורעף, מכבי תל אביב זכתה באליפות המדינה ובנשים מכבי חיפה זכתה בדאבל. נבחרת הגברים הבטיחה השתתפותה באליפות אירופה לאחר שישראל נבחרה לארח את הטורניר במקומה של אוקראינה, נבחרת העתודה לנשים עד 21 העפילה לטופ 8 באליפות אירופה, והצמד נתי אוחנה ואיילון אלעזר העפילו לראשונה לאליפות אירופה בכדורעף חופים.

בטניס לא היו הישגים גדולים, כאשר אירוע השיא היה הניצחון של נבחרת הדייויס על דרום אפריקה. אחד מהטניסאים הוותיקים, יוני ארליך, הודיע על פרישה והדור הגדול של הענף יחלוף רשמית. לצד זאת, אירוע טניס גדול הגיע לישראל והאוהדים יוכלו לצפות בכוכבים מהעולם קרוב לבית.

בניון: זה הדבר הכי מרגש בקריירה
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */