יום שבת, 15.06.2024 שעה 14:03

"התרענו שמסוכן לשחק בחום הזה, לא הקשיבו לנו"

בנבחרות המשתתפות במכביה טוענים שהתלוננו בנושא עוד לפני ההתמוטטות של שחקן נבחרת אוסטרליה. זעם על אורוגוואי ששיתפה שחקנים שנולדו בארגנטינה

|
משלחת אוסטרליה (איציק בלניצקי)
משלחת אוסטרליה (איציק בלניצקי)

עוד לפני ההתמוטטות של שחקן נבחרת אוסטרליה במשחקי המכביה בנתניה, ראשי הנבחרות התלוננו על ההחלטה לשחק לאור יום במגרשי הכדורגל בגלל החום והחשש לפגיעה בבריאות המשתתפים.

גורמים בנבחרות המשתתפות בטורניר כדורגל אמרו: “התרענו שבחום הזה אי אפשר לשחק וזה לא ייגמר טוב. מסוכן לשחק ככה מבחינה בריאותית ולצערנו אף אחד לא הקשיב לנו”. הם פנו למנהלי המכביה בנושא ואף איימו כי לא ישחקו בעומס החום של הקיץ הישראלי, אך ללא הועיל.

מהמכביה נמסר בתגובה: “תחרויות הספורט מתקיימות בליווי צמוד של צוותים רפואיים בשטח ותחת הקפדה יתרה על שתיית מים ומנוחה. מדי יום מתבצעות הערכות מצב ומתקבלות החלטות בהתאם לעומסי החום הצפויים. במידה והתנאים אינם מאפשרים את קיום המשחק הוא ידחה לשעות הערב. בטיחות ובריאות המשתתפים חשובה לנו וכל אמצעי הזהירות הנדרשים עומדים לטובת עניין זה”.

כמו כן, בנבחרות המשתתפות בטורניר התלוננו על כך שנבחרת אורוגוואי בכדורגל לבני 35 ומעלה מורכבת משחקנים שנולדו בארגנטינה. נבחרת ישראל הגישה ערעור רשמי על תוצאות משחקיה בעקבות זאת. בנבחרת הישראלית אף צירפו את עמודי הפייסבוק של השחקנים והוכיחו כי חלקם לא נולדו באורוגוואי ולא חיים בה.

אמיר פלד, יו”ר מכבי תנועה עולמית הגיב להם במכתב רשמי כי “הליך הרישום נעשה על פי תקנון המכביה ומצאנו לנכון לאשר את רישום כלל השחקנים לאחר חתימת יו”ר המשלחת מאורוגוואי. תוצאת משחק זו או אחרת לא תוביל לשינוי התנהלות מכבייתית. המשלחת נרשמה ואושרה כדין על ידי מערכות המכביה. אני תקווה שתקבלו את תגובתי זו ואת התוצאות ברוח ספורטיבית”.

בנבחרת הישראלית זעמו: “יש שחקן שמייצג את ארגנטינה כל המכביות ופתאום עכשיו מייצג גם את אורוגוואי. הוא מודה בכך שאין לו קשר לאורוגוואי, איך זה יכול להיות? וכך רוב השחקנים. הבנו שיש כאלה מתחת לגיל 35 לכאורה, אבל רק אתם מול הדרכונים יכולים לבדוק זאת. השחקנים לא יכולים לקחת חלק לפי תקנון המכביה, כאשר על פי התקנון גם אין אישור לוועדת חריגים או אישורים מיוחדים. כפי שאנו שומרים ועומדים בתקנון אני מבקשים על פי חוקי המכביה והממצאים הללו לפסוק ניצחון טכני לנבחרת ישראל”.

במכביה הגיבו לטענות וציינו: “בנוגע לקבוצת הכדורגל של אורוגואי - הקבוצה אושרה לרישום על פי כללי המכביה ולכן היא לגיטימית לכל דבר ועניין”.

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */