יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ההחלטה בעניין סכנין תתקבל אחרי סיום העונה

ההכרעה לגבי העונש שתספוג הקבוצה על ביטול המשחק מול מכבי חיפה תתקבל בשלישי. דוכי: "לא היחידים שאשמים, רצינו לדחות". ליובין: "מתנערים מאחריות"

|
הדיין נועם ליובין (תומר חבז)
הדיין נועם ליובין (תומר חבז)

בני סכנין עמדה הערב (רביעי) לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות הפארסה שהובילה לביטול המשחק מול מכבי חיפה. הקבוצה מהמגזר עומדת בפני סכנה של ספיגת הפסד טכני, הפחתת נקודות בפתיחת העונה הבאה וכן קנס משמעותי.

בסופו של דבר הדיין נועם ליובין הודיע כי ההחלטה הסופית תהיה ביום שלישי, זאת למרות שנאמר לו שזה לא תקין שזה נדחה לראשון אחרי סיום הליגה, הדיין אמר שלא מעניין אותו עניין סיום הליגה אלא העונש שלו בצורה מיטבית. במנהלת יגישו סיכום של שני עמודים על הנזקים שנגרמו. נזקי זכיין השידור, האוהדים ומועצת ההימורים. עו”ד מטעמה של הקבוצה, יוסי גאייר, יגיש גם הוא שלושה עמודים של סיכומים בכתב עד יום ראשון.

לדיון הגיעו גם נציגי המשטרה בהם שני שוטרים ומפקד הכוח באירוע, סגן מפקד משטרת פ”ת, יובל שביט. מסכנין באו יושב הראש של הקבוצה, מוחמד אבו יונס, המנכ”ל חאלד (דוכי) קסום, הדובר מונדר חלאיילה והקב”ט מוגיב זובידאת. בנוסף שכרו כאמור גם את עורך הדין יוסי גאייר. לדיון הגיעו גם סמנכ”ל המנהלת, ניר ינקלביץ’, מוטי בורנשטיין נציגה המשפטי של המנהלת ומשה רוזנטולר, מנהל האירוע.

אנשי המשטרה בדיון (תומר חבז)אנשי המשטרה בדיון (תומר חבז)
חאלד דוכי (תומר חבז)חאלד דוכי (תומר חבז)
מוחמד אבו יונס בדיון (תומר חבז)מוחמד אבו יונס בדיון (תומר חבז)

מהלך הדיון:

הדיין לובין: ״בואו נשתדל לשמור על דיון מכובד, נשמע את כולם״.

מכבי חיפה מסרה לסכנין במכתב: “אנחנו לא מוכנים למשחק חוזר גם בשל לוח הזמנים שלנו”.

משה רוזנטולר מנהל האירוע נחקר: “ביום חמישי ב-12.5, קיבלתי פנייה בצהרי היום ממנהל האצטדיון ראובן כץ שאמר לי שיש רדיוס באצטדיון וביקש שאנהל אותו. קיבלתי את הטלפון של חאלד דוכי וכך עשיתי. שוחחתי עם דוכי בצהריים והוא הפנה אותי למוג׳יד קב”ט הקבוצה. שוחחנו והלכתי להערכת מצב במשטרה. סקרו שם את הרגישויות, נקבע דירוג המשחק (2 ברף העליון) מבחינת איום וניגשתי לתכנן. יש מדרג שמונה ארבעה מספרים”.

רוזנטולר: “ביצעתי תכנון בהתאם לנתונים שנמסרו לי ממוג׳יד של רכישות כרטיסים וצפי קהל. לפי התכנון, היה צריך 180 סדרנים, עבודות בינוי וגידור שנדרשות כדי להכיל את כמות הקהל ואינדיקציה לכרטיסים. התקשרתי בחזרה למוג׳יד אחה״צ ונתתי את הנתונים היבשים ומה שצריך לעשות לטובת המשחק”.

הדיין נועם ליובין (תומר חבז)הדיין נועם ליובין (תומר חבז)

רוזנטולר: ״ביום למחרת, שוחחתי עם חברת מגן שעובדת במושבה ואמרו לי שלא יצרו איתם קשר. שלחתי הודעה למוג׳יד עם הדברים שצריך לעשות (ב-13.5). הגיעו שישי ושבת ואם אני זוכר נכון, בראשון הבנתי שאין התקדמות ולא קיבלתי תגובה. הודעתי למשטרה ולכולם שצריך לראות שאנחנו סגורים על הפרטים החשובים, העמדת סדרנים וכו’. משם זה הגיע למצב ששוחתי עם קצין אגם של תחנת פ”ת שביקש לדעת מה הפערים, הדבר הבא שיצא מכתב מהמשטרה על הפערים ששוחחנו עליהם״.

רוזנטולר: ״ראיתי מכתב שיצא מהקבוצה שכלל הרבה אי דיוקים והתייחס לכך שאני כמנהל אירוע אמרתי שאביא חברה ששמה ״מעיין״ שבכלל אין לי שום קשר אליה. אם אני זוכר נכון היה עוד עניין של פניה למנהל אירוע בחברת אבטחה נוספת שלא ברור לי העניין אם הקבוצה שלחה אותי לאישור התוכניות. מרגע המכתב ועד שעות הלילה המאוחרות הייתי בקשר רציף עם ניר ינקלביץ׳ וחאלד דוכי בניסיון למצוא חברת אבטחה”.

רוזנטולר: “לא הצלחנו להגיע לתוצאות טובות. היו התחייבויות בעל פה לספק סדרנים מכל מיני קבלנים. כמו פאזל שניסינו להרכיב כדי לייצב את הכוח. במהלך אחת השיחות האחרונות די הופתעתי לגלות שפתחו שני יציעים נוספים למכבי חיפה, דבר עליו לא ידעתי. המשמעות היא שההערכות הייתה תקפה לצפי של 8,000 איש בהפרדה מלאה בין יציעים ו-2,000 הכרטיסים הנוספים גורמת ליציע מעורב בקהלים. בהתחשב בידיעות המודיעיניות שנשכרו ובעובדה שצריך להכיל שני קהלים באותו יציע, נדרשה עוד תוספת של סדרנים. בסוף, היה צריך 205 סדרנים במקום 180. בשני בבוקר סוכם מול ינקלביץ’ ודוכי, שנפנה ונקיים הערכת מצב חדשה”.

רוזנטולר: ״קיימנו את הערכת המצב וסקרנו את מצב ההתארגנות למשחק. פער הכרטיסים טופל, פער הגידור טופל ומבחינת סדרנים לא הייתה כמות מספקת. סוכם שתתקיים הערכת מצב נוסף בשעות הצהריים. הקבוצה המתינה לתשובה מאחד הקבלנים ומקבלים נוספים. התקיימה הערכת מצב נוספת בשעות הצהריים, ב-11:30. שם דוכי סקר את ההתקשרויות עם החברות ומסר שיהיו מספיק סדרנים לאירוע. באותה שיחה סוכם כי בכפוף לזה, המשטרה מאשרת את קיומו של המשחק”.

רוזנטולר: ״הגענו למשחק ושעת ההתייצבות הייתה אמורה להיות 16:30. נערך תדריך מפקדים ותדריך משטרתי . במסגרתו סוגיית כוח האדם שהטרידה לאורך כל הדרך גם עלתה ואפילו סיכמנו שבמצב בו יגיעו בין 140-150 סדרנים נוכל לנהל את המשחק. כשסיימנו את התדריך ועלינו ליציעים, ניכר היה חוסר משמעותי בסדרנים. ערכתי ספירה ביחד עם מנהל הביטחון ג׳וני, הגענו למספר של 95 סדרנים”.

רוזנטולר: “המתנו עד השעה 17:30 כאשר באזור השעה הזו או טיפה מאוחר יותר, הגיע אוטובוס וממנו ירדו חבורת נערים עם וסטים כתומים. ביקשתי לראות תעודות סדרן והם אמרו שהם לא מוסמכים (כולם). הבנו שנשארנו עם מספר של כ-100 סדרנים ובהערכת מצב מול המשטרה, התקבלה ההחלטה על ידי הפיקוד שהמשחק לא יתקיים״.

רוזנטולר: ״מנהל האירוע הוסמך להיות מנהל האירוע מטעם הקבוצה כאשר הוא חייב לקבל כתב מינוי ממנהל האצטדיון. למעשה אני פועל מטעם הקבוצה. הקבוצה אמורה לשלם את שכרי״.

לובין: ״כשיש לאורך הדרך תקלות, אתה מיידע את אנשי סכנין?״

עו”ד יוסי גאייר מטעם סכנין חקר את רוזנטולר: ״אמרת שנפתחו עוד שני יציעים וצריך עוד 25 סדרנים, אתם ציפיתם הרי לאצטדיון מלא”.

רוזנטולר: ״לא דובר מעולם שיציעים 4-5 יהיו מיועדים למכבי חיפה”.

גאייר: ״כמה אוהדי סכנין קנו?״

רוזנטולר: ״דובר על מכבי חיפה סולד אאוט – 6,000 כרטיסים. אני קיבלתי מידע על 700 מנויי סכנין ו-200 רכישות של כרטיסים”.

גאייר: ״לך לא משנה כמה אוהדי חיפה יהיו, אלא ההפרדה”.

רוזנטולר: ״6,000 אוהדי חיפה ממלאים יציע מזרחי מופרד. יש רגישות בענף לגבי עירוב קהלים באותו יציע. אוהדי סכנין ישבו  במערבי והשארנו עוד קופות פתוחות”.

גאייר: ״הסתבר שמסכנין לא הגיעו אפילו 1,000. אפשר היה לפתור את זה״.

רוזנטולר: “בהערכות נכונה כן”.

גאייר: ״ביום ראשון חיפשתם חברות אבטחה, אפילו שילוב של כמה חברות (דבר לא נפוץ) ולא מצאתם פתרון. למה לא דחיתם?”

רוזנטולר: ״הקבוצה התחייבה שיגיעו כמות הסדרנים שדרשנו. חאלד דוכי בעצמו״.

גאייר: ״היו דרישות שסכנין לא היו מוכנים לקבל? היית עד או שמעת על חברה שאמרה שהיא רוצה סכום גבוה מהמקובל וסכנין סירבו?״

רוזנטולר: ״חברת פאשה, אבל היא לא הגיעה בכלל. אני מכיר התקשרות אחת שהייתי עד לה: חברת מגן עם 65 סדרנים. כל שאר ההתקשרויות עם החברות, לא הייתי עד להן”.

רוזנטולר סיים את עדותו.

סמנכ”ל המנהלת, ניר ינקלביץ’: ״אחרי עונש הרדיוס דיברתי עם דוכי. הם סגרו את המושבה. התקדמנו לארגון המשחק: בפעם הבאה שזה פגש אותי זה היה בראשון בצהריים. אני עובד מול ראש מדור ספורט במטה הארצי. קיבלתי העתק מהמכתב של יובל סגן מנהל התחנה בפתח תקווה. הוא פרט את החוסרים שיש מבחינת כרטיסים, גדרות וסדרנים. יצאו מכתבים מהמנהלת לסכנין להסדיר את הנושא”.

ינקלביץ’: “סכנין ענתה שתוך שעתיים הכול מסודר. זה המכתב שרוזנטולר התייחס אליו. דיברתי עם המטה הארצי כעבור זמן וגיליתי שלא סודר. דיברתי עם רוזנטולר וביקשתי לדעת איפה זה עומד. עבר עוד זמן ויצא עוד מהמכתב מהמנהלת. זה המשיך להתגלגל והגיע למצב מראש מדור הספורט שעד לסיום היום מצפים לסיים הכול, אם לא אז לא נוכל לקיים״.

ינקלביץ: ״אני מנסה תמיד לסייע לקבוצות, יעיד דוכי שניסיתי לעזור לו באחד המשחקים השנה עזרתי בשל טובות אישיות שלי. הייתי בקשר עם דוכי ועם משה רוזנטולר. אופיר בן חיים יצר איתי קשר ואמר שהוא יכול לתת 50 סדרנים מחברת פאשה אבל המחיר היה גבוה. דיברתי עם דוכי ואמרתי לו תסגור את זה. זה שווה לך”.

ינקלביץ: ״יש לנו אינטרס שכל המשחקים ישוחקו. כ-24 שעות לפני שנודע לי, עשיתי הכל. שאני מארגן אירוע במנהלת אני שוכר את חברת האבטחה מיד”.

ינקלביץ: ״המשחק היה צריך להיות בדוחא הרי. שאלתי את אבו יונס ודוכי איפה חברת האבטחה מדוחא? הרי בהתחלה הם היו משוריינים לדוחא (לפני הקדמת הרדיוס). ברור ש-24 שעות לפני משחק זה שונה מארבעה ימים לפני״.

ינקלביץ: ״זה מחזור שמשפיע על מאבקי אירופה. מהסיבה הזאת קבענו שעה אחידה. לא הגיעה שום בקשה אליי לדחות את המשחק. גם ביום המשחק, קיבלתי הודעה שהעניינים סודרו. אז למה לי לדחות?”

ינקלביץ: ״לא רצינו להגיע למצב הזה. הטוטו יקנוס והרבה נוספים. כתבנו באיום שאם המשחק לא יתקיים, נגיע לבית הדין״.

גאייר: ״אתם הבאתם אותנו לפה״.

לובין: ״אני קצת לא מבין מר גאייר את ניסיון ההתנערות של הקבוצה. לא שמעתי אף מילה עד כה מהאחריות שלכם״.

גאייר: ״מי שקורא את כתב האישום, חושב שאנחנו באג’נדה שלא רצינו את קיום המשחק״.

יובל שביט, סגן תחנת משטרת פ”ת: ״מפקד התחנה היה בחו”ל באותם ימים. הפיקוד עבר אליי ובחמישי קיבלתי עדכון שהמשחק במושבה. עוד באותו היום, שמפקד התחנה יניב פינקל היה בארץ הוא כינס הערכת מצב. זימנו את מנהל האירוע משה רוזנטולר ואת הגורמים הרלוונטיים לגבי רגישות האירוע. בסוף הערכת המצב הוחלטה רמת רגישות 2 ומשה יצא לעבודה”.

שביט: “מי שמנהל את המשחקים זה מנהל האירוע. לגבי כל פקודה ומשחק כדורגל, צריך לאשר את התוכניות. אושרה תוכנית סדק של 180 סדרנים ו-86 שוטרים. אני חוזר ואומר שאנחנו בזמנים קצרים כי הפעם זה בראשון, אבל בד״כ אנחנו 48 שעות לפני מתואמים”.

שביט: ״הבנו שצפויים פערים וכדי שלא ישתמעו הדברים לשתי פנים, הוצאתי את אותו מכתב יום לפני המשחק כי הבנו שיש בעיות. ידענו שאנחנו צריכים להיות ערוכים אחרת תהיה סכנה לשלום הציבור. בבוקר המשחק, קבענו דיון ודיברנו על הפערים. כמה שעות קודם לכן, ב-1:00 בלילה, משה שלח לי הודעה שיש פערים בהתארגנות ואמר שהוא עצמו מופתע שהחליטו לפתוח את שערים 4-5 לחיפה. עד אז ידענו שהיציע המזרחי של חיפה וביציע המערבי יושבים סכנין. תפקיד המשטרה הוא שלום הציבור: ממירון ועד אסון ערד. העניין הספורטיבי פחות חשוב״.

שביט: ״בבוקר המשחק, עשינו שיחת ועידה ונאמר שהקבוצה מצליחה לעמוד בדרישות ושניפגש באצטדיון. לא קל לגייס שוטרים. הצלחנו לגייס סד”כ ופגשנו באצטדיון את משה מנהל האירוע. גילינו שחסרים סדרנים. הבנו שהסד”כ הוא מתחת ל-50%. העלנו את הדיווח הלאה. עניין בריאות הציבור זה משהו שמפקדים רגישים אליו. המפקדים אישרו במקסימום להתפשר על 150 סדרנים. לא היה צפי להגעת סדרנים נוספים וקיבלו הנחיה לא לפתוח את האצטדיון״.

חאלד דוכי: “רוצה להתנצל בפני כל אוהדי הכדורגל על אי הנעימות שהתרחשה לפני המשחק, ההתקהלות וכו’. אנחנו תמיד שואפים כקבוצה לקיים משחקים ולהפיק את ההנאה הנדרשת. המשחק היה אמור להתנהל בדוחא והיו דרישות בלתי אפשריות ממשטרת משגב. עלה הרעיון להעביר מגרש, בלומפילד ונתניה היו תפוסים. פנינו ברביעי ובחמישי בבוקר חתמנו עם המושבה”.

דוכי: ״מנהל האבטחה הציע חברת אבטחה בשם מגן וקיבלנו. הכל היה שקט עד ראשון. בדוחא אנחנו עובדים עם שתי חברות אבטחה שיכולות לעמוד בדרישה לכל משחק”.

לובין: “למה לא הבאת אותם?״

דוכי: “כל אצטדיון אחר שהצעתי את חברת האבטחה שלנו, נתקלתי בסירוב. למה אני צריך ללכת ראש בקיר? יעלה קצת יותר אבל יש לי ביטחון. חשבנו שזה משחק רגיל בלי שום תקלות”.

דוכי: ״קיבלנו עדכון ממגן שאין מספיק סדרנים. אמרתי להם שרק בשלישי שעבר שיחקו שש קבוצות במקביל והיה סדרנים, למה עכשיו לא? דיברו על מרון. החלה סאגה בחיפוש סדרנים. התקשרנו לכל חברות האבטחה של הפועל ת”א, הפועל ב״ש וכו’. לא היו להם מאבטחים. כשהגעתי למשחק גיליתי שאין מאבטחים. הופתעתי, ידענו מהתקשורת שיש צו סגירה לאצטדיון. כל אצטדיון אוהב את חברת האבטחה שלו. שיחקנו בעכו שנה שלמה עם חברת אבטחה של עכו ולא של סכנין״.

דוכי: ״אנחנו מדברים שסכנין היא האחראית היחידה על מה שקרה. קרה משהו חמור, אבל אנחנו לא היחידים שאשמים. התנהלו מול המנהלת, המשטרה והאצטדיון. בסוף מי סגר את האצטדיון? המשטרה. ביקשנו לדחות ביום כבר בשישי״.

מוחמד אבו יונס: “לב הנושא הזה הוא המחסור במאבטחים בתקופה הזאת. ניר שואל מה עשינו כדי לפתור את הבעיה? באף משחק לאורך השנים סירבו שניקח את חברת האבטחה שלנו אז פה לב הבעיה. מנהל האירועים וינקלביץ’ לא הצליחו לגייס, אנחנו לא הצלחנו עם כל הקשרים שלנו. המשטרה באה בלי גישה חיובית: יש פתרונות אבל לא שאלו אותנו. אנחנו האחרונים שקיבלנו הודעה שהמשחק מתבטל. מכבי חיפה יודעת לפניי שהמשחק מתבטל? ואני המארח. לבטל משחק של 11,000 שהגיעו בהחלטה קלילה? לא קרה בעבר. היד הייתה קלה על ההדק״.

אבו יונס התפרץ: ״אתם גרמתם לזה עם כל הלחץ שגרמתם״.

גאייר: ״מבקש ששום דבר נוסף לא יחרוג מכתב האישום. במנהלת עושים פעולה הפוכה, אתם רק מגדירים את הנזק״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */