יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:10

עוד קאמבק מפואר: ג'וקוביץ' חזר מ-2:0 לניצחון

הסרבי כבר היה בבור מול סינר שראה את הניצחון הסנסציוני מתקרב, אך נולה כמו נולה התעלה בפעם המי יודע כמה והמשיך לחצי עם 7:5, 6:2 3:6, 2:6 ו-2:6

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מלבד היותו טניסאי איכותי נובאק ג’וקוביץ’ הוא גם עילוי מנטלי, הפעם (שלישי) הג’וקר הסרבי הוכיח זאת בשלב רבע הגמר של טורניר ווימבלדון. האלוף המכהן מהשנה שעברה שמחפש להניף מייג’ור מספר 21 בקריירה כבר מצא את עצמו בבור רציני (2:0 במערכות) מול יאניק סינר העולה, אולם כמו שעשה לא מעט פעמים במהלך הקריירה גם הפעם נובאק הצליח לרשום קאמבק מפואר בדרך לניצחון החשוב 7:5, 6:2, 3:6, 2:6 ו-2:6.

ג’וקוביץ’ לא ממש הגיע למגרש המרכזי בשתי המערכות הראשונות ויחד עם יכולת מצוינת של יריבו האיטלקי לוח התוצאות כבר הראה 0:2 מבטיח לשחקן העולה והכישרוני בן ה-20, ששיחק עם המון ביטחון וללא פחד. אבל לגראנד סלאם חוקים משלו ובוודאי כשמדובר בסרבי, שהרשים כל כך הרבה פעמים בבמה המרכזית של עולם הטניס.

אז אחרי שני סטים רעים שלו ומצוינים של יריבו, המדורג 3 (מוזר לכתוב זאת) התעשת, עשה את ההתאמות הדרושות, הציג טניס יציב יותר וגם הגיש ביעילות רבה יותר בדרך למהפך המיוחל ולשלב חצי הגמר. האיטלקי מצדו הראה כמו פוטנציאל יש לו, אבל לא הצליח לרשום את הישג השיא בקריירה הכנראה מאוד מרשימה שמחכה לו בהמשך הדרך. סינר ינוח, נובאק ינסה לעשות עוד צעד לעבר סגירת הפער מרפאל נדאל, בתקווה עבורו למייג’ור מספר 21 בקריירה.

מהלך המשחק:

במערכה הראשונה ג’וקוביץ’ עם כל הביטחון והניסיון כבר שבר בפתיחת ההתמודדות במגרש המרכזי, עלה ל-0:3 מבטיח והיה נראה שהוא כבר בדרך לשייט לעבר היתרון, אולם האיטלקי יצא מההלם איזן ודווקא במצב של 5:5 הצליח לשבור, לשמור ולקחת את ההובלה תוך שהוא מציג טניס אגרסיבי (8 ווינרים, 8/10 נקודות ליד הרשת) ומפעיל לחץ גדול בכל ראלי על האלוף מהשנה שעברה 5:7 לאיטלקי במערכה הפותחת.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

המחשבה ההגיונית בסט השני הייתה אולי שנובאק, שכבר חזר כמעט מכל בור אפשרי, יתעשת אחרי מערכה לא טובה שלו, אך גם שם הוא רק רדף אחרי הכוכב הצעיר, שכדי להבטיח את היתרון במערכות גם השיג שבירה כפולה מול הג’וקר הסרבי (5 ווינרים בלבד, 7 טעויות בלתי מחויבות), דבר מאוד יוצא דופן שאנחנו לא רגילים לראות מנובאק ובפרט על הדשא של ווימבלדון, 2:6 לסינר במערכה השנייה.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

כמובן שאת הסרבי אף פעם אסור להספיד ובסט השלישי הוא הזכיר זאת היטב. נובאק העלה הילוך, שיפר את ההגשות הראשונות, אבל בעיקר היה יציב יותר (הפעם רק 3 טעויות לא מחויבות) עם חבטות עמוקות, שתיסכלו את המדורג 13 מאיטליה. דווקא את הנקודה היפה הייתה חתומה על האיטלקי, אולם זה לא הספיק לו ונובאק שמר על ההגשות עד הניצחון במערכה כולה, 3:6 בתום 37 דקות. 

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

כצפוי כנראה אפשר לומר והמומנטום הסרבי המשיך גם בסט הרביעי שהיה חד צדדי ביותר. האיטלקי כבר איבד כל כיוון, ירד משמעותית באחוז ההגשות הראשונות שהכניס (44% בלבד) ואילו נובאק, שלקח גם 7 נקודות ליד הרשת, רק נראה חד ורענן הרבה יותר, זה נגמר לבסוף ב-2:6 מוחץ ששלח את ההתמודדות המסקרנת למערכה חמישית ומכרעת על הכרטיס הראשון לשלב חצי הגמר. אגב, במהלך ניסיון להגיע לכדור קצר האיטלקי נחת לא טוב על רגלו, אבל התאושש והמשיך.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

הקאמבק המפואר הושלם – נובאק חגג בסיום עם 3:6 שהעניק לו את הניצחון במשחק כולו והכרטיס לשלב חצי הגמר. סינר איבד כיוון גם בהגשות, הכניס 50% הגשה ראשונה, אבל נולה שיחק מצוין. הסרבי השיג שבירה מהירה ולא איבד איזון עד לסיום, כולל החזרה מהטובות שנראו השנה, נמתח על הדשא בצורה פנומנלית, אתלט ברמה הכי גבוהה, שלא מתכוון לנדאל לברוח בפסגת תארי הגראנד סלאם. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */