יום חמישי, 25.12.2025 שעה 14:55
ליגת העל Winner 25-26
3515-3415הפועל ב"ש1
3318-3715בית"ר ירושלים2
2917-3215מכבי ת"א3
2519-2915הפועל ת"א4
2332-2915מכבי נתניה5
2216-2715מכבי חיפה6
2019-1915בני סכנין7
1824-2215הפועל חיפה8
1829-2215מ.ס אשדוד9
1726-2315הפועל פ"ת10
1733-1715עירוני טבריה11
1324-1715עירוני ק"ש12
1121-1315הפועל ירושלים13
439-1115מכבי בני ריינה14

ערך הדינמיות: כך צ'אבי שיפר את פדרי וגאבי

בארסה הזמינה לחץ מיותר מול ראיו וסוסיאדד כי השניים זזו לכיוון הכדור, אך 'המדור הטקטי' זיהה תנועות ללא הכדור שפתחו את שער היריבות. צפו בניתוח

|
שיפור. גאבי, פדרי ולבנדובסקי (רויטרס)
שיפור. גאבי, פדרי ולבנדובסקי (רויטרס)

ברצלונה הביסה בשבוע שעבר את ריאל סוסיאדד 1:4 בחוץ במסגרת המחזור השני של הליגה הספרדית, אז תיקנה את הרושם ממחזור הפתיחה בקאמפ נואו כשסיימה ב-0:0 מול ראיו וייקאנו. כעת, המדור הטקטי יוצא לבחון אילו דברים צ’אבי הרננדס תיקן או שיפר במהלך שלושת המשחקים הראשונים שלו בלה ליגה.

צמד המחציות הראשונות של בארסה, גם נגד ראיו וגם נגד סוסיאדד, בעלות מכנה משותף. בשתיהן, היריבה הרשתה לעצמה ללחוץ גבוה את הבלאוגרנה כשהיא תופסת את הקשרים באדום-כחול עם הכדור, אך עם הגב אל המשחק, ומשם קל יותר ליצור מאבקים על הכדור, לתקל את החניכים של צ’אבי ולצאת להתקפות מעבר בצד השני. 

יש לציין כי הפעם הקשר האגדי לשעבר עלה במערך שונה לחלוטין, שנקרא 3:4:3 “מעוגל”, שכן הוא שונה מה-3:4:3 המוכר בדרך כלל. אצל צ’אבי, משחקים שלושה בלמים שכל אחד מבלמי הצד בעל יכולות אתלטיות מספיק כדי לשחק בשטחים שקרובים אל האגפים, כמו רונאלד אראוחו ואריק גארסיה.

ניתוח המשחקים של ברצלונה החדשה של צ'אבי

מעליהם, משחקים לא פחות מארבעה קשרים במרכז המגרש: שניים באותו הקו מבחינה הגנתית ושניים מעליהם באותו הקו, שהם קשרים התקפיים. כל ארבעת הקשרים הללו מאחורי שלישיית התקפה, בה אוסמן דמבלה תופס את הקו הימני, אלחנדרו באלדה את הקו השמאלי ורוברט לבנדובסקי בחוד. יש לציין, כי במערך כזה תפקידם של שני שחקני האגף האחרונים שהוזכרו הוא “לתפוס קו” – משמע מבחינה התקפית, הם אחראים על כל הקו.

עם זאת, הסיבה שגם הפעם היריבה הרשתה לעצמה ללחוץ את ברצלונה גבוה אף על פי שספגה את שער השוויון מהר היא ששוב הקישור של צ’אבי לא מבצע מספיק תנועה או מייצר דינמיות לעומק. ברוב המקרים במחצית הראשונה, אפשר לראות תמונה שבה אחד משני הקשרים האחוריים אוסף את הכדור מהבלמים כשבנוסף אליו עוד לפחות שניים מהשלושה הנותרים באים גם הם אל הכדור.

בסיטואציה כזו, ה”אות” ליציאה ללחץ עבור המארחים היה די ברור ונועז, אך בעיקר פשוט. בחישוב מהיר, נוצר מצב שבו ברצלונה מנסה להשתחרר מלחץ בבניית המשחק מאחור כששבעה משחקניה (לא כולל טר שטגן) זמינים מאחורי הכדור או בקו הכדור. במצב כזה, אין ממש שחקן שמתפנה על מנת לשבור את הלחץ או לפנות נתיבי מסירה ושטחים פנויים.

מארק אנדרה טר שטגן (La Liga)מארק אנדרה טר שטגן (La Liga)

אגב, אותה הבעיה חזרה על עצמה עם בוסקטס, גאבי ופדרי ב-4:3:3 נגד ראיו בבית, במה שעזר ליריבה להוציא נקודה ב-0:0. כשאין שחקנים בשטחים פנויים מקדימה, קשה מאוד לקדם אליהם את המשחק ונוצר משחק מאוד סטטי. כדי לקדם את המשחק ולהזיז אותו בצורה בריאה ולא שבלונית, ברצלונה תמיד חייבת איזון הכרחי בין יכולות טכניות וכישרון אישי לבין תנועה חכמה, שינויי כיוון ושינויי קצב מצב הקשרים המרכזיים שלה.

לכן, השינוי במהלך הניצחון על סוסיאדד הגיע מכמה מקומות שונים: כדי להתחיל להשתחרר מהלחץ, ניתן יהיה לראות בווידאו שבכל פעם שכדור ארוך נשלח לכיוונו של רוברט לבנדובסקי – אחד מארבעת הקשרים מתחיל תנועה מאחוריו כדי “להכריח” את בלמי היריבה לחלק את תשומת הלב ביניהם.

לשם כך, היה צורך בשינוי בדינמיות של הקשרים המרכזיים שהתחילו לבצע תנועות מקו שני אל השטחים שבין הבלם למגן, בין אם זה כשהכדור הגיע מהצד הנגדי ובין אם זה באגף שלהם כדי לפנות שטח לקיצונים. מדובר בתנועות שמפצחות כל יריבה בכדורגל העולמי, ברגע שקשרים מבצעים תנועה ללא כדור ל-”Half Space” (השטח החצוי בין האגף למרכז), אז הגנת היריב מוכרחה לקבל החלטה פחות נוחה עבורה – האם להמשיך עם הקשר עד הסוף או שמדובר רק בהסחה כדי לפנות שטח?

גאבי (La Liga)גאבי (La Liga)

אם נגד ראיו וייקאנו פדרי וגאבי מיעטו לבצע את הפעולות הללו במה שהזמין פעם אחר פעם לחץ גבוה ויצר מצב של שלישיית קישור שממוקמת נמוך מאוד ודי קרובה לחוליית ההגנה, אז כך גם רוב רביעיית הקישור התחילה בפתיחת המשחק נגד סוסיאדד בחוץ. בווידאו ניתן לראות כי בכל פעם שחקני ראיו וסוסיאדד מחפשים סיבה לצאת ללחוץ, ובכל פעם שיש כמות גבוהה של קשרים שנעה דווקא לכיוון הכדור – בארסה מתקשה למצוא פיתרונות בבניית המשחק מאחור.

לכן, התלות בתנועות ללא הכדור שעושים גאבי ופדרי, שני הקשרים המרכזיים העיקריים שמקבלים את מיטב הדקות גם ב-4:3:3 וגם ב-3:4:3, היא גדולה במיוחד. במשחק השלישי, היה אפשר לראות שיפור די גדול של השניהם בכל הקשור לתנועות לכיוון השטחים שאליהם צריכים לנוע: כניסות בין הבלם למגן בין אם מדובר בהסחת דעת לטובת פינוי שחקן יריבה ושטח או בין אם זה כדי לקבל את הכדור בגב ההגנה.

באלדה ולבנדובסקי (La Liga)באלדה ולבנדובסקי (La Liga)

יש לציין כי שני הקשרים הצעירים מאוד אוהבים את הכדור ומחזיקים במאפיינים טכניים ככל הנראה מהרמות הגבוהות ביותר כפי שמלמדים במחלקות הנוער של המועדון כיצד לטפל בכדור, ולכן התהליך והשיפור שהם עוברים בכל הנוגע לתנועות מקו שני ותזמונים (האם לבוא אל הכדור באותו הרגע או דווקא לזוז קדימה) הוא המפתח ללהפוך ליהלומים מלוטשים.

פשוט הצגה: בארסה מפרקת 0:4 את ויאדוליד




טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןלמכירה: חולצת הכדורגל של מסי שהיה ילד
למכירה: חולצת הכדורגל של מסי שהיה ילד
נגןמאור בוזגלו חושף את ההרגל המגונה שלו
מאור בוזגלו חושף את ההרגל המגונה שלו
נגןעומר אדם מפסיד בטניס ומשלם על זה ישר
עומר אדם מפסיד בטניס ומשלם על זה במקום
נגןערן זהבי מבקר בבית של מאור בוזגלו
מישהו מתרגש: זהבי מבקר את בוזגלו בבית
/* LAST / NEXT ROUNDs */