יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:17

קומדיה של טעויות: ישראל נכנעה 90:85 לפולין

החבורה של גודס כבר הוליכה בשש נק' כדקה לסיום הרבע האחרון, אך שמטה את היתרון ונגררה להארכה בה הפסידה. מנקו, שקלע 15 נק', החטיא שלשת ניצחון

|
תומר גינת (האתר הרשמי של FIBA)
תומר גינת (האתר הרשמי של FIBA)

נאיביות במיטבה. נבחרת ישראל כבר הוליכה בשש נקודות כחמישים שניות לסיום הרבע הרביעי הערב (חמישי) במוקדמות המונדובאסקט מול פולין בלובלין, אך שתי שלשות של המארחת כפו הארכה, אשר בה החבורה של גיא גודס לא הצליחה לצאת עם ידה על העליונה ונכנעה 90:85 באופן דרמטי, ובעיקר מאכזב. רפי מנקו, שהוביל את הנבחרת עם 15 נקודות, החטיא שלשת ניצחון בהארכה ארבע שניות לסיום.

המשחק נפתח בצורה רעה עם ריצת 1:9 של האורחת, שנהנתה מהתחלה מהוססת של החבורה של גיא גודס. כמה מהוססת? סל השדה הראשון של הכחולים-לבנים נקלע על ידי ג’ון דיברתולימאו אחרי שש דקות וארבע שניות של משחק. דיברתולימאו, נמרוד לוי וים מדר החזירו את האורחת למשחק והאחרון צימק ל-18:12 בתום עשר הדקות הראשונות. הרבע השני נפתח עם שלשה של לוי, אך הפולנים המשיכו ביכולת הטובה ועלו ליתרון דו ספרתי של 11 נקודות. הנבחרת הישראלית לא הרימה ידיים ובזכות יכולת טובה של רומן סורקין ושלשה של גיא פניני היא ירדה להפסקה בפיגור 42:36 בלבד.

ברבע השלישי הפולנים חזרו ליתרון דו ספרתי, אבל יובל זוסמן ורפי מנקו השאירו את החבורה של גודס בהתמודדות והובילו אותה לרבע האחרון בפיגור שתי נקודות בלבד. בעשר הדקות המכריעות הבחורים בכחול-לבן עלו ליתרון הראשון שלהם במשחק וכאמור אף הובילו בשש נקודות כחמישים שניות לסיום, אך שתי שלשות של הפולנים כפו הארכה ומשם הדרך להפסד הייתה קצרה.

רפי מנקו (האתר הרשמי של פיב"א)רפי מנקו (האתר הרשמי של פיב"א)

בהארכה לרפי מנקו, כוכב הנבחרת במשחק, הייתה הזדמנות לקלוע סל ניצחון מרשים, אך הוא החטיא שלשה קריטית והמארחת חגגה את הניצחון מול הקהל הביתי. ישראל תהיה חייבת לנצח את אסטוניה במשחקה ביום ראשון על מנת להעפיל לשלב הבא במוקדמות המונדובאסקט. אם תנצח, הנבחרת תגיע לשלב הבא עם המאזן משלב הבתים הראשון ובעקבות התוצאה המאכזבת היא תהיה בעמדת נחיתות.

קלעו לפולין: מתאוס פוניטקה 23 נקודות (9 ריבאונדים ושישה אסיסטים), איי.ג’יי סלואוטר 16, ירוסלב זיסקובסקי 15, ג’ייקוב גארבץ’ 9, אלכסנדר בלצ’רובסקי 8, מיכאל סוקולובסקי 7, תומאש גיאלו 5 (8 ריבאונדים), מיכאל קולנדה 4 ודומיניק אולז’ניאק 3.

קלעו לישראל: רפי מנקו 15 נקודות, ים מדר 14, תמיר בלאט, נמרוד לוי ויובל זוסמן (7 אסיסטים) 10 כ”א, רומן סורקין 9, גיא פניני 6, תומר גינת (10 ריבאונדים) וג’ון דיברתולימאו 5 כ”א ועידן זלמנסון 1.

נבחרת ישראל (איגוד הכדורסל)נבחרת ישראל (איגוד הכדורסל)

רבע ראשון: 12:18 לפולין

חמישיית נבחרת פולין: תומאס גיילו, מתאוס פוניטקה, איי.ג’יי סלואוטר, מיכאל סוקולובסקי ואלכסנדר בלצ’רובסקי.

חמישיית נבחרת ישראל: תמיר בלאט, בר טימור, רפי מנקו, תומר גינת ורומן סורקין.

אוהדי נבחרת ישראל (איגוד הכדורסל)אוהדי נבחרת ישראל (איגוד הכדורסל)

המשחק נפתח עם שלשה של איי. ג’יי סלואוטר. המארחת שלטה בתחילת ההתמודדות ועלתה ליתרון 0:7. רומן סורקין קלע נקודה אחת מהקו, אך זה לא סייע והמקומיים עלו ל-9:1. כארבע דקות לסוף הרבע ג’ון דיברתולימאו קלע את סל השדה הראשון של הנבחרת הישראלית וצימק ל-9:3, נמרוד לוי הוסיף עוד שתי נקודות משלו בדרך ל-9:5. דיברתולימאו תפר שלשה אחרי שלשה של הפולנים ושמר על פער ארבע הנקודות. המארחת הוסיפה עוד שתי שלשות, אך תומר גינת וים מדר צימקו ל-18:12 בסוף הרבע.

רפי מנקו (איציק בלניצקי)רפי מנקו (איציק בלניצקי)

רבע שני: 42:36 לפולין

נמרוד לוי פתח את הרבע השני עם שלשה, אך ישר ג’ייקוב גרבאק החזיר עם שלשה משלו. הנבחרת הפולנית המשיכה לרוץ ודומיניק אוליג’ניז’אק העלה אותה ליתרון דו ספרתי כשקבע 15:25. אחרי כארבע דקות וחצי לתוך הרבע ים מדר קלע סל שדה נוסף וצימק ל-27:18. מדר השלים מהלך של שלוש נקודות מהקו והוריד את ההפרש לרק שש נקודות. סורקין צימק ל-30:25, אך שלשה נוספת של הפולנים הגדילה את ההפרש לשמונה נקודות. תמיר בלאט תפר שלשה ענקית וצימק ל-36:31, אך איבוד כדור נוסף של הנבחרת הישראלית אפשר לפולנים להעלות את ההפרש לשש נקודות. גיא פניני דייק מהשלוש וצימק ל-42:36 לפני הירידה להפסקה.

עידן זלמנסון מגן (האתר הרשמי של FIBA)עידן זלמנסון מגן (האתר הרשמי של FIBA)

רבע שלישי: 55:57 לפולין

אלכסנדר בלצ’רובסקי פתח את המחצית השנייה עם דאנק מרשים, אך מדר החזיר עם שתי נקודות משלו מן העבר השני. יובל זוסמן קטף ריבאונד הגנה וקלע עוד שתי נקודות שצימקו ל-44:40. זוסמן תפר שלשה וצימק לנקודה בלבד, אך שלשה של הפולנים החזירה את היתרון לארבע נקודות ותומאס גיאלו העלה את המארחת ל-43:50. הפולנים עלו ליתרון דו ספרתי וקבעו 45:55, אבל זוסמן ורפי מנקו צימקו ל-55:50. תומר גינת תפר שלשה גדולה וצימק ל-56:55. הנבחרת הפולנית דייקה פעם אחת מהקו וירדה לעשר הדקות האחרונות ביתרון 55:57.

תומר גינת (לילך וויס-רוזנברג)תומר גינת (לילך וויס-רוזנברג)

רבע רביעי: 78:78

אחרי שתי נקודות של הפולנים מנקו החזיר את ההפרש לרק שתי נקודות עם סל קל מן העבר השני, אך שלשה של פוניטקה וסל של ג’רוסלאב זיסקובסקי העלו את הפולנים ל-57:64. מנקו ופניני החזירו את החבורה של גודס לעניינים וצימקו ל-66:64. נמרוד לוי קלע שלשה שצימקה את ההפרש לנקודה בלבד והוסיף עוד שתי נקודות בדרך ליתרון הראשון של הנבחרת. בלצ’רובסקי החזיר את היתרון לפולנים וקבע 69:70. בלאט תפר שלשה והשווה ל-72:72. רפי מנקו קלע שתי שלשות רצופות וקבע 72:78 לישראל. הנבחרת של גודס לא הצליחה לשמור על היתרון ושתי שלשות רצופות של הפולנים כפו הארכה וסיום דרמטי.

הארכה: 85:90 לפולין

בלאט פתח את ההארכה עם שלשה, אך הפולנים השאירו את המשחק צמוד וקבעו 82:82. שלשה של סלואוטר העלתה את המארחת ל-82:85. ישראל לא הצליחה לשוב למשחק ונכנעה 90:85 בסיום. פספוס גדול של החבורה בכחול-לבן.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */