יום שישי, 29.03.2024 שעה 05:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"מרינוביץ' נרגש להגיע, המטרה שלו - לנצח דרבי"

בסביבתו של מרינוביץ' בטוחים שהשוער יתאים להפועל תל אביב: "הוא חושב שזה הקהל הכי טוב בארץ". תום אלמדון הוסיף: "אני לא זוכר שספג שער באשמתו"

|
סטפן מרינוביץ' עם הכדור (שחר גרוס)
סטפן מרינוביץ' עם הכדור (שחר גרוס)

אחת העמדות היותר חשובות אותה רצו לסגור בהפועל תל אביב היא עמדת השוער. ארנסטס שטקוס קיבל הצעה נמוכה מאוד להמשיך בעונה הבאה וההחלטה העקרונית שהתקבלה הייתה ללכת על שוער ישראלי בכיר וגם לפנות מקום לעוד שחקן זר על הדרך. לפני מספר שבועות, אחרי שהעונה הסתיימה, היה נראה שאחד מבין השוערים אריאל הרוש, בוריס קליימן או רובי לבקוביץ' (במידה וישתחרר מהפועל חדרה) יהיה השוער הראשון, אבל בסופו של דבר אופציית הזר חזרה בשבוע שעבר להיות המועדפת ביותר, עד הסיכום הרשמי עם שוער הפועל נוף הגליל בעונה החולפת, סטפן מרינוביץ'.

בעקבות בדיקת מועמדות של כמה שוערים זרים שלא צלחה, הוצע למנהל המקצועי עומר בוקסנבוים, בין היתר השוער הניו זילנדי, אבל זה התבקש להמתין עד המשחק המכריע של נבחרתו נגד נבחרת קוסטה ריקה בפלייאוף העלייה למונדיאל, בו כזכור, ניצחה הנבחרת ממרכז אמריקה. במועדון ידעו שאם מרינוביץ' (שאגב לא שיחק) יעפיל עם נבחרתו למונדיאל הסיכוי לצרפו היו קטנים, כך שההפסד לקוסטה ריקה הכין את הקרקע לעניין.

בהפועל תל אביב למדו היטב את הנתונים הטובים של מרינוביץ', שמזכיר מאוד במעמדים שלו את ארנסטס שטקוס, אבל משהו עצר אותם ועד שלשום ניסו עדיין לבדוק שוערים נוספים. בין היתר, שוב היו ניסיונות לא מוצלחים עם הרוש, לבקוביץ' וקליימן, אבל בסופו של דבר כל אחד מהם היה בעל סיכוי קלוש להצטרף מסיבות כלכליות. "הרוש לא הראה שהוא רוצה לשחק בהפועל תל אביב, קליימן דרש לא מעט כסף ולבקוביץ' לא היה הרבה זמן על הפרק ובחדרה ניסו לדחוף אותו כל פעם מחדש דרך התקשורת. מרינוביץ' זאת האופציה הטובה שהייתה לנו", אמר גורם במועדון.

סטפן מרינוביץ' (עמרי שטיין)סטפן מרינוביץ' (עמרי שטיין)

מרינוביץ' בן ה-30, שנולד בניו זילנד לאב קרואטי, עבר עונה לא פשוטה מבחינה מקצועית שהסתיימה עם ירידת ליגה, כשהוא הוציא 53 כדורים מהרשת. הוא היה השוער שספג הכי הרבה בעיטות למסגרת (ממוצע של אחת מתוך שש בעיטות למשחק), אך במקביל, מוביל את ליגת העל במדד SUPERSAVES, כלומר 'עצירות גדולות' במונחים של שוער. בנוסף, מרינוביץ’ מוביל את הליגה ביחד עם שוער העונה עומרי גלזר מהפועל באר שבע, במדד אחוזי ההצלחה של עצירות מבעיטות וגם מוביל במדד הדיפות פנדלים.

במתחם חודורוב לא הכחישו את סימני השאלה סביב מרינוביץ', בעיקר בגלל לאור כמות הספיגות הגדולה של השוער בעונה החולפת עם נוף הגליל ועצם החתמת שחקן שירד ליגה. מאמן השוערים, ניר דוידוביץ', צפה בכל המשחקים של נוף הגליל והיה זה שנתן את האור הירוק להחתימו. "מרינוביץ' ספג למעלה מ-53 שערים בגלל חוליית הגנה לא מספיק טובה, אם הייתה הגנה טובה יותר, הוא היה גם סטטיסטית אחד השוערים הטובים בליגה", אמר אחד משחקני הפועל נוף הגליל בעונה החולפת.

דן איינבינדר מול סטפן מרינוביץ' (ראובן שוורץ)דן איינבינדר מול סטפן מרינוביץ' (ראובן שוורץ)

אוהדי הפועל תל אביב, שממילא כועסים על הבעלים של המועדון בגלל ההתנהלות בשנים האחרונות, הרימו גבה לגביי הרכש החדש לאור התקרית שלו במשחק בבלומפילד. אז נזרקו לעברו חפצים משער 5, דבר שהפך למסורת בקרב השוערים שנמצאים מאחורי השערים במגרשי הכדורגל בארץ ומקבלים לא מעט קללות ובעונה האחרונה גם חפצים. דווקא בגלל המקרה, בסביבתו של מרינוביץ' סיפרו שהשוער מאוד מתרגש להגיע. "סטפן מאוד מתרגש להגיע למועדון כמו הפועל תל אביב, הוא חושב שזה הקהל הכי טוב בארץ עם אנרגיות מטורפת והמטרה שלו זה לנצח את מכבי בדרבי".

"הפועל תל אביב זכו בשוער מצוין ואדם נפלא", סיפר מאמן השוערים של הפועל נוף הגליל בעונה החולפת תום אלמדון, ששיחק בעבר בהפועל תל אביב. "אני מקווה שסטפן יתאים כמו כפפה. הוא מקצוען ברמות ושייך לרמות אדירות, אישיות נדירה, חבר'מן ואין לי מילה אחת רעה להגיד עליו. נהניתי מכל רגע מלעבוד איתו. סטפן הוא איש שייתן הרבה שקט, פחות הצגות כמו וינסנט אניימה, אבל הוא נותן רוגע. הוא גדול בממדים שלו וזה יכול להתאים להפועל תל אביב, וניר מאמן השוערים בטוח יודע שזה מה שהקבוצה צריכה. כמות הספיגות בעונה שעברה? הוא ספג הרבה שערים לא באשמתו, הוא הביא הרבה מאוד הצלות והרבה מהספיגות היו כי ההגנה הייתה פחות טובה. אני לא זוכר שער שהוא ספג באשמה שלו. הפועל תל אביב תרוויח בגדול ואני מקווה שהוא יהיה שוער לכמה שנים טובות שם", המשיך.

סטפן מרינוביץ' (איציק בלניצקי)סטפן מרינוביץ' (איציק בלניצקי)

מרינוביץ' הגיע להפועל תל אביב השקועה במחאת המינויים אחרי ההדחה הכואבת לקוסטה ריקה, אבל במועדון בטוחים שהוא יוכל למלא את מקומו של ארנסטס שטקוס בצורה ראויה. מרינוביץ, טייס בין היתר ובעל תואר ראשון בכלכלה, הפך בשנה שעברה לאבא וזאת ההזדמנות שלו להצליח בצורה משמעותית בישראל אחרי ירידת הליגה עם נוף הגליל, אבל כדי שזה יקרה, הוא יצטרך גם שתהיה סביבו קבוצה טובה ושקט תעשייתי, השאלה אם זה יכול לקרות בהפועל תל אביב.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */