יום שישי, 10.05.2024 שעה 23:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

ההחלטה הסופית על בית"ר - עד מחר ב-11:00

ההחלטה נדחתה בשל הצעת המשטרה לגבי שעבוד זכויות השידור. עוד קודם, הצדדים ניסו במשך שעות להגיע להסכמות ועלה מתווה מסתמן של תשלום ליחידת החילוט

|
משה חוגג ועו
משה חוגג ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)

עתיד בית”ר ירושלים יישאר בערפל, לפחות עד מחר (חמישי) ב-11:00, כך נקבע בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון בנוגע לעתידה של הקבוצה. הצדדים המעורבים היו צריכים להגיע להסכמות תוך מספר שעות, אך הדבר לא קרה ונקבע כי ההחלטה הסופית תידחה בשל הצעת המשטרה לגבי שעבוד זכויות השידור.

כאמור, הסכמה סופית בין הצדדים עדיין אין וטרם ידוע מה יעלה בגורל הקבוצה, אבל לפחות בינתיים הניסיון המסתמן היה להגיע להבנות על כך ש-5 מיליון שקל ישולמו באופן מיידי ליחידת החילוט ועוד 5 מיליון שקל נוספים יושלמו בהמשך וב-24 תשלומים החל מתאריך 1.9.23.

עוד טרם ההחלטה, לבית משפט השלום בראשון לציון הגיעו בתחילת היום העמוס ראשי בית”ר לצד עו”ד יצחק יונגר שמייצג את המועדון ועו”ד משה מזור המייצג את משה חוגג, וזאת לצורך הדיון בעניינה של הקבוצה. מנגד, משטרת ישראל הציגה את עמדותיה באמצעות יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) ולצידה נציגי יחידת החילוט שבאפוטרופוס הכללי.

בית"ר הלכה על קו שמתאר את דרישת המשטרה כבלתי סבירה בכל הקשור לתנאי מכירת המועדון מידיו של חוגג לכל רוכש פוטנציאלי. בבית"ר ביקשו להחריג את דרישות המשטרה מהדרישות שיש למשטרה בנוגע לעסקיו השונים של חוגג שחולטו ונתפסו על ידי המשטרה וזאת בשל העובדה כי בית"ר זה מועדון כדורגל שבין היתר שייך לקהילה, שנמצא רוכש עבורו שמוכן לקחת על עצמו התחייבויות כספיות אדירות, שאפשר להציל את המועדון בנקודת הזמן הזו בלבד ושהמשטרה חייבת להתייחס למועדון כעסק שונה משאר עסקיו של חוגג, שמדובר במועדון שבין היתר שייך למאות אלפי אוהדים.

הדיון הקריטי בעניין בית"ר ירושלים

בנוסף, בית"ר טענה כי מה שהמשטרה עושה זו התאבדות וכן תבקש להבהיר כי אם בית המשפט לא יאפשר את מכירת המועדון בעת הזו, הקבוצה עשויה לרדת בתוך מספר ימים לליגה א' ומשם עשויה להתפרק לגמרי. בנוסף, ניסו המועדון להסביר ולהעביר לבית המשפט את החשיבות בדבר מציאת פתרון להצלת המועדון שכעת הוא אפשרי עם הרוכש ברק אברמוב.

ברק אברמוב (חגי מיכאלי)ברק אברמוב (חגי מיכאלי)

ולא רק זאת, בית"ר הציגה את ההסכם בין אברמוב לחוגג שבו סוכם שהחובות הכספיים של המועדון לחברת סינגולריטים יופקדו בקופת החילוט של המשטרה, כל דרישה לערבות עבור הסכום שיועבר על החוב לסינגולריטים עשוי לטרפד את עסקת מכירת המועדון. נציגי בית"ר משוכנעים שאין צורך בערבות, כל עוד הכסף מועבר למשטרה במסגרת הסכם חתום וגמור בין הצדדים.

מהלך הדיון:

משה חוגג נכנס מכניסה צדדית, אוהדי בית”ר חיכו לו בחוץ וקיללו אותו. השופט בדיון: טל ענר.

אוהדי בית"ר ירושלים מחוץ לדיון בבית המשפט (ראובן שוורץ)אוהדי בית"ר ירושלים מחוץ לדיון בבית המשפט (ראובן שוורץ)

עורך הדין של אברמוב, רועי רוזן, אמר לאחר שהמשטרה הגישה דו”ח סודי: “ברק אברמוב הוא איש עסקים שעשה משהו שאיש לא עשה, הסכים לקחת בלי בדיקת נאותות, את תפוח האדמה הלוהט הזה שנקרא בית”ר ירושלים. כשברק לקח את בני יהודה הוא עשה בדיקת נאותות של חצי שנה. הוא רוצה להציל את המועדון בתור אוהד בית''ר. אחד התנאים של אברמוב הוא שחוגג לא יהיה צד בעניין”.

עו"ד רועי רוזן ומשה חוגג (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן ומשה חוגג (ראובן שוורץ)

עוד הוסיף רוזן: “בעיני אברמוב הדרישות לא סבירות, הוא לא יקנה את הקבוצה תחת צווי משטרה, הוא לא יקנה את הקבוצה אם המניות יעברו אליו תוך שלוש שנים, וכל עוד המשטרה תגביל אותו – אברמוב מסרב להיות צד מול המשטרה”.

עו”ד יצחק יונגר אמר: "ראשית, למרות השיחות המאוד נעימות עם כוח המשטרה, התפלאתי לראות את התגובה שלהם, אמרתי להם אנחנו מתקרבים לחתימה. ב-13 לחודש הבאתי להם את כל האישורים שהם ביקשו. העברנו להם עשרות מסמכים ואחרי חתימת ההסכמים אנחנו מקבלים נוסח חדש שבו אנחנו מקבלים מספר תנאים חדשים, כשהנושא השלישי שנותר עמום עם הבטוחות ועניין המניות".

יונגר הוסיף: “החוב לסינגולרטים הוא חוב נדחה מעצם זה שהרשות לבקרת תקציבים חייבה את סינגולרטים ואת משה חוגג לחתום על שטר הון שבעצם אומר שהחוב יכול להיפרע בקניית הקבוצה ובאישור של הבקרה. בדרך כלל בעלי מניות לא רואים כסף ישר מהעסקאות. במסגרת הסכמים שהשגנו, הוסכם שיירד החוב לארבעה מיליון דולר וגם אחרי זה ברק אברמוב לא הסכים לשלם. בסוף נסגר על 10 מיליון ו-250 אלף ש״ח. איך למרות צו התפיסה סינגולרטים הסכימו לוותר על החוב?"

עו"ד יצחק יונגר (נעם אוחיון)עו"ד יצחק יונגר (נעם אוחיון)

יונגר המשיך: “יש משא ומתן עם עוד קונים וגם את 10 מיליון השקלים הם לא מוכנים לשלם. אמרתי למשטרה, חוב נדחה שאמור להיות אחרון ברשימה הפך להיות חוב רגיל. ויותר מזה, הוא הסכים לתת להם שיעבוד. בטוחה חיצונית לא נתנו, בסוף זו הקבוצה עם הכי הרבה אוהדים בארץ ויש פה שחקנים כמו אופיר קריאף שוויתרו על 25 אחוזים כדי שהקבוצה תתקיים, אמרתי למשטרה – אתם מהמרים כי אם הקבוצה תרד אז לא תקבלו כלום".

עוד אמר יונגר: "הפתרון הזה הוא פתרון הרבה יותר טוב מהקריסה. למדינת ישראל לא יקרה כלום אם לא תקבל את הכסף, אבל לקבוצה יקרה הרבה. קידמנו אתכם, הפכנו אתכם למצב של נושים רגילים. הסכמנו על התשלום הראשון שאמור להיות באזור ארבעה מיליון שקלים שיעבור בדצמבר 22, והסכמנו לתת שעבוד על זכויות הקניין הרוחני, אבל מהצד השני כל הזמן אומרים לי ‘תשפר את ההצעה, תשפר את ההצעה’”.

משה חוגג (נעם אוחיון)משה חוגג (נעם אוחיון)

יונגר המשיך: “גם הארכה  של 10 לחודש היא לא סתם עד אז, המנהלת הסכימה שבית”ר לא תשחק בגביע הטוטו עד להכרעה, אם בית''ר יורדת מכבי פתח תקווה עולה במקומה. זה דבר אחר לגמרי להיות בליגה לאומית או ליגת העל. אם היום לא יינתן השחרור לתנאים שהצענו, לצערי הרב לא נגיע, אמרתי בבית הדין העליון שקריסה של בית”ר זה נזק רב נפגעים".

עורך הדין משה מזור אמר: “יש פה זמנים, אני לא יודע אם עוד שלוש שנים נוכל להבטיח דפוסים כאשר בית משפט אחר יכול לבטל את ההחלטה הזאת במהלך השנים. המשטרה קובעת מה יהיה בהסכם בין משה חוגג לברק אברמוב, בית''ר שווה 0, אף אחד לא בא מרצונו עד עכשיו לקנות אותה ואז הולכים לסינגולרטים, ובסינגולרטים המצב שונה, הם תפסו את החשבון ושחררו בהסדר ומכאן ניתן להסיק שאין להם זכות לגעת בכסף של הסינגולרטים, זאת אומר שכרגע אין להם אפילו צו. לתפוס את הכסף מאברמוב, שמוכן שיתפסו את הכסף הזה, למרות שיש קושי משפטי לתפוס את הכסף הזה.

כל פעם שלחו את הניירות שעברו וכל פעם יש עוד דרישה ועוד דרישה והדרישות הללו לא סבירות. לא יודע למה ברק אברמוב בא, אבל הוא בא, כי אחרת הקבוצה הזאת הייתה קורסת, וצריך לאפשר לו לקנות את הקבוצה כי כמו שאמרנו בית''ר שווה אפס והוא צריך לקבל אותה. אם זה לא יקרה בית''ר תקרוס, והמשטרה תהיה אחראית על הקריסה של בית''ר”.

עו"ד רועי רוזן, עו"ד משה מזור ומשה חוגג (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן, עו"ד משה מזור ומשה חוגג (ראובן שוורץ)

נציג המשטרה אורי וולובנסקי אמר: “תפקידה של יחידת החילוט הוא לבדוק האם הצווים תקפים והאם ההסכם משרת את אחד הצדדים או לא. ההסכם לא רק שלא מכבד את הצווים – הוא מרוקן אותם מתוכן. הצווים כרגע בתוקף ואם הם לא יוארכו אז הכסף שאמור לעבור מהעסקה יעבור למשה חוגג, ואם לא אז לא.

יש צו תפיסה בתוקף, חופש החוזים נסוג לפני הצו הפלילי. אין למשטרה כוונה לנהל את הקבוצה ואין כוונה לפגוע האוהדים יש לנו כוונה לניהול תקין. אני קורא בהסכם שיש התחייבות מאוד נדיבה של ברק אברמוב והתחייבות חוזית. שואל את הנאמן למה פה מסכים ברק אברמוב להתחייבות חוזית להלוואות. הרוכש ניהל משא ומתן, הגיעו לאיזו הסכמה ועכשיו זה שיטת מצליח כי הגיעו לאיזה תנאים. כל עוד הצו בתוקף למדינה יש יכולת להגיד שהיא מציבה תנאי, איזה תנאי שהיא רק תרצה.

וולובנסקי המשיך: “קראתי את ההסכם, שמנו את זה בצד, אחר כך שמנו את 25 מיליון השקלים שהם חייבים בצד. ההסכם הוא ההסכם שמלא בחורים, אני בתור שומר סף רואה שאני חייב להתערב בו. אין להסכם הזה תקציב מינימלי לקבוצה. מי שקורא את ההסכם, בסופו של דבר זה חובות של הקבוצה. מעולם לא ביקשנו מברק אברמוב להעמיד בטוחה אישית, ביקשנו בטוחה אחרת חיצונית סבירה. אני מוכן לפרוס את התשלום כדי שבית”ר תחיה ותצליח”.

משה חוגג (ראובן שוורץ)משה חוגג (ראובן שוורץ)

וולובנסקי הוסיף: “לגבי הבטוחה של עורך דין יונגר, אין הוא מאמין שזה בטוחה ראויה והוא יקבל את שכר טרחתו שהוא ייקח את הבטוחה הזאת. יש פה עקיפה של הצווים שניתנו על ידי בית המשפט”.

עורך הדין רועי רוזן, שמייצג את ברק אברמוב, אמר: “איך אפשר לבוא ולהגיד לרוכש של קבוצת כדורגל שזה עסקה לא הגיונית, אבל מבחינת תנאי ההסכם היא מאוד הגיונית. האיש הזה לוקח חובות של עשרות מיליונים על עצמו, אז לבוא ולהגיד עליו שהוא עושה שיטת מצליח? יכול להיות שהקבוצה כן תמצא את עצמה בפירוק, אז לבוא ולהטיל דופי כזה...”.

עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)

נאמן הקבוצה, יצחק יונגר, טען: “העובדה שלבית”ר ירושלים אין מתעניינים זה כי כולם יודעים שלמשטרת ישראל יש כוח על המניות של בית''ר”. אופיר קריאף הוסיף: “ויתרנו על הרבה כסף, אל תתנו לנו להתפרק”.

עו"ד יצחק יונגר ועו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)עו"ד יצחק יונגר ועו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)
אופיר קריאף ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)אופיר קריאף ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)

וולבנסקי אמר: “נהיה מוכנים לתת לאברמוב את המניות בכפוף לערבות”. החלטת השופט: “צריך בטוחה נוספת”.

דיון בית"ר ירושלים (ראובן שוורץ)דיון בית"ר ירושלים (ראובן שוורץ)
עו"ד משה מזור (ראובן שוורץ)עו"ד משה מזור (ראובן שוורץ)
משה חוגג (ראובן שוורץ)משה חוגג (ראובן שוורץ)
משה חוגג (ראובן שוורץ)משה חוגג (ראובן שוורץ)
משה חוגג ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)משה חוגג ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)
עו"ד רועי רוזן ומשה חוגג (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן ומשה חוגג (ראובן שוורץ)
אופיר קריאף (ראובן שוורץ)אופיר קריאף (ראובן שוורץ)
משה חוגג ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)משה חוגג ועו"ד יצחק יונגר (ראובן שוורץ)
משה חוגג (ראובן שוורץ)משה חוגג (ראובן שוורץ)
אוהדי בית"ר מחוץ לדיון בביהמ"ש
אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */