יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אבוקסיס: ההחלטה לעזוב את ב"ש הייתה טעות

מאמן בית"ר בראיון: החרטה על עזיבת הנגב ("היו גורמים שהדליקו אותי לעזוב"), העונה הבאה ("אם הכיוון בריא אשמח לעזור") וגם: האם ברח מבני יהודה?

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים ויוסי אבוקסיס חוגגים (רדאד ג'בארה)

יוסי אבוקסיס, שהגיע לבית וגן באמצע העונה לטובת משימה אחת שהוצבה בפניו - להשאיר את בית״ר ירושלים בליגת העל, יכול לסמן לעצמו וי גדול, לאחר שהשלים את המוטל עליו כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה הלא פשוטה, בלשון המעטה, שעברה על המועדון מהבירה בליגת העל.

בתום אותה עונה הפכפכה וסוערת שעברה על הצהובים-שחורים, על המגרש ובעיקר מחוצה לו, אבוקסיס מנתח בראיון ל-ONE את שהתרחש מנקודת המבט שלו, מספר על החזרה לירושלים, מדבר על הפועל באר שבע ותחושות החרטה על האופן שבו עזב את המועדון מהדרום וגם מתייחס לסיכויים שיאמן בעונה הבאה את בני יהודה, לנבחרת, לאלון חזן, ז׳וסוואה, מיכאל אוחנה, אביאל זרגרי והזיכרונות שצפו בבית וגן באימון הראשון שלו כמאמן בית״ר.

החזרה לבית וגן: דיכאון מקצועי, קיצוצים והשיחה של אוחנה ששינתה את המצב

יוסי, עם יד על הלב, חשבת שתהיה מאמן בית״ר ירושלים כבר העונה? התרגשת לחזור למועדון?
״האמת שזה היה מאוד מרגש, 21 שנה לא הייתי במתחם פרט לפעם אחת עם באר שבע באיזה אימון לפני נסיעה לאירופה, וגם אז התרגשתי. זה היה מאוד מרגש להגיע למתחם, לחזור לבית"ר, לראות את האנשים, במיוחד את מאיר הרוש שהוא חבר שלי ואלי אוחנה ששיחקנו ביחד. אני שמח שכל יום שהגעתי ושיחקנו, הקהל גם התחבר אליי יותר ויותר וזה היה כיף גדול".

יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

היו חלקים בקהל שפחות קיבלו אותך, אם זה לא היה הולך מקצועית זה יכול היה להיגמר רע מאוד.
״בכל מקום שלא הולך הקהל הוא נגד בעלים, מאמן ושחקנים. אני תמיד לוקח בחשבון הכל, בכדורגל צריך לדעת להתמודד עם רגעים כאלה, אני מספיק מנוסה ברגעים האלה".

איך הרגשת את בית"ר כשהגעת?
״מעבר לדיכאון המקצועי של התוצאות, כל עניין הקיצוץ של ה-25% לא נתן שקט. ברגע שאלי אוחנה עשה לשחקנים שיחה והסביר להם שזה קיצוץ בלבד והם יקבלו את הכסף בעתיד, זה השפיע מאוד. ייאמר לזכות השחקנים שמהרגע שאלי עשה להם את השיחה הזאת לא שמעת פעם אחת הערה על הקיצוץ. זה לא נעים לאף אחד שמקצצים לו כסף, היו בהתחלה כמה שחקנים שזה לא היה פשוט להם, אך אחרי השיחה הזאת כולם שמו את זה בצד והתרכזו בלהישאר בליגה. יש חדר הלבשה טוב וברגע שראיתי את זה ידעתי שיש עם מי לצאת למלחמה, גם כשהתוצאות היו לא טובות".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (רדאד ג'בארה)

הרבה מהקרובים אליך אמרו לך שזאת התאבדות להגיע לבית"ר במצבה. לא חששת?
״כשהגעתי עזבו גם שלושה זרים ולא צירפנו שום שחקן פרט לדן עזריה. אחרי זה החזרנו את קמסו מארה. זה סגל שהיה צריך להוציא ממנו יותר השנה, אבל צריך לזכור שהקבוצה עברה בעיות כלכליות ניהוליות, וגם שחקנים כמו אוראל דגני וג’וסוואה מחיאס נעדרו תקופה ארוכה, ושניהם עוגנים בהגנה. כשהם נעדרו קשרים שיחקו בתור בלמים וזה פגע בקבוצה. קבוצה מתחילה מההגנה וצריכה לגרום קושי ליריב ולא להפך. יש סגל בסדר, לא קטסטרופלי כמו שכולם אמרו. אני האמנתי בו, לא הייתי מגיע אם לא הייתי מאמין".

למרות שהבאת שינוי, בתחילת הדרך זה לא התבטא בתוצאות והיית בלחץ גדול מאוד, בעיקר לאחר התיקו נגד הפועל חיפה בחוץ, אז אמרת לאנשים שאתה לא ישן בלילה בגלל המצב.
״היה מצב במשחק הזה שגם ירדן שועה היה עם צהובים, גם ריצ’מונד בואצ'י היה פצוע, גם גלאופילו האסלביינק לא היה כשיר ב-100% וגם מיכאל אוחנה לא יכול היה לסיים 90 דקות. חצי ראשון היינו טובים, חצי שני מיכאל וגליאו יצאו והיינו רעים מאוד. חצי ראשון היה צריך להיות 0:3 לטובתנו. דווקא אחרי ההפסד למכבי חיפה, שהיינו טובים, אמרתי לשחקנים שאם נמשיך ביכולת הזאת אין סרט שלא נביא ניצחונות ונעשה תוצאות טובות, זה יתאזן, ובאמת מהמשחק הזה התחלנו להביא נקודות".

ירדן שועה (רדאד ג'בארה)ירדן שועה (רדאד ג'בארה)

אתה תמיד אומר שאתה רוצה להישאר ושתהיה קבוצה טובה. יכול להיות שהסיטואציה בעונה הבאה תהיה הישרדות של עונה נוספת, אולי עם מינוס 12, תרצה להישאר במצב כזה?
"אם יהיה מינוס 12 אבל קבוצה טובה שתוכל להתמודד זה משהו אחד ואם זה מינוס 9 או 12 עם קבוצה של שחקני נוער, אין לך בכלל סיכוי לשרוד. קבוצה טובה וחזקה שיכולה לעשות נקודות זה משהו אחר ואני ארצה להיות חלק מזה ולעזור לבית"ר. השם בית"ר ירושלים, התקשורת, הקהל, רף הציפיות הוא אף פעם לא ריאלי, אף אחד לא מתייחס לזה שאתה בהישרדות, כל הזמן רוצים הצלחות ללא קשר למציאות ולסגל, אבל כל עוד הכיוון יהיה טוב ובריא אני אשמח לעזור לבית"ר ולהרים אותה יחד עם הקהל והתמיכה של כולם".

יש חשש שבית"ר תיעלם מהמפה?
"אין סרט כזה. אנשים לא מבינים מה זה בית"ר ירושלים, זה לא עוד מועדון וזאת לא ססמה. אני רואה את כמות האוהדים, כמות התקשורת והעניין סביבה, כמה שמחה ורעש מייצר ניצחון אחד, אין סרט שלא תהיה קבוצה, גם אם היא תעבור תקופה קשה ימצאו את הדרך להחזיר אותה לצמרת של הכדורגל. כל משחק אתה מרגיש משחק בית, לא משנה איפה משחקים, רק מכמות ההודעות של האוהדים ביום אחד, הפניה של האוהדים ברחוב ובכל פינה, האכפתיות, אנשים חיים את בית"ר כמו שלא חיים קבוצת כדורגל. לאורך השנים כשהייתי שחקן בית"ר היו לי הרבה חברים שחזרנו לקשר, גם בתוך המשפחה שלי יש אוהדי בית"ר, בכל הסביבה שלי, כולם פתאום חזרו וזה משהו מאוד מרגש. לכולם אכפת, מגיעים למשחקים ורוצים שהמועדון יחזור להצליח, זה כיף לראות את זה, זה היה חסר לי מאוד".

משה חוגג (אחמד מוררה)משה חוגג (אחמד מוררה)

יש לך חיבור טוב עם מיכאל אוחנה, שלא מצא את עצמו מאז הגיע לבית"ר.
"כשאתה מבחוץ אתה פחות מכיר את השחקן, אתה שומע שחקן שנפצע, שומע דברים עליו, אני רואה אותו מתאמן בצורה יוצאת מן הכלל, זה שהוא היה פצוע לאורך השנים האחרונות הוציא אותו מהקצב וקשה לו לשחק 90 דקות, אבל יש שחקנים שעדיף את ה-60 דקות הטובות שלהם על כאלה שייתנו 90 דקות בינוניות. מיכאל עשה באמת שליש אחרון יוצא מן הכלל. הוא שחקן משמעותי שמאוד נהניתי ממנו, גם מהאופי, גם מאיך שהוא מתאמן וגם מאיך שהוא עושה הגנה, מחלץ כדורים באימונים ובמשחקים, הוא עשה שינוי גדול".

מיכאל אוחנה חוגג (רדאד ג'בארה)מיכאל אוחנה חוגג (רדאד ג'בארה)

נשארו שני משחקים לסיום העונה, נשארתם בליגה, חשבת שמאבק נגד הירידה יהיה עד המחזור האחרון?
"אני שמח ששני מחזורים לסיום יצאנו מהסכנה של התחתית. היינו בטוחים שזה ילך עד המחזור האחרון, אך עשינו חודש אפריל מדהים עם סדרת ניצחונות שהביאו אותנו למצב הזה. כל הכבוד לשחקנים, זה נותן לנו שקט ואפשרויות לשלב עוד מספר שחקנים שלא מקבלים דקות בדרך כלל. נגיע רגועים וננסה לעזור לשחקנים לקבל דקות".

אחד מהם זה אביאל זרגרי?
״אביאל זה בחור צעיר שבמצב שנוצר נזרק לאש וסבל מזה הכי הרבה. הוא אחד המקצוענים הכי גדולים שאימנתי, שחקן מוכשר שצריך להחזיר לו את הביטחון, הוא ישחק את שני המשחקים האחרונים, יקבל ביטחון ואין לי ספק שבית"ר ירושלים טובה תעזור לו ותקבל אותו יותר טוב בעתיד".
 

זרגרי מאוכזב (שחר גרוס)זרגרי מאוכזב (שחר גרוס)

“הקהל של בני יהודה רצה שאעזוב”

ברק אברמוב מתנתק מבני יהודה, תעשה לנו סדר מה קורה שם?
"התוצאות לא היו טובות, עשינו כמה טעויות השנה עם שחקנים מסוימים שהבאנו, בעיקר ברמת החומר האנושי, היו שחקנים שהיו רעים למערכת. התחלנו גרוע מאוד את העונה, אחר כך הצלחנו להתאושש ולהגיע למקום הראשון, כולל ניצחון בגביע על הפועל תל אביב. אחרי זה היו לנו שבועיים לא טובים והרגשתי עוד פעם את המערכת לא מאמינה בדרך שלי, זה לא כולם, אברמוב למשל כן האמין בדרך שלי, אבל הרגשתי שהמערכת לא איתי, לא נהניתי, הרגשתי שגם הקהל רוצה שאני אעזוב. לא היה חיבור טוב עם השחקנים ואז הגיעה ההצעה מבית"ר ירושלים. כשאתה מרגיש שהאנשים בבני יהודה לא רוצים אותך, אז קיבלתי את ההחלטה. בני יהודה הייתה בחמש הפרש מעליה ומשחק פחות, אבל הרגשתי אנרגיות מאוד רעות שברגע שהגיעה ההצעה ישר הסכמתי. למרות שיש לי חוזה אני לא אחזור לבני יהודה, אני ואברמוב חברים ונסתדר עם החוזה, נמצא פתרונות, החברות שלנו מעל הכל ואנחנו נדע מה לעשות".

אתה מאוכזב משחקנים בבני יהודה שנתת להם את המושכות?
"לא רוצה לדבר על שחקנים באופן אישי. עשינו טעויות עם כמה שחקנים, היו שחקנים שהיינו בטוחים שירדנו איתם מליגת העל ובליגה השנייה הם יהיו טובים ומובילים וזה לא קרה. בסוף אני בחרתי אותם, כמה זה עליי, חלק בחרתי יחד עם ההנהלה אבל האחריות היא על המאמן, ברגע שאתה נותן את הסיי האחרון, זה עליך. שוב, כשעזבתי היינו חמש נקודות מעליה ומשחק חסר עם אפשרות לצמצם לשתי נקודות, אבל כל האנרגיות מסביב היו רעות והיה צריך להיפרד. חשוב לי לציין שיש אוהדי בני יהודה שאומרים שברחתי אבל זה ממש לא נכון, כל הקהל גם רצה שאני אעזוב, הקהל חשב שאני הבעיה של בני יהודה וזה בסדר מבחינתם, אין לי טענות, זאת זכותם. בית"ר הייתה חבל הצלה בשבילי, לא פחות מאשר אני בשבילה".
 

ברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק אברמוב (ראובן שוורץ)

ציפית לקבל הצעה לאמן את הנבחרת?
״לא, לא הייתי מועמד אחרי השנה הלא טובה שלי בבני יהודה, לא חושב שהייתי צריך להיות מועמד. אלון חזן מינוי ראוי, יוסי בניון כמנהל מקצועי מינוי ראוי ואני מאחל להם בהצלחה. בגדול אני אף פעם לא חושב שצריך להסתכל על השנה האחרונה של מאמן, אבל אני לא מאלה שיתבכיינו, צריך לדעת לכבד החלטות. זמני בנבחרת עוד יגיע, כולנו נהיה שם בשביל ההצלחה של הנבחרת".

עברת רכבת הרים בשנים האחרונות: הצלחה עם בני יהודה, שלב הבתים וגביע עם באר שבע ונבחרת על הפרק. פתאום היית צריך שבית"ר תציל אותך.
"זה מקצוע מאוד אכזרי. הייתי בבאר שבע וקיבלתי החלטה לעזוב מיוזמתי, להגיד שזאת הייתה החלטה חכמה? לא, היו יותר מדי גורמים שהדליקו אותי על הפועל באר שבע ברמה של להחליט לעזוב. זאת הייתה טעות מבחינתי, אני גם מתבאס מזה שעזבתי בצורה לא הכי נעימה את הפועל באר שבע, עשיתי טעות גם בעניין הזה, לא הייתי צריך לדבר בתקופה הזאת, גורמים מקורבים לבאר שבע הצליחו לגרום לי לעזוב וזאת הייתה טעות, גם להגיע לבני יהודה במצב הזה. בכדורגל צריך לדעת גם כשאתה עושה טעויות למצוא דרך לצאת מהמצב הזה".

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

מה זאת אומרת גורמים מקורבים? הרגשת שלא רוצים אותך הלאה, אז בחרת לעזוב?
"נכון, אנשים מקורבים לאלונה ברקת הצליחו לגרום לי לחשוב שהיא לא רוצה אותי לעונה הבאה ובגלל זה קיבלתי את ההחלטה. בדיעבד הבנתי שאלונה רוצה לחכות עד סוף השנה ואז לקבל את ההחלטה ואני גם לא הסכמתי לקבל את זה, לא רציתי לחכות עד יוני כדי לדעת אם רוצים אותי או לא, אבל זאת הייתה החלטה לא נכונה שלי וזה חלק מהקריירה, קבלת החלטות".

בבאר שבע היה לך חיבור מצוין עם ז'וסוואה, שחקנים מספרים כל הזמן שקשה להכיל אותו בחדר ההלבשה, שמאוד קשה לצידו.
״דווקא אתמול דיברתי איתו, אנחנו בקשר טוב. הוא אחד השחקנים הכי טובים שאימנתי, הוא בחור עם אמוציות מטורפות באימון ובמשחק וצריך לדעת לטפל בשחקנים כאלה. הוא היה מאוד משמעותי בהעפלה לשלב הבתים והזכייה בגביע, הוא נתן לי המון כבוד והערכה ולכן החיבור היה מצוין. בשנה אחת הבאנו גביע ושלב בתים עם תקציב מאוד מאוד נמוך. אנשים צריכים להבין שכשאני אימנתי את הפועל באר שבע זו לא הייתה הפועל באר שבע האמיתית, הפועל באר שבע ללא הקהל שלה וללא טרנר, שזה מגרש ביתי חם, ללא תקציב ענק שהיה קודם, קיצצו לכולם וחלק עזבו, היה קשה מאוד לעשות את ההישגים האלה מתוך הסיטואציה הזאת, אבל עשינו את זה".

קרסטאיץ׳: ״אף פעם לא קל לשחק נגד נתניה״
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */