יום ראשון, 05.05.2024 שעה 22:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

גם בקיץ הקרוב: מכבי ת"א תציע לדור פרץ לחזור

אחרי שניסו בינואר (צפו בקשר מדבר על כך), ירידת הליגה המתקרבת של ונציה תוביל את הצהובים לפנות שוב. דעות חלוקות לגבי קרסטאיץ', הסגל דורש שינוי

|
דור פרץ (רדאד ג'בארה)
דור פרץ (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב תפנה בקיץ הקרוב לדור פרץ ותציע לו שוב לחזור אל הקבוצה. הקשר שיצא בקיץ הקודם בהעברה חופשית וחתם על חוזה לשלוש שנים בשכר גבוה, יכול להשתחרר מהחוזה שלו בסיום העונה בהסכמה הדדית עם האיטלקים, בהנחה והם יורדים ליגה, דבר שנראה בלתי נמנע על פי היכולת של הקבוצה והפסדי התחתית המשמעותיים שלה בשני המחזורים האחרונים מול סמפדוריה ומול ספציה, כאשר פרץ כלל לא פקטור במשחקים האלה.

אתמול פורסם ב-ONE הראיון המיוחד והבלעדי שנערך עם פרץ בוונציה, שם הוא אישר כי בחודש ינואר האחרון ברק יצחקי פנה אליו והציע לו לשוב לישראל, פנייה שבזמנו נדחתה. כעת אין ספק כי נציגיו של השחקן יחפשו לו יעד חדש באירופה כאשר הדברים בוונציה לא נראים שהולכים לכיוונו, גם אם המאמן פאולו זאנטי טוען שכן. במצב שהוא לא ימשיך באיטליה, מכבי ת”א בכל מקרה תהיה שם ותנסה להחזירו לישראל, זאת כאשר במועדון מבינים כי הם נדרשים לבצע שינויים גדולים בקיץ הקרוב.

פרץ אמר בראיון המיוחד ל-ONE כי “זאת המחמאה הכי גדולה שיש שהבית שלך מחבק אותך שוב ומזמין אותך בדלת פתוחה להגיע שוב (בתשובה לשאלה על הפנייה מיצחקי בינואר, ר.א). זה מחמם את הלב ועושה טוב קודם כל לפני הכל. מהצד השני, יצאתי. אני עיקש, אני מאמין, אני בן אדם מאמין. לא הצלחתי לחוות באמת רצף אחד חיובי, אז כבר אחזור? עוד לא התחלתי”.

דור פרץ על ההצעה שקיבל בינואר ממכבי ת"א

עוד אמר: “בקיץ אני שחקן של ונציה והשייכות שלי למועדון נרקמת לאט לאט אז אני לא קופץ למסקנות ואומר לעצמי ש”סוף העונה יגיע אז יאללה נקפל את הדברים ונחזור או נמשיך ליעד הבא”. יש לי פה חוזה ואני אוהב את המועדון מאוד ואת האנשים בסביבת המועדון. פריבילגיה מבחינתי לשחק בסרייה א’. גם אני כשיצאתי לא הבנתי, אנחנו לא מבינים מה זה לעלות למשחק מול יובנטוס, מול מילאן או מול סמפדוריה כדי להילחם על לשרוד בליגה כי אנחנו חיים במדינה שחיה כדורגל ישראלי. זה גם הנשמה שלי. בסוף אני מזכיר לעצמי את הפריבילגיה שאני חווה את האתגרים האלה שאני פה”. 

לצד הרצון להביא את פרץ בחזרה, כמו גם הרצון להחזיר את ערן זהבי למועדון, במכבי ת”א מבינים כי היכולת בפלייאוף היא לא מקרית ושתי תוצאות התיקו בתצוגות כדורגל רעות מול בני סכנין, הן לא סתם. במכבי ת”א יש גורמים שמצביעים על בעיות גדולות בעמדות מפתח כמו עמדת המגן הימני, עמדת הבלם, המחסור בעוד שני שחקני קישור איכותיים, וכמובן בשחקן לכנף ימין כאשר ברנדלי קוואס כלל לא מהווה פקטור. בקבוצה מבינים כי יש בעיות בסגל ואי אפשר להפיל הכל על המאמן, מלאדן קרסטאיץ’, אך גם הוא לא יוצא נקי והדעות לגביו חלוקות. 

קרסטאיץ’ לא מוגדר כבעיה בקרב השחקנים, כאשר חלק גדול מהם נמצא ביחסים טובים איתו, אבל גם המאמן לא נקי מאשמה ביכולת. אחת הבעיות שהוא לא מטפל בהן היא חוסר היכולת שלו להוביל את הקבוצה למצב שהיא מצליחה לבנות את המשחק בחלק האחורי. עידן נחמיאס הוא אולי אחד מבלמי העתיד של הכדורגל הישראלי, אך הוא מתקשה מאוד בבניית המשחק בחלק האחורי והסרבי כן סובל מביקורת על ההתעקשות שלו עליו. הבעיה הזו מסתבכת עוד יותר לנוכח העונה הרעה של אנדרה ז’ראלדש. בנוסף, אחת הסיבות להזזה של אנריק סבוריט למרכז ההגנה הייתה גם מתוך הצורך הזה, אבל הקבוצות כבר הבינו את זה והן מוכנות לכך. 

מלאדן קרסטאיץ' (ראובן שוורץ)מלאדן קרסטאיץ' (ראובן שוורץ)

במשחק האחרון מול מכבי נתניה הדבר הזה בלט מאוד ובמכבי ת”א טענו כי כל החוליה האחורית הציגה משחק לא טוב, כאשר גם בקישור היו בעיות קשות ורק גבי קניקובסקי נתפס כמי שמסוגל להוביל את החוליה הזו ולבנות התקפות. השחקנים הנוספים מלבד קניקובסקי שהצליחו לתת הופעה טובה בנתניה היו אבי ריקן וטל בן חיים, שממשיך בגרף השיפור ביכולת שלו בשבועות האחרונים כאשר קרסטאיץ’ הפעם החזיר אותו להתקפה אחרי שתופקד מספר פעמים כמגן ימני. לבן חיים לקח זמן לשים מאחוריו את התקופה הארוכה ללא הכדורגל, כמו גם העובדה שפטריק ואן לוון לא השתמש בו מסיבות שלא קשורות לצד המקצועי בכלל. אצל קרסטאיץ’ הוא מקבל חלק משמעותי יותר ומציג גרף שיפור ממשחק למשחק.

בכל מקרה, אם בסגל אפשר לטפל בחלון ההעברות הקרוב ולהביא את השחקנים הנדרשים לחיזוק, יש משימות עד לסיום העונה. המשימה של קרסטאיץ’ היא לא פשוטה, שכן השחקנים מרגישים בעצמם לא טובים מספיק, וזה מחלחל. לא אחת העונה יצאו שחקנים לאחר משחק ואמרו בכנות כי הם פשוט לא טובים מספיק. המאמן יצטרך למצוא פתרונות לכך ולהרים מחדש את הסגל שלו, שכן הצליח לתת פיק מסוים במהלך הסיבוב השני ולסיים אותו עם שבעה ניצחונות רצופים. המשחקים הקרובים מול מכבי חיפה וצמד המפגשים מול הפועל באר שבע יכולים להיות משמעותיים מאוד לגבי הכיוון של הסרבי בסיום העונה.

כרגע, כמו שזה נראה, הוא לא מחזיק בסיכויים גבוהים מדי לקבלת חוזה לעונה נוספת. רק אם יצליח לשנות שוב את המצב ולהוביל את מכבי ת”א לרצף ניצחונות בפלייאוף ולזכייה בגביע, הדברים יכולים להשתנות לטובתו. במצב שבו הוא לא ימשיך, מה שנראה כרגע כמו הכיוון אחרי שהאופציה עליו לא מומשה למרות הסיבוב השני הטוב ביותר מבין קבוצות ליגת העל, השמות של מנולו חימנס, אלפרד סחרודר ו-ולדימיר איביץ’ אמורים להיות שוב על הפרק. השלושה קיבלו פניות גם בעונות האחרונות ויהיו שוב אלה שיסקרנו את הצהובים. אגב, אם את חימנס מכיר אנגלידיס היטב מהליגה היוונית, על סחרודר המליץ לצהובים האריס מדוניאנין, אולם עוזרו של קומאן בברצלונה לא רצה להגיע לישראל.

לא רצה להגיע לישראל, אולי הפעם זה יהיה אחרת? סחרודר (La Liga)לא רצה להגיע לישראל, אולי הפעם זה יהיה אחרת? סחרודר (La Liga)
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */