יום שבת, 01.06.2024 שעה 13:47
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 02/06, 18:00
  • עירוני קריית אתא
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 02/06, 19:00
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ירושלים
  • ראשון, 02/06, 20:40
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 02/06, 21:05
  • הפועל חיפה

הדגש על אונואקו והאחוזים לשלוש של וויליאמס

מכבי תתארח אצל הרצליה ב-20:30 כדי להעפיל לגמר, אך המשימה לא תהיה פשוטה: המאצ'-אפ, נאנלי וה"מסייעת". אהרוני וחניכיו ישאירו את הסדרה בחיים?

|
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

40 דקות של כדורסל: ניצחון אחד מסדרת הגמר, ומנגד ניצחון כדי להשאיר את הסדרה בחיים, או שהעונה מגיעה לסיום. מילים רבות נכתבו על הסיטואציה המדוברת ועדיין, כשמגיע הרגע, ההתרגשות והאנרגיה שם. לפעמים השתיים משפיעות על הריכוז והידיים קצת רועדות, אבל השורה התחתונה עומדת בעינה – זה זמן פלייאוף. מכבי תל אביב ובני הרצליה עבדו קשה כל העונה והערב (ראשון, 20:30) חניכיו של אבי אבן ירצו לסיים את הסדרה ולהעפיל לסדרת הגמר, בעוד שהמשימה של אורן אהרוני ושחקניו היא לכפות משחק שלישי. 

עונות לרוב נחלקות לשניים, העונה הסדירה והפלייאוף. ככל שמפלס הלחץ עולה כך מתגלים להם השחקנים שמתעלים בסיטואציה. שם כזה בצהוב הוא דריק וויליאמס, שאמנם אחוזי העונשין שלו ידעו ימים יפים יותר אך הוא שדרג את עצמו מ-9.7 נקודות, 3.5 ריבאונדים ומדד יעילות של 9.2 ב-21.2 דקות, ל-15.4 נקודות לצד 6.2 ריבאונדים ומדד יעילות של 14.8 ב-29.2 דקות. כמו כן, האחוזים של מספר 6 בצהוב השתפרו משמעותית מחוץ לקשת. היכולת והדומיננטיות של וויליאמס הן כאלה של שחקן שמודע היטב ליתרונותיו ובדיוק לשם הוא הולך במשחקים בפלייאוף, בין אם בבחירת הזריקות שהוא לוקח ובין אם בשימוש שלו בעליונות הפיזית והאתלטית שלו על מספר לא מבוטל של שחקנים בליגה. 

אולי סיבה לאופטימיות מצידו של אורן אהרוני. סביר מאוד להניח כי כריס באב, קווינטון הוקר ושאר החבורה המסייעת של צ'ינאנו אונואקו לא ייקלעו לערב קליעה לא טוב כפי שקרה במשחק הראשון בסדרה, שכבר עכשיו מעלה את התהייה לאור העניין הרב – מדוע לא כל הסדרות משוחקות בפורמט של הטוב מחמש או הטוב משבע כשם שקורה במספר ליגות באירופה?

צ'ינאנו אונואקו זורק (איציק בלניצקי)צ'ינאנו אונואקו זורק (איציק בלניצקי)

הקליעה מבחוץ של בני הרצליה שהסתכמה בכ-14%, (3/22) הייתה בעוכריה, מנגד אונואקו סיפק תצוגת תכלית מרשימה שהייתה לא פחות מהמשך ישיר של העונה הנהדרת של הסנטר של אהרוני. כמו חבריו לקבוצה, אפשר לטעון ובצדק שלאור המצב בעמדה חמש אצל התל אביבים היה הגיוני שהמספרים של האיש הגבוה יגיעו לממדים אליהם הם הגיעו. אנטה ז'יז'יץ' הרי רק חזר מהפציעה במשחק מול הפועל חיפה. מבחינת מאצ-אפ, ג'ייק כהן ורומן סורקין התמודדו טוב באופן יחסי מול הסנטר של אורן אהרוני, אך זהו מאצ-אפ מאוד בעייתי עבור אבן, וההתמודדות הייתה למעשה עם הכלת הנזק של אונואקו עד כמה שאפשר לצד הגבלת הסיוע של חבריו. ה-וי במשימה הזו היה שווה ניצחון ראשון בסדרה. 

באותה המידה ועל אותו המשקל גם מצידה של מכבי תל אביב אפשר לצפות ש”ז'יז'ה” יעשה יותר וימשיך לחזור יותר לעניינים, אך לאלופת המדינה אסור להסתמך על כך וכל תרומה שהסנטר הקרואטי יוכל לתת לאלופת המדינה תהיה בונוס עצום. בנוסף הקליעה של ג'יימס נאנלי מבחוץ צפויה להיות טובה יותר ותואמת יותר לאחוזים שלו העונה (30 אחוזים וצפונה), כמו גם התרומה שלו באספקטים נוספים. את אותו הדבר אפשר לומר על קינן אוואנס, אך מעל לכל אפשר להניח כי אחוזי העונשין של האורחת יהיו קרובים יותר ל-80%, אותם העמידה לכל אורך העונה ולא ל-67% שקלעו חניכיו של אבי אבן במשחק הראשון בסדרה.

ג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)ג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)

במהלך המשחק הראשון בסדרה התחושה אותה שידרו חניכיו של אורן אהרוני נעה בעיקר סביב התסכול. בין של סנדי כהן, בין של שון דאוסון והתקרית שהייתה לו עם אלדד אקוניס ובעצם כל ויכוח שהיה בין שחקני הקבוצה. למעשה, כל מסר שהתקבל מהתסכול של השחקנים לא בדיוק בישר טובות, לא על המשחק עצמו, ולפעמים הדבר משליך גם על הסדרה כולה, בטח כאשר מתגלים להם סדקים כאלו שהיו ידועים וגדלו, וכאלו שהתגלו להם לראשונה במשחק שנערך בהיכל מנורה מבטחים.

מכאן יותר מאשר טקטיקות ואסטרטגיות כאלו ואחרות שהחליטו עליהן בבני הרצליה לקראת משחק מספר שתיים, המשימה הכי חשובה של בני הרצליה ושחקן הדבק שלה במידה ויש כזה בנמצא, היא לאחד את כולם ולהתגבר על אשר היה במשחק הראשון בסדרה, אחרת הסדרה תגמר מהר יותר מהרצוי מבחינתם של הכחולים-לבנים, שבינתיים מדברים על אווירה חיובית מאוד לאחר המשחק הראשון.

סנדי כהן (איציק בלניצקי)סנדי כהן (איציק בלניצקי)

מבחינתם של הצהובים-כחולים, נראה הסדרה מול ריאל מדריד עשתה להם טוב והייתה קריאת התעוררות במידה מסוימת, של “למה לצפות כשמשחקים בפלייאוף”. אין ספק שלא כולם יכולים להגיע לכל משחק בצד ההתקפי אך בהחלט ישנן דרכים נוספות בהם השחקנים יכולים לתרום, ואלו הם הדברים הקטנים שהתווספו לקבוצתו של אבן בשבועות האחרונים. מכבי נראית מלוכדת יותר, השחקנים מתקשרים יותר - קינן אוואנס לוקח על עצמו יותר, כשם שקורה גם עם דריק וויליאמס. בשורה התחתונה, הסטירה שחטפה אלופת המדינה מהבלאנקוס עשתה לה רק טוב בסופו של דבר, אך כמובן שמבחן התוצאה יהיה בתוצאה של המשחק האחרון של העונה.   

שביעות הרצון במכבי תל אביב היא לא רק מהשדרוג של וויליאמס, אלא גם מהיכולת של ג'יימס נאנלי במשחק הראשון בסדרה, עם דגש על המחצית השנייה. הגארד פורוורד של אבי אבן הגיע לעבודה בשני צידי המגרש ואת המשחק הקודם נאנלי סיים עם 11 נקודות, 4 ריבאונדים ומדד פלוס מינוס של 7+. במכבי תל אביב ממש לא מקלים ראש ביריבתם וברור לאנשי המועדון כי המשחק יהיה אינטנסיבי, אך יחד עם זאת המטרה ברורה, לנצח. לצהובים כחולים אין ספק כי צ'ינאנו אונואקו הוא אחד השמות שצריך לעצור בעיקר בגלל העליונות שהפגין במהלך המחצית הראשונה במשחק מספר 1.

המשחק עצמו במידה רבה יהיה על גאוות יחידה, על מי “המסייעת” הכי טובה בסדרה. בפעם הקודמת היחידה בצהוב כחול הייתה עם ידה על העליונה וגם הפעם נראה כי הקבוצה שתנצח בקרב על גאוות היחידה, תהיה גם זו שתקבע את עתיד הסדרה. האם הסדרה תסתיים כבר הערב או שהיא תלך למשחק שלישי ומכריע בהיכל מנורה מבטחים? מה שבטוח הוא ששני המועדונים מגיעים למשחק בדריכות שיא.

יתרון חשוב: מכבי מנצחת 76:82 את הרצליה
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */