יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:49

ועד עובדי כלל דורש להשעות את אנשי מרכז הפועל

רוני רז פנה במכתב לשר הספורט ולהסתדרות בו דרש לחקור את מותו הטרגי של אורן ברזילי ז"ל, בטורניר כדורסל חובבים בבולגריה, ואיים בהליכים משפטיים

|
כדורסל (רויטרס)
כדורסל (רויטרס)

מותו הטרגי של אורן ברזילי ז”ל, ישראלי תושב תל אביב בן 47, שהתמוטט ומת במהלך משחק כדורסל בבולגריה לפני כשבוע, ממשיך לרדוף את מרכז הפועל. המקרה המצער התרחש במהלך טורניר כדורסל למקומות עבודה שהתקיים בוורנה ובו השתתפו כ-400 ישראלים מחברות ישראליות שונות, בהן החברה בה עבד ברזילי, כלל ביטוח ופיננסים. כעת, יו”ר ועד העובדים של החברה פנה במכתב נוקב לשר הספורט חילי טרופר, למנכ”ל מרכז הפועל יורם אורנשטיין ולעו”ד יחיאל שמיר, היועץ המשפטי של הסתדרות העובדים.

במכתב דרש רוני רז, יו”ר ועד העובדים של כלל ביטוח, להעמיד ועדת חקירה שתחקור את מותו והפקרת גופתו של אורן ברזילי ז”ל. במכתב נטען כי “אף גורם רפואי מטעם הפועל או מטעם המארחים, לא היה על המגרש כדי לטפל בו במה שהפך להיות לצערנו הדקות האחרונות של חייו”. בנוסף צוין כי “המחדל המשיך עם הגעתו של אמבולנס הפינוי אחרי דקות ארוכות וגם אז ללא ציוד, תוך שלנהג האמבולנס נדרשו למעלה משלוש דקות יקרות כדי להבין כיצד לפתוח את המיטה עליה הובל אורן לבית החולים”.

לטענת יו”ר הוועד בהמשך הגיעו טענות סותרות. “אם בהתחלה נטען שהיה רופא של הפועל במלון, לאחר מכן נטען כי היו שני רופאים מטעם הבולגרים, אלא שעובדתית לא זה נכון ולא זה נכון”, נכתב. “מאמן הקבוצה ושחקן בית החולים סורוקה, שבמקרה שיחקו לפני הקבוצה שלנו, הם שהנשימו את אורן וניסו להציל את חייו, ללא הצלחה”.

יורם אורנשטיין (חגי מיכאלי)יורם אורנשטיין (חגי מיכאלי)

במכתב תקף רז את מרכז הפועל בטענה שאנשיו לא עשו את המוטל עליהם וברשלנותם הפקירו את ברזילי למותו. “האשמה והאחריות למותו של אורן רובצת על כתפי הנהלת הפועל ועל כל מי שהיה צריך לוודא כי אירוע בלתי צפוי לא יהפוך למוות טרגי ומיותר”, נכתב. “באמור עד עתה לא די. כאשר הבשורה הקשה נחתה על ראשונה ושברה את ליבנו – נטשו אותנו עסקני מרכז הפועל והותירו את אורן ואותנו מאחור אל מול הבירוקרטיה של בית החולים הבולגרי”.

עוד צוין במכתב: “במשך שלושה ימים עמלנו, אני (רוני רז) וחבריי לוועד העובדים, להוציא את גופתו של אורן מבית החולים ולארגן את הטסתה חזרה לארץ, בעוד אנשי מרכז הפועל פשוט נטשו אותנו עם ספורטאי מת. מעבר לשערורייה הארגונית מדובר כאן בכישלון ערכי ומהדהד”.

במכתב דרש יו”ר ועד העובדים רוני רז כי באופן מיידי יושעו כל מארגני המשלחת מתפקידיהם במרכז הפועל, בהסתדרות העובדים ובהתאחדויות הספורט השונות בהן הם עובדים. במקביל דרש לפתוח בוועדת חקירה והוסיף כי בימים אלו בוחן ועד העובדים שבראשותו נקיטת הליכים משפטיים כלפי מרכז הפועל ומארגני המשלחת באופן אישי.

ממרכז הפועל נמסר בתגובה: “ראשית אנו מבקשים לשלוח את תנחומינו הכנים למשפחתו  של אורן רעייתו וילדיו. מבדיקה ראשונית שקיימנו עם הארגון המקומי וגם על פי העדויות מהשטח במתחם המשחקים היה אמבולנס וצוות רפואי שכלל שני רופאים ששהו במקום ונתנו טיפול ראשוני לאורן שפונה בתוך דקות באמבולנס. באשר לפנייה של יו”ר ועד עובדי כלל היא הועברה לעיון הדירקטוריון”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */