יום חמישי, 09.05.2024 שעה 06:57
לוח משחקים
  • פורטוגל
  • 1 - 5
  • איטליה
  • מלטה
  • 2 - 0
  • פולין

"רוי לא רק 'הבן של חיים', שחקן נהדר בפני עצמו"

רביבו מככב בנבחרת הנוער ולקראת צרפת ב-21:00 אביו, אגדת העבר, מספר: "יש לו איכויות שלי לא היו בגילו". וגם: המורשת המשפחתית והתחרות תחת איביץ'

|
רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)
רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)

נבחרת ישראל לנוער בדרך למשחק היסטורי. הערב (שלישי) ב-21:00 השחקנים הצעירים יופיעו בחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 19 מול נבחרת צרפת החזקה בסלובקיה. בעוד שהצרפתים כבר זכו בתואר שלוש פעמים בעבר ומגיעים למשחקים מהסוג הזה באופן קבוע, עבור נבחרת ישראל מדובר בהופעת בכורה במעמד היוקרתי.

אחד מהשחקנים שהובילו את הכחולים-לבנים לחצי הגמר הוא רוי רביבו, המגן השמאלי בן ה-19 ממכבי תל אביב, בנו של כדורגלן העבר חיים רביבו, שכיכב עם קריירה מרשימה במכבי חיפה, בסלטה ויגו, בפנרבחצ'ה, בגלאטסראיי וכמובן גם בנבחרת ישראל.

עד כה, רביבו ג'וניור השפיע רבות על נבחרת הנוער. מעבר לתרומה ההגנתית שלו, רוי היה זה שהבקיע בשלב המוקדמות את שער הניצחון על סקוטלנד שקבע 0:1 והעלה את הנבחרת ליורו. גם בטורניר עצמו, במשחק החשוב נגד אוסטריה בשלב הבתים, רביבו סחט פנדל שהוביל ליתרון של 1:3 לטובת ישראל, דווקא כאשר היריבה ניסתה לחזור ולהשוות את התוצאה במאבק על המקום השני בבית. בסיום ישראל רשמה ניצחון מדהים של 2:4, שקידם את הנבחרת לחצי הגמר.

רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)

בעקבות זאת, הנבחרת הגיעה לרגע מיוחד, לשלב בו משחקות ארבע הנבחרות הטובות ביותר ביבשת בשכבת הגיל הזאת, ביחד עם איטליה, אנגליה וצרפת. כל אחת מהן היא מעצמה. לכולם ברור שזה לא יהיה קל להגיע אל הגמר, במיוחד מול נבחרת צרפת המושלמת, שזכתה כבר שלוש פעמים באליפות אירופה ומגיעה עם שחקנים פיזיים, גבוהים ועוצמתיים. עם זה רוי רביבו וחבריו ייאלצו להתמודד.

רוי רביבו גדל במכבי תל אביב מגיל 6. מאז ומתמיד שיחק בתפקיד המגן, בזכות האגרסיביות, האומץ, היכולת שלו לעצור את השחקנים היריבים וגם האיכויות במשחק ההתקפי. "היו לו איכויות שלי לא היו בגילו", סיפר אביו, אגדת הכדורגל חיים רביבו. "מגן קודם כל צריך לדעת לעשות הגנה ובזה הוא מאוד טוב. זה שהוא משחק בתור מגן, זה רק בגלל שהוא רצה להיות גם בעמדה ממנה הוא יוכל לתקוף, ואני שמח על כך כי אין הרבה מגנים שמאליים איכותיים".

חיים רביבו (שחר גרוס)חיים רביבו (שחר גרוס)

לדבריו, אין סיבה להשוות ביניהם. "אם רוי היה משחק בתור קשר התקפי, אז כולם היו שואלים האם הוא דומה לאבא או לא, אבל הוא לא 'הבן של חיים' אלא שחקן איכותי בפני עצמו", ציין חיים רביבו. "אני גם לא מתערב לו בהחלטות או בשיחות מול המאמנים. לימדתי את כל הילדים שלי שההבדל ביני לבין ההורים האחרים זה רק המקצוע, כי בכל היתר אני לא שונה מהם בכלום, ולכן אין שום סיבה שאני אתערב אם הוא לא שיחק במשחק מסוים. יש לו סוכן והוא מטפל בהכול. אני רק יושב ביציע, תומך ונהנה".

רוי הוא נצר למשפחה גדולה של כדורגלנים. אביו של חיים שיחק כדורגל באשדוד, גם הדוד שלו, בני הדודים שלו, וכמובן אפילו האחים שלו אלי, דוד ושי היו שחקנים מוכרים. לאחרונה גדל לו דור חדש של כדורגלנים במשפחה, שכולל את סהר רביבו, לירוי רביבו ויש אפילו את הילד רפאל שגדל גם כן במכבי תל אביב. מדובר במשפחה שגידלה יותר מעשרים שחקנים שהסתובבו במגרשים ברחבי הארץ עם השם רביבו על הגב. הם משחקים כמעט בכל הליגות בישראל.

רוי רביבו עם הגביע (אלבום משפחה)רוי רביבו עם הגביע (אלבום משפחה)

לא סתם אומרים שרוי רביבו נולד עם הטכניקה שיש לו ברגליים. בזה הוא מזכיר מאוד את אביו, אבל מביני עניין יודעים שמדובר במשהו גנטי, תכונה משפחתית שעוברת מדור לדור. חוץ מזה, רוי הוא טיפוס שקט וצנוע, כזה שחי ונושם את הכדורגל, וכמובן רוצה להצליח בענק.

"רוי הוא שחקן עם פוטנציאל אדיר", אמרו בנבחרת הנוער. "יש לו שקט נפשי עם אופי מדהים, הוא בעל מוסר עבודה גבוה ופחות בולט מחוץ למגרש בניגוד לאחרים. מעבר לזה, כמובן שיש לו גם יכולות מרשימות, כי יש לו כושר גופני מצוין, הוא טכני ויודע לעשות את המעבר מהגנה להתקפה. הוא מזכיר בסגנון שלו את רוברטו קרלוס ומרסלו. הוא לא רק משחק על הקו, אלא גם יודע לעשות את הכניסות פנימה עם מסירות והגבהות מצוינות. אין ספק שהצבתו בתפקיד המגן הייתה חכמה, כי אם הוא היה בתפקיד הקשר ייתכן והוא היה עוד שחקן בינוני. במקום זאת, הרווחנו מגן מצוין. אם רוי ימשיך בקצב ההתקדמות הזה, תוך שנתיים הוא ישחק בנבחרת ישראל הבוגרת".

רוי רביבו (שחר גרוס)רוי רביבו (שחר גרוס)

ההישג שעשה עם נבחרת הנוער, מן הסתם, גורר התעניינות ברוי רביבו מקבוצות שונות באירופה, אך הוא מתכוון לתת עדיפות קודם כל למכבי תל אביב שגידלה אותו. הסוכן אבי נמני הוא זה שמנהל את ענייניו. יש לרוי חוזה לעוד עונה בצהוב וייתכן שבקרוב הוא יחתום על הסכם ארוך טווח במועדון, מתוך רצון שישתלב בקבוצה הבוגרת בעתיד.

על פי היכולת שהוא מציג, רוי מסוגל להיות חלק מהסגל של מכבי תל אביב ולהיאבק על מקומו, בדיוק כפי שנעשה עם אוסקר גלוך שקיבל דקות בעונה החולפת ונמצא כעת ביחד איתו במסע הקסום של נבחרת הנוער. בגיל 19 אין שום סיבה שרוי רביבו לא יקבל את ההזדמנות מהמאמן ולאדן איביץ'. כשהיה בגילו, אביו חיים הגיע לבני יהודה ושמע מגיורא שפיגל את המשפט: "אני ממש לא בטוח שתשחק בקבוצה הבוגרת", אבל הסוף ידוע וחיים שותף כמעט בכל משחק ומשחק, בדרך לקריירה מדהימה. כי זה ללא ספק גיל אופטימלי לנסות להילחם על ההרכב בבוגרים.

רוי רביבו (אלבום משפחה)רוי רביבו (אלבום משפחה)

"ההישג שנבחרת הנוער עשתה הוא משהו ענק", סיכם חיים רביבו. "כשהם עלו לאליפות אירופה ורוי הבקיע את שער הניצחון, קפצתי עד השמיים. מזל שאני גר בגג של הבניין, אחרת עוד הייתי שובר את התקרה מרוב הקפיצות והאושר. ההישג שהנבחרת עשתה הוא משהו ענק. רוי כבר עשה משהו שאני לא עשיתי בקריירה שלי וזה מדהים בעיניי. זה הישג יוצא דופן מבחינת דורות שלמים של כדורגלנים".

האב המאושר הוסיף: "אופיר חיים, עם השקט שלו והגאונות שלו, סידר חדר הלבשה מדהים שמשחק עבורו ועבור כולם. הדור של שנתון 2003 הוא איכותי עם הרבה שחקנים טובים, זה לא רק רוי. נורא חשוב שהם יישארו צנועים וימשיכו לעבוד קשה, כי שחקנים בני 18 או 19 לפעמים נוטים להתבלבל והדברים בכדורגל משתנים כל הזמן. כבר בגיל צעיר הם עשו היסטוריה, אבל הם חייבים להבין שההישג ההיסטורי הזה כבר שייך להיסטוריה. לכן הם חייבים להמשיך ולעבוד קשה, להיות רציניים, תמיד עם האצבע על הדופק, ולעשות הכל כדי להצליח להשיג הישגים גדולים יותר בעתיד. אני מאמין שזה דור שיהיה מסוגל להעפיל בעוד כמה שנים לטורניר גדול בנבחרת הבוגרת, ביחד עם מי שנמצאים עכשיו. הלוואי שזה יקרה".

רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)רוי רביבו (UEFA via Sportsfile)
רוי רביבו (אלבום משפחה)רוי רביבו (אלבום משפחה)
נאום המוטיבציה של הנבחרת הצעירה
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */