אם היו מציעים לכם לרכב חשמלי עליו לא שמעתם בעבר, סביר להניח שהייתם שואלים את השאלות הבאות: מהו הטווח שלו, מהו זמן הטעינה, איך הביצועים שלו וכמובן מה המחיר.
כל השאלות הללו הינן שכיחות וטבעיות לחלוטין, אך במקרה של רכב ה-Gamma של חברת Aptera מקליפורניה, הן נדרשות אך כלל לא מספקות. מעתה עליכם לשנן שאלה חדשה: מהו הטווח של הרכב כשהוא טעון באנרגיית השמש בלבד?
כן אתם קוראים נכון. מדובר באב-טיפוס (נכון לעכשיו) אשר מעבר ליכולת הטעינה החשמלית שלו הוא ניחן גם ביכולות סולאריות. הוא מסוגל לנסוע כ-65 ק”מ כשהוא מסתמך אך ורק על אנרגיית השמש, מה שאומר 65 ק”מ “אמיתיים” ללא זיהום (ייצור החשמל בדר”כ מזהם גם הוא).
מדובר ברכב דו מושבי תלת גלגלי, עם מסכי המגע שאתם מכירים היטב מהטסלה, אשר עקב משקלו הקל מסוגל להגיע מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות בלבד.
אם בנקודה זו חשבתם שיכולת הטעינה הסולארית והתאוצה המרשימה הן שתי הבשורות הטובות היחידות בהקשר ה-Gamma, אתם מוזמנים לגלות בונוס נוסף: טווח של לא פחות מ-1,600 ק”מ בטעינה אחת – זה פשוט מטורף.
ונמשיך בבשורות הטובות: כל עוד זה מעניין אתכם, בתור בעלים של רכב מסוג זה תוכלו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלכם בכמות השקולה לשישה טונות – מטרה אשר עמדה לנגד עיניהם של מתכנני הרכב לצד מטרות לא פחות פופלאריות דוגמת ביצועים וטווח הנסיעה.
כדי להמחיש את האווירודינמיות יוצאת הדופן של הרכב, נציין כי יש לו מקדם גרר (מונח מתחום המכאניקה המתייחס לכוח ההתנגדות לתנועת הרכב) של 0.13 בלבד, כאשר ל-Mercedes-Benz EQS, הרכב האווירודינאמי ביותר בעולם, יש מקדם גבוה יותר העומד על 0.20…
קשה להישאר אדישים אליו (Aptera Motors/Facebook)בנקודה זו ודאי תאמרו ש”רכבי החלומות” האלו לא מגיעים בדרך כלל לידי ייצור המוני, או יצר כלשהו, אך במקרה זה הייצור אמור לצאת לדרך כבר בשנה הבאה (2023). עד כה בוצעו 32 אלף הזמנות מוקדמות, כאשר דמי המקדמה עבור שריון הרכב עומדים על 100 דולר בלבד.
ומה לגבי המחיר? עבור דגם ה-1600 ק”מ תצטרכו להיפרד (בארה”ב, לא בישראל) מ-45 אלף דולר, כאשר עבור הדגם הבסיסי ביותר של 400 ק”מ תצטרכו לשלם 25 אלף דולר.
לסיום, נזכיר כי מדובר נכון לכתיבת אלו באב-טיפוס אשר כבר הוצג לציבור וביצע נסיעות כביש (ומירוצי מבחן), ונראה כי בקרוב אנו צפויים להיחשף לשלב האחרון של טרם הייצור. האם היציאה שלו לשוק תידחה שוב ושוב כמו דחיית הסייבר טראק המפורסם של טסלה? ימים יגידו.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!