יום שלישי, 16.04.2024 שעה 18:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ניר ברקוביץ': אני אמיץ יותר מהמאמנים האחרים

המאמן בראיון אחרי עליית הליגה עם נס ציונה: "חמש שנים מלכלכים עליי, שיחקנו הכי התקפי בשתי הליגות הבכירות". וגם: חדרה והאם אייל צריך את הנבחרת

|
ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)
ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)

עונת 2021/2022, שהסתיימה ביום שישי האחרון, הייתה המוצלחת בקריירה של ניר ברקוביץ'. המאמן הצעיר השלים עונה שלמה באותו מועדון וסחף סקציה נס ציונה להצלחה אדירה עם העפלה לליגת העל, שם יאמן ב-2022/2023 על הקווים של קבוצה אחרת, הפועל חדרה.

לא היה קל לשכנע את המאמן  בן ה-39, שזכה ללא מעט ביקורות לאורך השנים האחרונות, להתראיין. לאורך כל העונה הוא שמר על שתיקה, אלא שכעת, מי שהוביל את קבוצתו עם סגנון התקפי ומועמד לתואר מאמן העונה, שובר שתיקה. רק הבוקר (שלישי) הוא חתם רשמית בחדרה, אצלה סיכם עוד במהלך העונה.

בראיון מיוחד ל-ONE, ברקוביץ’ דיבר על רגעי המתח שליוו אותו ביום שישי האחרון והתחלפו בסיום בהתרגשות גדולה, הביקורות, העונה שעברה עליו, החתימה בחדרה, עתידו האישי וכמובן גם על אחיו הגדול אייל.

נס ציונה חוגגים עלייה לליגת העל

ניר, תשתף אותנו במה שעבר עליך בימים האחרונים?
"עברו לי הרבה דברים בראש בימים האחרונים. זו התרגשות גדולה ואני עדיין לא מאמין ומעכל. עשינו באמת משהו ענק, סנסציה אדירה. אף אחד לא נתן לנו בכלל את הצ'אנס או חשב שנעשה את זה מתחילת הדרך. כשרועי אנקווה המנכ"ל מינה אותי למאמן בתחילת העונה, הייתה הרבה ביקורת בעיר מצד האוהדים והעירייה, אבל בסופו של דבר יצא מזה משהו טוב ועשינו את הבלתי יאומן".

תחזיר אותי למשחק בשישי. מה עבר עליך במהלך 90 הדקות מורטות העצבים?
"אלו היו תשעים הדקות הכי קשות בחיים שלי. הכול ידעתי, הכול שמעתי. היו מאחוריי טלפונים, גם מנהל הקבוצה, גם רועי, גם האוהדים, כולם עדכנו אותי. זה היה קשה. זה התחיל עם הגול של כפ"ס, אח"כ הגיע השוויון. אז הגיע הגול שלנו שבו לא כל כך שמחתי כי חיכיתי לבשורה מכפ"ס. אחר כך הגיע הפנדל של גיל יצחק שהיה שחקן שלי. באותו הבוקר דיברתי איתו ואמרתי לו ‘גילי, היום אתה משחק בשבילי’. לא ראיתי את המשחק, אבל הבנתי שבאמת הוא נתן משחק גדול ונלחם. ראיתי שהוא החמיץ את הפנדל, כאב לו. אז הגיע הפנדל של כפר קאסם וכמו שכולם ראו התיישבתי כאילו נחרב עולמי. הגיעה הבשורה שהם החטיאו והכול התפוצץ שם".

ניר ברקוביץ' חוגג (שחר גרוס)ניר ברקוביץ' חוגג (שחר גרוס)

מה ייחד את נס ציונה העונה?
"חדר ההלבשה. אני מאוהב בשחקנים שלי. אני אמנם מאמן רק חמש שנים בקבוצות בוגרים, אבל חדר ההלבשה השנה היה באמת כזה שלא כל פעם פוגשים. זה מה שנתן לנו את הדרייב. גם ברגעים קשים ידענו להתעלות בגלל האופי של השחקנים והעובדה שהם חברים ששיחקו אחד בשביל השני גם ברגעים קשים".

מתי הרגשת שתעלו?
"מגיע הרבה לאורן גולן מהעלייה הזאת. בעל הבית שלי חשב שברגע שאחתום בחדרה, אז לא ארצה לעלות. לא יודע למה הוא חשב ככה, אבל אני יכול להגיד לך שמאז שחתמתי בחדרה הייתי הרבה יותר רגוע במשחקים. השחקנים שלי נתנו 200% ורצו להוכיח לי. מאז, ראינו את הקבוצה יותר משוחררת ועשינו פלייאוף אדיר".

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)שחקני סקציה נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)

אבל אפשר להבין את מי שביקר שההודעה יצאה במהלך העונה.
"אפשר להבין ואפשר גם להבין אותי. 80% מהמאמנים היו נוהגים כמוני. הרבה מאמנים התקשרו אליי ואמרו לי מברוק ושעשיתי צעד נכון. לא יודעים מה עובר על מאמן במשך כל העונה. נס ציונה הוא מועדון מעולה ושקט אבל יש גם דברים לא טובים והחלטתי לחתום בחדרה, שזה רבע שעה מהבית שלי. זה מועדון שכבר שלוש או ארבע שנים בליגת העל. זו ההחלטה שלי ואני מקווה שנעשה שם דברים יפים".

לא עברו לך מחשבות לשנות את ההחלטה לאחר העלייה עם נס ציונה?
"הרבה אנשים רצו שאשאר בנס ציונה, הצוות שלי שאליו אני מחובר, הרבה אוהדים, אבל נתתי מילה לאורן גולן שזה לא משנה אם אעלה או לא. נתתי לו מילה שברגע שנסיים את העונה אבוא ואחתום ומילה בשבילי זה יותר מהכול. לא היו לי מחשבות לשנות את זה לאחר העלייה. המילה שלי יותר חשובה מהכול. אני מאחל לנס ציונה הצלחה בליגת העל".

ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)ניר ברקוביץ' (עמרי שטיין)

כמה העונה הזאת תעזור לקחת את ניר ברקוביץ' ברצינות כמאמן? דיברו תמיד על הקשרים לאח שלך אייל וכמה שזה עוזר לך.
"כבר חמש שנים רק מלכלכים עליי. הראיתי העונה שגם הייתי יציב, גם נשארתי לאורך עונה שלמה בקבוצה אחת וגם אני חושב שהקבוצה שלי הציגה את הכדורגל הכי התקפי בשתי הליגות המקצועניות בישראל. כדורגל אטרקטיבי, שמח. מפה אמשיך ככה".

הורדת איזשהו קוף מהגב בעלייה הזאת?
"לא. ידברו תמיד ומדברים. בכדורגל יש עליות ומורדות. אמנם עליתי עכשיו ליגה, אבל אם במשך שלושה או ארבעה משחקים בחדרה לא ילך לי אז עוד הפעם יתחילו לדבר ויגידו ‘לא מתאים לליגת העל או כן מתאים’. אני לא שומע ומסתכל קדימה. אם הייתי שומע לכל מי שביקר אותי, אז לא הייתי נמצא היום במקום שבו אני נמצא. אני מאמין בעצמי, יודע מה אני שווה ומאמין שגם בחדרה תהיה לנו עונה טובה".

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני עירוני נס ציונה חוגגים (חגי מיכאלי)

התבגרת השנה? שמרת יותר על שתיקה.
"אני אותו ניר אבל פחות דיברתי. כל שבוע רצו שאעלה לטלוויזיה או לרדיו. אבל באמת השנה החלטתי שאני לא מדבר עד סוף העונה. גם אתה רצית שאדבר ואמרתי לך שזו ההחלטה שלי ושאדבר בסוף העונה. רציתי להתמקד רק בכדורגל ובעבודה ואני שמח שזה הצליח".

זו הסקת מסקנות?
"כן. בשנתיים האחרונות היה קצת יותר מדי רעש עליי. אמרתי שהשנה אתעסק יותר בעבודה ובכדורגל ואשמור על פרופיל נמוך".

מה מייחד את ניר ברקוביץ'?
"האומץ. אני אמיץ יותר מכולם. בהרכבים שלי, בחילופים שלי. אני יכול להגיד לך שהשבוע מישהו רשם לי שאני המאמן היחידי שמוביל 0:1 ומכניס עוד שחקני התקפה. אני חושב שאני אמיץ יותר מהמאמנים האחרים וזה מה שמייחד אותי".

ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

מפריע לך שאומרים שאתה לא מאמין באסיפות וידאו?
"לא, לא מפריע לי כלום. כל אחד ומה שהוא מאמין בו. אני פחות מאמין בווידאו, השנה אני יכול להגיד לך שלא עשיתי וידאו אפילו פעם אחת. עכשיו אני מגיע לחדרה, כמובן שבליגת העל נעשה, אבל גם במינון לא גבוה, מה שצריך. לכל מאמן יש את היתרונות שלו והחסרונות שלו. אף אחד לא מושלם וכמובן שאני צריך להשתפר. אני מרגיש שאני משתפר משנה לשנה".

לא קל בחדרה. אורן גולן מאוד דומיננטי ודעתן.
"לא קל באף מקום. גם בנס ציונה לא היה לי קל, גם אום אל פאחם לא היה מקום קל, גם אחי נצרת וגם בני יהודה. מקצוע המאמן בישראל לא פשוט. זה אתגר חדש אבל כמו שהכרתי אותו, אורן גולן הוא בן אדם נוח שמבין בכדורגל ועד עכשיו יש לו הצלחה גדולה. אני מקווה שנצליח גם בעונה הקרובה ביחד".

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

מה הציפיות?
"אמרתי לאורן גולן ‘אני רוצה שתהיה לי קבוצה התקפית ושמחה, כמו בנס ציונה’. אמרתי לו שאני לא מפחד לשחק התקפי, גם אם זה יהיה נגד מכבי חיפה או מכבי ת"א. אבוא וארצה לנצח בכל משחק, לא אבוא להסתגר. לפעמים זה יצליח ולפעמים לא, אבל אשאר אותו ניר שחושב התקפה. זה תלוי בשחקנים שאביא ובסגל. העבודה הכי קשה של מאמן היא לבנות סגל כדי שיהיה לו יותר קל במהלך העונה".

יש שחקנים שתרצה להביא איתך מנס ציונה?
"יהיו, לא הרבה. 2-3 שחקנים. מקווה שזה ייצא לפועל. יותר מחצי קבוצה בנס ציונה רוצה לבוא איתי כי יש חיבור גדול בין השחקנים לביני וכולם ראו את זה. בכדורגל לפעמים זה לא מתאפשר. אם הייתי יכול לקחת חצי קבוצה מנס ציונה, הייתי שמח, אבל דברים לא תמיד מסתדרים. אני מאוהב בשחקנים הללו. לפני יומיים הייתה לנו מסיבת עלייה ובאמת התרגשתי שם ובכיתי במשך עשר דקות מבלי שיכלו לעצור אותי, זה היה בגלל הפרידה מהם".

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)שחקני סקציה נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)

מה למדת מהקדנציה הקודמת בליגת העל בבני יהודה?
"למדתי שאני צריך להיות ניר ברקוביץ'. אז לא הייתי ניר ברקוביץ': הייתי יותר מדי טוב. אני צריך להיות אני כמו שאני יודע, לא להשתנות. להיות עם ביטחון, מתי שצריך להיות חוצפן אז להיות חוצפן, מתי שצריך להיות טוב אז להיות טוב. נתתי בבני יהודה יותר מדי כבוד לאנשים ובגלל זה דרכו עליי".

לאן הקריירה שלך הולכת? אמרת בעבר שתרצה להגיע לקבוצות הגדולות.
"אני שמתי לעצמי למטרה עד גיל 40 להיות בליגת העל. אני בן 39 והשגתי את המטרה הזו. המטרה הבאה היא להגיע לקבוצות הגדולות תוך ארבע או חמש שנים, אבל אם יהיה בחדרה טוב, אין לי בעיה להישאר שם כמה שנים ולהפוך אותה לקבוצה גדולה".

איך אתה רואה את מעמד המאמן?
"לא טוב, בניסוח עדין, אני מקווה שזה ישתנה אבל גם המאמנים אשמים בזה. הם צריכים להיות חזקים יותר, לעשות חוזים חזקים שלא בכל שנייה יפטרו אותם. אולי ליצור איזשהו חוק".

ניר ברקוביץ' (שחר גרוס)ניר ברקוביץ' (שחר גרוס)

ספר קצת על השמחה של אייל אחיך..
"כמו שראו כולם. הוא השנה לא הגיע למשחקים כי הוא מפחד מעין הרע. גם במשחק הזה אמרתי לו לבוא והוא לא רצה בשום פנים ואופן. הוא התרגש יותר ממני אבל אני יכול להגיד לך שהוא תמיד האמין. גם כשהפער היה תשע נקודות מעלייה הוא אמר לי ‘ניר, אני חלמתי, אתה עולה ליגה. תהיה חזק ומרוכז’. הוא לא טעה וזה משהו גדול גם בשבילו".

איך אתה רואה את סיפור הנבחרת שלו.
"הוא לא צריך את זה. הוא במקום טוב היום, הוא כוכב תקשורת וטלוויזיה. אם הוא היה שואל אותי מה לעשות אז הייתי אומר לו לא לגעת בנבחרת ולהישאר בתקשורת. בזה הוא טוב".

הרי הוא ניסה לדבר עם יוסי בניון על הנושא הזה.
"אם אני יוסי בניון אני גם לא לוקח את אייל ברקוביץ'. יוסי בניון רצה את כל הפוקוס אליו וזה בסדר. הוא עשה בחירה טובה כשהוא לקח את אלון חזן ולא מאמן זר. שיהיה להם בהצלחה".

אייל ברקוביץ' (נעם מורנו)אייל ברקוביץ' (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */