יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:38

מדליית כסף לשריר במונגוליה, בוטבול זכה בארד

הישראלית (עד 63 ק"ג) הפסידה בקרב על הזהב, הג'ודאי (עד 73 ק"ג) עלה גם כן על הפודיום. כרם פרימו ומאיה גושן הפסידו בקרבות על הארד. אכזבה למוקי

|
גילי שריר (רויטרס)
גילי שריר (רויטרס)

אחרי שתמנע נלסון לוי קטפה אתמול את מדליית הארד בגראנד סלאם מונגוליה, הטורניר המשיך הבוקר (שבת) עם חמישה ג’ודאים ישראליים שנכנסו למעגל התחרויות ורשמו יום מוצלח במיוחד למשלחת הישראלית – פרט לג’ודאי אחד שנחל מבחינתו אכזבה.

אצל הנשים גילי שריר (עד 63 ק”ג) רשמה הצלחה גדולה עם העפלה לגמר וזכייה במדליית הכסף – הישג השיא שלה עד כה בסבב הג’ודו. שריר התחילה את דרכה בתחרות מהסיבוב השני, גברה על יריבה מאוזבקיסטן ועלתה לחצי הגמר, שם היא פגשה את קמילה באדורובה הרוסייה, ניצחה שוב והבטיחה מדליה. בגמר היא פגשה את נאמי נאבקורה היפנית ואחרי קרב ארוך ומתיש של ארבע דקות ועוד ארבע דקות וחצי של ניקוד זהב, הפסידה ונאלצה להסתפק במדליית הכסף.

אצל הגברים, טוהר בוטבול (73 ק”ג) רשם גם הוא יום מצוין עם זכייה במדליית הארד. בוטבול ניצח יריב מונגולי בקרב הראשון שלו, עלה לרבע הגמר ושם גבר על ז’ואן-בנז’מה גואן הצרפתי בעונשים, אחרי שתי דקות וחצי בניקוד זהב, בדרך לחצי הגמר. אלא שבקרב השלישי שלו הוא פגש את מחמדבק מחמדבקוב הרוסי שמתחרה תחת הדגל של איגוד הג’ודו הבינלאומי, הפסיד אחרי 32 שניות וירד לקרב על הארד בבית הניחומים. שם הוא פגש במונגולי אנחזאיה לאבז’רגל, ואחרי ארבע דקות ועוד 2:22 בניקוד הזהב הצליח להשיג את האיפון המיוחל וחגג זכייה במדליה.

טוהר בוטבול עם המדליה (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול עם המדליה (חגי מיכאלי)

אבל לא רק שריר ובוטבול נאבקו על מדליה. באותו משקל כמו שריר, כרם פרימו העפילה לקרב על הארד והייתה קרובה למדליה, אך לבסוף נותרה בידיים ריקות. הג’ודאית בת ה-17 פתחה עם ניצחון על יריבה קזחית, הפסידה בקרב השני לבריגיטה וארגה ההונגרייה וירדה לבית הניחומים, שם היא ניצחה את קים ג’יג’ונג הקוריאנית. פרימו עלתה לקרב על הארד מול קמילה באדורובה, אותה ניצחה שריר בחצי הגמר, ואחרי ארבע דקות ועוד ארבע דקות בניקוד זהב, הפסידה לצערה ונותרה ללא מדליה ראשונה בסבב הבכיר.

כרם פרימו (חגי מיכאלי)כרם פרימו (חגי מיכאלי)

במשקל של עד 70 ק”ג מאיה גושן הגיעה גם היא לקרב על מדליה ביום הולדתה ה-22, לראשונה בקריירה בסבב הבכיר, אך לא הצליחה להגיע לפודיום. גושן, שרשמה את הטורניר הטוב ביותר שלה בזירה הבינלאומית, ניצחה בקרב הראשון שלה יריבה מונגולית, אבל הפסידה בקרב השני לרוסייה מדינה טיימזובה וירדה לבית הניחומים. שם היא גברה על יריבה מונגולית נוספת, אנחצ’ימג צרנדולם ועלתה לקרב על מדליית הארד מול מרים בוטקרייט, אך הגרמנייה הייתה גדולה עליה ועם ווזארי ולאחר מכן איפון סיימה את הקרב תוך שתי דקות.

בצד המאוכזב של היום במשלחת הישראלית נמצא שגיא מוקי, שבניגוד לכל חבריו שהגיעו לקרבות על מדליות, הפסיד כבר בסיבוב הראשון והודח מהתחרות. ניכר כי הפציעה בכתף עדיין משפיעה על הישראלי הוותיק, אלוף העולם לשעבר במשקל של עד 81 ק”ג, שמול אבילייחאן ז’ובנאזאר הקזחי חסר ההצלחות פתח את הקרב עם ווזארי, אך יריבו הגיב מיד לאחר מכן בווזארי ובאיפון - והכניע את מוקי המאוכזב.

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */