יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:36
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6324-4532יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5235-4233לאציו6
5136-5731אטאלנטה7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3940-3533גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3154-3432קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • 1 - 0
  • לאציו
  • קליארי
  • 2 - 2
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

חוללו סנסציה מרגשת: גיבורי האליפות של מילאן

מפיולי עליו חשבו תחילה שהוא לא מתאים לרוסונרי, דרך טונאלי וקסייה שהוסיפו עוצמה ועד ז'ירו שהיה שם במאני טיים וזלאטן שנוכחותו עשתה את ההבדל

|
מגיע להם. שחקני מילאן (רויטרס)
מגיע להם. שחקני מילאן (רויטרס)

מילאן עשתה את זה. לא רבים הימרו עליה כאלופה בתחילת העונה, אבל הבצורת בת 11 השנים נגמרה בזכות מאמץ משותף פנומנלי. זו לא הייתה עונה של כוכב ספציפי שסחב את כולם על גבו. זו הייתה עבודה קבוצתית מושלמת – כל אחד תרם את חלקו. אלה הם סיפורי הגיבורים באדום-שחור שרשמו את שמותיהם באותיות זהב בספרי ההיסטוריה.

סטפאנו פיולי

אולי כבר הספקתם לשכוח, אבל בקיץ 2020 היה ראלף ראנגניק בדרך לסן סירו. הנהלת מילאן כבר הגיעה לסיכומים מפורטים עם המאמן הגרמני, ופיולי היה אמור לעזוב אחרי פחות משנה בתפקיד. כאשר החליף את מרקו ג'מפאולו המפוטר, הוא נתפס כאפרורי מדי, כאופציה זמנית בלבד, והיותו אוהד אינטר שרוף ובעל עבר על ספסל נראזורי ממש לא הועיל לו. אלא שאז השיגה הקבוצה תוצאות מעולות אחרי פגרת הקורונה, וההנהלה עשתה סיבוב פרסה. ראנגניק קיבל הודעה שאינו רצוי, ופאולו מלדיני הדגיש: "הפרופיל שלו לא מתאים למילאן".

חוזהו של פיולי הוארך, והאוהדים עדיין היו ספקנים. פחות משנתיים מאוחר יותר, ברור כשמש שזו הייתה ההחלטה האמיצה והנכונה. במקום לחפש שמות גדולים ולבצע מהפכות, בחרה מילאן לסמוך על איש מקצוע קצת מיושן ונטול כריזמה אמיתית, אבל חכם מספיק, גמיש מספיק ומנוסה מספיק כדי לשלוט נכון בסגל שעמד לרשותו ולהפיק ממנו את המקסימום, ואז עוד קצת. בצניעותו, מצא פיולי שפה משותפת עם כולם וגיבש את הקבוצה חברתית. ללא הרוח המיוחדת הזו, האליפות לא הייתה אפשרית בשום אופן. מילאן לא הייתה מצליחה לעשות את זה עם ראנגניק.

סטפנו פיולי (רויטרס)סטפנו פיולי (רויטרס)

מייק מניאן

הנהלת מילאן הראתה בצורה ברורה שאינה מעוניינת לשמור כוכבים בכל מחיר, גם אם מדובר בבוגרי אקדמיה שיכולים להפוך לסמלים. כאשר ג'אנלואיג'י דונארומה דרש שוב יותר מדי, אפשר לו המועדון לעזוב לפאריס סן ז'רמן ללא תמורה, וכך נפגעה אנושות תדמיתו בקרב האוהדים. במקומו, הוחתם דווקא בוגר פ.ס.ז' שלא הוערך בה כראוי והוכיח את עצמו במחוזות אחרים. 

אשתקד, היה מניאן אחד המצטיינים המובילים בזכייתה של ליל באליפות ראשונה מזה עשור, שמר על רשת נקיה 21 פעמים, וחגג על חשבון סן ז'רמן. העונה, הוא ספג 21 שערים בלבד ב-32 משחקי ליגה בקבוצתו החדשה, והיה אחד המצטיינים המובילים בזכייתה של מילאן באליפות ראשונה מזה 11 שנה. בשורה התחתונה, הצרפתי פשוט טוב יותר מדונארומה, יציב ממנו, ובעל אגו הרבה יותר שפוי. החתמתו תמורת 15 מיליון אירו היא אחת העסקאות הטובות ביותר של המועדון במילניום הנוכחי. מעניין מה דונארומה חושב על האליפות הזו.

מייק מניאן (רויטרס)מייק מניאן (רויטרס)

אוליבייה ז'ירו

והנה עוד צרפתי שיודע דבר או שניים על זכייה סנסציונית באליפות. ז'ירו לקח את הכתר באופן מדהים אפילו יותר בהשוואה לליל – הוא חגג עם מונפלייה הצנועה ב-2012, נגד סן ז'רמן שבדיוק נרכשה על ידי הקטארים. תשע שנים באנגליה לא הניבו אליפויות במדי ארסנל וצ'לסי, והוא אף הוספד הרבה יותר מפעם אחת. היו אפילו גבות שהורמו כאשר החליטה מילאן לצרף אותו בקיץ האחרון תמורת מיליון אירו, אבל אלוף העולם ידע בדיוק מה הוא עושה. 

ז'ירו נכנס היטב לתפקיד של אוליבר בירהוף מהאליפות הסנסציונית ב-1999, כבש 11 שערי ליגה והתעלה במשחקים החשובים באמת. צמד שלו עזר לבצע מהפך ולנצח את אינטר, שערו הביא לניצחון בנאפולי, וגם אתמול היה זה צמד שלו שהוציא את הקבוצה לדרך המלך באצטדיונה המאתגר של ססואולו. בגיל 35, הצרפתי הוא הסמל לעבודה הקבוצתית, והתואר הזה מגיע לו בזכות.

אוליבייה ז'ירו (רויטרס)אוליבייה ז'ירו (רויטרס)

סנדרו טונאלי

אין אוהד מילאן שלא מעריץ את הקשר הצעיר, כי טונאלי בעצמו הוא אוהד מילאן שרוף שהיה פעם ביציעים. בברשיה הוא הוגדר על ידי התקשורת כ"פירלו החדש", וכך גם קיבלו אותו הפרשנים בסן סירו בקיץ 2020, אבל הוא משלב תכונות של הפליימייקר הנסוג עם ג'נארו גאטוסו – המודל שלו לחיקוי ממנו ביקש באופן אישי זכות ללבוש את החולצה מספר 8. ברור שהאישור הזה התקבל, הרי מדובר בשחקן שעשוי להגדיר את המועדון לשנים ארוכות.

אחרי עונת התאקלמות אשתקד, הסכים טונאלי לקצץ בשכרו כדי להקל על המועדון לעבור את המשבר הכלכלי, והפך לבאנקר בהרכב של פיולי. כל האוהדים יזכרו לנצח את שער הניצחון על לאציו בדקה ה-90 ואת הצמד נגד ורונה – שתי תוצאות אלה סללו את הדרך לאליפות.

סנדרו טונאלי (רויטרס)סנדרו טונאלי (רויטרס)

רפאל ליאאו

הפורטוגלי שנולד ביוני 1999, ימים ספורים אחרי הזכייה המיתולוגית ההיא, הואשם בשנתיים הראשונות שלו בסן סירו בהיעדר ריכוז, אנוכיות מסוימת וקבלת החלטות לקויה תחת לחץ. עכשיו כולם מוכנים לנשק את רגליו על תרומתו הכבירה לאליפות, והוא נבחר ל-MVP של העונה כולה. אף אחד באיטליה לא מתקרב אליו מבחינת ניסיונות הכדרור וכדרורים מוצלחים, ובשנת 2022 הנתונים הסטטיסטיים של שערים ובישולים היו פנומנליים. עם 11 כיבושים ושמונה בישולים, רובם בסיבוב השני, הפורטוגלי שגדל בספורטינג ליסבון פשוט הצית את הליגה עם החיוך הכובש שלו.

לא היה ראוי ממנו לזהור על הבמה הגדולה במשחק ההכתרה, וליאאו לקח אתמול את המשימה ברצינות מוחלטת עם 3 בישולים מרהיבים. יש להניח שבעונה שעברה רמתו תעלה עוד יותר, כי הוא נמצא על הגל ונהנה עד הגג במועדון. עם שמחת חיים כזו וחיוך כה כובש, זה פשוט לא יכול להיות אחרת.

רפאל ליאאו (רויטרס)רפאל ליאאו (רויטרס)

דוידה קלאבריה

את אוהדי מילאן איפיינה במשך השנים הקשות הנטיה לזלזל בבוגרי האקדמיה של המועדון. הם לא היו טובים מספיק לטעמם, וספגו הרבה יותר ביקורת בהשוואה ליתר השחקנים. קלאבריה, איש מילאן מגיל 9, שרד לא מעט השפלות פומביות לפני שביסס את עצמו כשחקן הרכב לגיטימי מאוד, ועכשיו הוא סגן הקפטן שענד את הסרט במשחקים רבים בהיעדרו של אלסיו רומאניולי. קלאבריה הנמרץ עשה עבודה מצוינת לא רק הגנתית אלא גם התקפית, ובישל את שערי הניצחון של ז'ירו בנאפולי ובדרבי של אינטר. הוא ראוי לכל השבחים על עונה נהדרת, ובגיל 25 איש לא יעז לפקפק בו יותר.

דוידה קלאבריה מרחיק (רויטרס)דוידה קלאבריה מרחיק (רויטרס)

פרנק קסייה

אולי הקשר מחוף השנהב מצטער כיום קצת על כך שחתם עוד במרץ על חוזה לארבע שנים בברצלונה והחליט לעזוב את סן סירו שהיה לו בית חם מאז 2017. הקשר מחוף השנהב משלב ראיית משחק עם כוח פיזי יוצא דופן הוסיף המון עוצמה במרכז המגרש, ושחרר לא פעם את טונאלי למשימות התקפיות. הוא ינטוש כעת עם טעם טוב מאוד בפה, וישמח אם יתאפשר לו לשחזר בקאמפ נואו את היכולת שהפגין העונה במדי מילאן.

פרנק קסייה (רויטרס)פרנק קסייה (רויטרס)

פיקאיו טומורי

צ'לסי, שאיבדה הקיץ את אנטוניו רודיגר ואת אנדראס כריסטנסן, לא תרצה לזכור כיצד שחררה במחיר נמוך את האיש שהיה אמור להפוך לעמוד התווך בהגנה בסטמפורד ברידג'. טומורי, בוגר האקדמיה וחבר קרוב של מייסון מאונט ותאמי אברהם, שפרח בתחילת הקדנציה של פרנק למפארד כמנג'ר, נדחק לקצה הספסל, בחר לעזוב בהשאלה בינואר 2021, ובחלוף חצי שנה מימשה מילאן את האופציה לרכוש אותו. הן המועדון והן השחקן מאושרים שהתאפשר להם לעשות זאת, וטומורי הפך לדמות חשובה מאוד בעורף החדש של האדומים-שחורים. כעת, הוא חוגג אליפות, ולאור ההתפתחויות האחרונות אצל הכחולים מרגיש שברח בדיוק בזמן. 

פיקאיו טומורי (רויטרס)פיקאיו טומורי (רויטרס)

תיאו הרננדס

תיאו מוכשר יותר מאחיו הבכור, לוקאס הרננדס, אבל דווקא לוקאס זכה במונדיאל עם נבחרת צרפת ובשתי אליפויות גרמניה עם באיירן מינכן. כעת הגיע תורו של האח הצעיר לקבל את מדליית הזהב, ופועלו באגף השמאלי היה פנטסטי לאורך כל העונה. עם חמישה כיבושים ושישה בישולים, הרננדס הוא אחד המגנים התוקפים הטובים בעולם כיום, ואת השער שלו לרשת אטאלנטה לפני שבוע לא ישכחו עוד הרבה מאוד זמן. הדהירה שהחלה עמוק במחצית המגרש שלו הזכירה לאוהדים את הביצוע המיתולוגי של ג'ורג' וואה נגד ורונה. בגיל 24, השנים הטובות ביותר עוד לפניו.

תיאו הרננדס (רויטרס)תיאו הרננדס (רויטרס)

זלאטן איברהימוביץ'

זלאטן לא היה דומיננטי לאחרונה, ולא פתח בהרכב מאז ינואר, אבל זה לא ממש משנה. הוא היה שם כאשר מילאן זכתה באליפותה קודמת ב-2011. כעת, בגיל 40, הוא סגר מעגל וזכה שוב בסקודטו – השביעי במספר מבחינה אישית. איך שלא תסתכלו על זה, מדובר בהישג נדיר והיסטורי, ומילאן שמחה שהשבדי הוא חלק מהאליפות המיוחדת הזו. נוכחותו היא זו שגרמה במידה מסוימת לפסילתו של ראנגניק שלא רצה לעבוד עם השחקנים בגילו – והשאר היסטוריה.

זלאטן איברהימוביץ' (רויטרס)זלאטן איברהימוביץ' (רויטרס)
בגיל 40! רק זלאטן יכול לחגוג אליפות ככה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */