יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:23

וייסמן: השיא ב-100 מטר? רוצה לעשות את זה שוב

האצנית דיברה במסיבת העיתונאים לקראת אליפות ישראל באתלטיקה. חנה מיננקו: "רוצה לשפר את תוצאת השנה", יונתן קפיטולניק: "למדתי המון מליגת היהלום"

|
דיאנה ויסמן (איציק בלניצקי)
דיאנה ויסמן (איציק בלניצקי)

האתלטים הבכירים בישראל קיימו הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת אליפות ישראל באתלטיקה ה-86, שתתקיים בימים ראשון ושני באצטדיון גבעת רם המחודש בירושלים. במקביל, נמשכות ההכנות גם לאירוח אליפות אירופה עד גיל 18 בבירה.

יו”ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, אמר במסיבת העיתונאים: “השקענו המון בתחרויות הקרובות. אני מקווה מאוד שהקהל יגיע וימלא את היציע החדש. הבאנו את אליפות ישראל ואליפות אירופה עד גיל 18 לירושלים והושקעו הרבה משאבים בכך. אני מאמין ששני האירועים הללו, שיתקיימו באצטדיון גבעת רם, יתנו דחיפה קדימה לאתלטיקה הישראלית”.

מסע״ת לקראת אליפות ישראל

המנהל ההישגי, רוגל נחום, סימן מטרות: “יש בזה משהו מרענן להגיע לירושלים, זה מרגיש שאנחנו באים להתחרות במקום מיוחד. זו התחרות הכי חשובה בארץ, אחרי עונה שהייתה מאוד עמוסה. לפי שיטת הקריטריונים החדשה בענף, אפשר להגיע לתחרויות הבינלאומיות הגדולות דרך שיטת הדירוג - ואליפות ישראל נותנת נקודות בונוס משמעותיות לדירוג הזה. חשוב לנו להגיע לאליפות אירופה במינכן עם נבחרת גדולה ואיכותית, בוודאי כאשר מדובר באירוע מיוחד שמציין 50 שנה לרצח י”א החללים”.

רוגל נחום (איציק בלניצקי)רוגל נחום (איציק בלניצקי)
חנה מיננקו, דיאנה ויסמן ורוגל נחום (איציק בלניצקי)חנה מיננקו, דיאנה ויסמן ורוגל נחום (איציק בלניצקי)

קופצת המשולשת, חנה קנייזבה מיננקו, שקבעה לאחרונה את תוצאת השנה שלה כאשר קפצה למרחק של 14.16 מטר במדריד, שיתפה: “אני עובדת קשה מאז אולימפיאדת טוקיו. התמודדתי עם פציעה קטנה אבל התאמנתי כרגיל כמעט בלי הפסקה. אני מתקדמת במרחקים שאליהם אני מגיעה בקפיצה המשולשת, אבל אני רוצה לשפר את תוצאת השנה שלי עוד יותר”.

חנה מיננקו (איציק בלניצקי)חנה מיננקו (איציק בלניצקי)

האישה המהירה בישראל, דיאנה וייסמן, ציינה: “אני מתרגשת להתחרות בעיר הבירה. אליפות ישראל בירושלים זה משהו מרגש עבורי וחשוב לי שיהיה קהל שיבוא לעודד אותנו. אנחנו צריכים את זה כדי שנצליח לפרוץ את השיאים שלנו. מתחרות לתחרות אני מנסה להשתפר כדי להגיע לטופ העולמי”.

דיאנה ויסמן (איציק בלניצקי)דיאנה ויסמן (איציק בלניצקי)

לאחרונה וייסמן שוב סיימה את ריצת ה-100 מטר בזמן של 11.25 שניות, שזו למעשה אותה התוצאה שקבעה את שיא ישראל הנוכחי בו היא מחזיקה, ועל כך אמרה: “באליפות ישראל ב-2018 שאלו אותי עוד בחימום ‘מה עם השיא? לא תנפצי את השיא של אסתר רוט שחמורוב?’ והקהל שיגע אותי כדי שאעשה שיא חדש ועשיתי את זה. אין ספק שזה משהו שלא אשכח. הקהל הזה נתן לי מוטיבציה להראות שאני יכולה להיות שיאנית ישראל בתחרות הכי חשובה בישראל. גם עכשיו אני רוצה לעשות את זה לעיני הקהל הישראלי שיבוא, אני רוצה לשפר את השיא שוב ומקווה שהצופים יתנו לי את הדחיפה קדימה. זה משהו שיביא אותנו לתוצאות טובות יותר”.

הקופץ לגובה, יונתן קפיטולניק, שזכה באליפות העולם לנוער ובאליפות העולם לנוער בשנה האחרונה, התייחס לתחרות הקרובה בבירה: “התחרות בירושלים היא תחרות גדולה עבורי. יהיה מרגש להגיע לכאן ולהתחרות. אני עוד נלחם על כניסה לאליפות העולם ואני מאמין שאגיע לשם”.

יונתן קפיטולניק (איציק בלניצקי)יונתן קפיטולניק (איציק בלניצקי)
יונתן קפיטולוניק, רוגל נחום ובלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)יונתן קפיטולוניק, רוגל נחום ובלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)

קפיטולניק התחרה לאחרונה בליגת היהלום ושם התמודד מול הטובים ביותר בעולם. על כך אמר: “להתחרות בבוגרים זו רמה אחרת בהשוואה לתחרויות הנוער, כי שם יש קופצים מנוסים יותר ולהיכנס לטופ העולמי זה לא פשוט. להגיע לתחרות של ליגת היהלום ולפגוש את המדליסטים האולימפיים זה לא משהו שבא ברגל. רציתי לבוא ולומר ‘אני כאן’ אבל זה פחות הצליח לי, אולי בגלל ההתרגשות מהמעמד. בכל אופן למדתי מזה הרבה. בהמשך אני רוצה לעשות את הטוב ביותר שלי, אני ביכולת גבוהה ויש לי עוד על מה להילחם”. 

אלוף ישראל בריצת 200 מטר, בלסינג אפריפה, ציין: “אני בא לאליפות ישראל בלי הרבה ציפיות כדי להוריד ממני את הלחץ, אבל בשבילי להתחרות בירושלים זה משהו גדול. יש פה הרגשה רוחנית”.

בלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)בלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)

במקביל, ההכנות בעיצומן גם לקראת אליפות אירופה עד גיל 18 שתתקיים בירושלים בחודש הבא. ראש המשלחת ומאמן נבחרת הקדטים, רפי גרודצקי, אמר במהלך האימונים בגבעת רם: “אנחנו רוצים לייצג את ישראל בצורה הטובה ביותר ולעלות כמה שיותר שלבים בתחרות”. האתלט הצעיר אייל עוזיאל, שיתחרה ב-110 משוכות ובשליחים, הוסיף: “להתחרות עם הטובים ביותר מאירופה כאן בירושלים זה משהו מיוחד. המטרה שלנו זה להגיע הכי רחוק שאפשר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */