יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:04
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

"יצאנו מטראומה. נוימן? הקהל יישאר דומיננטי"

מנכ"ל הפועל פ"ת, יחיאל, בראיון: "אדם מתחבר לרעיון שלנו. המטרה לחזור להיאבק על עלייה". וגם: המצטיינים והמאכזבים - סיכום העונה הסדירה בלאומית

|
אדם נוימן עם אבי יחיאל (צילום: הפועל פתח תקווה)
אדם נוימן עם אבי יחיאל (צילום: הפועל פתח תקווה)

לאחר 30 מחזורים עמוסי דרמות, העונה הסדירה של הליגה הלאומית הגיעה ביום שישי האחרון לסיומה, כאשר בסוף השבוע הקרוב, יחלו הקבוצות את משחקי הפלייאוף העליון והתחתון.

הפתעת העונה היא בני ריינה, שרק העונה עלתה מליגה א' לליגה הלאומית ומוצאת את עצמה במקום הראשון בטבלה, במצב מצוין לעשות היסטוריה ולהעפיל לליגה הבכירה, כאשר גם מ.ס כפר קאסם מדורגת במקום אשר יאפשר לה להגיע לליגת העל.

לצד עונת האכזבה של בני יהודה, שהשתחלה ברגע האחרון לפלייאוף העליון אך רחוקה מאוד ממאבקי העלייה, מי שנמצאת שם היא הפועל פ"ת. מועדון הפאר, שרק בתום העונה שעברה ירד לליגה השלישית לראשונה בתולדותיו, מצא את עצמו פותח את העונה בכל זאת בליגה הלאומית, תוך כדי הכנה מאוחרת, אך הצליח בהישג אדיר להעפיל לפלייאוף העליון ולהיות במרחק של שש נקודות מהמקום השני.

שחקני הפועל פ"ת חוגגים (שחר גרוס)שחקני הפועל פ"ת חוגגים (שחר גרוס)

בראיון מיוחד למדור "לאומית במוקד", מספר מנכ"ל הפועל פ”ת, אבי יחיאל, על העונה המיוחדת שעוברת על הקבוצה, היכן הוא רואה את הקבוצה בשנים הקרובות, ההתנסות בתפקיד ניהולי בקבוצת כדורגל והעתיד סביב בן משפחתו אדם נוימן, אשר הגביר את פעילותו במועדון.

התחלתם את העונה בליגה א' ומצאתם את עצמכם באמצע חודש מרץ בפלייאוף העליון.
"היינו ממש בליגה א'. אמנם היא לא החלה, אבל ההכנות שלנו היו לליגה א', מסוף חודש מאי שירדנו ליגה ועד הבשורה באוגוסט שאנחנו בלאומית. התכוננו לליגה א' עם כל הקושי שבדבר, אז היום להיות איפה שאנחנו, במקום המשמח הזה, זה תהליך שעברנו. התחלנו מלמטה ועשינו הרבה שינויים במועדון ובקבוצה והצלחנו לבנות קבוצה מספיק חזקה שתתמודד בצורה טובה בליגה לאומית. מגיע קרדיט לצוות המקצועי, לשחקנים ולאוהדים".

אבי יחיאל (חגי מיכאלי)אבי יחיאל (חגי מיכאלי)

אם היו אומרים לך בתחילת השנה שתהיה בפלייאוף העליון היית מאמין? היו שחקנים ששמו בחוזה מענק פלייאוף עליון.
"ברגע שהבנו שאנחנו בליגה הלאומית והצלחנו להתחזק במספר שחקנים שרצינו ולהעמיד את התקציב שחשבנו שיתאים לנו, לא חשבנו יותר מדי רחוק. פשוט רצינו לבנות את הקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים בזמן מאוד קצר. האופציות שלנו לשחקנים היו פחות גדולות כי הרבה מהשחקנים היותר בכירים היו תפוסים. בנינו את הקבוצה בצורה מאוד חכמה, עם תלכיד נכון ואווירה נכונה. יש אווירה מאוד טובה במועדון ואנחנו עובדים מאוד קשה ביחד עם שחקנים עם אופי מאוד טוב ושמנו על כך דגש. רצינו לבנות קבוצה מספיק חזקה שקודם כל תבטיח את מקומה בליגה הלאומית. לא רצינו להסתבך במאבקי תחתית כי המועדון חווה טראומה מאוד גדולה בשנה שעברה ולא רצינו להיות שם שוב. אמרנו שאם נהיה מספיק טוב להיות בפלייאוף העליון, אז זה יהיה בכלל טוב".

גם בתקופות קשות, נתתם גיבוי למאמן עופר טסלפפה. זה לא מובן מאליו העונה בליגה הלאומית.
"אני כמנכ"ל מרגיש מאוד טוב מה קורה במועדון ובקבוצה. גם במשחקים הפחות טובים שלנו וגם בתקופות שהצלחנו פחות לנצח או להבקיע, התהליך שראינו היה בריא וטוב. מאוד האמנו ואנחנו עדיין מאמינים בצוות המקצועי, שהוא יכול לקחת את המועדון הזה צעד אחד קדימה. הרבה פעמים בכדורגל צריך לעשות שינויים, אבל אנחנו לא הרגשנו שצריך לעשות בנושא הזה באף שלב במהלך העונה. זה לא היה על הפרק. הקבוצה תמיד הייתה מאוד חרוצה, מאוד הישגית ורמת המחויבות והאימונים היו טובים. היו בעיות מקצועיות שהיינו צריכים לפתור עם הזמן, במיוחד בחלק ההתקפי".

עופר טסלפפה (רדאד ג'בארה)עופר טסלפפה (רדאד ג'בארה)

אם הייתם מביאים חלוץ בינואר, אולי הייתם מגיעים יותר רחוק. רציתם את עידן שמש וזה לא עבד.
"רצינו להיות ממוקדים ולבחור בקפידה איזה שחקן יגיע בינואר. ברגע שהאופציה הנכונה לא הגיעה, ידענו שיש לנו שחקנים מאוד טובים והיינו במצב בטבלה שלא היינו צריכים להשתגע. פשוט רצינו לקבל החלטות נכונות בבחירת השחקנים ולא הייתה את האופציה הכי טובה עבורנו. צירפנו שחקנים מצוינים בינואר כמו עוז פרץ, עידו דוידוב ו-ויקי כחלון שהם שחקנים איכותיים, עם אישיות טובה ושלושתם עוזרים לנו. נכון שלא הצלחנו לצרף איזשהו חלוץ דומיננטי בסדר גודל של ליגה לאומית כמו עידן שמש, אבל צירפנו אחרים שהשתלבו במרקם הקבוצתי וזה חשוב יותר מכל שחקן".

התחלתם את ההכנות לעונה הבאה? או שעדיין מפנטזים על עלייה בעונה הנוכחית?
"קודם כל, אנחנו עובדים גם על השנה הבאה וזה התפקיד שלי כמנכ"ל לעבוד על הטווח היותר רחוק. הצוות המקצועי והשחקנים מרוכזים מאוד במה שקורה עכשיו וזה הכי חשוב. אנחנו מאוד שמחים שיש לנו הזדמנות להחזיר הרבה מהאוהדים של הפועל פ"ת ורואים את העלייה במספרים. אנחנו רוצים להמשיך לשחק כדורגל יותר טוב ולנצח כל משחק. יש לנו עוד שבעה משחקים ואנחנו מרגישים טוב עם איפה שאנחנו עכשיו. אנחנו לא חושבים אם יש סיכוי או אין סיכוי. פשוט הקלישאה הכי שחוקה – ממשחק למשחק, צעד צעד. להיות הכי טובים שאנחנו יכולים ובעיקר להוכיח שאנחנו מסוגלים להתמודד בפלייאוף העליון בצורה הכי טובה שאפשר".

רועי זיקרי חוגג עם שחקני הפועל פ"ת (שחר גרוס)רועי זיקרי חוגג עם שחקני הפועל פ"ת (שחר גרוס)

איך ההרגשה לשמש כמנכ"ל?
"הגעתי לתפקיד הזה אחרי שבע שנים שהייתי בהן מחוץ לכדורגל וזו הייתה הפעם הראשונה שעשיתי את התפקיד הספציפי הזה. הגעתי למועדון בתקופה שהוא עבר תהליך לא פשוט של אחרי פירוק ושינוי בעלים. זה באמת היה מאוד מאתגר. בסופו של דבר, כצוות, הצלחנו לעמוד על הרגליים עם כל הקשיים שהיו בדרך, הכישלון הגדול של לרדת ליגה. העמותה שמנהלת את הפועל פ"ת, שהיא הבעלים, נמצאת ביחסי עבודה יחסים בכלל מאוד בריאים וטובים. עם האמון הדדי ושיח טוב, שמאפשר לי להביא את הרעיונות שלי במטרה לנסות לקדם את המועדון. השנה שעברה הייתה שנה של למידה, של טעויות. אני שמח שהצלחנו לתקן חלק מהטעויות ורואים תוצאות. אני מאוד אוהב את התפקיד הזה, הוא תפקיד עם הרבה אחריות ואני אופטימי לגבי העתיד שלנו להתקדם כמועדון".

מה המטרות העתידיות שלכם?
"המטרה של הפועל פ"ת מבחינה מקצועית היא לחזור לליגת העל ולהתייצב שם בצורה קבועה. המטרה שלנו היא להפוך למועדון שמנוהל בצורה הכי מקצועית שיש, עם הערכים והעקרונות שלו. אנחנו מאוד שואפים לשפר את מחלקת הנוער שלנו שגם עברה המון שנים של ירידה ואנחנו רוצים פשוט לבנות מועדון שיהיה מהטובים במדינת ישראל".

תוך כמה שנים אתה מכוון להיות בליגת העל?
"אין דד ליין. אם אגיד מספר כזה או אחר זה לא בהכרח ישרת את העניין. אני כן יכול להגיד שבשנה הבאה נרצה לבנות קבוצה חזקה ואיכותית שהמטרה שלה תהיה להתמודד על העלייה לליגת העל".

אוהדי הפועל פ"ת (שחר גרוס)אוהדי הפועל פ"ת (שחר גרוס)

כמה זמן המודל הזה של עמותת אוהדים יכול להחזיק? אין לזה תקרת זכוכית?
"לנצח. אני חושב שאפשר למצוא את הדרכים וכמו שיש לנו עכשיו שותפים מאוד טובים מבחינת ספונסרים ותורמים ויש גם את אדם שנכנס ויהיה חלק מהתהליך הזה. אפשר למצוא פתרון, זה רעיון נהדר. אני יכול להגיד לך שבתנאים מסוימים, המודל הזה הוא הרבה יותר טוב ממודל של בעלות פרטית. אנחנו רואים מודלים של בעלות פרטית, שלא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית ולעשות דברים מדהימים. שהבעלים עוזבים ואז המועדון קורס, או שנמאס לו או שאין מספיק כסף. זה בהחלט מודל מורכב ומאתגר מבחינה ניהולית אבל צריך לדייק : הדבר שהכי חשוב מבחינתי במועדון כדורגל ואצלנו זה לייצר יציבות בצד הניהולי. אם נצליח לייצר את זה, המבנה יתיישר לפני זה ונוכל לרוץ קדימה".

להפועל פ"ת אין סיכוי ליפול שוב מבחינה כלכלית?
"לכל מועדון יש סכנה ליפול. ספורט וכדורגל אלו עסקים מאוד מסוכנים. אנחנו שמחים ממה שקורה היום והמועדון נמצא כרגע במקום מאוד טוב ובטוח מבחינת האנשים שאיתנו על הפרויקט הזה. חלק בפרונט וחלק לא. יש הרבה אנשים מאוד טובים שאיתנו. המועדון נמצא בידיים טובות מבחינה כלכלית וניהולית, במקום הכי טוב שהוא היה בטח בשנתיים האחרונות וגם יותר מזה. אנחנו צריכים להתרכז בכאן ועכשיו ולעשות את מה שיש לנו הכי טוב שאפשר. בעלות האוהדים זה קונספט נהדר שאפשר להגיע איתו מאוד רחוק".

דיברת על אדם נוימן. אתה הבן אדם הכי קרוב אליו, אבל זה נראה ש"רב הנסתר על הגלוי".
"לגבי אדם ולאיזה כיוון זה הולך, אנחנו נמסור יותר פרטים ברגע שהדברים יהיו יותר ברורים. אני מאמין שזה יהיה ממש בקרוב. יש התרגשות מאוד גדולה לקראת זה ואדם מאוד אוהב את הסיפור של הפועל פ"ת. הוא מאוד אוהב את הרעיון של קבוצת אוהדים והוא בצד שלנו".

אדם נוימן באימון הפועל פ"ת (דוברות הפועל פ"ת)אדם נוימן באימון הפועל פ"ת (דוברות הפועל פ"ת)

הוא יכול ממש להיכנס לקבוצה, להשקיע ולהיות מעורב?
"יש שאלות שצריכות להיות מופנות לאדם וברגע שהוא יחליט לדבר על זה או להציג את האג'נדה שלו, הוא יענה. אני חוזר ואומר, הוא מאוד אוהב את המבנה הנוכחי בהפועל פ"ת של בעלות האוהדים. אנחנו רוצים לחזק את הקשר של הפועל פ"ת עם הקהל ושל העמותה עם הקהל. אנחנו יכולים לעשות דברים נהדרים".

אז הוא לא יהיה בעלים פרטי.
"הוא מאוד מאמין בשיתוף איתם. חלק גדול מהסיבה שאנחנו פה, קשור למבנה הנוכחי ובגלל שאנחנו כן מאמינים בעמותה ומאוד רוצים שהאוהדים ימשיכו להיות חלק דומיננטי במועדון".

עם יכולות כלכליות כמו שלו הפועל פ"ת יכולה ללכת לימים יפים.
"כן. אנחנו צריכים לעשות את הדברים בצורה נכונה, חכמה ואחראית. גם עבור המועדון וגם עבור כל המשקיעים. הזמן יגיד".

אדם נוימן עם אנשי הקבוצה (הפועל פתח תקווה)אדם נוימן עם אנשי הקבוצה (הפועל פתח תקווה)

כעת, לשלב הסיכומים. לא מעט גיבורים חיוביים ושליליים היו לנו בליגה הלאומית במהלך העונה הסדירה, באחת העונות המסקרנות והדרמטיות שנראו בליגה בשנים האחרונות. הזמן לבחירות:

מאמן העונה: אדהם האדיה (בני ריינה)

בגיל 37, המאמן הצעיר לקח את הקבוצה עוד כשהייתה בליגה א' והעלה אותה לליגה השנייה. בעונת הבכורה שלה בלאומית מאז הוקמה לפני מספר שנים, הוא מסיים את הליגה הסדירה במקום הראשון עם תצוגות כדורגל משכנעות ובעיקר נותן תקווה שלאחר לא מעט שנים, אולי מאז ימיו של עזמי נאסר, צומח בכדורגל הישראלי מאמן עם עתיד גדול מהמגזר הערבי (בנוסף לאיסמעיל עמאר). אם בפעמים הקודמות שבהן אימן בלאומית, הוא רווה תקופות לא רעות כמו תקופתו באחי נצרת, הפעם נראה שהוא יכול ללכת עד הסוף ולאמן בעונה הבאה בליגת העל (אם יסדיר את תעודת הפרו שלו בקיץ). "אני מקווה שנסיים את העונה במקום בו אנחנו נמצאים עכשיו", מסר אהדיה ל-ONE.

אדהם האדיה (עמרי שטיין)אדהם האדיה (עמרי שטיין)

שחקן העונה: ריף מסיקה (בני ריינה)

גם שחקן העונה הסדירה מגיעה מהמוליכה. שנים רבות נע מסיקה בין הליגה הלאומית לליגת העל, כשבשנה שעברה הוא אף ירד לליגה א' כדי לעלות את ריינה. השנה, מסיקה רושם את עונתו הטובה בקריירה עם אחד עשר שערים ועוד שישה בישולים, כשחלק משעריו, היו מהיפים שנכבשו העונה בליגה. לא מעט דובר לגבי מסיקה, האם הוא רוצה או בשל להיות שחקן מוביל בקבוצה בליגת העל, כאשר השנה הוא מספק תשובה חד משמעית לגבי כך. "אני מקווה לשמוח בסוף השנה עם ריינה, עם עליית ליגה היסטורית", מסר מסיקה ל-ONE.

ריף מסיקה (עמרי שטיין)ריף מסיקה (עמרי שטיין)

הפתעת העונה: א.ס אדומים אשדוד

אז נכון, בני ריינה היא אולי הקבוצה המפתיעה, אבל אי אפשר שלא לפרגן לשחקני הקבוצה מהשפלה. זו הייתה אחת העונות המורכבות של קבוצת כדורגל בשנים האחרונות. שחקנים שלא קיבלו משכורות, ספונסר ראשי עזב, תקרית אלימה מכוערת ומועדון שהולך להליך של פירוק. ובכל זאת, לא מעט קרדיט מגיע לשחקני הקבוצה, שבתנאים לא תנאים, שבחלק מהימים כלל לא התאמנו מצליחים לסיים את העונה הסדירה, לפחות על המגרש, עם מקום בפלייאוף העליון.

שחקני אדומים אשדוד חוגגים (שחר גרוס)שחקני אדומים אשדוד חוגגים (שחר גרוס)

אכזבת העונה: בני יהודה

עם אחד התקציבים הגדולים בליגה הלאומית, אפשר וצריך להגיד שהעונה של הזהובים מסומנת כאכזבה ואפילו כישלון. עם מאמן שעזב באמצע העונה (יוסי אבוקסיס), בעיות בחדר ההלבשה, אסיפות שכללו חילופי האשמות ובעיקר אווירה מאוד רעה, הדבר היחיד הטוב שניתן להגיד על העונה של הקבוצה התל אביבית הוא שהיא הצליחה לסיים בפלייאוף העליון ולהימנע ממאבקי ירידה. ברק אברמוב השקיע כאמור לא מעט, אבל גם הוא נוכח לדעת שכסף זה לא הכול. אם יישאר במועדון בעונה הבאה, הבעלים שרשם שתי זכיות בגביע המדינה בתקופתו יצטרך לעשות חושבים כיצד בעונת 2022/2023, קבוצתו תוכל לחזור להיות פקטור במאבקי העלייה עד תום העונה ולחזור לליגה הבכירה במהירות האפשרית.

שחקני בני יהודה (שחר גרוס)שחקני בני יהודה (שחר גרוס)

התקרית שלא נשכח: אירוע האלימות כלפי איסמעיל עמאר במשחק מול אדומים אשדוד

לצד המחמאות לשחקני אדומים אשדוד, קשה לשים בצד את האירוע המכוער שהתרחש בקבוצתם בו הוכה מאמן עירוני ראשל"צ במשחק בין הקבוצות לעיני המצלמות. אז נכון, הקבוצה ספגה עונש של הורדת נקודה, אבל האירוע הסוער הותיר לא מעט מחשבות גם לבתי הדין וגם לציבור הכדורגל הישראלי, איך להימנע מהאלימות הגועשת בחודשים האחרונים בכדורגל הישראלי. סולחה עדיין לא הייתה, אבל האירוע המכוער הוביל לעזיבתו של אחד הספונסרים הראשיים, ג'רמי אטלן. גם האירוע בו סטר איש צוות באום אל פאחם לשוער הפועל עפולה, שריף כיוף, ייזכר. בכלל, עונה די מכוערת מבחינת אירועים אלימים בליגה הלאומית.

איסמעיל עאמר (עמרי שטיין)איסמעיל עאמר (עמרי שטיין)

התופעה הבזויה: פיטורי מאמנים

לא פחות מ-32 מאמנים עברו העונה בליגה הלאומית העונה, ממוצע של שני מאמנים לקבוצה (בעוד מספר קבוצות כלל לא פיטרו את מאמנם). אם מסתכלים על העובדה שרק שלוש קבוצות (בני ריינה, הפועל פ"ת וסקציה נס ציונה) לא פיטרו את מאמנם, אנחנו מקבלים ממוצע של יותר משני מאמנים לכל קבוצה. אז נכון, גם למאמנים ככל הנראה יש חלק בכך, כפי שסיפר כאן בראיון תומר קשטן רק בשבוע שעבר, אבל גם האצבע הקלה של ההדק מצד בעלי הקבוצות, הפכה את "חילופי הכיסאות" בליגה הזאת לפארסה מביכה.

הפועל מחנה יהודה מנצחת 1:2 את הוד השרון
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */