יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:13
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הפרנטזיה של בכר: פיירו כחלוץ '9' המגוון שחיפש

היכולת לשחק כפיבוט בעזרת הנוכחות הפיזית הגדולה לצד האתלטיות שעוזרת לו להגיב מהר עם הפנים לשער. חיפה מצאה סקורר חדש למשחק הלחץ. דו"ח סקאוטינג

|
פרנטזי פיירו (טוויטר)
פרנטזי פיירו (טוויטר)

מכבי חיפה לא הסתפקה ב-32 השערים שכבשו העונה דין דוד, גודסווי דוניו ובן שהר בכלל המסגרות. לכן, היא חיפשה סקורר דומיננטי עוד יותר, ונדמה שהפעם הירוקים מצאו את ה”חבילה השלמה” לחלוץ שיציע לה מגוון דרכים לשרת אותה, הן במשחק עומד והן בסגנון משחק ישיר. בסופו של דבר, מי שנבחר על ידי ברק בכר וגל אלברמן הוא חלוצה של גנגאן הצרפתית בשלוש שנים האחרונות, פרנטזי פיירו, שגם מייצג את נבחרת האיטי בזירה הבינלאומית.

מדובר בחלוץ מאוד מגוון שה’טיקט’ שלו מציע המון אפשרויות בכמה סוגי משחק, ואם צריך להסתכל על התמונה הכוללת, נדמה שלא סתם המועדון מהכרמל שילם עליו סכום נכבד. כדי לבנות התרשמות שמציגה את האיכויות שלו צריך גם ממש “לחפש” לעומק את חסרונותיו במעמקי הצפייה במשחקים השלמים. הנה דו”ח סקאוטינג על הרכש החדש של מכבי חיפה בחוד ההתקפה.

פרנטזי פיירו

גיל: 27
עמדה: חלוץ מטרה (9)
עמדת משנה: אין
רגל חזקה: ימין (שימוש סביר ברגל שמאל החלשה)
גובה: 194 ס"מ
משקל: 93 ק"ג

פרנטזי פיירו (אינסטגרם)פרנטזי פיירו (אינסטגרם)

היסטוריית פציעות:
עונת 2019/20 - פציעת ברך (294 ימי היעדרות, החמיץ 16 משחקים).

רזומה בשלוש שנים האחרונות:
גנגאן (2021/22) - (36 הופעות, 15 שערים, ארבעה בישולים, 2,463 דקות)
גנגאן (2020/21) - (23 הופעות, שישה שערים, בישול אחד, 1,271 דקות).
גנגאן (2019/20) - (22 הופעות, שבעה שערים, בישול אחד, 1,313 דקות).

מדובר בחלוץ מטרה מגוון, בעל יכולות משחק עם הגב לשער בשל איכויותיו הפיזיות – בנוי לתלפיות, רחב כתפיים, חזק מאוד, גבוה ודומיננטי באוויר, ומנגד בעל יכולות משחק עם הפנים לשער בזכות איכויותיו האתלטיות כחלוץ שמאיץ טוב, מחזיק ביציאה טובה מהמקום ובצעדים גדולים בריצה לכדורי עומק. מתאים למשחק עומד כפיבוט שמרוויח שטח פעולה לעצמו ולחבריו וגם למשחק לחץ שבו מגיב מהר למעברי התקפה. לוחץ מעולה.

פרנטזי פיירו (רויטרס)פרנטזי פיירו (רויטרס)

איכויות כשהכדור אצלו או אצל קבוצתו

בעת שקבוצתו מניעה את הכדור, פיירו עונה היטב לכמה סיטואציות: בזכות הנוכחות הפיזית הגדולה שלו ושאר הפרמטרים שצוינו קודם לכן – הוא מסוגל גם להיות כתובת מעולה לכדורים ארוכים מחוליית ההגנה, זו היא דרך טובה לדלג על קידום המשחק דרך הקישור. אלא שלעיתים, למרות המגע הטכני הטוב עם הראש בכדור, פיירו נוטה לשכוח לבדוק את התנועות מאחוריו וכך כשהוא מוריד כדורים מהאוויר כבר לא “מעודכן” במיקום של חבריו לקבוצה.

בסיטואציה אחרת, שיותר אופיינית לסגנון המשחק של מכבי חיפה, פיירו יודע “לנעול” את בלמי היריבה בזכות גודלו, במה שמרוויח עבורו שטח פעולה ובעיקר עבור שחקני הקישור והאגף סביבו שרצים לעומק. שחקן ההתקפה מהאיטי אוהב להחזיק את הכדור עם הגב לשער עוד כמה נגיעות על מנת למשוך עוד את תשומת ליבה של ההגנה ולפנות את חבריו לקבוצה. לעיתים הוא מוצא אותם נהדר מול שטח גדול שפינה ולעיתים הוא נוטה “להימרח” או להתפזר יותר מדי עם הכדור ומסתבך בשטח צפוף, דבר שמוביל לאיבוד. פיירו, נוטה לאבד יותר מכדור אחד במשחק בחצי קבוצתו (1.22 בממוצע למשחק, מתוך ממוצע של עשרה איבודים למשחק בכל המגרש).

פרנטזי פיירו (אינסטגרם)פרנטזי פיירו (אינסטגרם)

כחלוץ של “פנים לשער”, פיירו מצטיין יותר “ללא הכדור” מאשר “עם הכדור”. הוא מכדרר בעיקר ברגלו הימנית החזקה ולא ממש משתף את רגלו השמאלית החלשה, מה שהופך את יכולת הדריבל שלו לקצת צפויה. הדבר מקשה עליו גם בכדרורים בשטחים קטנים ומצומצמים, וכך קשה לו להשתחרר מלחץ שלא תלוי במאבקים פיזיים. עם זאת, פיירו בהחלט מקבל את ה’טיקט’ של חלוץ “פנים לשער” בזכות היכולות האתלטיות שלו לרוץ לעומק בשטחים פתוחים, שכן מדובר בשחקן מהיר שמאיץ טוב, מחזיק בצעד ראשון שנותן לו מקדמה טובה להמשך הריצה ובעל צעדים גדולים במיוחד.

בכל הקשור לרחבה, לפיירו יש טכניקת סיומת טובה בנגיעה והוא מסוגל לנעוץ קרוסים מהאגפים תוך כדי תנועה ומזווית קשה. התנועה שלו בתוך הרחבה די משפיעה על בלמי היריבה בשל הנוכחות הגדולה ואף מפנה אחרים, אך עדיין שינויי הכיוון שלו לא מספיק זריזים בטווחים הקצרים. טכניקת הבעיטה שלו עוצמתית בשתי הרגליים והאיומים שלו לשער מקבלים תאוצה רצינית.

פרנטזי פיירו (אינסטגרם)פרנטזי פיירו (אינסטגרם)

איכויות כשהכדור אצל היריבה

פיירו הוא חלוץ שלוחץ מעולה והולך לאתגר הרבה בלמים בליגה שמנסים לקדם את המשחק מאחור, שכן הוא מגביר קצב מעולה ברדיפות שלו אחר הכדור, כמובן מאיץ טוב ובעל יציאה טובה מהמקום. כל התכונות הללו, מאפשרות לו להגיע למאבקים על הכדור מול בלמי היריבה, שזה הדבר החשוב ביותר בלחץ – פיירו רושם בממוצע למשחק 18 מאבקים על הכדור, שזה ממחיש את כמות המגע שהוא יוצר עם היריב. אם לא די בכך שהוא מגיע בזמן למאבקים, הוא לוחץ את שחקני ההגנה של היריבה לצדדים שפחות נוחים להם (כמו למשל, לכדרר או למסור ברגל החלשה) תוך כדי שהוא סוגר נתיב אחד וממנו מפעיל את כובד המשקל שלו בצורה מאסיבית – מניח כתף אל כתף ושולח רגל ארוכה אל הכדור. הלחץ האישי שפיירו מפעיל מתאפיין בהרבה אגרסיביות, ונדמה שהוא לא מפחד ממגע קשוח.

הדבר החשוב ביותר עבור הירוקים, הוא שפיירו מגיב מאוד מהר לאיבודי כדור של היריבה בחצי שלה ובזכות היציאה שלו מהמקום הוא מזנק קדימה במעבר התקפי עם תנועות אלכסוניות נהדרות פנימה והחוצה, תכונה שאפיינה את ניקיטה רוקאביצה בשיאו. אולי זו בעצם הסיבה שפיירו עם ממוצע של 0.92 נבדלים למשחק, שכן הוא אוהב לארוב לקו ההגנה של היריבה ולעיתים זה נגמר בנבדל. עם זאת, ירידה לבלוק בינוני, או מה שנקרא עמידה בשליש מרכזי לאורך זמן ממושך, יכולה ממש להתיש את חלוץ נבחרת האיטי ולהעביר אותו למצב סטטי בפער מהיכולת שלו ללחוץ בלחץ קבוצתי גבוה.

ניקיטה רוקאביצה. פיירו מזכיר אותו בתנועות האלכסוניות (רדאד ג'בארה)ניקיטה רוקאביצה. פיירו מזכיר אותו בתנועות האלכסוניות (רדאד ג'בארה)

אישיות

כפי שצוין מקודם, פיירו לא נחשב לחלוץ “מפונק”. נהפוכו, למרות היותו סקורר, מדובר בדמות שעובדת מאוד קשה על המגרש והוא כל הזמן מחפש מגע. הוא מודע לכך שהוא הכוח הפיזי הגדול ביותר של הקבוצה ולכן הוא גם מגיב באגרסיביות. משחק עם הידיים, מרפקים, תופס את הבלם שלו כדי לנעול אותו, מניח את הכתף כדי ללחוץ או להשיג יתרון פיזי, מתרוצץ בין שחקני ההגנה. עושה רושם שחלוץ נבחרת האיטי יודע שכדי להשיג הזדמנויות טובות מול השער צריך קודם כל להשיג את הכדור, ואין לו בעיה גם לרדת לאזורים יותר נמוכים במגרש כדי להיכנס לעוד מאבק שיעזור לקבוצה לצאת קדימה. עם זאת, מדי פעם מסוגל לשדר חוסר שביעות רצון מכך שהכדור נמצא יותר מדי זמן אצל היריבה, במיוחד אם קבוצתו לא לוחצת מספיק גבוה או קרוב אליו.

ברק בכר. מקבל כוח גדול בחוד ההתקפה (עמרי שטיין)ברק בכר. מקבל כוח גדול בחוד ההתקפה (עמרי שטיין)

מידת התאמה

אנחנו יודעים שאחד העקרונות החשובים ביותר במשחק של ברק בכר ומכבי חיפה הוא משחק הלחץ הגבוה, שמטרתו להוביל את היריבה לאבד את הכדור קרוב לשערה וליצור “דרך קצרה לשער”. העקרונות הללו עזרו במשך השנים לדין דוד וניקיטה רוקאביצה להעצים את המספרים שלהם, והימור פשוט על בסיס צפייה בפיירו – הוא יאהב עוד יותר את הסגנון של הירוקים, שכן הוא מגיב מהר לאיבודי היריבה בחצי שלה עם תנועות אלכסוניות טובות.

בנוסף, מה שהיה קצת חסר לקבוצה של בכר בעונה החולפת זה באמת 9 קלאסי שיתפוס נפח ברחבה ויפנה שטחים לעומר אצילי, צ’ארון שרי ודולב חזיזה ברגעים שבהם המשחק עומד וצריך לפצח את הצפיפות של היריבה. פיירו עשוי להיות הדמות הגדולה שתעזור להם, ואם יעקב שחר בחר להשקיע סכום כזה בחלוץ זר – פיירו הוא הימור טוב. 

נעים להכיר: המדים החדשים של מכבי חיפה
אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */