יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"לא טעיתי, אצילי ומיכה ידעו שהן בנות 17.5"

הפרקליטה שסגרה את התיק בפרשיית הקטינות בחדשות 12: "הציגו עמדה שהקטינות מיררו את חייהם. הסמים? אבקה לצרכים בריאותיים, אין מחלוקת על האלכוהול"

|
דור מיכה ועומר אצילי (איציק בלניצקי ועמרי שטיין)
דור מיכה ועומר אצילי (איציק בלניצקי ועמרי שטיין)

פרשיית אצילי, מיכה והקטינות ממשיכה להסעיר את עולם הכדורגל, לאחר שתחקיר שפורסם בחדשות 13 (רשת) בסוף השבוע שעבר חשף התכתבויות מטרידות, שחשפו כי במקרה היו מעורבים סמים ואלכוהול. כזכור, קשרי מכבי חיפה והפועל באר שבע טענו לחוסר אותנטיות בהודעות שנחשפו.

המקרה קרה לפני כשנתיים והתיק כזכור נסגר. הערב (שני) הפרקליטה עו"ד יהודית לייבה שסגרה את התיק, התראיינה אצל גיא פלג בחדשות 12 (קשת) ואמרה: "מהתיק הזה עלתה תמונה מאוד קשה, שבה שני ידוענים מזמינים שתי קטינות, אך ורק בשביל לקיים מגע מיני. יש פה פגיעה כלפי נשים, ביזוי והשפלה. מדוע נסגר התיק? צריך להבחין בין השאלה המוסרית, הערכית, החברתית לבין המשפט. בסופו של יום לא הייתה מחלוקת באשר ליסודות הבסיסיים של העבירה, אין מחלוקת בין הקטינות לחשודים. הקטינות אמרו לחשודים שהן בנות 17.5. לאורך כל הדרך הקטינות אמרו זאת גם לסביבה שלהן. מכל הזוויות בתמונה שהתגלתה בפניי החשודים ידעו שהן בנות 17.5".

האם הייתה עצימת עיניים של הכדורגלנים? "מה זאת אומרת עצימת עיניים? שאני חושד ונמנעתי מלברר. שני החשודים לא הפסיקו לנסות ולברר. הן ביררו מולן - ‘בת כמה את?’ שוב ושוב, לפני, תוך כדי ואחרי המפגש. הוא (אצילי) לא קיים עצימת עיניים, אלא חושד ומברר. מדוע הקטינות מסרו מידע שקרי על גילן? השאלה הזאת עלתה, מה שאני יכולה להגיד זה שהקטינות מסרו מידע, לא רוצה להגיד שיקרו, זו התנהגות ילדותית, הן העלו את גילן כדי להיות קרובות עד כדי מגע מיני עם הידוענים, הן חששו שאם הם יידעו את הגיל האמיתי, הם לא ירצו להיות איתן".

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

בעניין סגירת התיק על מסירת אלכוהול לקטין מחוסר עניין ציבורי, אמרה: "אין מחלוקת שהיה אלכוהול בבית של מיכה ואין מחלוקת שהם צרכו אלכוהול. אלא מה? אספקת האלכוהול לקטין היא עד גיל 18. במודעות של שני החשודים הן בנות 17.5, כלומר זה פער של חצי שנה לגבי גיבוש העבירה. כשאני לוקחת את פער של חצי שנה ומצד שני את הנקודה שהן נחשדו בעבירה הרבה יותר חמורה, בעילה אסורה בהסכמה (חמש שנים) והעבירה המקורית נגנזה בחוסר אשמה. באיזון הזה, חשבתי שלא ראוי להעמיד אותם לדין על אספקת אלכוהול".

לייבה הוסיפה: "חייבים להקפיד ולעשות הבדל בין המשפט לבין התפיסה המוסרית, הם כשלו כשל מוסרי חמור מאוד. אני יכולה לומר שיש מדינות בעולם שבפער הכוחות הזה, בין ידוענים לקטינות, מתחת לגיל 18 זו הייתה עבירה חמורה יותר והתיק לא היה נגנז. המחוקק אמר את דברו - בין גיל 14 ל-16, הוא דורש מודעות לגיל ולכן אין עבירה.

האם השחקנים הביעו חרטה בחקירה? "הם לא הביעו חרטה, גם כשנודע להם שהן מתחת לגיל 16, כששאלו אותם ‘אתם לא מצטערים?’ הם הציגו עמדה קורבנית שהקטינות מיררו את חייהם, לכן צריך סנקציה חברתית. מה שקרה בעקבות החשיפה ברשתות וחקירת משטרה, הנערות בוישו והושמצו, כנראה מאוהדים של שני הכדורגלנים והם לא נקפו אצבע כדי להפסיק את הפגיעה החוזרת ונשנית בבנות האלה. צריכה להיות אמירה: כשניתנה להם ההזדמנות להביע חרטה, הם לא השתמשו בה.

דור מיכה (ראובן שוורץ)דור מיכה (ראובן שוורץ)

"אני טוענת שיש כאן ניצול מאוד מחפיר, אמנם סגרתי את התיק משפטית, אבל יחד עם זאת בשולי חוות הדעת שלי התייחסתי לפן המוסרי והערכי. המלצתי שהפרקליטות תתייחס לפן הזה כשהיא סוגרת את התיק. מה תפקיד הפרקליטות? אנחנו משפטנים, חוסר אשמה, תודה ולהתראות או לצאת באמירה ערכית. היו שחשבו אחרת ממני, ולכן זה לא בא לידי ביטוי במובן של הפגיעה הערכית.

"אני חושבת שהאמירות שנשמעות הן קצת מערבבות בין הכתם המוסרי והערכי. אני גם חושבת שהפרסומים שנעשו עכשיו, שחוזרים לתכתובות שנכתבו בין שני החשודים ומנסים לתת להן פרשנות אחרת - אני חושבת שגם זה מעשה שלא ייעשה, כי זה להציג תמונה שהיא חורגת מההקשר הרחב שלה ובעצם להטיל בהם דופי פלילי כשאין בהם דופי פלילי".

עומר אצילי ודור מיכה (איציק בלניצקי)עומר אצילי ודור מיכה (איציק בלניצקי)

בדבר הטענות על הסמים הוסיפה: “התשובה היא חד משמעית לא, האבקה הזאת, אני ראיתי שפורסמה – נבדק והפרסום הזה פשוט הוצא מהקשרו. הם נשאלו על האבקה הזאת הם גם מסרו הסבר: מדובר באבקה שהם צורכים לצרכים בריאותיים כמו שהרבה גברים צורכים לצורך חדרי כושר. בהתכתבות הן דיברו שאולי הבנות משתמשות בסמים, אבל החיבור הזה שנעשה בין האבקה שהם מדברים עליה לבין העניין של הדיבור שלהם על שימוש בסמים, הוא הופרד.

“בחקירה שלהם הם מסרו גרסה לגבי סמים ולגבי האבקה. יותר מזה, הם אמרו: ‘אנחנו כדורגלנים, אנחנו לא משתמשים בסמים, אין לנו סמים!’ הנושא של האבקה עלה, נחקר, הם מסרו גרסה, כאשר הגרסה הזאת היא על פניה הגיונית. כאשר אנחנו מדברים על סמים הדרישה הבסיסית היא שיימצא שם איזשהו שריד של סם, שהקטינות יספרו שהיה שם איזה שימוש בסם, בציטוט שלהם לכל היותר מדובר על כוונה לתוכנית, אתה לא יכול להאשים מישהו על סמים רק על סמך תוכנית”.

רב"ש: "אני אחראי על הכדורגל שיביא קהל"
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */