יום שבת, 01.06.2024 שעה 17:07
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 02/06, 18:00
  • עירוני קריית אתא
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 02/06, 19:00
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ירושלים
  • ראשון, 02/06, 20:40
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 02/06, 21:05
  • הפועל חיפה

רמי כהן מזהיר: קבוצות יבקשו להתנתק מהאיגוד

יו"ר הפועל ת"א בראיון ל-ONE: "אם האיגוד ינסה להחזיר את הגלגל הוא יעשה נזק גדול לכדורסל הישראלי, מלחמה מטופשת תביא להרס". וגם: הציפיות מהעונה

|
רמי כהן (חגי מיכאלי)
רמי כהן (חגי מיכאלי)

הפועל תל אביב עברה עונה הפכפכה. היא הציגה יכולת טובה ולפרקים נראתה כאחת הקבוצות הטובות בליגת ווינר סל וניצחה לא פחות מארבעה דרבים במהלך העונה, אולם בתקופות מסוימות התקשתה לנצח אפילו קבוצות חלשות ממנה. לבסוף העפילו האדומים לפלייאוף והודחו מול מכבי תל אביב. 

העונה הפועל מכוונת גבוה עם החתמתו של תומר גינת לו ניתן החוזה הגבוה ביותר בתולדות הקבוצה, שהולכת לשחק גם במסגרת אירופית ושואפת להילחם על תארים בכל המסגרות. בריאיון ל-ONE, סיפר יו”ר הקבוצה רמי כהן על ההכנות לשנה הקרובה, השאיפות ועל הסכסוך המתמשך בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגות.

רמי, איך אתה רואה את היחסים בין איגוד הכדורסל למנהלת? זה נראה לפני פיצוץ ועם הרבה אגו.
”לצערי זה נראה שהם הולכים למקום לא טוב. זה היה נראה בהתחלה משהו שניתן לגשר עליו, וככל שהזמן עובר נראה שהפערים הם גדולים מדי. היו הרבה שחשבו שזה גימיק ומשבר שהולך להיפתר תכף, אבל עכשיו גם הם מבינים שזה לא משבר שהולך להיפתר בקלות. נראה שרק פנייה לבית משפט תכריע”.

רמי כהן (שחר גרוס)רמי כהן (שחר גרוס)

איך הקבוצות יכולות להתנתק מהאיגוד?
“לאיגוד יש כמה תלונות, המנהלת לא התחילה את הסכסוך, אך היא לא יכולה להבין ולהפנים שדברים שהיו בשנים האחרונות לא יפעלו באותה צורה. היא לא רוצה לוותר לגמרי או לעשות את מה שהאיגוד רוצה, להחזיר את קבוצות המנהלת אליו. זה דבר שגם הקבוצות לא רוצות בו. ועם 12 קבוצות בשנת 2022 שיש הרבה חופש לאנשים להחליט, אני לא חושב שאפשר לכפות על הקבוצות לשחק במסגרת שהם לא רוצים או לא חושבים שתעשה להם את הכי טוב שאפשר ובגלל זה המנהלת כבר התחילה ללמוד את הנושא. 12 קבוצות יכולות לשחק אחת נגד השנייה אבל צריך לראות איך אפשר לעשות את זה ברמה חוקית וטובה”.

כמה אתם קרובים להתנתק מהאיגוד?
“כל צוותי המו”מ לא באמת רצו לפתור את הבעיה מהצד של האיגוד, וברגע שהאלטרנטיבה היחידה שהאיגוד העמיד זה החזרת הקבוצות אליו, והקבוצות חושבות שבסך הכול המנהלת עושה להם טוב אז הם ינסו להתנתק. אם אלה שתי האלטרנטיבות אז הריאלית יותר היא התנתקות מהאיגוד. יכול להיות שיבואו בתי משפט ויגידו שזה אסור, אבל כל עוד זה לא יקרה אז זה הכיוון”.

מה עמירם הלוי רוצה?
“אני אדבר על האיגוד ככללותו ולא לבן אדם כי לכל אחד יש תאוריה אחרת אם זה עמירם או כל אחד אחר. בהתחלה חשבתי שיש פה ניסיון לכפות בדרך לא נאותה בעיניי את נושא שתי העולות כי היה הסכם מלפני שנה שהיה מאוד ברור ואמר שאם העולות מהלאומית לא יכולות לממש עלייה אז נשארים עם עולה אחת ויורדת אחת, ולמרות זאת החליט האיגוד שזה לא טוב לו ושהוא רוצה לדבר על שתי עולות. במנהלת לא אמרו להם לא, אמרו תנו לנו לחשוב וללמוד את זה אבל באיגוד רצו תשובה מהירה שנוגדת להסכם שנחתם, המנהלת לא קיבלה את זה והחל תהליך של הסלמה, והיום, בניגוד להתחלה, אני חושב שזה נראה כאילו הם באמת רוצים לפרק את המנהלת ולהחזיר את הקבוצות להיות תחת האיגוד”.

עמירם הלוי (איציק בלניצקי)עמירם הלוי (איציק בלניצקי)

מה המסר שלך לאיגוד?
”אני אומר את זה לא רק פה אלא גם בפנים, אני בקשר טוב עם יענקל’ה (מנכ”ל איגוד הכדורסל, בן שושן, ג.ל) ואני אומר לו שהם עושים טעות גדולה. ההסכם המקורי דיבר על מנהלת שהיא גוף שיווקי בלבד, ועם השנים נהיו לה עוד סמכויות. למנהלת לא צמחו סמכויות כמו כנפיים, אלא האיגוד חשב שהיא עושה עבודה טובה, הקבוצות רצו לטפל בעצמן בדברים וככה נולדו לה עוד סמכויות. זה בסדר שבא האיגוד היום ואומר שזה הלך רחוק מדי, אבל זה לא נכון ולדעתי גם לא יעבור להגיד אנחנו רוצים לחזור 20 שנה אחורה, כי 2022 היא לא 2002 בהרבה היבטים ובגלל זה אי אפשר להחזיר אחורה. אם האיגוד ינסה להחזיר את הגלגל אחורה לשם הוא יעשה נזק גדול לכדורסל הישראלי. זה גוף שיודע לעשות עבודה נהדרת במחלקות נוער, בנבחרות, כל מה שפיני גרשון והצוות המקצועי עושים שם הוא לא פחות ממדהים, אבל פה הם עלולים לעשות נזק גדול לכדורסל כי תהיה מלחמה בעקבות צעד שכזה, ובמלחמה כמו במלחמה כולם מפסידים”.

אז אין היגיון מבחינת האנשים?
”אני לא יודע אם באמת האגו גבר על ההיגיון, או שזה בשל הרבה עניינים אישיים. מדברים שזה התחיל מזה שהאנשים בצמרת האיגוד והמנהלת לא הסתדרו, אבל כרגע הצעדים הם נטולי כל היגיון. מלחמה מטופשת שבסופו של דבר תביא להרס, בעיקר הרצון של האיגוד להחזיר בכוח את הגלגל למקום שכבר אי אפשר לחזור אליו, לאחר שבאיגוד קיבלו כמעט את כל בקשותיהם מהמנהלת”.

כמה אתה חושש מהרס הכדורסל פה?
“אני לא חושש מהרס כי אני חושב שהכדורסל התחזק בשנים האחרונות, אבל מאוד יכול להיות שאנחנו נלך כמה שנים אחורה, בזמנו היה סיפור עם ליגת הנשים, סכסוך שהתחיל על שידורים וכו’, ובסופו של דבר הלכו המון שנים אחורה, כי להרוס זה קל”. 

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

מה המצב של הפועל תל אביב?
”מתכוננים לעונה הקרובה, בניגוד לשנים האחרונות אנחנו בשלב הזה של הקיץ ברמת מוכנות מאוד מתקדמת מבחינת צוות מקצועי וסגל שחקנים, מקווה שבקרוב נמשיך ונסיים את הבנייה. מצד שני, הסיפור של הנבחרות יהיה לא קל עבורנו השנה, כי יש לנו ארבעה שחקנים- גיל בני ב-3 על 3, בר טימור, תומר גינת ועידן זלמנסון בנבחרת, ובגלל שיש גם מונדובאסקט וגם אליפות אירופה אין לנו טעם לעשות שום הכנה עד ה-20 לספטמבר, שזה בערך עשרה ימים לפני שמתחילים לשחק משחקים רשמיים. זה יהיה קשה מאוד עבורנו אבל זה מה שיש ועם זה נתמודד”.

מה הציפיות שלך?
”להילחם על תארים, להיות בארבע הראשונות בכל מפעל ולהילחם. יש הרבה קבוצות טובות, קוראים דברים טובים פה בכדורסל, ניתן לראות את הזרים שמגיעים לכאן. זה לא יהיה קל אבל אני חושב שאנחנו צריכים להיות בצמרת בכל המפעלים ולהילחם על תארים”.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

אתה מצפה להילחם על האליפות העונה?
”כן. בשנה שעברה ראינו שזה אפשרי ובכלל בשנים האחרונות ראינו שיש התחזקות של הקבוצות שהיו פעם דרג ביניים. יש שחקנים טובים ותחרותיות ואין סיבה שלא”.

מכבי תל אביב עשתה שינוי גדול.
”אני מצפה שאנחנו נהיה טובים, ואם זה יקרה נדע לשחק מול כל קבוצה. אם לא נהיה טובים אז זה לא ישנה לנו מה עושים האחרים. ראינו את זה השנה שהיינו טובים מדצמבר עד פברואר והתמודדנו עם המשחקים הכי קשים ואז אחרי שהידרדרנו בשל פציעות, כושר עומק וכו’ ואז כל משחק פשוט היה קשה בשבילנו. כשיש סגל טוב אתה קודם כל תלוי בעצמך”.

העונה אתם תשחקו גם באירופה. העומס יפריע לכם?
”עוד לא הייתי שם אז אני לא יודע להגיד. כל מי שהיה שם אמר שזה מפריע ובטח בשנה הראשונה שזה לוקח זמן להתרגל. אבל מצד שני אני רואה שקבוצות ששיחקו באירופה, גם כשסבלו בנובמבר, דצמבר וינואר בדרך כלל הגיעו יותר מוכנים לשלבים האחרונים של העונה מבחינת שטף של כדורסל. אנחנו עדיין לא מנוסים בנושא כדי לדעת”.

שחקני הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

לכמה תקציב הגעתם?
”ברור לכולם שההחתמות שעשינו לא היו בחינם, והתקציב אכן גדל, אך זה אף פעם לא מספיק. כשרוצים להתקדם צריך להגדיל את התקציב, וגם היום יש חוסרים ודברים שמתפשרים עליהם וצריך לחשוב איך להמשיך להגדיל”.

אם לא תזכה בתואר בעונה הקרובה אתה תהיה מאוכזב?
”לא. אם לא אזכה בתואר בשנים הקרובות אני אהיה מאוכזב. בסופו של דבר, אחרי הכול אנחנו לא הקבוצה הכי טובה ועשירה בארץ אז אנחנו לא יכולים להיות מאוכזבים אם לא נזכה בתואר, אבל אם נהיה באזור של הארבע ראשונות ברמה של 3-4 שנים מן הסתם זה צריך להיגמר גם עם תואר”.

רמי כהן עם דני פרנקו (חגי מיכאלי)רמי כהן עם דני פרנקו (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */