יום חמישי, 18.04.2024 שעה 16:45
ארי שמאי

הדרבי חשוב מאוד, אבל לא הכל

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: מבחינת הדרבי מדובר בשנים אפלות. ב-7 שנים שאוהדי מכבי שמחו לאיד הם הפסידו 5 אליפויות לבכר, ששמו לא יוזכר כמועמד להם

נפתח בברכות לבני לם, לשחקנים ולאוהדים על זכיית הקבוצה השנייה המצליחה העונה במרכז מכבי, על הכרטיס לאירופה. ובצדק זכתה בו מכבי נתניה, שהכדורגל שהציגה היה טוב מזה של הפועל בפער גדול תוך שהיא לא מתבטלת בדרך כלל מול הגדולות. אם נזכרים שרק השבוע יצאנו מהמשחק מולה חצי בנס, מבינים שהפער האמיתי בינינו לבין הקבוצה שרק מכבי חיפה קודמת לה העונה במצעד המכביות של הליגה, גדול בהרבה מזה הניבט מן הטבלה. מזל טוב חברים, לא בטוח שמה לחסר לרפואה ולבוקסנבוים על הראש עכשיו זה כל מיני נסיעות מעייפות לאירופה. ממילא היינו משחזרים שם יותר את "ההישגים" של מכבי ביבשת מאשר את אלו שלנו. 

אם הדרבי הוא מעל, אז יודעת הפועל את התקופה האפלה בהיסטוריה שלה. ממצב שאך לפני שנים היו מכבי ואוהדיה רועדים לפני המפגש ולעתים אף במהלכו, הגענו לבור שמקרקעיתו אני מודה לפעמים לבורא עולם על שקיבלנו שישייה, ולשפל נוסף הגענו. אם זה נכון, ורק הדרבי הוא מה שקובע, אז באמת צריך להעיף מכאן את האחים לבית ניסן ניסנוב וחבריהם לבעלות. כי כמו שאני זוכר, היו כאן בעלים שהביאו דרבים יותר מהאחים, אבל לא פעם זה היה במחיר של פנטזיות כלכליות שבפעם ההיא שהביאה אותנו לסף חדלות הפירעון ופירוק הקבוצה, היו אלו הניסנובים, התושבים וגולדברג שהצילו את הקבוצה מהחורבן. אז דרבי זה חשוב, מאוד, אבל הוא לא הכל. 

והדרבי של היום, הבה נודה, לא היה שונה מהדרבים של השנים האחרונות. שני האירועים המרגשים בו היו הטקס המרגש לעומר דמארי אהובינו הגיבור, והמפגן הפירוטכני ( רק לי נדמה שהאוהדים עלו דרגה ו/או החליפו ספק תחמושת?) דקות לאחריו. מלבד זה לא היה שום ריגוש במשחק של הפועל היום, ואנחנו אפילו לא באים בטענות לקובי רפואה על שלא "התאבד" על כל הקופה ועשה עוד חילוף התקפי קטן באמצע המחצית השנייה, בדקות בהן היה חסר לניסנובים המוכפשים, עוד גול אחד לאירופה. כנראה גם הוא ידע שהסיכוי לחטוף חמישייה נוספת גדול ומפחיד יותר. כבר אמרנו, מבחינת הדרבי מדובר בשנים אפלות. 

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)

ואם הדרבי הוא מעל הכל, אז קשה להכחיש שחברי אוהדי מכבי יודעים תקופה מרגשת. אבל אם הוא לא כזה, והוא באמת לא כזה, אז קשה שלא להזכיר שוב: בשבע השנים שבהן השמחה העיקרית של אוהדי מכבי הייתה השמחה לאיד, הם הפסידו חמש אליפויות לברק בכר, בתקציב גדול כמובן משלו. כן, אותו ברק בכר ששמו לעולם לא יוזכר ברשימת המועמדים הנכבדת של מכבי, שכוללת כמובן אירופאים בלבד. כי בספר ההפעלה של מיץ’ גולדהאר, אין מקום לאסייתי כברק בכר. אז מה אם הוא עושה למכבי בית ספר כבר שנים ונועם הליכותיו מרשים יותר מזה של כל מאמני מכבי? ברק לעולם לא יהיה מועמד. מתפלא באמת על רעיי אוהדי מכבי שלא רואים שהמחסום הגזעי הזה מזיק לקבוצתם האהודה. 

ואם כבר מחסומים של גזע, נזכרתי איך התגאו חלק מחברי אוהדי מכבי בהחתמתו של אוסאמה חלאילה. הייתה זו התשובה שלהם לטענה שלי שבזמן שבבית"ר לא מחתימים ערבים בגלוי, במכבי, מאז העניין ההוא עם מהראן ראדי, עושים זאת בהסתר. אשמח לשאול את חבריי אלו אם כן שאלה – כמה דקות שיחק ידידי חלאילה העונה במכבי? מי זה אתם שואלים? לא נורא, העיקר שגולדהאר יודע. 

פתחנו בברכה, נסיים בהתנצלות. סליחה מחברי אוהדי מכבי על שבעונה שעברה בירכתי אותם לזכייה בסגנות האליפות, אבל באותה נשימה גם הקנטתי אותם בקלישאה שאין איש יודע מי היה סגנו של בר כוכבא. רבים העירו לי כי סגנו של בר כוכבא היה ישוע בן גלגולא, ועל ההטעיה הזו אני מתנצל מעומק ליבי. מי היה הסגן של ישוע אתם שואלים? אין לי מושג, תשאלו את חלאילה וגולדהאר.

אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים