יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:44
יורוליג 23-24
80%2417-265430ריאל מדריד1
65%2447-256331ברצלונה2
65%2459-253431מונאקו3
63%2325-245130פנאתינייקוס4
61%2309-242731אולימפיאקוס5
60%2435-253930פנרבחצ'ה6
59%2770-280432מכבי ת"א7
57%2459-241230וירטוס בולוניה8
48%2680-266631אנדולו אפס9
48%2625-258731באסקוניה10
47%2512-249130פרטיזן בלגרד11
45%2486-249431ז'לגיריס קובנה12
43%2329-233030ארמני מילאנו13
42%2528-243431באיירן מינכן14
42%2440-236831ולנסיה15
35%2526-251931הכוכב האדום16
23%2662-242731וילרבאן17
17%2572-228130אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 80 - 95
  • ולנסיה
  • ז'לגיריס קובנה
  • 73 - 87
  • ארמני מילאנו
  • באסקוניה
  • 97 - 76
  • אנדולו אפס
  • באיירן מינכן
  • 87 - 79
  • ברצלונה
  • פרטיזן בלגרד
  • 74 - 69
  • אולימפיאקוס
  • וילרבאן
  • 87 - 77
  • מונאקו
  • פנרבחצ'ה
  • שישי, 29/03, 20:45
  • אלבה ברלין
  • ריאל מדריד
  • שישי, 29/03, 21:30
  • הכוכב האדום
  • וירטוס בולוניה
  • שישי, 29/03, 22:30
  • פנאתינייקוס

מצ'וליס: אוהדי מכבי מדהימים, ריאל תנצח 2:3

הקהל הצהוב, הכוכבים שיעשו את ההבדל, המשבר בלבן וקרבות העבר מול מכבי. אקס הבלאנקוס בראיון על הסדרה שתחל ב-22:00 (משה ברדה, שליח ONE למדריד)

|
כבר שיחק מול מכבי ת
כבר שיחק מול מכבי ת"א. יונאס מצ'וליס (אינסטגרם)

הראיון עם שחקן ריאל מדריד לשעבר, יונאס מצ’וליס, נערך בעודו נוסע עם ילדיו לבית הוריו לחג הפסחא בצהרי שישי. הליטאי הוא אחד השחקנים החביבים שהיו ליבשת הישנה להציע – הוא היה קלעי שלשות, שחקן קשוח וכזה שבדיוק כמו אנדרס נוצ'יוני, הגיע לבלאנקוס בעונת 2014/15 לשם מטרה אחת ויחידה: זכייה ביורוליג. זה נגמר עם תואר שעצר את הבצורת של ריאל אחרי 20 שנה.

רגע לפני תחילת הסדרה בין הספרדים למכבי ת”א הערב (רביעי, 22:00), מצ’וליס הודה שאת ההיסטוריה בין המועדונים הוא לא הכיר. בראיון ל-ONE הוא גם סיפר שהמשחק הכי זכור לו, כליטאי, הוא נס ז'לגיריס המפורסם, ובין מכבי למדריד הוא זוכר דווקא הופעה אישית אחת טובה מאוד.

אקס ריאל דיבר גם על המשבר הכי גדול שלה, המשמעות האמיתית בסיפור של טריי תומפקינס ותומא הרטל, וכל זאת תוך כדי שהוא נותן את התחזית שלו ובוחר את שלושת השחקנים שלדעתו יעשו את ההבדל בכל קבוצה. לבסוף, מצ’וליס דיבר גם על הדור הכי טוב לטעמו ונתן עצה של אלופים לשחקני הקבוצות בסדרה שבה הביתיות ככל הנראה תדבר חזק מאוד. 

משה ברדה מדווח ממדריד
כבר פגש את מכבי ת"א. מצ'וליס באחד מביקוריו בהיכל (רויטרס)כבר פגש את מכבי ת"א. מצ'וליס באחד מביקוריו בהיכל (רויטרס)

מה אתה עושה בימים אלו? 
“אני עובד בתור יועץ/עוזר מאמן בקבוצה מהליגה הראשונה בליטא בנבז'יס, זו הייתה הקבוצה הראשונה שלי אחרי ששיחקתי בקבוצת הנוער של ז'לגיריס, זה קרוב לקובנה. הרעיון שלנו שם הוא לאמן שחקנים שהם צעירים יחד עם שחקנים מנוסים יותר, מגילאים 16-22 ולתת להם דקות כדי שיעשו קפיצת מדרגה כי הם לא יכולים לשחק עדיין בז'לגיריס ביורוליג והם לא רוצים לשבת על הספסל. לקחנו שלושה שחקנים צעירים מקבוצת הנוער של ז'לגיריס ומהליגה השנייה וזו המטרה שלנו לפתח אותם ולתת להם יותר זמן משחק בקבוצה בליגה הראשונה”.

האם הייתי מודע לחשיבותה היסטורית של היריבות?
"לא, לא, למעשה החשיבות הכי גדולה של היריבות היא כמובן עם ברצלונה בקלאסיקו, אבל בבמה הבין-לאומית היריבויות האלו משתנות, בזמנים מסוימים הייתה צסק"א ופנאתינייקוס או מכבי, ואז הייתה פנאתינייקוס עם קבוצה אחרת, ואז לרגעים מסוימים הייתה מדריד ופנרבחצ'ה ולכל היריבויות האלו פחות או יותר יש את המקום שלהן בהיסטוריה של היורוליג ובאליפויות האירופאיות תחת השמות השונים לאורך השנים. לא חשבתי שהיריבות הזו בין מכבי תל אביב למדריד קיימת זמן רב”.

האמת שהיריבות הזו הולכת אחורה עוד לפני שנות ה-70, והיריבות כללה שמות כמו טל ברודי וחואן אנטוניו קורבלאן.
"את זה לא ידעתי. שיחקתי מספר רב של פעמים נגד מכבי עם מספר קבוצות שונות, עם פנאתינייקוס ועם ז'לגיריס וריאל”.

מה אתה זוכר מהמפגשים מולם בתור שחקן של ריאל?
“כשאתה מגיע לישראל, להיכל שלהם אתה תמיד מצפה לאוהדים רועשים, אנשים שמסביב לפרקט ‘משוגעים’ במובן הטוב, ביורוליג הם רועשים ותומכים בקבוצה שלהם והם יוצרים אווירה מדהימה, וזה לא השתנה בין שמכבי שיחקה בפיינל פור או בעונות האחרונות שלא היו הכי טובות. זה לא משנה כי הדבר הזה לא משתנה אף פעם, האוהדים מדהימים בדרך שבה הם מעודדים ותומכים בקבוצה שלהם”. 

יונאס מצ'וליס (אינסטגרם)יונאס מצ'וליס (אינסטגרם)

יש איזה משחק ספציפי שאתה זוכר, בתקופה שבה שיחקת נגד מכבי כשחקן של ריאל, ובתקופה שבה לא היית אצל הבלאנקוס?
"אני לא זוכר משהו מיוחד או בלתי יאומן שקרה, אני זוכר כמובן בתור ליטאי את המשחק של ז'לגיריס ומכבי עם השלשה של דריק שארפ מכמעט חצי מגרש, זה המשחק ההיסטורי שאני זוכר עם ז'לגיריס למרות שלא שיחקתי בו. המשחקים מול מכבי תמיד היו צמודים, תמיד חשובים ותמיד היה קשה לשחק בת”א.

“אני זוכר את המשחק של טייריס רייס (גמר היורוליג, מ.ב), אני זוכר אותו באופן מושלם, זה היה משחק נהדר שלו ואני זוכר את המבטים על פניהם של שחקני מדריד אחרי שהם הפסידו באותו המשחק, זה היה בלתי יאומן לחזות בזה. אותו הרגע היה עצוב עבור ריאל, אבל מכבי שיחקה משחק נהדר ובמיוחד טייריס רייס. המשחק שאני זוכר הוא זה של ז'לגיריס ששאראס הלך לברך את ז'לגיריס על הניצחון ואז דריק שארפ קלע בשנייה האחרונה את השלשה המדהימה, ובהארכה ז'לגיריס הפסידה. באופן כללי הדבר שהכי זכור לי הוא הדור הכי טוב של וויצ'יץ', שאראס, פארקר – כל הדור הזה היה מדהים ופיני גרשון שאימן אותם אז. זו הייתה מכבי שכולם נהנו לראות ואני חושב שאלו המשחקים הכי טובים שאני זוכר, עבורי זו הקבוצה הכי טובה שאני זוכר שהייתה למכבי”. 

יונאס מצ'וליס (אינסטגרם)יונאס מצ'וליס (אינסטגרם)

על הנייר, לאחר כל מה שקרה עם ריאל מדריד לאחרונה, האם זה יכול להשפיע על הסדרה או שהיא עדיין קבוצה טובה מספיק?
"ראשית, ריאל הייתה סולידית מספיק כדי להתחרות עם כולם והיא עדיין סולידית מספיק כדי להתחרות בכולם. נכון שלפני מספר חודשים, כשמכבי פיטרה את יאניס ספרופולוס כשהמצב לא היה טוב בקבוצה, זה בוצע ברגע הנכון, אבל אין באמת רגע שהוא נכון כדי לפטר מאמן ועבור מישהו לאבד את מקום עבודתו, אבל מבחינת מכבי זה נעשה ברגע הנכון מבחינת ההגעה לפלייאוף.

“לריאל מדריד היו בעיות שנחשפו רק לאחרונה, אבל אני לא חושב שההחלטות האלו התקבלו ביום אחד. הדברים האלה ככל הנראה צריכים להיבנות כדי שיגיעו לכדי המסקנות שצריך להיפרד מחלק מהשחקנים, כך שאני חושב שההחלטות האלו התקבלו עם מטרה. אני מכיר את פאבלו (לאסו מ.ב) שנים, שיחקתי עבורו וההחלטה הזו התקבלה לפני הפלייאוף כדי להעלות במעט את המוטיבציה וכדי לנער את הקבוצה ואני מכיר את השחקנים שם, רוב השחקנים ששיחקו איתי עדין שם כך שאני חושב שהזעזוע הזה יהיה טוב עבורם ומסוכן עבור מכבי, מהבחינה שהשחקנים יגיעו עם מוטיבציה שונה מזו שהייתה להם לפני שלושה שבועות”. 

אם אנחנו מדברים במונחים של משברים. האם הם במשבר והאם הוא הכי גדול שהיה לריאל מדריד ממה שזכור לך?
"אני חושב שכן, המשבר הזה הוא הכי גדול מאז 2009/10, כשמסינה הגיע היה משבר גדול גם כן". 

דיברת על שחקנים ששיחקת איתם. האם הקו האחורי של ריאל יוכל לסחוב אותה על הגב בסדרה אינטנסיבית?
״למרות הכל, למרות הגיל, למרות הפציעות ולא משנה מה – סרחיו (יויי) ורודי (פרננדס) נוצרו עבור משחקים כאלו, הם יודעים איך לשחק והם יודעים איך להשפיע ולתת את כל מה שהם יכולים עבור המשחק ועבור הסדרה ועבור הפלייאוף. הם יודעים איך לתת מוטיבציה לחבריהם לקבוצה והם טובים מספיק. אני לא חושב שהם יסחבו את הקבוצה על גבם כמו סרחיו יויי של לפני 3-5 שנים, אבל הם מסוגלים לתת מוטיבציה לחבריהם לקבוצה ולהוות דוגמא. אלו גם יהיו השיחות בחדר ההלבשה שישפיעו על המשחק מהצד שלהם״.

סרחיו יול (הטוויטר של ריאל מדריד)סרחיו יול (הטוויטר של ריאל מדריד)

מה החשיבות של הביתיות, בייחוד בסדרה שבה מכבי משחקת?
״היא גדולה. למכבי יש את היתרונות הביתיים הכי גדולים ביורוליג, יחד עם הקבוצות היווניות ואולי הטורקיות. יש להם את האווירה הכי טובה במגרש וזה מאוד חשוב בסדרת הפלייאוף הזו״.

מיהם לדעתך שלושת השחקנים הכי חשובים או בעלי ההשפעה הכי גדולה בכל קבוצה?
״ביג 3? אוקיי, ווילבקין נאנלי ו-וויליאמס, אולי ז׳יז׳יץ׳, אבל אני אומר וויליאמס, ואז יאבוסלה, טבארס ואני עדיין אלך עם סרחיו יויי״.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

אני מופתע שלא אמרת פאביאן קוזר.
״הם קרובים אחד לשני (יכולת/חשיבות), אבל אני עדין חושב שסרחיו יהיה פקטור מרכזי״.

בתור מי שזכה באליפות היורוליג ושריאל מדריד הביאה אותו בדיוק עבור הרגע הזה, איזו עצה תיתן לשחקני הקבוצות?
״תילחמו ותיתנו 200% כי הרגע הזה שבו מניפים את הגביע הזה הוא יקר מאין כמותו, וזה יהיה עצוב אם אחרי הפסד בסדרת פלייאוף או בחצי הגמר לאחר שתרדו מהפרקט, תוכלו לומר ‘לעזאזל, יכולתי לעשות טוב יותר או שלא נתתי מאה אחוז ובזבזתי הזדמנות’. זה יהיה עצוב, אז תעשו את הכי טוב שלכם כי ההזדמנויות האלו יכולות שלא לחזור, אני מאחל לכולם שיתנו 100 אחוז ולשחק כקבוצה כי אינדיבידואלים מנצחים משחקים, אבל רק קבוצות טובות זוכות בגביע״.

זו סדרה שנראית אולי כהכי פתוחה, מה התחזית שלך לסדרה?
״אני מדרידיסטה, אז אני אתמוך בקבוצה שלי, אבל כמו שאמרת אני מצפה שהמשחקים יהיו צמודים. בעונה הסדירה הם היו צמודים, מכבי ניצחה בנקודה והפסידה בשתיים, אז אני חוזה ומקווה ניצחון של מדריד, אבל זה יהיה 2:3. למעשה, זה לא משנה מי תנצח כי המנצחת תצטרך חמישה משחקים״.

שחקני מכבי תל אביב מודים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב מודים (איציק בלניצקי)

אם כך אז צפויה אחת הסדרות הטובות בהיסטוריה של היורוליג מבחינה פוטנציאלית.
״למען האמת, אני מסתכל על הקבוצות האחרות ומצפה למשחקים מעניינים, גם מילאנו ואפס, אבל הסדרה הזו תהיה הכי טובה״.

מבחינת השמות וההיסטוריה זו גם סדרה יוקרתית.
”ההיסטוריה, התמיכה, ההיכל, המדינה והאנשים שמבינים כדורסל – האווירה מדהימה ביוון, במדריד, בברצלונה ובמכבי. קובנה שיחקה פעמיים בפלייאוף, אבל עדיין. זה חשוב כשהאוהדים מעורבים במשחק ואפשר לחוש את האווירה מהרגע שנוחתים במדינה, מהרגע שאתה מגיע ויוצא מהמטוס והחבר’ה שעובדים בשדה התעופה אומרים ‘אה, אתה הולך להפסיד’. כשאתה מרגיש את האווירה הזו ברגע שאתה יוצא מהמטוס שלך, זה הרגע שבו אתה מבין שזה הפלייאוף ושזה הולך להיות קשה ושאתה צריך להתכונן. כל האווירה הזו הופכת את הפלייאוף לבלתי ייאמן״.        

שחקני ריאל באימון לפני מכבי ת"א
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */