יום שבת, 15.06.2024 שעה 21:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

סומך עליהם: בכר צפוי להמשיך עם אותו הרכב

מאמן מכבי חיפה תירגל את אותם 11 שניצחו את הפועל ת"א, גם נגד הפועל ב"ש ב-20:30. במסע"ת אמר: "לדעתי יש קרב משולב". תפאורת האוהדים לא אושרה

|
ברק בכר (עמרי שטיין)
ברק בכר (עמרי שטיין)

אחרי שני ניצחונות רצופים שהושגו בטרם היציאה לפגרה, מכבי חיפה תנסה לחזור מההפוגה הבינלאומית בצורה חיובית, כאשר היא תארח בסמי עופר הערב (שני, 20:30) את השנייה בטבלה הפועל באר שבע, במטרה להגדיל את הפער בפסגה לשבע נקודות, כשיישארו 24 בקופה.

באימון המסכם בכר תרגל את אותם 11 שפתחו וניצחו את הפועל תל אביב בסמי עופר, כאשר הקבוצה תמשיך לשחק במערך של קו ארבעה עם מיקאל אלפונס מגן ימני וחוסה רודריגס כמגן שמאלי. עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני וצ'ירון שרי יפתחו בקישור ובחלק הקדמי עומר אצילי, דין דוד ודולב חזיזה.

לקראת ההתמודדות, מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, דיבר במסיבת עיתונאים ושיתף בתחושותיו. הירוקים שבמקום הראשון מחזיקים בפער של ארבע נקודות על פני הטוענת לכתר, וניצחון יוכל לקרב את בכר משמעותית לעבר אליפות שנייה ברציפות. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר.

ברק בכר לקראת המשחק הגדול מול הפועל ב"ש

“במהלך הפגרה חלק מהשחקנים זכו למנוחה כי העונה ארוכה, חלק היו בנבחרות,, אבל זה פחות משנה כי התכוננו כולם שלושה ימים מלאים”, הסביר בכר. “התקשורת צריכה לייצר כותרות על משחקי אליפות, אבל זה בסך הכל זה משחק שני בפלייאוף ויש עוד שמונה אחריו. זה מקום ראשון מול שני ויש הרבה פיקנטריה, אבל צריך לבוא ולעשות את מה שאנחנו יודעים”.

הפיקנטריה עליה מדבר בכר תתרחש בעיקר על הקווים, שם המאמן יתמודד מול שניים מהכוכבים שעזרו לו לזכות בשלוש אליפויות ברציפות בבאר שבע, המאמן אליניב ברדה ועוזרו מאור מליקסון. “זה פיקנטי כי ברדה היה שחקן שלי והיינו שותפים לאליפויות היסטוריות בב”ש. גם מליקסון כמובן. אני מאוד אוהב אותם והם תמיד יהיו בליבי אבל צריך לעשות את ההפרדה ויהיה קרב מעניין. המאמן לא עולה על המגרש, השחקנים צריכים להוכיח את עצמם. בב”ש יש מערכת מאוד חזקה וגם אם אין להם ניסיון אימון, אז יש להם ניסיון כשחקנים ויש מאחוריהם מערכת חזקה. אני לא יודע אם זה מה שיעשה את ההבדל”, ניתח מאמן האלופה.

שון גולדברג וברק בכר (עמרי שטיין)שון גולדברג וברק בכר (עמרי שטיין)

אחרי שמכבי תל אביב איבדה עוד נקודות, נראה שהמרוץ לתואר הפך להיות דו-ראשי, אך בכר לאו דווקא מסכים עם ההנחה הזו: “יש מאבק משולש עדיין לדעתי בין שלוש קבוצות טובות. יש עוד משחקים בין הקבוצות ומכבי ת”א עדיין במומנטום טוב עם שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. ניצחון ייתן מקדמה אבל גם אחרי המשחק הזה יש הרבה נקודות בקופה”.

אחרי שבשני המשחקים הקודמים בין הקבוצות השפיעו על התוצאה כל מני גורמים שדווקא קשורים לכדורגל, מאמן הירוקים רוצה ששחקניו ישמרו על פיקוס: “אי חושב שמה שהיה לא רלוונטי. הקבוצות עברו הרבה מאז וצריך להתרכז במשחק הזה, אנחנו מתכוננים בצרוה הכי טובה עם סגל כמעט מלא ושחקנים שנכנסים לכושר טוב. אני חושב שמאז המשחק בסמי עופר שהפסדנו בצורה הזויה, שמנו דגש על לא להיגרר למה שלא קשור לכדורגל וברוב הזמן עשינו את זה טוב. יש דגש לא להתעסק בשופטים ובמסביב. אני מאמין שיהיה משחק טוב וכל קבוצה תתעסק בכדורגל”.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

המאמן, שביקר במהלך השבוע שעבר את אחד מהפצועים בפיגועי הגל האחרון, התייחס גם להשפעה של המצב בארץ על קבוצתו: “באופן כללי אנחנו יודעים איזו השפעה יש לנו על כל כך הרבה אנשים. שנה שעברה אחרי התיקו בק”ש קיבלנו הודעות של אנשים שהיו במיון שלקחו את זה קשה. ביקרנו אנשים שנפגעו בפיגועים האחרונים וכמובן שנרצה לתת אקסטרה כדי לשמח אותם במיוחד. שי לנו מאות אלפי אוהדים שמחכים לראות אותנו טובים אחרי הפגרה”. אגב, החייל הפצוע משאושפז בהילל יפה אחרי שנפגע בתקרית בחדרה, אמור להיות אורח המועדון ולהגיע באמצעות “אמבולנס המשאלות” למשחק.

אייל חזן וברק בכר (פרטי)אייל חזן וברק בכר (פרטי)

בנוגע להחלטה שלו להביא את דין דוד במקומו של ניקיטה רוקאביצה, אותו יפגוש מחר, הסביר בכר: “מה שהיה עם ניקי היה. הוא עשה עבודה נהדרת פה ונעבוד קשה מולו. דין נכנס בשנה ראשונה ועושה דברים יפים ונקווה שימשיך ככה. שניהם מצוינים ויבואו לעשות את העובדה שלהם”. 

שון גולדברג, שגם הוא שיחק בב”ש, הוסיף: “יהיה פיקנטי ונעשה את הכל לנצח, אבל זה עוד משחק בדרך. ב”ש זה מועדון נהדר שנהניתי בו והרגשתי בו בבית, אבל עכשיו אני כאן נגדם ואעשה הכל לנצח. לגבי הנבחרת, הייתה חוויה מדהימה וכבוד גדול לייצג את ישראל במיוחד ברגעים כאלה כמו בתקופה האחרונה. אבל עכשיו הראש רק כאן כי יש מטרות שעובדים קשה בשבילן”.

שון גולדברג (עמרי שטיין)שון גולדברג (עמרי שטיין)

בנוגע להסבתו לתפקיד הבלם, סיפר: “גם בלם שיחקתי הרבה כך שזה לא משהו חדש שנפל עליי ביום בהיר. לא משנה באיזה תפקיד אשחק אעשה אותו על הצד הטובה ביותר ואני שמח שזה בא לידי ביטוי בתור בלם”.

לסיכום אמר: “האוהדים לא מלחיצים הם נותנים גב והם כמו עוד שחקן. במשך כל השנה ראוי לציין את הכמות שבאה. הם המביאים כוח ועם הדחיפה שלהם אני בטוח שאנחנו יכולים לעשות את העבודה”. אפרופו האוהדים, לקראת משחק הבית הבא מול בני סכנין, נותרו 1,000 כרטיסים בלבד. בנוזא אחר, המגן, רז מאיר, המריא לארה”ב שם ינותח ביום שלישי.

האוהדים מוחים על כך שהתפאורה לא אושרה

בתוך כך, התפאורה של אוהדי מכבי חיפה למשחק העונה עדיין לא מאושרת. באירגון 'הקופים הירוקים' הסבירו: "לכל אוהד כדורגל, ידוע זה זמן רב שדגלי פריסה הפכו להיות אירוע נדיר בו רשויות החוק הבירוקרטיות מאפשרות לנו, האוהדים, לתמוך בקבוצה שלנו בעלייתה למגרש. נדרשנו לאינספור טפסים, מסמכים, אישורים והבטחות כאשר כולן רק עם מטרה אחת – לייאש אותנו ולוותר על התפאורה.

תהיה תפאורה? (עמרי שטיין)תהיה תפאורה? (עמרי שטיין)

"אבל מנגד, לא התייאשנו. במהלך החודש האחרון אנחנו נלחמים בלא מעט גורמים שרוצים ברעת אוהדי מכבי חיפה. למה? תשאלו אותם. נכון לשעה זו, התפאורה למחר אינה מאושרת, בעיקר משום שמפקד כבאות חיפה מנסה בכל דרך לכסות את התחת של עצמו. כרגע, לאחר עשרות שעות עבודה על התפאורה, ובנוסף זמן רב שאבד עקב בירוקרטיה מיותרת מול גורמים מיותרים, התפאורה איננה מאושרת, למרות שעמדנו בכל הדרישות והתנאים.

"מי שיזלזל בכספם ובעיקר ישחק עם יכולת התמיכה של אוהדי מכבי חיפה, נגיב לו בהתאם. כפי שאותם גורמים ראו והרגישו בחודש האחרון, אנחנו פתוחים להידברות, תמיד. אנחנו ממליצים לאותם גורמים לרדת מהעץ עליו הם עלו ולתת לנו לתמוך ולדחוף את מכבי שלנו בצורה הכי עוצמתית שאפשר במעמד המשחק ביום שני. מפקד כבאות חיפה, איציק סוויסה - אל תשכח שאתה עובד ציבור".

אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

במכבי חיפה אמרו: “אנחנו קוראים לכיבוי האש לשקול מחדש את ההחלטה ולהתיר את הכנסת הדגל ליציע ע"פ כללי הבטיחות. קהל אוהדי מכבי חיפה ממלא משחק אחר משחק את האצטדיונים ברחבי המדינה ומשקיע רבות  זמן וכסף בציוד עידוד. צר לנו על חוסר השוויניות בין קהל אוהדינו לקהלים אחרים בנושא זה. כולנו תקווה כי כל הגורמים יסייעו בהכנסת הדגל ויוסיפו ססגוניות וצבע ליציע במשחק”.

ההרכב המשוער: ג'וש כהן, מיקאל אלפונס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, חוסה רודריגס, עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, צ'ירון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה ודין דוד.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)
שון גולדברג (עמרי שטיין)שון גולדברג (עמרי שטיין)
אורי דהן (עמרי שטיין)אורי דהן (עמרי שטיין)
צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)
בן שהר (עמרי שטיין)בן שהר (עמרי שטיין)
גודסוויי דוניו (עמרי שטיין)גודסוויי דוניו (עמרי שטיין)
מיקאל אלפונס (עמרי שטיין)מיקאל אלפונס (עמרי שטיין)
דולב חזיזה (עמרי שטיין)דולב חזיזה (עמרי שטיין)
דין דוד (עמרי שטיין)דין דוד (עמרי שטיין)
מאוויס צ'יבוטה (עמרי שטיין)מאוויס צ'יבוטה (עמרי שטיין)
ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)
מאור לוי (עמרי שטיין)מאור לוי (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */