יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:02
אבי נמני

חצי ראשון מדאיג, חצי שני מענג

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: איביץ' היה חייב להגיב במחצית הראשונה, אבל החילופים שלו ניצחו את המשחק. החצי השני הראה שהצהובים יכולים לעשות את זה

ערב סופר חגיגי בבלומפילד לקראת המפגש המסקרן במסגרת הקונפרנס ליג, כאשר הצהובים אירחו את ניס, היריבה הצרפתית האיכותית שהגיעה הערב על מנת להשיג תוצאה טובה מבחינתה כדי להעביר את ההכרעה לגומלין  בשבוע הבא.

כבר כמה חודשים טובים הכדורגל הישראלי חווה רנסנס אמיתי שהחל עם נבחרת ישראל הבוגרת בליגת האומות, המשיך עם ההישג המדהים של הנבחרת עד גיל 19 שזכתה במקום השני באליפות אירופה ונמשך בצורה מדהימה עם הקבוצות הישראליות במפעלים האירופאים בראשות מכבי חיפה.

הירוקים מציגים כדורגל נפלא בפתיחת העונה, ואני מקווה מאוד שזה יזכה אותם בכרטיס לליגת האלופות. אחריהם זה נמשך עם מכבי תל אביב ובאר שבע שמדלגות על קבוצות אירופאיות בדרך לפלייאוף של הקונפרנס ליג, עם קריצה לבתים. 

שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

על הנייר ועל סדר היום לאורך כל השבוע האחרון, הייתה תחושה לפני המשחק הערב שמכבי תל אביב היא סוג של פייבוריטית בבית, בעיקר לאחר שעברה את אריס סלוניקי בשלב הקודם. היריבה הצרפתית הוכיחה במבחן המציאות לפחות במחצית הראשונה שהפערים די גדולים לאור מה שראינו על כר הדשא: מפגן חד צדדי במעמד צד אחד, כאשר העליונות הצרפתית הייתה בולטת לעין והעלימה לחלוטין את הצהובים.

המארחים מצד אחד התבטלו מבחינה הגנתית ללא שום מימד של פיזיות ואגרסיביות, ומצד שני שום פרמטר של הנעת כדור והחזקת כדור, בלי סיכון ממשי של שערו של שמייכל לאורך כל המחצית הראשונה, ואלמלא דניאל פרץ בשערה של מכבי תל אביב הצהובים, היו יורדים למחצית בפיגור של לפחות שני שערים. 

לא סיכנו אותה במחצית הראשונה. שמייכל (רדאד ג'בארה)לא סיכנו אותה במחצית הראשונה. שמייכל (רדאד ג'בארה)

איביץ’ חייב היה להגיב תוך כדי משחק כבר במחצית הראשונה ולשנות מערך לרביעיית הגנה על מנת לתגבר את חוליית הקישור, אבל זה לא קרה ולמזלם של המכבים מתל אביב הם ירדו למחצית בתוצאה מאופסת עם תקווה למחצית שנייה הרבה יותר טובה מבחינתם. 

המחצית השנייה נפתחה יותר טוב מבחינת הצהובים שהגבירו קצב, שילבו פיזיות ואגרסיביות, החזיקו יותר בכדור והכתיבו את הקצב. ראינו במחצית השנעיה קבוצה שונה לחלוטין לחיוב. הצהובים יזמו ושלחו יותר שחקנים לאזור רחבת ה-16 של הצרפתים, שהורידו רגל מהגז.

הציגו שיפור במחצית השנייה. שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)הציגו שיפור במחצית השנייה. שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

לכך יש להוסיף חילופים התקפיים של איביץ’, עם הכנסתם של גויאגון ופריצה, חילופים שניצחו עבור הצהובים את המשחק עם שער נהדר של פריצה, שהקפיץ באומנות מעל שמייכל. השוער היסס ביציאה לעבר הכדור בדרך לשער יתרון חשוב ומשמעותי במומנטום נפלא מבחינת המארחים, שהוכיחו במחצית השנייה שהם מסוגלים לעשות את הבלתי ייאמן.

הצהובים בדרך לצרפת עם שבוע של הכנה, הפקת לקחים וניסיון לחולל סנסציה שכולנו נקווה שאכן תקרה בפועל. החודשים האחרונים הם חלום שמתגשם עבור הכדורגל הישראלי, צריך לשמור על יציבות ותעוזה, אנחנו ממשיכים ללכת עם ראש זקוף בזכותכם רק רוצים המשכיות.

הכדורגל הישראלי בדרך למעלה. ערן זהבי ו-ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)הכדורגל הישראלי בדרך למעלה. ערן זהבי ו-ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים