יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:39

האמוציות, הסגנון והדגל: הופעת הבכורה של חזן

מהדמעות בזמן ההמנון, דרך ההוראות על הקווים, הסגנון ההתקפי ועד המסר לצעירים והכבוד בסיום: מבט נוסף על משחקו הראשון של המאמן הלאומי על הקווים

|
הופעה אמוציונלית. אלון חזן (רדאד ג'בארה)
הופעה אמוציונלית. אלון חזן (רדאד ג'בארה)

משחק הבכורה של אלון חזן כמאמן נבחרת ישראל היה הפכפך. בסיום ה-2:2 נגד איסלנד אמש (חמישי) באצטדיון סמי עופר נוצרה התחושה כי היה ניתן להשיג יותר מנקודה אחת למאזן של הכחולים-לבנים בבית המצומצם של ליגת האומות, אך בסופו של דבר אף אחת מהנבחרות לא הכריעה את המשחק לטובתה בשעת הלילה המאוחרת בחיפה.

אלון חזן היה נרגש לפני המשחק. פעמיים קודם לכן הוא שימש כמאמנה של נבחרת ישראל, ופעמיים זה היה באופן זמני, כאשר ב-2016 הוא עמד על הקווים במשחק הידידות מול קרואטיה שהסתיים בהפסד של 2:0 וב-2018 שוב הוביל את הנבחרת באופן זמני בהפסד 2:1 לרומניה במשחק ידידות אחר. הפעם הוא גם רצה תוצאה אחרת בבכורה הרשמית שלו.

המאמן הלאומי החדש עלה למגרש רגע לפני יציאת השחקנים מחדרי ההלבשה. בזמן ההמנון היה נראה כי המאמן ניסה לעצור את הדמעות. לקול מנגינת התקווה, חזן עמד מחובק עם הצוות המקצועי שלו, כאשר לצידו התייצב גם המנהל המקצועי יוסי בניון שירד לקווים כדי לתמוך בו וללחוש על אוזנו את המילה “בהצלחה”.

חזן:"כשהקהל שר את התקווה היו לי דמעות"

“תמיד יש לי פרפרים בבטן ברגעים האלה”, סיפר אלון חזן. “לפני המשחק לא באמת ידענו כמה צופים יגיעו למשחק הזה, כך שלהיכנס לאצטדיון ולראות את הקהל ממלא את היציעים ושר את ההמנון זה בהחלט היה רגע מרגש עבורי. מבחינתי, הקהל היה השחקן המצטיין במשחק למרות קריאות הבוז למונאס דאבור”.

האיש ששימש בשנים האחרונות גם בתור העוזר של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג החליט לפעול אחרת בהשוואה אליהם. במקום המערך הקבוע של האוסטרים של 3:5:2 שנועד לסגור את הרחבה עם שלושה בלמים ולהקשות על היריבה, חזן החליט לעלות ב-4:3:3 התקפי מול האיסלנדים.

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

בדקות הפתיחה של המשחק, מוחמד אבו פאני לא היה מדויק ואיבד כדורים, אבל חזן נקט בגישה חיובית וניסה לעודד את הקשר אחרי כל מהלך לא מוצלח. בדקות הפתיחה היה נראה כי חזן רצה לנצל את המהירות של ליאל עבדה ומנור סולומון באגפים וכך להפתיע את האורחים. כאשר איסלנד קיבלה את כדור הקרן הראשון שלה במשחק, המאמן דרש משניהם להישאר על קו האמצע ולהמתין לכדור ארוך, למקרה שזה יפול לשליטה של חבריהם לנבחרת אחרי איבוד כדור של איסלנד. היריבה כל כך נבהלה מזה, עד כדי כך שהיא השאירה לא פחות מארבעה שחקנים ביחד איתם באמצע המגרש.

בדקה ה-25, התוכנית של חזן סוף כל סוף הצליחה. אבו פאני חזר לעצמו כאשר השאיר כדור נהדר לסולומון שפרץ באגף השמאלי ועבר את שחקן ההגנה שבא מולו בזכות המהירות המסחררת שלו, במקביל עבדה חדר לרחבה מהאגף הימני וחמק מהשמירה עליו עם תנועה חכמה, סלומון זיהה את זה ומסר לו בדיוק של אמן, ועבדה סיים בנגיעה לרשת. 0:1 נהדר, וחזן הסתובב לספסל בגאווה כאילו ידע שזה מה שיקרה.

אלון חזן (עמרי שטיין)אלון חזן (עמרי שטיין)

מכאן והלאה, העניינים דווקא החלו להסתבך. שחקני ההגנה החלו לאבד כדורים פשוטים, השליטה במרכז השדה אבדה והמאמן בחר שלא לנקוט בגישה שנועדה לשמור על התוצאה. הוא לא רצה לומר לשחקניו להיכנס לבונקר ולא דרש מהם להתמקד במשימות הגנה מאותו הרגע, פשוט כי הוא רצה שהנבחרת שלו תבקיע שערים נוספים. הקפטן אלי דסה שיתף כי “מיד אחרי השער, ההוראה של אלון הייתה ללחוץ עוד יותר קדימה, אבל לא עשינו את זה וגם לא ידענו לשמור טוב על השער שלנו מאחור”.

בדקה ה-42 השוער אופיר מרציאנו שגה בהדיפת כדור היישר לרגלי היריב ואיסלנד השוותה ל-1:1. חזן היה מאוכזב, אבל ניסה לעודד את השוער במחיאות כפיים מהספסל כדי שיחזור לעניינים וישאיר את האירוע הזה מאחוריו. בהכנה למשחק, המאמן ציין בפני שחקניו כי נבחרת איסלנד מסוכנת בהתקפות מתפרצות, אך בפתיחת המחצית השנייה הם לא הצליחו למנוע ממנה להגיע אל השער. כשהנבחרת שוב ספגה והתוצאה הפכה ל-2:1 לטובת איסלנד, חזן כבר זעם על הקווים.

הלגסון מכניע את מרציאנו (עמרי שטיין)הלגסון מכניע את מרציאנו (עמרי שטיין)

נבחרת ישראל ניסתה לחזור ולאיים על השער, אך ללא הצלחה. הקהל באצטדיון איבד את הסבלנות ובדקה ה-58 אצטדיון שלם קרא בשמו של שון וייסמן שהתחמם לצד המגרש. חזן הביט לעברו בעודו בחימום וזה הספיק לחלוץ כדי לרוץ להתלבש. הקריאות של האוהדים והמבט של המאמן עשו את שלהם. שתי דקות לאחר מכן וייסמן כבר עלה אל המגרש במקומו של מונס דאבור ובדקה ה-69 החלוץ הטרי הגיע להזדמנות גדולה מול השער, אך לא הכניע את השוער היריב. חזן התאכזב והחליט להפתיע כאשר הקפיץ מהספסל גם את תאי בריבו להתקפה. המאמן, שנקט כאמור בגישה התקפית מלכתחילה, שיחק מאותו הרגע עם שני חלוצים במערך של 4:2:4. הכי התקפי שיש.

בדקה ה-80 גם עומר אצילי עלה לדשא במקומו של עבדה לאחר שזה מתח את שריר הירך האחורי. רק לפני כחודשיים חזן ישב לצידו של עבדה כאשר הם התכוננו למשחק עם הנבחרת הצעירה, שם המאמן שמע את התסכול של החלוץ הצעיר מסלטיק, שטען כי התאכזב מכך שלא קיבל דקות משמעותיות בנבחרת הבוגרת ונשלח לשחק בנבחרת עד גיל 21. ברגע שחזן עלה כיתה והוקפץ לתפקיד מאמן הנבחרת הבוגרת, הוא החליט לזרוק את עבדה בן ה-20 ישר למים העמוקים ולתת לו צ'אנס. וליאל עבדה, כאמור, הבקיע את שער הבכורה שלו בתמורה.

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

“אין סיבה שנחכה עד גיל 23 עם שחקנים שמסוגלים להביא יכולת גבוהה לנבחרת ישראל הבוגרת גם בגיל צעיר יותר. למעשה, לגיל אין שום חשיבות בעיניי. מי שטוב ויכול לתרום הוא זה שצריך לשחק”, הסביר חזן בסיום המשחק, אחרי שנשאל מדוע התעקש להשאיר את עבדה עד לדקות הסיום ולא ביצע את החילופים מוקדם יותר.

בעשר הדקות האחרונות של המשחק איסלנד הלכה אחורה בניסיון לשמור על היתרון בו החזיקה, וחזן סימן לשחקניו לתקוף יותר ויותר. עוד שחקן צעיר שקיבל הזדמנות לפתוח בהרכב, דורון ליידנר, המגן השמאלי בן ה-20 שהיה לו חלק בספיגת השער השני מאיסלנד, לפתע עלה גם כן למעלה ועזר לנבחרת לחזור לעניינים לקראת שריקת הסיום. ליידנר הרים כדור לרחבה ושם המתין לו שון וייסמן ששלח אותו בנגיחה פנימה. 2:2. חזן בתגובה שחרר לחץ ובעט בבקבוק מרוב אושר.

שון וייסמן חוגג (עמרי שטיין)שון וייסמן חוגג (עמרי שטיין)

הנבחרת המשיכה לתקוף, הכדורים של עומר אצילי, מנור סולומון ושון וייסמן שרקו ליד השער של היריבה, אך לא הרעידו את הרשת שוב. אחרי שעשה הכל כדי לחזור למשחק ולנצח אותו, חזן נאלץ להסתפק בשוויון. “שער הניצחון ריחף באוויר. עשינו הכל כדי לחזור ואני מלא הערכה לשחקנים שנמצאים בסיום העונה ושיחקו על אדי הדלק האחרונים שלהם”, ציין המאמן החדש וסיכם: “ברמה האישית, זו הייתה חוויה אדירה”.

ההופעה של אלון חזן על הקווים העבירה מסר, לפיו נבחרת ישראל לא תתמקד במשחק ההגנה שלה בקמפיין הזה, אלא תנסה ליזום ולתקוף. חזן העדיף לסמוך על שחקנים צעירים בבחירת ההרכב שלו ולא פחד לשלוח עוד ועוד שחקני התקפה מהספסל בעת הצורך, לא חשש לנטוע אופטימיות בשחקניו - וזה משהו שהישראלים יוכלו להתחבר אליו. המשחק הראשון מאחוריו וזו הייתה הופעה לא רעה שלו ושל שחקניו, למרות חלוקת הנקודות והחילופים המאוחרים. זוהי רק ההתחלה והדרך עוד ארוכה.

הצוות המקצועי של נבחרת ישראל (עמרי שטיין)הצוות המקצועי של נבחרת ישראל (עמרי שטיין)

כשהאצטדיון בחיפה החל להתרוקן אחרי שריקת הסיום, רגע לפני שהאורות כבו אלון חזן נפרד מהקהל ואפילו עלה ליציע כדי לחבק את אחד מקרוביו. בסמוך ליציע בו ביקר, פתאום המאמן זיהה דגל ישראל זרוק על הרצפה והרים אותו. הוא עשה הכל כדי לכבד את הדגל, תרתי משמע. כעת כל מה שנותר זה להרים את הנבחרת לקראת המשחק הבא.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */