יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:20

איזה יום: זהב להרשקו, כסף ללניר, ארד לפלצ'יק

גראנד סלאם מונגוליה: סגנית אלופת אירופה הרשימה, לניר נוצחה בגמר והג'ודאי גבר על קים בניקוד זהב. הרשקו: "היום אני מבינה כמה חשוב לעבוד קשה"

|
ענבר לניר עם שני ורז הרשקו (איגוד הג'ודו)
ענבר לניר עם שני ורז הרשקו (איגוד הג'ודו)

גראנד סלאם מונגוליה בג’ודו מגיע ליומו האחרון – ואיזה יום זה היה עבור נבחרת ישראל: שלוש מדליות נוספות אספו הג’ודאים בכחול לבן כשרז הרשקו זכתה בזהב, ענבר לניר בכסף ופיטר פלצ’יק בארד דרך בית הניחומים.

במשקל הפתוח לנשים, רז הרשקו החלה להתחרות ברבע הגמר ופתחה בניצחון על דריה ולדימירובה בעונשים. בחצי הגמר היא ניצחה בעונשים גם את קמילה ברליקש הקזחית ובכך למעשה עלתה לגמר והבטיחה מדליה נוספת בסבב העולמי. סגנית אלופת אירופה שמסתמנת כאחת מהג’ודאיות המובילות בעולם במשקל הפתוח, עשתה את שלה גם בגמר וזכתה בזהב אחרי שריתקה וגברה על אדיאסורן אמארסאיחאן המקומית.

במשקל של עד 78 ק”ג, ענבר לניר גברה באיפון מהיר על נדזדה טאטרצ’נקו הרוסיה בקרב הראשון שלה ועלתה לחצי הגמר, שם הכניעה גם את ארדנט-אוד בטבאיאר המונגולית. בגמר הישראלית נוצחה באיפון על ידי מאמי אומקי היפנית והסתפקה בכסף.

הישג מרשים. רז ושני הרשקו עם המדליה (איגוד הג'ודו)הישג מרשים. רז ושני הרשקו עם המדליה (איגוד הג'ודו)

במשקל של עד 100 ק”ג, פיטר פלצ’יק פתח בניצחון בקרב ארוך וקשה מול איסלאם בוזבייב הקזחי. ברבע הגמר ניצח הישראלי את קנטרו אידה היפני ובחצי הגמר הוא נוצח על ידי מטביי קניקובסי, מה ששלח אותו לבית הניחומים. הקרב על הארד מול קים ג’אה יון הקוריאני הוכרע רק בניקוד זהב ופלצ’יק שהיה דומיננטי, ניצח לבסוף באיפון.

לי קוכמן התחרה במשקל של 90 ק”ג, שם ניצח יריב מאיחוד האמירויות בעונשים, אבל לאחר מכן הפסיד פעמיים והודח.

עוד מדליה לאוסף. לניר והרשקו (איגוד הג'ודו)עוד מדליה לאוסף. לניר והרשקו (איגוד הג'ודו)

שני הרשקו: “הישגים היסטוריים”

רז הרשקו אמרה בסיום: “אני כל כך מאושרת לפתוח את הקריטריון האולימפי בזכייה במדליית זהב, ההישג הזה נותן לי המון ביטחון בדרך שאני הולכת בה. כל העבודה הקשה והמחוייבות מובילים אותי להישגים. היום אני יודעת ומבינה כמה חשוב לעבוד קשה ולהילחם.
אני יודעת שהדרך עוד ארוכה, אבל אני מלאת מוטיבציה לעמוד בכל האתגרים והקשיים. אני רוצה להודות לכל מי שמלווה אותי, בראש ובראשונה למאמן שלי, שני הרשקו, למאמנים עידו בר וצ׳ארלס ציבאנה, לכל הספורטאיות ולצוות המקצועי. תודה מיוחדת לאיגוד הג’ודו והעומד בראשו, משה פונטי”.

ענבר לניר הוסיפה: “אני שמחה ומאושרת לחזור לפודיום ובמיוחד כשזה בתחרות הקריטריון האולימפי. אני עובדת קשה, ממשיכה קדימה גם כשפחות הולך וזה מה שבונה אותי לעתיד.
הדרך ארוכה ואני בציפייה לאתגרים שעומדים בפניי. אני רוצה להודות לצוות המאמנים שמלווה אותי בראש ובראשונה לשני הרשקו המאמן האישי שלי, לעידו בר וצ׳ארלס ציבאנה, לכל הצוות המקצועי ולאיגוד הג’ודו”.

"יש עוד דרך ארוכה". גיא פוגל, פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (באדיבות איגוד הג'ודו)"יש עוד דרך ארוכה". גיא פוגל, פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (באדיבות איגוד הג'ודו)

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, סיכם: "אין כיף יותר גדול מלסיים תחרות כלכך מוצלחת בזכייה במדליית הזהב, נבחרת הנשים מסיימת תחרות קריטריון אולימפי ראשונה עם הישגים היסטוריים. רז הרשקו ממשיכה את רצף ההצלחות וזוכה במדליית זהב, ענבר לניר בתחרות מצויינת זוכה במדליחת הכסף וסגל הספורטאיות שהתחרו (סה"כ 8 ספורטאיות) זוכות ב-4 מדליות ועוד 3 ספורטאיות במקום החמישי.

"זה אומנם צעד ראשון בדרך ארוכה, יש עוד הרבה מאוד עבודה ולאן להשתפר, אבל זה רגע שאפשר גם לחגוג את ההישגים בתחרות ואת העבודה הקשה והנחישות של כל הצוות שלי ובראש ובראשונה של הספורטאיות. אני מאוד גאה בעבודה שאנחנו עושים ושמח בשביל כולם כשזה מצליח. אני מודה לאיגוד הג’ודו והעומד בראשו, משפה פונטי, ולכל עובדי האיגוד על התמיכה, הדאגה והאמונה בי, בצוות שלי ובספורטאיות הנבחרת".

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג’ה, אמר: “אנחנו בתחילת הדרך לקביעת הקריטריון. יש עוד דרך ארוכה של טיפוס. פיטר היה טוב היום ומגיע לו כל הכבוד על לחימה בלתי מתפשרת בכל קרב. לצד הג’ודאים המנוסים, מתן קוקולייב מפרוייקט הצעירים מתחיל להניב פירות ואין ספק שבהמשך נראה לצד הוותיקים את הצעירים וביחד נתקדם לעבר המטרות והיעדים”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */