יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"קבוצות גדולות פנו אליי, אך חדרה זה מפעל חיי"

ההצעות ("יכולתי ללכת לקפריסין"), ההצלחה, קורצקי ("חשבו שזו התרסקות"), ברקוביץ', מרמנטיני, הרוכשים והקושי: האיש החזק בחדרה, אורן גולן, בראיון

|
אורן גולן (איציק בלניצקי)
אורן גולן (איציק בלניצקי)

היא אמנם לא הקבוצה הכי נוצצת בליגת העל, אינה משופעת באוהדים והרעש הציבורי לא קורא עליה תיגר, אבל אין ספק שאוהדי הכדורגל הישראלי יסכימו כי בהפועל חדרה יש קסם מסוים. הקבוצה שעלתה לליגת העל לפני ארבע שנים והדהימה עם פלייאוף עליון בעונתה הראשונה בליגה הבכירה אחרי 39 שנים, הצליחה מאז להתבסס ולהטביע חותם במרכז הבמה.

אחרי שסיימה עוד עונה רחוקה ממאבקים נגד ירידת ליגה, חדרה נערכת לקראת שנה חדשה שתביא איתה אתגרים חדשים. עבור קבוצה המתבססת בחלקה על תמיכה מהעירייה ושחקנים מושאלים וללא גרעין אוהדים יציב, מדובר במשימה לא קלה. מי שאמון על כל אלו בשבע השנים האחרונות וסחף את המועדון קדימה, הוא אורן גולן, היועץ המקצועי והאיש החזק במועדון.

גולן מגיע בכלל מענף הבנייה, אך העבר ככדורגלן והקשר שלו עם חדרה הובילו את ראש העיר צביקה גנדלמן, להזעיק אותו לתפוס פיקוד על הקבוצה לפני שבע שנים. מאז, עלה עם הקבוצות ליגה וכאמור, התבסס בזו הבכירה בשנים האחרונות. אחרי שתמה לה עוד עונה, גולן מדבר בראיון מיוחד ל-ONE על הדרך שעושה חדרה, על הקשיים שניצבים בפני המועדון, השינוי החדש על הקווים ובשדרה המקצועית, נושא גוסטבו מרמנטיני וגם הרוכשים. בנוסף, מדבר על הצעות שקיבל בעבר לנהל מועדונים אחרים.

פותח הכול. אורן גולן (איציק בלניצקי)פותח הכול. אורן גולן (איציק בלניצקי)

קודם כל, מסיימים עכשיו את העונה. איך אתה בימים אלה?
”אנחנו יוצאים לחופש רק במובן של משחקים ואימונים, אבל הולכים לעבוד קשה מאוד בקיץ כי הקבוצה הולכת לעבור רענון די רחב, יצטרפו שחקנים ויהיו כאלה שיעזבו. אנחנו הולכים לעבוד קשה הקיץ, לנו אין חופש”.

כשאתה אומר רענון, במה זה יבוא לידי ביטוי מבחינת הסגל?
”חדרה תשאיר שבעה-שמונה עוגנים שלה, וכל שאר הסגל יתחלף. רוב הזרים יעזבו, יגיעו חדשים וגם שחקנים בעלי פוטנציאל יבואו. כמובן יהיו גם ארבעה-חמישה שחקנים צעירים שימשיכו איתנו, שהוכיחו את עצמם העונה ועשו עבודה נהדרת”.

איך אתה מסכם את העונה של הפועל חדרה?
”אני חושב שזו עונה אדירה של הפועל חדרה. מקום שמיני בליגה, כמו בשנה שעברה, קידמנו המון שחקנים צעירים, ראינו גם את רון אונגר, ליאב פרדה ואביב לין, שהם שחקני בית שראו דקות משמעותיות בליגת העל והפכו להיות שחקנים לגיטימיים. בנוסף גם גילינו את דולב אזרואל שהבאנו אותו מליגה א’, וזה לדעתי אחת התגליות של העונה. גם אפיק קטן שעשה צעדים ראשונים ומבטיחים בליגת העל. הלב מתמלא כשאתה רואה את החבר’ה הצעירים האלה משחקים. חדרה עשתה עונה גדולה”.

ליאב פרדה. במועדון מרוצים (שחר גרוס)ליאב פרדה. במועדון מרוצים (שחר גרוס)

מצד אחד אתה רוצה לקדם את הצעירים, אבל מצד שני, בניגוד לקבוצה גדולה, אין בחדרה הרבה מקום לטעויות.
”נכון, אבל בסופו של דבר חדרה רוצה להגיע ליום אחד כזה בעיר שהיא תוכל להסתמך בעיקר על שחקנים צעירים מהבית, רוצה לבנות שלד כזה ובגלל הרצון הזה. אין דרך אחרת אלא כן לתת לשחקנים הצעירים ולקדם אותם. מבחינת תקציב זה ידוע שלחדרה כמובן קשה להתחרות עם הקבוצות הגדולות. יש לנו תקציב מהנמוכים בליגה בכל שנה, אז מנסים לבנות איזשהו שלד של שחקנים צעירים. זה יהיה ההישג הכי גדול שלנו”.

יש תחושת אכזבה מזה שלא הצלחתם להיכנס לפלייאוף העליון אחרי שהייתם קרובים?
”במחזור ה-25 עוד היינו בחמישייה הראשונה, אבל פספסנו את זה ממש בסוף העונה הסדירה בגלל התוצאות. בסך הכול יש גם יתרון לשחק בפלייאוף התחתון כי אתה יכול לשלב שחקנים צעירים. כשאתה משחק בפלייאוף העליון, מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, קשה לך לשלב את הצעירים. לקחנו את היתרונות מזה שלא עלינו לפלייאוף העליון, ביססנו את עצמנו, עשינו כמה ניצחונות יפים, כדורגל טוב, אני מאוד מרוצה”.

שחקני הפועל חדרה חוגגים (לילך וויס-רוזנברג)שחקני הפועל חדרה חוגגים (לילך וויס-רוזנברג)

כולם אומרים ‘בהפועל חדרה יש קסם’. אתם ארבע שנים תוקעים יתד בליגה, אז מה באמת הקסם?
”אני חושב שהקסם הגדול בחדרה זה ההון האנושי שלה, אלו שמנהלים אותה וחיים סביבה. אם זה אלי דגני (המנכ”ל, י.ב), איציק טפירו (מנהל הקבוצה), נמרוד אטיאס (מנהל מחלקת הנוער), חברי העמותה שחיים את זה יום ולילה. זה הקסם הגדול, זו משפחה גדולה שמוכיחה את עצמה שנה אחרי שנה. ההרכב הזה מצליח כבר שבע שנים”.

אתם עוברים גם שינוי בצוות המקצועי. מלבד מנחם קורצקי, גם מאמן הכושר דוד בובליל והפיזיותרפיסט דניאל זילברג עוזבים. יש חשש כשנאלצים לשנות כל כך הרבה?
”כולנו כאנשים פוחדים משינויים ולצאת מאזור הנוחות שלנו, אבל גם בנושא הצוות המקצועי, האנשים שעובדים בחדרה ומצליחים, והרשימה היא לא קטנה, רוצים למצות את ההצלחה הזו. אם זה מנחם שהגיע אליי אחרי שנה שהיה בסוג של חופש וחזר לבימת הכדורגל בארץ עם שנה וחצי נהדרות. הוא קיבל הצעה טובה להשתדרג כלכלית בעירוני קריית שמונה ואני מאחל לו בהצלחה ותודה רבה על הכול. גם מאמן הכושר קיבל הצעה משודרגת, חדרה לא יכולה ולא רוצה להילחם בכסף הגדול של הקבוצות האחרות. יש לנו את ה-DNA שלנו. ייכנס גל צעיר ורענן, אין ממה לחשוש, הכול בסדר”.

עובר צפונה. מנחם קורצקי (עמרי שטיין)עובר צפונה. מנחם קורצקי (עמרי שטיין)

איך היה הקשר בינך לבין קורצקי?
”היה נהדר, הכרתי איש מדהים. הסטיגמה שהייתה לו זה שונה לגמרי ממה שהכרתי. יש לו לב ענק, הוא עשה שינוי עם עצמו. גם חזותית, נהיה דוגמן (צוחק), אבל גם בקטע הנפשי והאחריות. הוא עשה תקופה אדירה פה, מגיע לו כי הוא איש גדול ומאמן מצוין. אחד מבין אלו שעבדו פה והצליחו. אני מאחל לו הצלחה גדולה”.

הלחץ בחדרה הוא שונה ממקומות אחרים במובן הזה שהאוהדים פוגשים אותך בבתי קפה וחלקם אפילו חברים קרובים. איך זה משפיע?
”הפועל חדרה זה מפעל חיים שלי. לקחתי את המועדון לפני שבע שנים עם 12 צופים ביציע וכלום ושום דבר. בשנים האלה בנינו ואספנו את הקהל ברמת יחידים אפילו. היום כבר יש לנו 800 מנויים שנמכרו בקיץ. זה מראה על הגדילה שלנו, הקהל מעורב ואוהב מאוד את הקבוצה. אני נהנה מאין-ספור פרגונים על מה שאנחנו עושים בעיר. אז אני מודה לקהל ואוהב אותו על זה שהוא איתנו”.

אוהדי הפועל חדרה (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל חדרה (חגי מיכאלי)

איך מביאים עוד אוהדים למגרשים? המספרים מאוד נמוכים.
”אני חושב שברגע שהאצטדיון שלנו יהיה בתוך העיר חדרה אנחנו נראה הרבה יותר קהל. יש גם קהל דתי בחדרה שהיה רוצה לבוא ברגל לאצטדיון. זו תחושה אחרת כשאתה מגיע למגרש בעיר שלך ושזה קרוב מאשר לנסוע לעיר אחרת. אני חושב שעם ההקמה של האצטדיון החדש חדרה תביא 5,000 צופים למשחקי בית”.

איפה הדברים עומדים לגבי הבנייה של האצטדיון?
”כרגע מתחם האימונים החדש, שהנהלת העיר בונה למועדון, נמצא כבר בביצוע. ביוני בשנה הבאה אנחנו אמורים לחנוך אותו. מדובר באחד המתקנים היפים בארץ בעלות של 50 מיליון ש”ח. ישמש גם את הבוגרים וגם את הנוער וזה יקדם אותנו מקצועית וגם יקרב עוד אוהדים לתוך המועדון הזה”.

"האצטדיון יביא אוהדים". אורן גולן (איציק בלניצקי)"האצטדיון יביא אוהדים". אורן גולן (איציק בלניצקי)

דיברת על השקעה של העירייה, איך זה לנהל קבוצה שתלויה בחלקה הגדול על כספים מהעירייה? במיוחד עכשיו כשיש בעיות והשעיה של ראש העיר.
”מי שהביא אותי לכדורגל זה ראש העיר צביקה גנדלמן, לפני שבע שנים. מאז הנהלת העיר השקיעה המון תקציבים בעיר, במתקני כדורגל. אנחנו בין המועדונים היחידים בארץ שיש להם שני מתקנים חדשים, סינטטיים מהיפים בארץ, ועוד מתקן שייבנה עם מגרש דשא וסינטטי. זה מראה לך שהנהלת העיר מאמינה מאוד בי ובדרך שלי ובאיך שאני מוביל את הקבוצה ואת העיר. הם רואים את הגאווה הזו ואת העשייה, גם תומכים בנו כלכלית”.

אתם הולכים לעונה מצומצמת יותר תקציבית?
”בגלל שבכל שנה חדרה נעה סביב תקציב המינימום, ולפעמים בכדורגל יש גם חריגות, כולנו חיים במינוס בישראל וגם אנחנו רוצים לצמצם את המינוס שלנו במועדון, אבל לא בהכרח. יש המון אנשים טובים שתורמים מכספם לטובת המועדון למען עונה יציבה כלכלית. חדרה תעמיד קבוצה חזקה גם בשנה הבאה, זרים טובים, עוגנים טובים, צעירים שיתפתחו לתוך הליגה. אני צופה רק דברים טובים בעונה הבאה”.

גולן אופטימי. שחקני הפועל חדרה חוגגים (ראובן שוורץ)גולן אופטימי. שחקני הפועל חדרה חוגגים (ראובן שוורץ)

אתה חושב שאולי לא מעריכים מספיק את הפועל חדרה? אנחנו רואים קבוצות כמו מכבי פתח תקווה שיורדות, ובסופו של דבר חדרה שורדת כבר כמה שנים וגם יודעת להימלט מהמאבקים מוקדם יחסית.
”תסתכל על שנים אחורה. כשאני מסיים את הליגה ורואה מתחתיי את מכבי פ”ת, בית”ר ירושלים, הפועל חיפה, תראה איזה מועדונים בכדורגל הישראלי מסיימים שנה אחרי שנה מתחתינו. זה מראה שאנחנו עושים את הדברים נכון, מנהלים נכון וזו הגאווה הכי גדולה לי, למנכ”ל ולכל אנשי המועדון. ההישגים הם על הנייר ואי אפשר להחביא אותם”.

“קורצקי הוא הצלחה אדירה שלי. ברקוביץ’? גם אם יהיו מריבות, הכול בסדר”

בינואר של השנה שעברה החליטו בהנהלת חדרה לבצע זעזוע על הקווים. בעקבות המקום עמוק בתחתית הטבלה, שרון מימר פוטר ומנחם קורצקי הגיע במקומו. מאז, המאמן הוביל את המועדון לסיים שתי עונות במקום השמיני ורחוק מהמאבקים נגד הירידה. יחד עם זאת, בעונה הנוכחית היו לא מעט ביקורות מצד האוהדים וגם רגע זכור אחד, בו רוסס גרפיטי במתחם האימונים נגד קורצקי, וזאת לאחר שאמר לשחקני חדרה לרדת לחדרי ההלבשה אחרי המשחק מול בני סכנין ולא ללכת לקהל.

אורן, מה בדיוק היה שם?
”המקרה עם מנחם בא מטעות ניהולית שלו. הוא לא היה צריך לפעול כפי שהוא פעל, הוא עשה את זה מתוך אמוציות וזו הטעות היחידה שהוא עשה בשנתיים האלה. הוא התנצל, הקהל כעס אבל הבין את זה. במשחקים האחרונים האוהדים נתנו לו אהבה, בסך הכול האיש עשה עבודה גדולה. הקהל מאוד אוהב את המועדון וצריך לראות את זה גם באימונים והמשחקים. שחקנים צריכים קהל, זה השואו. נגמר אותו משחק והוא אמר לשחקנים לרדת ישירות לחדר ההלבשה. מבחינתו זו הייתה טעות בהתנהלות. הוא יודע את זה, דיברנו על זה ודיברנו גם עם נציגי הקהל וסגרנו את הסיפור. המשכנו הלאה”.

לא הכול היה ורוד. מנחם קורצקי (לילך וויס-רוזנברג)לא הכול היה ורוד. מנחם קורצקי (לילך וויס-רוזנברג)

קורצקי הוא הצלחה שלך?
”מנחם הוא הצלחה אדירה. שלי, של המועדון ושלו עצמו. זאת מבלי להמעיט בהצלחות של ניסו אביטן, אורי גוטמן וכל מי שהיה פה. כולם הצליחו. מנחם עשה דרך יפה מאוד, ההישגים שלו של לקחת 40 ומשהו נקודות כל עונה, אני מאוד מרוצה”.

כמה היה חשוב לכם להשאיר אחד כמו אסף נמני (עוזר המאמן), שעבר איתכם דרך?
”ההישארות של אסף זה צעד גדול מבחינתנו. מגיע אלינו מאמן חדש עם אג’נדה חדשה ורעיונות חדשים ואני באופן אישי ביקשתי מניר ברקוביץ’ שאסף יישאר כי זה היה חשוב לי מאוד. הוא מכיר את השחקנים והמערכת. ככה גם ניר ייכנס בצורה חלקה לתוך המקום הזה”.

מנחם קורצקי ואסף נימני (עמרי שטיין)מנחם קורצקי ואסף נימני (עמרי שטיין)

איך קיבלת את ההחלטה להחתים את ניר ברקוביץ’?
”נפגשתי עם מספר מאמנים. מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד חושב מחוץ לקופסה ואוהב לתת הזדמנות למאמנים צעירים שלא כל הקבוצות מאמינות בהם. כך עשיתי גם עם מנחם קורצקי. אנשים הרימו גבה כשנפגשתי איתו ואמרו לי ‘אוי ואבוי, זו התרסקות’, ותראה מה הוא עשה פה. ככה היה גם עם ניסו אביטן, וגוטמן שבא אחרי שלא אימן בוגרים לפני. אני לא חושש לעשות צעדים. אני מאמין בבחירות שלי ומקווה שהבחירה בניר תהיה כמו שאני חושב ומרגיש, שהיא תהיה נהדרת עם כדורגל טוב ושמח יותר. ניר איש מיוחד”.

כדורגל זה הרבה עניין של מומנטום. זה נכון לגבי שחקנים וגם למאמנים, וניר אחד שבא במומנטום חיובי. זה יעזור לחדרה?
”כן, אחת הסיבות שהוא נבחר לתפקיד זה בגלל ההצלחה הגדולה שלו בנס ציונה. אני עקבתי והייתי במשחקים העונה. אנשים חשבו שאני בא לראות שחקנים מנס ציונה, אבל באתי לראות את העבודה של המאמן. ניר עשה שם עבודה מדהימה וכולם יודעים את זה. בגלל זה הוא קיבל את המינוי בחדרה”.

עקב אחריו. ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)עקב אחריו. ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)

היה חשש שהוא יישאר בסוף בנס ציונה בגלל העלייה?
”לא, בשום שלב לא היה. הייתה לנו שיחה כנה, אמרתי לו ‘ניר תשמע, אני אף פעם לא אחזיק מישהו בכוח, אם אתה מרגיש שזה נכון לך להישאר בנס ציונה אז תישאר’. הוא אמר ‘אני איתך’, לחצנו ידיים ומפה אין טעם לחזור אחורה. אני מכבד את זה מאוד”.

אנחנו מכירים את ברקוביץ’ וגם אותך, שניכם דעתניים מאוד. זה יכול לגרום לבעיות.
”תשמע, לכל זוג נשוי יש גם מריבות ועליות וירידות. בטוח שלא כל הדרך תהיה מלווה בנשיקות וחיבוקים, אני מקווה שיהיו הרבה רגעי שמחה ויכול להיות שיהיו גם מריבות. לא צריך לחשוש מזה, הכול בסדר”.

ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

הוא אמר בראיון אצלנו שהוא מאמן אמיץ והתקפי, אתה מאמין לדרך הזו?
”אני קראתי את הראיון, הוא מעיד על עצמו את מה שהוא חושב ומרגיש. אנחנו נצטרך לאזן את החלומות שלנו עם ההתקפה וההגנה. בסופו של דבר בליגת העל ההגנה היא זו שמנצחת משחקים. אני חד משמעית אוהב את הראש שלו ורוצה לשחק התקפי יותר”.

איזו חדרה אתה רוצה לראות?
”מבחינתי אם אראה שלושה-ארבעה שחקנים חדרתים בהרכב, זה יהיה הניצחון הראשון שלי קודם כל ואני באמת רוצה שזה יקרה. אני רוצה לתת במה לשחקנים האלה. וכמובן נרצה לשחק משוחרר, היו כמה הצגות של כדורגל שממש נהניתי ואני מקווה לראות את זה גם בשנה הבאה”.

רוצה לראות צעירים. רון אונגר (ניסן עייש)רוצה לראות צעירים. רון אונגר (ניסן עייש)

“לא יהיה פה שחקן שלא ארצה, גם אם המאמן יבקש”

נחזור לנושא מרמנטיני. אמרו ‘אורן רוצה לעקוץ את הפועל ת”א’. בוא תסביר בעצמך מה היה שם בכל הסאגה.
”התהליך עם גוסטבו היה מאוד פשוט. חדרה הבטיחה את ההישארות שלה וכל שקל למועדון הזה הוא מבורך. ברגע שהבטחנו הישארות ונלחמנו על הקצפת, באה הפועל ת”א והציעה סכום של כסף. באותו יום גם הפועל באר שבע נכנסה לתמונה והציעה לשאול אותו. השאלנו אותו ב-300 אלף ש”ח שזה הרבה כסף למועדון הצנוע שלנו. זה היה המהלך הכי מתבקש, לא היו מחשבות שונות בעניין הזה”.

אז לא היה פה ניסיון לעשות ‘סיבוב’ על הפועל ת”א.
”אני לא רואה את זה ככה, היה משא ומתן, הפועל ת”א רצתה לקנות אותו, באר שבע לקבל אותו בהשאלה. הסכומים היו די דומים. זה היה השיקול שלי ואני שמח שכסף נכנס לקופת המועדון. הוא יחזור אלינו בקיץ והוא בתוכניות שלנו כי יש לו חוזה. הוא יחזור ומקווה שנקבל את מרמנטיני הרענן, התשוקתי והרעב, שרוצה לשחק בהפועל חדרה. אם הדברים האלה יתגשמו הוא ישחק, ואם לא אז לא”.

גוסטבו מרמנטיני (מרטין גוטדאמק)גוסטבו מרמנטיני (מרטין גוטדאמק)

היו גם ביקורות מבית על זה שהשארתם סגל קצר לקראת הסיום ואולי בגלל זה לא הגעתם לפלייאוף העליון. מה יש לך להגיד על זה?
”ביקורות תמיד יהיו, מי שלא עושה לא טועה ומי שלא עושה לא מבקרים אותו. מעולם לא חששתי מביקורות. גם בשיא ההצלחה שלי היו ביקורות על דברים. אני מסתכל על הצד החיובי ולוקח אחריות על כל מה שיש במועדון, לטוב ולרע”.

איזה סוג של בעל בית אתה? איך אתה מקבל את ההחלטות?
”אני שונה מראשי קבוצות אחרים. אני מתעסק בעיקר בצד המקצועי, את הצד הניהולי עושה בצורה מצוינת אלי דגני המנכ”ל. נכון שאני מעורב בכל החלטה שיש בחדרה, אבל החלוקה בנינו היא שאלי דגני ואיציק טפירו מנהלים את המועדון גם ברמה הניהולית וגם ברמה הכספית. אני יותר מתעסק בצד המקצועי, לבחירות מאמנים, שחקנים, קידום שחקנים ורוח המועדון. זה תחום שאני אוהב. החלוקה הזו עושה טוב לכל אחד. ככה אנחנו מתנהלים”.

שיתוף פעולה. איציק טפירו, אורן גולן ואלי דגני (איציק בלניצקי)שיתוף פעולה. איציק טפירו, אורן גולן ואלי דגני (איציק בלניצקי)

אם יש מאמן שרוצה שחקן ואתה לא, הוא לא יגיע?
”כמובן שלא. כל מאמן שרצה שחקן כזה או אחר צריך אישור שלי, לא ינחת בחדרה שחקן שאני לא מאמין בו. וגם הפוך, אני לא מנחית שחקנים למאמנים ואומר להם ‘זה השחקן, תחיו עם זה’. אני מאמין בשיתוף פעולה. לא חסרים שחקנים גם בארץ וגם בחו”ל שיתאימו למאמן וגם לי. כך זה היה וכך זה יהיה גם בעתיד. העבודה משותפת”.

הצלחת עם שחקנים בשנים האלה, היה בינגו עם זרים וגם עם כמה מושאלים שהגיעו. מאיפה באה טביעת העין הזו?
”קודם כל הייתי שחקן, לא כוכב גדול, אבל שיחקתי בליגה הלאומית בזמנו המון שנים. סקאוטינג ועין טובה לשחקנים זה בעיקר ניסיון, תחושות, ראייה של מה אתה מחפש בכל שחקן ואיך אתה רואה אותו משתלב במועדון. ברוך השם מהשנה הראשונה, אם זה מוחמד אבו פאני ואליאל פרץ, אני מסתכל על שחקנים ששיחקו אצלי, שבחרתי אותם, ורואה איפה הם היום. חלק משחקים בחו”ל, לוקחים אליפויות, עושים דברים מדהימים בארץ ובאירופה. זה ממלא את הלב בגאווה ואני מקווה שזה ימשיך ככה”.

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

אתה עוסק בענף הבנייה, איך הגעת לעולם הכדורגל?
”זה היה ביולי לפני שבע שנים. קיבלתי טלפון מראש העיר צביקה גנדלמן שהציע לי לקחת את המועדון ולהוביל את הספורט בחדרה. הייתי מנותק מהכדורגל מספר שנים, עסקתי בעולם הבנייה. אני מרוצה ורוצה להגיד לו תודה רבה על זה שהחזיר אותי לכדורגל. בשבע שנים עלינו ליגות, עשינו דברים גדולים גם בליגת העל. אלו השנים הכי יפות שלי מבחינת הגשמה עצמית, אני מאושר. יש לי שני ילדים כדורגלנים שגדלו בתוך המועדון ומשחקים בו. כיף לי לראות אותם גדלים ומצליחים, זה חלום שהתגשם”.

שואלים את זה בדרך כלל על שחקנים, אבל האם אתה אורן גולן רואה את עצמך מנהל קבוצה גדולה יותר?
”היו שני מועדונים גדולים בארץ שפנו אליי בשלוש השנים האחרונות והציעו לי תפקיד מאוד מכובד כדי לבוא ולקדם את המועדונים שלהם. אני בא לכדורגל לא כדי להתפרנס, אלא מאהבה לעיר חדרה, לקבוצה ששיחקתי בה, ולכן כל הזדמנות כזו או אחרת היא לא בשבילי להתקדם מקצועית. אני אוהב את חדרה וילדיי משחקים פה. מאמין שגם בשנים הבאות אמשיך לקדם פה את הספורט. זו המטרה ואין לי שום עניין אחר”.

שחקני הפועל חדרה חוגגים (לילך וויס-רוזנברג)שחקני הפועל חדרה חוגגים (לילך וויס-רוזנברג)

ואם תהיה בעתיד אופציה בנבחרת אולי?
”אני אגלה לך עוד משהו. איש העסקים מני ויצמן הציע לי להגיע לקפריסין להיות מנהל מקצועי באחת הקבוצות הגדולות בקפריסין וסירבתי לזה. חדרה יקרה לליבי, הילדים שלי שהם הכי חשובים לי בעולם אני רוצה לראות אותם בכל אימון ובכל משחק. יש לי חלומות בתוך העיר, לא קוסם לי שום מועדון אחר”.

אתה רואה את עצמך מצליח להיכנס לקליקה הזו של יעקב שחר, אלונה ברקת ומיץ’ גולדהאר?
”לא, אין לי כל כוונה כזו. אני מסתכל על המציאות בעיניים. יש מועדונים מאוד עשירים בישראל, אנחנו לא שם. אנחנו מועדון משפחתי צנוע שימשיך לעשות דברים יפים ויוכיח שהכסף זה לא הכול, זה המוטו שלי שנים רבות. ככה נמשיך. הזכייה בלוטו לא תגיע למועדון אני בטוח”.

"לא קוסם לי שום מועדון אחר". אורן גולן (איציק בלניצקי)"לא קוסם לי שום מועדון אחר". אורן גולן (איציק בלניצקי)

כמה קשה להחזיק קבוצה בליגת העל?
”מאוד מאוד קשה. אנחנו נעזרים באנשים מדהימים שבאים ופותחים את ליבם וכיסם לטובת המועדון. גם מוניר מואסי (הספונסר) שאני חייב לציין אותו, וגם יוסי מאור (מקבוצת הרוכשים שהביעה עניין ברכישת חדרה) שהם אנשים שבלעדיהם לא יודע אם היינו מצליחים להחזיק את המועדון. הם תמיד עוזרים ויש עוד רשימה ארוכה של אנשים טובים שזה מחמם את הלב, שאתה תמיד יכול להיעזר באלו שאוהבים את המועדון. אבל קשה לנו בכל שנה. אנחנו מסתכלים על מועדונים בינוניים בכדורגל הישראלי, כמה מיליונים מוציאים על רכש ותקציבים, ואנחנו מגרדים שקל לשקל. אבל עושים את זה באהבה ובהצלחה גדולה וזה אפילו מתוק יותר”.

המשפחתיות הזו שאתה מדבר עליה, זה מה שעושה את ההבדל?
“ברור, האנשים שמנהלים את המועדון הם אנשים ש-16-18 שעות ביום נמצאים פה. זה הבית שלהם. כשאנשים מבינים שהמועדון זה הבית שלהם ככה הם שומרים עליו ומנהלים אותו. זה היום-יום שלהם. זה סוחף את האנשים החדשים שבאים לכאן. מאמנים שבאים לפה ומצליחים זה בגלל סביבת עבודה אוהבת ומחבקת. זה הקסם של חדרה, אין משהו אחר”.

אפרופו העניין הכלכלי, אמנם בחדרה עונשי הרדיוס לא נוגעים, אבל איך אתה רואה את הקנסות הכספיים מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל?
”אני חושב שהשנה אנחנו הקבוצה ההוגנת של הליגה. בסך הכול אצלנו, בקהל שלנו, יש התנהגות למופת. כולם שרים, מעודדים, אנחנו לא מקבלים קנסות על התפרעויות. אין לנו גם את העשרות אלפים שיש למכבי ת”א או מכבי חיפה. לנו יש את הצרות שלנו וזה פחות נוגע אלינו”.

אוהב את העיר. אורן גולן (איציק בלניצקי)אוהב את העיר. אורן גולן (איציק בלניצקי)

לצד זאת, בחדרה חווה עונה לא קלה במחלקה הצעירה. קבוצת הנוער התדרדרה בשבועות האחרונים למאבק נגד ירידה, ולכן הוחלט לזעזע ולפטר את רון קלר ולמנות במקומו של שרון זהביאן שאימן את הנערים. שניים מילדיו של גולן משחקים במחלקה, שחר (שוער בנוער) וירין (שחקן נערים א’).

כאיש כדורגל, אתה ממליץ לילדים שלך לקחת את זה כקריירה לכל החיים?
”כשילד הולך למגרש כדורגל ומתאהב במשחק, קשה מאוד להוציא אותו מזה. אני אומר להם דבר מאוד פשוט: ‘אני רוצה שתהיו מאושרים, ואם האושר מגיע מהכדורגל אז תהיו כדורגלנים, ואם הוא מגיע ממקום אחר אז זה בסדר’. הבן הגדול שלי דוגמן בינלאומי, יש לו אפשרות לעשות קריירה כזו, שיחק גם בסדרות והצגות. הוא בכדורגל מתוך רצון אישי שלו. אני לא אבא דוחף ולא כזה שרוצה להגשים את עצמו דרך הילדים שלו. אני רק מעיר את עיניהם, ומה שיעשה אותם מאושרים זה טוב לי”.

שחר, בנו של אורן גולן (אינסטגרם)שחר, בנו של אורן גולן (אינסטגרם)

עברתם זעזוע בנוער עם פיטוריו של רון קלר, מה היה שם?
”אני חושב שעשינו עונה הזויה בנוער. היינו בצמרת ובמרכז הטבלה כמעט כל העונה, ובמחזורים האחרונים לפתע איבדנו המון נקודות, הורדנו את הרגז מהגז ופתאום הסתבכנו בתחתית. כשראיתי שאין מנוס וצריך לעשות זעזוע, אז לצערי הרב זה חלק מהדברים הקשים במועדון, להיפרד מאנשים יקרים. שרון זהביאן (המחליף על הקווים) הוא איש כדורגל. אין מה ללמד בשני משחקים. הוא הצליח במחלקת הנוער ולכן קיבל את הקרדיט הזה, אני מאמין בקבוצת הנוער שיש לנו”.

איך מצליחים להרים את המחלקה קדימה עם כל הקשיים הכלכליים?
”הפועל חדרה מונה 17 קבוצות ליגה. זה המועדון החמישי בגודלו בישראל מבחינת ילדים במחלקת נוער. יש ארבעה מגרשי כדורגל, כאלף ילדים במחלקה, אנחנו מועדון גדול מאוד, מועדון שגדל בשנים האחרונות מאז שהגעתי, זה הדבר הכי חשוב לי, לפתח שחקנים ומתקנים. אנחנו רואים את הגדילה שלנו בכל שנה. נמשיך לעשות את זה, כל הקבוצות שלנו בטופ של הכדורגל ונמשיך בעשייה הזו”.

רון קלר (שחר גרוס)רון קלר (שחר גרוס)

אתה רואה את חדרה מצליחה להיות יצואנית של שחקנים, דוגמת מכבי פ”ת?
”יותר מדבר אליי לראות שחקנים חדרתים משחקים במועדון בליגת העל בבוגרים. זו השאיפה שלי. כמובן שאם נמכור שחקן זה או אחר נשמח, אבל אם אראה שבעה-שמונה שחקנים בבוגרים, כמו שהיה לפני עשרות שנים במועדון, אז זו המטרה שלנו. תושבי חדרה הובילו את המועדון לפני כמה עשורים. היום כל ילד שקצת מככב אצלך כל הקבוצות הגדולות רודפות אחריו, זה קשה אבל אפשרי”.

נחזור לבוגרת. מה הסגנון שאתה מתחבר אליו יותר? 
”מאוד אהבתי את חדרה של ניסו אביטן. שיחקנו כדורגל מאוד פתוח ומשוחרר, 4-3-3 עם אבו פאני הנהדר, פרדי פלומין, לוסיו, קווין טאפוקו ולמעשה הצלחנו עם כל הזרים. שיחקנו כדורגל פתוח. קיבלנו הרבה גולים אבל גם כבשנו הרבה. מבחינתי זו הייתה שנה נהדרת. אני אוהב כדורגל התקפי, בסוף אני אוהד לפני הכול”.

יש לך מקור השראה?
”כמו כולם אני אוהב את הכדורגל בספרד. אני מאוד אוהב לראות את ריאל מדריד. היא הפייבוריטית שלי”.

שחקני ריאל מדריד. איסקו פנוי (רויטרס)שחקני ריאל מדריד. איסקו פנוי (רויטרס)

עם מי אתה מתייעץ בקבלת החלטות?
”עם הקדוש ברוך הוא. יש לי המון חברים, אבל נשמור אותם באנונימיות”.

איזה ציון אתה נותן לעצמך על השנים האחרונות?
“ציון גבוה מאוד. לא הייתי נוקב במספר, אבל מאוד גבוה”.

מה ההצלחה הכי גדולה של חדרה?
”שמנו את חדרה במפה בכדורגל הישראלי, הבאנו גאווה למאה אלף תושבים וזו ההצלחה הכי גדולה. אין מישהו במדינה הזו, מאילת ועד קריית שמונה, שלא יודע מי זו הפועל חדרה. 39 שנה הפועל חדרה לא הייתה בליגה הבכירה, היום כל איש כדורגל מכיר אותה ויודע מה ההישגים שלה. זה ההישג הכי גדול שלי ושל כל מי שעוסק במועדון הזה”.

יש טעות שאתה מתחרט עליה?
”עשיתי המון טעויות קטנות שהשתדלתי להחביא (צוחק), אין טעות קריטית שבגללה ניזוקנו בצורה רצינית. בסך הכול כולנו טועים אבל עשינו דברים יפים אז הכול בסדר”.

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

איפה עומד הנושא של הבעלות בעונה הבאה?
”הפועל חדרה תמשיך להתנהל עם העמותה הקיימת. עם אנשים שמנהלים אותה. כן אנחנו נהנים מחיבוק גדול של קבוצת עמירם שתמשיך איתנו בשנה הבאה ותתמוך בקבוצה, כפי שהיא עושה בימים אלה ואנחנו מודים להם, ליוסי מאור ולרועי דניאל ולעמירם. אנשים מקסימים. כמו כל הספונסרים שלנו ומי שמלווה אותנו”.

הם לקחו צעד אחורה?
”ההפך, הם מחבקים אותנו חזק יותר. אוהבים את המועדון ואת העשייה”.

איך מתבטאת העזרה? יסייעו להעמיד תקציב?
”כן, הם יעזרו לנו בכל מה שצריך. סוג של גב כלכלי, זו עזרה ענקית שלהם ביחד עם עוד אנשים. נעמיד ביחד קבוצה חזקה גם בשנה הבאה. האוהדים והתושבים ייהנו בעזרת השם מעוד שנה טובה למועדון”.

הניהול נשאר אצלך ואצל אותם אנשים.
”כן, אורן גולן, איציק טפירו ואלי דגני. אלו האנשים שמנהלים את המועדון עד היום וימשיכו גם בשנים הבאות”.

איך תיראה הפועל חדרה בלי אורן גולן?
”אני לא יודע להגיע, אני יודע להגיד איך היא הייתה לפני שבאתי. יש לי עוד המון חלומות להגשים בתוך המועדון. אם נשב במשחק הראשון בליגת העל באצטדיון החדש עם 5,000 איש, אוכל להגיד שהגעתי לנחלה שלי. עד אז יש עוד הרבה עשייה לעשות. אני פה עוד הרבה שנים, אין לי בית אחר”.

מה נאחל לך, אישית ומקצועית?
”ברמה האישית להיות מאושר, זה אומר הכול ומקיף את כל מה שאני חולם. רוצה להגשים את עצמי. מקצועית? לעשות שנה הבאה פלייאוף עליון”.

ראיון מיוחד: אלון חזן פותח את הלב
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */