יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

גדל במכבי וינסה לעצור אותה: הדרבי של למקין

עד לפני 4 שנים הוא היה צהוב, אבל חצה את הכביש והתגבר על תלישת אגן ושבר בעצם הבריח. רפואה חיכה לו 3 חודשים וב-20:30 הוא יוביל את הגנת הפועל

|
מבחן. סתיו למקין (נעם מורנו)
מבחן. סתיו למקין (נעם מורנו)

אם הייתם אומרים לאנשי הפועל תל אביב בתחילת העונה שהבלם המוביל של הקבוצה בדרבי התל אביבי יהיה סתיו למקין בן ה-19, כנראה שרובם היו מרימים גבה. בעוד אדי גוטליב מוצהב, סיאנדה קולו ברח בין לילה ומוחמד קליל טראורה כבר לא נספר כחלק מהסגל, מוצא עצמו בלם קבוצת הנוער ונבחרת ישראל כמי שאמור להוביל את ההגנה האדומה הערב (שני, 20:30) בדרבי בפלייאוף העליון.

למקין, יליד 2003, אפילו מכיר לא רע את היריבה: הוא הצטרף להפועל ת"א לפני ארבע שנים דווקא ממכבי ת"א. ברגע שהחליט לעזוב את הצהובים, בהפועל ראו זאת כהזדמנות וידעו שיש להם נכס בידיים. דרכו למתחם חודורוב הייתה מהירה מאוד ומשפחתו ראתה תוך זמן קצר עד כמה מאמין בו המנהל המקצועי במחלקת הנוער, עומר בוקסנבוים, שסימן את למקין, אז בן 14, כבלם העתיד של הפועל ת"א.

מי שהיה בנערים ג' בזמן שחצה את הכביש, עבר בכל הקבוצות במחלקת הנוער של הפועל ת"א, אבל דרכו לקבוצה הבוגרת לא הייתה פשוטה בכלל. לפני כשלוש שנים למקין סבל מתלישת אגן, מה שגרם לו להיעדר חצי שנה מהמגרשים כשהוא רק בן 15 וחצי. הוא הצליח להתאושש גם פיזית וגם מנטלית, אך לפני ארבעה חודשים גם שבר את עצם הבריח במהלך ניצחון קבוצת הנוער 1:3 על מ.ס. אשדוד, מה שהוביל להיעדרות ממושכת נוספת. 

האמין בלמקין. עומר בוקסנבוים (חגי מיכאלי)האמין בלמקין. עומר בוקסנבוים (חגי מיכאלי)

בינתיים, בוקסנבוים וקובי רפואה ניסו למצוא פיתרון לבעיה במרכז ההגנה אחרי האכזבה מטראורה והבריחה של קולו. ואז עלתה אופציית למקין, שנחשב לאחד הבלמים המבטיחים בכדורגל הישראלי וכזה שההתנהלות שלו במגרש ומחוצה לו מקנה לו הרבה נקודות זכות. לא סתם בנבחרת מינו אותו לקפטן הראשון.

"סתיו עבר תקופה לא פשוטה", אמר גורם בהפועל ת"א, "פציעה בעצם הבריח היא פציעה מורכבת לכדורגלן. ההחלמה היא ארוכה יחסית וגורמת לשחק להיעדר תקופה ארוכה - בין שלושה ארבעה חודשים, לשחקן נוער זה עוד יותר מורכב כי זה הזמן חשוב להתעצב. למרות הפציעה, ידענו טוב מה יש לנו בידיים וחיכינו בסבלנות. צריך לקחת גם בחשבון שסתיו שחקן צעיר, יש לו עוד הרבה מה להתקדם ולהשתפר".

הביטחון של הצוות המקצועי בלמקין הייתה כה גדולה, שהספיק לבלם משחק אחד בנוער נגד הפועל ב"ש כדי להסיר חלודה ולעלות הבוגרים, כשהוא מועדף על פני אור ישראלוב שקיבל דקות משחק גם כן בתקופת רפואה. "יש לו מהירות ומבנה גוף של שחקן אירופאי והוא יכול לשחק בכמה עמדות בהגנה", אמרו בקבוצה, "סתיו ילד מקסים ואישיות טובה, יש לו פה מעטפת שלמה שכולה בשביל ההצלחה שלו. אנחנו מאחוריו".

היה צריך משחק אחד כדי להסיר חלודה. למקין (נעם מורנו)היה צריך משחק אחד כדי להסיר חלודה. למקין (נעם מורנו)

מאז, למקין פתח בהרכב והיה שותף לניצחונות על בני סכנין ומכבי נתניה, וגם ל-2:2 מול הפועל ב"ש. "לפעמים יש שכר לימוד, אבל אני מוכן לשלם אותו", אמר רפואה אחרי המשחק מול סכנין, "סתיו למקין ישחק בפלייאוף עד סוף העונה גם אם הוא לא יהיה טוב. הוא בלם העתיד שלנו ואני מחזיק ממנו מאוד. חיכיתי לו שלושה חודשים וחצי".

בכדורגל הישראלי, אמונה כזו של מאמן בקבוצה בפלייאוף העליון, בשחקן צעיר שעלה מקבוצת הנוער היא לא מובנת מאליה, אבל רפואה הלך עם למקין. גם מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, שיבח אותו: "יש לסתיו אופי מיוחד, הוא ווינר גדול, חזק ומהיר מאוד, שזה יתרון אדיר לבלם. אין ספק שהוא מבלמי העתיד של ישראל.

"הוא עבר פציעה ואמרו לי לא לבנות עליו לנבחרת, אבל ידעתי שהוא יהיה מוכן, אפילו שזה ברגע האחרון. היה קשה לו להחזיר את החדות, אבל מבחינת כושר גופני, שרירי וחשיפה לפציעות – הוא חזר באופן מושלם. הפועל ת"א עשתה בשכל שחיכתה לו. יש לו אופי מיוחד, אבל בלי קשה להפועל ת"א - יש דור מיוחד בנוער. הייתי בכל המשחקים של סתיו, אני זוכר כשעליתי לבוגרים ואיך התרגשתי, אני רואה מהצד שההשתלבות שלו טובה מאוד".

רפואה ואיינבינדר מדברים לקראת הדרבי

מי שמלווה את למקין כבר כמה שנים הוא שחקן העבר דן ולנסי, יועץ מנטלי ללא מעט שחקני כדורגל ומי שמכיר את הבלם הצעיר מקרוב. "סתיו ספורטאי חריג, הוא לא ילד רגיל", אמר ולנסי, "נפגשנו לפני כמה שנים בגלל פציעה קשה וסתיו שינה לגמרי את ההסתכלות שלו לגבי הכדורגל. הוא אולי אחרון מבחינת שחקני הנוער שקיבלו הזדמנות בבוגרים, אבל לדעתי הוא הגיע הכי מוכן. אני לא יודע אם יש בלם שיכול לנצח אותו בספרינט, או בפיזיות.

"יש לו את המעטפת הכי טובה שיש מבחינת המשפחה והתנאים בהפועל ת"א, אבל הוא מביא מעצמו אינטליגנציה, מוסר עבודה, מחוייבות לקריירה שלו ועוד הרבה אלמנטים שאין להרבה שחקנים צעירים ישראלים. האם הוא מוכן לשחק במעמד כזה? סתיו יודע שבשביל משחקים כאלה שחקן כדורגל עולה לשחק, אין במה יותר כיפית מזאת. הוא יודע שדווקא במצב כזה הוא יודע שצריך לקחת את הלחץ ואווירה ביציעים לטובתו ולא לרעתו, אני בטוח שהוא יצליח".

בדרבי, ההגנה תהיה האתגר הגדול של הפועל ת"א. למקין שלקח אחריות וקיבל ביטחון מאז נכנס להרכב, יצטרך להביא אל הדשא את כל מה שלמד דווקא מול הקבוצה שבה החל את דרכו. למקין יפתח לצד ישראלוב, חברו לקבוצת הנוער, ואם יעבור את המבחן הזה בהצלחה, הוא יוכיח שמדובר לא רק בהבטחה ואולי גם יגרום למכבי ת"א להבין באיזה פספוס מדובר.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */