יום שלישי, 16.04.2024 שעה 13:50

טומרקין לא ייצא השבוע לאליפות העולם בשחייה

השחיין הוותיק: "זה המחזור האולימפי האחרון שלי. אוריד את הרגל מהגז ואסחט את הדוושה באליפות אירופה בעוד חודש". וגם: מאמן הנבחרת מסמן מטרות

|
יעקב טומרקין (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
יעקב טומרקין (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

בעוד שבוע שחייני נבחרת ישראל יזנקו למים באליפות העולם שתתקיים בבודפשט. 14 נציגים ישראלים יתחרו בבריכה האולימפית, שלושה במים הפתוחים ועוד עשר שחייניות אומנותיות ישתתפו בתחרות היוקרתית.

הפעם, הנציגים שיתחרו בבריכה יהיו צעירים ברובם, כאשר הבולטת ביותר בסגל היא כמובן אנסטסיה גורבנקו בת ה-18, שזכתה באליפות העולם בבריכות קצרות של 25 מטר ותנסה לעשות זאת גם במרחק הכפול. זו תהיה הפעם השנייה שלה במעמד.

בנוסף אליה ישתתפו בתחרות, איתי גולדפדן, גל כהן גרומי, דניס לוקטב, מיכאל לייטרובסקי, דניאל נמיר, תומר פרנקל ומירון חרותי. חוץ מהם, שישה שחיינים ישראלים יופיעו באליפות העולם לראשונה בקריירה, משום שאליפות העולם לא התקיימה בשלוש השנים האחרונות בגלל מגפת הקורונה: הכישרון העולה דריה גולובטי בת ה-16, אביב ברזילי בת ה-20, בר סולובייצ'יק בן ה-21, כריס פיצ'וגין בן ה-21, לאה פולונסקי בת ה-20 ואחיה רון פולונסקי בן ה-21.

אנסטסיה גורבנקו (חגי מיכאלי)אנסטסיה גורבנקו (חגי מיכאלי)

בכיר השחיינים, יעקב טומרקין, שרשם את כמות ההופעות הגדולה ביותר מחבריו לנבחרת, הפעם לא יופיע לתחרות אלא יתמקד באליפות אירופה, והסביר: "אחרי שנה אולימפית ואחרי קמפיין ארוך של חמש שנים, כך אני לא נהיה יותר צעיר. אני לקראת המחזור האולימפי האחרון שלי. אליפות העולם נדחתה בשנה, ובגלל שהיא תתקיים סמוך לאליפות אירופה בהבדל של חודש ימים, החלטתי להוריד את הרגל מהגז בתקופה הזאת ולסחוט את הדוושה באליפות אירופה. אני שמח על ההחלטה הזו כי אני לא רוצה להעמיס על הגוף שלי".

טומרקין אומנם ימשיך לשחות ב-200 מטר מעורב, אך בקמפיין הקרוב יתמקד בעיקר ב-200 גב, כאשר הוא צפוי להגיע לאליפות אירופה בכושר טוב. השחיין הוותיק התייחס לחבריו לנבחרת שיופיעו בבודפשט: "היציאה למכללות משדרגת את השחיינים הצעירים שלנו. הם יהיו טובים, ללא ספק, אז שווה לעקוב אחריהם באליפות העולם. יש לא מעט כוכבים מהעולם שהחליטו לדלג על התחרות הזאת גם בגלל הקירבה לאליפות אירופה, אז יש לשחיינים הישראלים הזדמנות להביא הישגים משמעותיים הפעם". 

יעקב טומרקין (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)יעקב טומרקין (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

אהוד סגל התייחס לשתי התחרויות הגדולות שצפויות לנבחרת בקיץ הזה: "ידענו שיהיו שני רגעי שיא עם אליפות העולם ואליפות אירופה שיתקיימו בהפרש של חמישה שבועות. זו שנה עמוסה והמטרה שלנו היא להשתפר בכל שלב ובכל משחה. המטרה היא לסיים את הקיץ הכי חזק באליפות אירופה".

מאמן נבחרת ישראל סימן מטרות לתחרות הקרובה בבודפשט: "כולנו רוצים להתקדם בשלבים. שנה אחרי המשחקים האולימפיים, שם עשינו שני גמרים ושני חצאי גמרים, אז המטרה היא להשתפר בכמות השלבים שהשחיינים שלנו עולים אליהם ולהשתפר בשיאים האישיים. מעולם לא הייתה לנו הופעה בגמר בשליחים באליפות העולם, אז ננסה לעשות גם את זה".

כאמור, ישנן כמה נבחרות שהודיעו כי לא ישלחו את בכירי השחיינים שלהם וסגל התייחס לכך: "הסינים, הרוסים והבלארוסים לא צפויים להגיע וכנראה שגם האוסטרלים לא ישלחו את הנבחרת החזקה שלהם, אבל הנבחרת בדרג ב' שלהם נמצאת ברמה לא פחות טובה כך שעדיין תהיה תחרות קשה מאוד. בכל אופן, אנחנו ננסה לנצל את האפשרויות שלנו בהיעדרם".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */