יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

בית"ר קיבלה ארכה עד 10.8 להעמדת התקציב

דיון סוער בבית הדין העליון. יונגר: "הורדת ליגה - אירוע רב נפגעים". לוזון שנכח בדיון התפרץ: "יונגר לא אומר עובדות, צדיק ורע לו רשע וטוב לו"

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)

האם בית"ר ירושלים תמשיך לשחק בליגת העל או שתורד לליגה הלאומית בעונה הקרובה? התשובה עדיין לא ידועה כי הקבוצה מהבירה זכתה היום (שני) לארכה נוספת ואחרונה בהחלט לאחר דיון סוער שהתקיים בעניינה בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. 

במהלך הדיון, הנאמן עו”ד יצחק יונגר הצליח לשכנע את הדיינים להעניק ארכה עד 10 באוגוסט להעמדת התקציב ומציאת רוכש לבית”ר ולבני יהודה. אם עד אז זה לא יקרה: מכבי פתח תקווה תיקח את מקומם של הירושלמים בליגת העל. בתמורה לארכה, יונגר הבטיח שלא יפנה בנושא לבית משפט אזרחי, כאשר הקבוצות בינתיים לא תשתתפנה בגביע הטוטו.

בהחלטה של בית הדין העליון, עליה חתומים שופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שופט בדימוס עדי זרנקין ועו”ד אסף הדסי, נכתב: “בסיום הדיון הודיענו כי הגיעו לכלל הסכמה לפיו תינתן למערערת ארכה נוספת ואחרונה לאישור התקציב, לא יאוחר מ-10 באוגוסט 2022, ובלבד שהמערערת לא תפנה לערכאות אזרחיות בערעור על החלטת ביה”ד העליון. ב”כ מכבי פ”ת מתנגד להסדר הזה”.

יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו: “התלבטנו לא מעט אם לאשר את הסכמת הצדדים, וזאת נוכח הארכות הרבות שניתנו כבר למערערת להגשת התקציב ואישורו, וכן נוכח המהמורות והמכשולים שעומדים בדרכה של המערערת להעביר את הבעלות על הקבוצה. בסופו של יום ולא בלב קל, החלטנו לתת תוקף להסכמת הצדדים כמפורט לעיל והננו מקבלים את הבקשה החלופית של המערערת בערעור זה, ומתירים לה להשלים את ההליכים הדרושים לאישור התקציב כדין עד 10 באוגוסט. רשמנו בפנינו את התחייבותו של יונגר בשם המערערת שלא תוגש עתירה על החלטה זו לבית משפט אזרחי”.

עו"ד יצחק יונגר וסיגלית סייג (רדאד ג'בארה)עו"ד יצחק יונגר וסיגלית סייג (רדאד ג'בארה)

מהלך הדיון:

את הדיון ניהלו שופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שופט בדימוס עדי זרנקין, עורך הדין אסף הדסי ועורך הדין עמית פינס מטעם ההתאחדות. גם יו”ר מכבי פתח תקווה אבי לוזון הגיע לדיון, כאשר הנאמן עו”ד יצחק יונגר התחיל מצידה של בית”ר.

אבי לוזון בדיון (רדאד ג'בארה)אבי לוזון בדיון (רדאד ג'בארה)

יונגר: “לצערי הרב קורה פה משהו שגם קורה בעולם העסקים, אני יודע שזה על הרגע האחרון, אבל כך מתנהל בכל מקום. אני כבר 10 חודשים מנסה למכור את הקבוצה. אני רק מבקש שיביאו הצעה ואני אתן את הקבוצה לכל הבא ליד”. יונגר הוסיף שהוא ניסה להביא את סילבן אדמס לפני שבוע, כאשר האחרון היה חלק מקבוצת הרכישה האמריקאית, אך הם נסוגו ברגע האחרון מתוך חשש מעימותים עם האוהדים.

יונגר הוסיף: "שטרי ההון הם בחובות על סך כ-45 מיליון שקלים, הקבוצה מתנהלת בצורה מאוד מסודרת, יש לה דוחות מבוקרים מאז חודש אוקטובר. הקבוצה החלה את העונה עם 5 מיליון שקלים גירעון, היה פער בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל של 10 מיליון שקלים, היה גירעון בתקציב עצמו של שבעה מיליון שקלים. פירקתי מספר קבוצות במהלך השנים בכדורגל ובכדורסל ובית”ר היא מהקבוצות שמתנהלות בצורה היותר מקצועית שפגשתי".

עו"ד אסף הדסי, שופט בדימוס אמנון סטרשנוב ושופט בדיפוס עדי זרנקין (רדאד ג'בארה)עו"ד אסף הדסי, שופט בדימוס אמנון סטרשנוב ושופט בדיפוס עדי זרנקין (רדאד ג'בארה)

עוד אמר יונגר: "אנחנו מתנהלים מול משטרת ישראל באופן אינטנסיבי, משטרת ישראל עברה איתנו חוב חוב כל מספר, כל התחייבות, כדי שהן יהיו בטוחים שמשה חוגג או מקורב אליו לא מקבל כסף. אתמול הגיעה המשטרה ודרשה בטוחה לתשלום החוב. הם רוצה להפוך את עצמם לנושה מובטח אחרת הם לא מוכנים להעברת הקבוצה רק להעברת הזכויות. אם לא נגיע עם המשטרה להסכם נביא את הנושא לפתחו של בית המשפט. לגבי ערבות העירייה, משה חוגג ויתר על נושא זה כי העירייה לא תסכים להעביר את הסכום שדורשת בית”ר".

יונגר התייחס גם לבני יהודה: "אתמול הייתה פגישה לגבי בני יהודה, והקבוצה שמבקשת לקחת את הקבוצה ביקשה 24 שעות בכדי לתת תשובה". 

בשלב זה, האמריקאים התחממו על הספסל ואמרו שבגלל שעסקת אברמוב מתנהלת, הם מחכים שיודיעו להם שהעסקה ירדה והם ירצו לקחת את הקבוצה.

ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)

השופט סטרשנוב: “שכחתם את הועדה להעברת זכויות ברגע שתסיימו עם כל האם יגיע רוכש או אם יגיע מישהו כזה או אחר צריך לדאוג גם לבני יהודה.

יונגר: "ההכרעה צריכה להיות על הדשא, אבי לוזון ומכבי פתח תקווה הפסידו שנה שעברה על הדשא ובית”ר עם מסע הרואי הצליחה לשרוד בליגה. לכן ההכרעה צריכה להיות ספורטיבית.יש עוד הרבה זמן גם במונחים של כדורגל וגם במונחים של תקציב. יש לנו אישור לשחק גביע הטוטו. הארכות שניתנו במהלך השנים היו תמיד סביב תקופת המשחקים הזאת”.

הנאמן הוסיף: “אם חלילה בית''ר תרד זהו אירוע רב נפגעים. כשהפועל תל אביב ירדה זהו אירוע כזה כי עד היום יש תביעות של מיליוני שקלים. פירוק לא מביא כסף הוא גורם לאותם נושים שלא יקבלו את הכסף שלהם. לכן צריך למשוך את ההחלטה כמה שיותר עד שיימצא רוכש. אני מבקש עד 15 לאוגוסט. ושנקבע דיון ל-10 באוגוסט. אם בית''ר תרד יהיה נזק לקבוצות הקטנות בזכות האוהדים שלהם. זכויות השידור עלולות להיפגע”. 

עו"ד אסף הדסי, שופט בדימוס אמנון סטרשנוב ושופט בדיפוס עדי זרנקין (רדאד ג'בארה)עו"ד אסף הדסי, שופט בדימוס אמנון סטרשנוב ושופט בדיפוס עדי זרנקין (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון התפרץ: “שקר! זכויות השידור לא ייפגעו כי לא כתוב בזכויות השידור מי משודר”.

יונגר: "אי אפשר להפלות את בית''ר ירושלים לרעה, סיגלית סייג ביקשה לראות לפני כן מה קורה, אבל לאיכסל היא לא פנתה, ככה ולאיכסל היא נתנה עד 20 לאוגוסט”.

אבי לוזון: “ב-8 באוגוסט איכסל ירדה ליגה”.

השופט בדימוס סטרשנוב: "אני לא רואה את האור בקצה המנהרה, אתה (יונגר) מדבר באם ואם”.

עו"ד יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)עו"ד יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)

יונגר סיים את דבריו: “למעט מחלוקת וחצי כל העניינים עם המשטרה סגורים, ברק אברמוב ויתר על ערבות עיריית ירושלים”.

עורך הדין של מכבי פ”ת ניר ענבר דיבר: "הבקש

ה של עורך דין יצחק יונגר לא לגיטימית מבקש הארכות בגלל שהוא מבית''ר ירושלים" .

אבי לוזון בדיון (רדאד ג'בארה)אבי לוזון בדיון (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון: “יונגר, קיצצתם 20 אחוז משכר השחקנים שלכם בשנה שעברה, ההבדל ממכבי פתח תקווה הוא ש-20 שנה אנחנו לא היינו בפירוק, לא מדברים פה לפי שמות של מועדונים”.

ניר ענבר המשיך: “מכבי פתח תקווה היא בין לבין, כי היא צריכה להתחייב לכספים מסוימים שיש בליגה הלאומית או ליגת העל. לדוגמה, מותר שלושה זרים בלאומית, בליגת העל מותר שישה. אם נהיה בליגת העל, ככה לא נהיה שווים עם הקבוצות האחרות ונהיה בנחיתות מהם. בנוסף, תקציב ליגה לאומית וליגת העל הוא שונה בתכלית. לכן למכבי פתח תקווה אין זמן לבזבז. אין אישור משטרה, אנחנו כבר חודש מחפשים אחרי אישור שלא קיים”.

ענבר הוסיף: “אף רוכש עדיין לא הגיש בקשה. אברמוב כן רוצה, לא רוצה, מה חידשת לנו היום עורך הדין יונגר? אנחנו בדיוק באותה נקודה חודש אחורה. מכבי פתח תקווה נהגה על פי החוקים לאורך כל הדרך, לעומת בית''ר ירושלים שלא נהגה כי היא מבקשת ארכות כל פעם. זה מהווה את מאזן האינטרסים בין הקבוצות”.

עורך דין ניר ענבר (רדאד ג'בארה)עורך דין ניר ענבר (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון: "מתנצל על מה שאמרתי, מכבי פתח תקווה מנוהלת ללא דופי מעולם לא הייתה בפירוק או עשתה קיצוצים במשך 30 שנה. לשמחתי אנחנו תורמים גם לכדורגל הישראלי ומוכרים שחקנים צעירים בכסף רב. יצחק יונגר לא אומר עובדות, יסלח לי אלוהים, איכסל לא שיחקה אף לא דקה בגביע הטוטו, הפועל פתח תקווה שיחקה בגביע הטוטו של הליגה הלאומית. יש הבדל גדול בהכנסה של גביע הטוטו בין ליגה לאומית לליגת העל. סליחה, מה צדיק ורע לו רשע וטוב לו".

נציג ההתאחדות עמית פינס אמר: “מכבי פתח תקווה קבוצה לא פחות חשובה מבית”ר. יש גבול כמה אפשר להשאיר את מכבי פתח תקווה באוויר. הלכנו שני צעדים אחורה מבחינת ההתחייבות. בית''ר מטרפדת את העסקה כי המשטרה מבקשת ערבות קניינית, מה שאומר שכל רוכש של בית''ר יצטרך לשלם עוד 11 מיליון שקלים לפחות. הדרישה של בית”ר לא עומדת על קנה, אני תמים דעים מכיוון שהדרישה לא הגיונית. ניסיתי לשכנע להחריג איזה סכום בשביל לעזור לבית”ר”.

עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)

יונגר: "אני מאמין בבתי המשפט שייתנו את דעתם ואת פסיקתם, ולא ששוטר יחליט על מועדון שלם".

פינס ממשיך ואומר: “בני יהודה היא גם קבוצה חשובה, גם לה יש אינטרסים. זה לא איזה צעצוע שאפשר לזרוק אותו ואני כיועץ משפטי לא אאפשר להעביר בעלים לבית”ר לפני שיהיה בעלים לבני יהודה. מפני שכל עוד בני יהודה לא תימכר, ברק אברמוב לא כשיר להיות הבעלים של בית''ר. בית''ר מתנהלת ללא בעלים. חוגג מנהל את הקבוצה על ידי נאמן מבחינתו, ולכן האפשרות היחידה של בית''ר בשביל לשרוד בליגה היא האופציה של אברמוב.

צריך להיות נאיביים בשביל להאמין למשהו אחר. ההחלטה שבית הדין יצטרך לקבל היא קו פרשת המים עד כמה יהיה אפשר למתוח את האופציה של בית''ר. הפועל פתח תקווה שיחקה שנה שעברה בגביע הטוטו של הלאומית אבל לאיכסל עדיין ניתנה אפשרות להעביר תקציב ולהישאר בליגה ההחלטה האחרונה לגבי איכסל בשנה שעברה הייתה ב-10 באוגוסט, כשב-26 לאוגוסט החלה הליגה”.

ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון צחק מדברי יצחק יונגר שאומר כי יש אפשרות לתת הארכה עד לימים ספורים לפני פתיחת הליגה.

פינס המשיך: “הבוקר התקיימה פגישה של מנהלת הליגה ושם נאמרה עמדת המנהלת. עד 30.7 זה התאריך האחרון לכל הארכה זה לפי מה שכתוב, אך הבוקר אמרו עד 10 באוגוסט ולא שנייה אחרי”. 

לפי פינס, אם בית''ר לא תעמוד עד 10 באוגוסט עם רוכש לבני יהודה ורוכש לבית”ר, זה יהיה התאריך האחרון. לאור הטוויסט מהבוקר, המנהלת לא רואה צורך להוריד ברגע זה את בית''ר.

סיגלית סייג עלתה לדבר: “מאז פרשת חוגג בשנת 2021/22, הבקרה נכנסה לתוכנית הבראה, מכירת שחקנים, צמצום הוצאות והפחתה של שכר השחקנים והעובדים, ולמעשה מבחינת תכנית ההבראה עמדה כמעט בכל היעדים. בסך הכול אילו לא היה את חרם האוהדים ואם חוגג לא היה עסוק בפרשה שלו, לא היינו עומדים כאן. כל הקבוצות בליגה המועד לבקרה הוא המועד הרגיל, אבל אנחנו זיהינו שבית”ר במצב קשה יותר ולכן החלטנו להציב להם דד ליין לפני כן.

אנחנו דרשנו מהם נתונים ומסמכים שיוגשו לפני כן. בית”ר לא נענתה לבקשה כי הם לא ראו עצמם כקבוצה שונה משאר הקבוצות בליגה. התקנון לא מחייב אישור בקרה בכדי לשחק בטוטו. הפער בתקציב בין מה שהגישה בית”ר לבין המנהלת הוא 12 מיליון שקלים. אם יהיה בעלים חדשים והאוהדים יגיעו למשחקים, הסעיף הזה ייקטן”.

משה חוגג וסיגלית סייג (רדאד ג'בארה)משה חוגג וסיגלית סייג (רדאד ג'בארה)

נציג המנהלת עורך דין מוטי ברונשטיין עלה לדבר: “אי פתיחת משחקי גביע הטוטו תגרום נזק. קבוצה לא יכולה לשחק חלק מגיע הטוטו בליגה לאומית וחלק בליגת העל. אנחנו יכולים לנסות לדחות את משחקי גביע הטוטו של אותם שתי קבוצות. זה אמנם יהיה שעות לא שעות ימים לא ימין, אבל אפשרי. 10 באוגוסט זהו קו פרשת המים מבחינת מנהלת הליגות”.

עורך דין ענבר: "אנחנו לא יכולים להסכים ל-10 באוגוסט כי המחיר מבחינתנו הרסני. יהיה נזק לכולם ונזק גדול מאוד למכבי פתח תקווה".

יונגר: "חלון העברות נסגר ב-28 לספטמבר, אז יהיה להם אפשרות להתחזק. בסוף אי אפשר להבטיח כלום, אבל אם אני מאמין שיש סיכוי ריאלי אז כן. כמו שאמרו לי ‘מה הסיכוי שבית”ר תסיים את העונה בליגה’ והיא סיימה. יש סיכוי סביר שבית”ר תצליח להשיג את הכסף. שוטר בלהב לא יכול לבקש בטוחות. אני אופטימי זהיר. 10 באוגוסט הוא תאריך מידתי. אני לא רוצה שתיתנו לי ארכה קצרה עד 2 באוגוסט, כי אז לא אוכל לתת לכם בטוחות ואני אהיה חייב ללכת לבית משפט אזרחי, אך אם הדיון האחרון הוא בעשירי, אבטיח לא ללכת לבית משפט אזרחי”. בית”ר התחייבה להעמיד תקציב עד 10 באוגוסט.

עו"ד יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)עו"ד יצחק יונגר (רדאד ג'בארה)

ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */