יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:05

יתכוננו לאליפות אירופה בשחייה - בלי בריכה

הזוי: בגלל טורניר נערות בכדורמים בווינגייט, לשחיינים הבכירים כמו אנסטסיה גורבנקו ויעקב טומרקין אין בריכה להתאמן לקראת התחרות החשובה של השנה

|
אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה) (מערכת ONE)
אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה) (מערכת ONE)

השחיינים המובילים בישראל כמו אנסטסיה גורבנקו ויעקב טומרקין עלולים להישאר ללא בריכה להתאמן בה במשך למעלה משלושה שבועות בחודש האחרון של ההכנות לקראת אליפות אירופה. כל זאת, בגלל אירוח אליפות אירופה לנערות בכדורמים שתתקיים במכון וינגייט ואירועי המכביה. 

אליפות אירופה בשחייה תתקיים באמצע חודש אוגוסט וסומנה כתחרות החשובה ביותר. נבחרות ישראל מתכוננות במרץ לתחרות היוקרתית, שתגיע מיד אחרי אליפות העולם, ובאיגוד מחפשים להם מקום להתאמן בו עם תנאים אופטימליים, משום שהבריכה הלאומית במכון וינגייט לא תעמוד לרשותם.

במדינת ישראל לא קיימות בריכות רבות באיכות גבוהה, מאחר שהמדינה מעדיפה בשנים האחרונות להוציא מיליוני שקלים על אירוח תחרויות בינלאומיות מאשר להשתמש באותם הסכומים להקמת בריכות חדשות ואיכותיות. הבריכה היחידה שעומדת לרשות נבחרת ישראל בשחייה היא הבריכה הלאומית במכון וינגייט, אך זו תיסגר בקרוב עבור אירוח אליפות אירופה לנערות בכדורמים.

יעקב טומרקין (רדאד ג'בארה)יעקב טומרקין (רדאד ג'בארה)

כל הבריכות במכון וינגייט יושבתו מה-30 ביוני עד ה-23 ביולי לטובת אליפות אירופה לנערות והמכביה, כך שהשחיינים המובילים יישארו כמעט חודש שלם בלי בריכה להתאמן בה באופן סדיר. באיגוד השחייה אין התנגדות עקרונית לקיום התחרויות הללו, אבל קיומן דווקא בחודש יולי פוגע בהכנות לתחרות המטרה. מי שייאלצו לנדוד למקומות אחרים הם עשרות שחייני נבחרת ישראל, נבחרת המים הפתוחים שצריכה להתאמן גם בבריכה ונבחרת השחייה האמנותית.

באיגוד השחייה פנו מראש לראשי מכון וינגייט ולראשי משרד התרבות והספורט, בניסיון לדחות את מועד התחרות בכדורמים לנערות, על מנת ששחיינים מובילים כמו אנסטסיה גורבנקו, מתן רודיטי ויעקב טומרקין יוכלו להמשיך להתאמן לקראת התחרות החשובה ביותר שלהם בשנה זו - אך עד כה לא התקבל כל מענה לפנייה. באיגוד הכדורמים הציעו לשחקנים להתאמן בבריכה הלימודית בווינגייט (שהיא בריכה קטנה מדי) ובבריכה הישנה במכון בין השעות 7:00-9:00, אך זו חשופה לשמש ולחום הלוהט של הקיץ.

כך למעשה ייפגעו ההכנות של גורובנקו, השחיינית הטאלנטית שהוכתרה כאלופת אירופה וכאלופת העולם לאחרונה, ושל רודיטי, שחיין המים הפתוחים שסיים במקום הרביעי באולימפיאדת טוקיו. כמו כן תיפגע עבודתו של טומרקין, השחיין הוותיק שסיים במיקום שיא של המקום השביעי באולימפיאדת לונדון.

מתן רודיטי (שחר גרוס)מתן רודיטי (שחר גרוס)

“אלופת העולם צריכה להתאמן בשכשוכית?”

גורם בכיר באיגוד השחייה אמר: “הפתרון זה לשלוח את השחיינים שלנו רגע לפני אליפות אירופה להתאמן בבריכה קטנה של 25 מטר ובבריכה לוהטת שהחום שלה יעלה מעל 27 מעלות גם אם יעשו הצללה. אלופת העולם צריכה להתאמן בשכשוכית? ללכת להתאמן בבריכה שתהיה חמה כמו ג’קוזי בקיץ, רגע לפני התחרות הכי חשובה שלה בשנה? מסלקים אותנו מהבית הלאומי שלנו. התרענו על כך, אך לא קיבלנו עזרה או פתרון ראוי, ואחר כך עוד יבואו בביקורת למה אין הישגים”.

בעקבות המצב, באיגוד השחייה שוקלים להוציא את השחיינים להתאמן בחו”ל, במחנות אימונים שלא תוכננו מראש ועלותם גבוהה בגלל הביקוש הצפוי בחודשי הקיץ לבתי מלון ובריכות באירופה. לפי ההערכות, שליחת הנבחרות לחו”ל תעלה לאיגוד לפחות 285 אלף ש”ח והאיגוד ביקש ממשרד התרבות והספורט סיוע כלכלי לכך.

ושוב, במקום שיהיו בישראל בריכות ראויות שישמשו את הספורט הישראלי לעוד שנים רבות קדימה, המדינה מעדיפה לתת הון לאיגוד הכדורמים עבור תחרות קטנה כמו אליפות אירופה לנערות שלא מביאות קהל או הצלחות מסחררות - ופוגעות באחד מענפי הליבה של הספורט האולימפי ובתקווה הגדולה למדליה אולימפית בפריז 2024. לא אירועי הספורט הקטנים והזמניים הללו הם אלה שיקדמו את הספורט בישראל, אלא רק תשתיות איכותיות וזמינות. מישהו חייב לעצור את הטירוף הזה, כי אחרת לא תהיה מדליה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */