יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:48

אבא חטוב: הדיאטה שהטריפה את הגברים בישראל

שיטת ההרזיה של צביקה עינב, המבוססת על ההורמון האחראי על תחושת השובע בגוף, כבר השפיעה על 15,000 גברים בישראל. וגם: אין דרישה לעסוק בספורט

|
צביקה עינב ולקוחותיו (באדיבות אבא חטוב)
צביקה עינב ולקוחותיו (באדיבות אבא חטוב)

אם אתם גברים בשנות ה-30 או ה-40 לחייכם, ושגרת הקריירה, הלימודים והמשפחה הובילה לכך שצמחה לכם כרס כזו או אחרת, ספק רב אם הצלחתם לפספס את סיפור ההצלחה של ‘אבא חטוב’.

השיטה אותה פיתח צביקה עינב, מתבססת על ידע אותו צבר לאחר קריאה של ספרות מקצועית רבה אודות עולם ההרזייה, והעובדה שהיא השפיעה על למעלה מעשרת אלפים גברים מובילה לכך שהוא זוכה לספר עליה בערוצים המובילים בפריים טיים (אפשר להמר שגם נתקלתם בדמותו או בשיטתו יותר מפעם אחת ברשתות החברתיות שלכם).

כדי להבין את הטירוף סביב הצלחת השיטה, העקרונות עליה היא מבוססת ומי למעשה הוא קהל היעד שלה, נפגשנו לשיחה עם צביקה עינב, ומיותר לציין שלקח לו כמה ימים כדי להתפנות מהביקוש האדיר שקיים לשיטה.

צביקה, איך בכלל הגעת לתחום הבריאות והכושר?
בצעירותי הייתי שחקן כדורסל, תמיד הייתי מחובר לספורט, זו הייתה דרך חיים גם כשליוותי אנשים למטרות והישגים, יש בזה משהו סוחף, בעיקר כשאתה חלק מתוך הצלחה של מישהו, קבוצה וכמובן שלי. 

כיצד התחילה דרכך המקצועית בתחום?
ב-2009 התחלתי כמאמן כושר. במהלך האימונים ראיתי והבנתי את הכאב של נשים שלא בא לידי ביטוי רק בפעולה של לקום מהספה לאימונים, אלא גם באפשרות לרוץ לפחות 5 ק״מ בלי בעיה. מדובר על נשים שאם היית שואל אותן אם הן היו חושבות על לרוץ למרחקים, כשהן עם משקל עודף ולא רצו שנים, הן היו צוחקות לך לפנים. זיהיתי את ההזדמנות והקמתי קבוצות ריצה לנשים בלבד – אחרי כשנתיים היו מספר קבוצות ריצה לנשים, כאשר מדובר על מאות נשים שרצו למרחקים והחלו להתאהב בזה. 

צביקה עינב. עלה על השיטה (באדיבות אבא חטוב)צביקה עינב. עלה על השיטה (באדיבות אבא חטוב)

מה הוביל להשקת אבא חטוב?
לפני כשלוש שנים התראיינתי בתכנית הבוקר של אברי גלעד בערוץ 13, והגעתי במטרה לסחוף את עם ישראל לאתגר בטן. הייתי מאמן כושר עם משקל עודף, כאשר שקלתי בזמנו 101 קילו, – ידעתי הכול אבל לא הצלחתי ליישם כלום! לאחר השידור קיבלתי המון פידבקים, כשבוא נאמר שהטוקבקים לא ממש גרמו להרגיש טוב עצמי. קיבלתי החלטה שמשהו צריך לקרות מעבר לעוד דיאטה, שבדר”כ הובילה אותי שוב לעלייה מחדש של המשקל. במשך 5 שנים ניסיתי כל שיטה בשוק - ונכשלתי.. 

חקרתי, קראתי, ניסיתי והבנתי דרך קריאה של עשרות ספרי תזונה שמי שאחראי על רגולציית המשקל בגוף, אלו הורמונים שניתן לחנך ולשלוט בהם. פיתחתי שיטה שהתבססה בעיקר על הורמון הלפטין - מה שאחראי על השובע שלנו בגוף, ירדתי במשקל 15 ק"ג ב-10 שבועות והפידבקים היו מדהימים. הלקוחות שלי ביקשו לנסות, ואחרי פיילוט קצר הם ירדו המון! הבנתי שמדובר כאן על בשורה חדשה, לא עוד דיאטה, אלא תכנית ירידה במשקל שלא רק מביאה אותנו למשקל היעד, אלא גם גורמת לנו לשלוט בחשקים שלנו, לאכול כמעט הכל ועדיין לשמור על המשקל. 

מתי העסק קיבל תאוצה משמעותית?
לפני כשנה צילמו אותנו לכתבה בחדשות ערוץ 12. הכתבה שודרה במוצאי שבת, אחוזי הרייטינג היו גבוהים ומשם הכל היסטוריה. שם בעצם התחיל ׳אבא חטוב׳ לקבל לא רק חשיפה אלא גם עוצמה ובשורה לגברים/אבות שרצו להוריד במשקל. מאז עברו מעל 15,000 גברים את התוכנית.

יש סיפור שאתה זוכר במיוחד?
עמית ליס (עם החולצה הכחולה משמאל) היה אחד הלקוחות הראשונים של "אבא חטוב". לאחר שירד יפה, אחיו נעם החליט שהוא חייב גם להצטרף לתוכנית! כיום, מעל שנתיים לאחר שעמית הצטרף, האחים ליס שומרים על ירידה משותפת של 49 ק"ג יחד! שניהם כל כך רצו להצליח, התמסרו, באו בראש פתוח והתוצאות מדהימות בעיני.

סיפור הצלחה משפחתי (אבא חטוב)סיפור הצלחה משפחתי (אבא חטוב)

מיהו קהל היעד של השיטה?
קהל היעד הם גברים שרוצים להוריד את הכרס. המון גברים מוצאים את עצמם בנתיב של לימודים, קריירה, חתונה וילדים, כשהם קצת מזניחים את עצמם, ואז גדלה הכרס, מה שלפעמים מוריד את הביטחון העצמי, מוביל לתחושת עייפות, גורם לאי נוחות ולעיתים משפיע על המדדים הבריאותיים. 

על אילו עקרונות מבוססת שיטת ההרזייה?
השיטה מבוססת על מספר עקרונות מקצועיים מעולם התזונה - סדר אכילה נכון, ניקוי זמני ממאכלים ממכרים, צריכת מים מספקת והתנהלות מנטלית נכונה סביב מצבים "נפיצים". השילוב בין עקרונות פשוטים, גמישים ומבוססי מחקר, לבין כלים מעולם האימון המנטלי - יוצרים תוצאות מעולות ואיזון הורמונלי שמחזיק לאורך שנים.

האם יש צורך לשלב ספורט?
התשובה היא לא. זו אחת הבשורות של השיטה, אין צורך בפעילות ספורטיבית בכלל, ניתן כמובן לשלב כל פעילות, אך אין קשר סיבתי בין ספורט לבין הרזיה אפקטיבית.

תוך כמה זמן אמורים לראות תוצאות ואילו תוצאות?
התוצאות מגיעות כבר החל מהשבוע השלישי/רביעי של התכנית, אך זה מאוד אישי. הממוצע הוא ירידה של כ-10% ממשקל הגוף (שומן נטו) תוך 90 ימים.

כיצד מצטרפים לשיטה?
פשוט מחפשים בגוגל ׳אבא חטוב׳, נרשמים בחינם להדרכת עומק שאני מעביר בלייב כל שבועיים ולאחריה מצטרפים.

מהי העלות לכל לקוח?
העלות היא 1,230 ש״ח לתכנית בת 13 שבועות. 

מה תגיד לאלו שכבר "ניסו הכול" ומפחדים להתאכזב שוב?
אני לא צריך להגיד כלום כי התוצאות מדברות בעד עצמן. כיום, ישנם אלפי "שגרירים" של השיטה והתוכנית שירדו במשקל ושומרים על כך. אני באופן אישי כיום, כמו רוב הגברים שאני מכיר, אוכל בצורה חופשית ולא עולה במשקל בחזרה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */