יום חמישי, 18.04.2024 שעה 20:55

בלבול: טעות לשים את הבוגרת בעדיפות שנייה

המאמן שעזב את נבחרת ישראל מסביר בראיון ל-ONE: "לא באתי להיות פקק או בייביסיטר", "ההתנהלות בלתי אחראית", ועוקץ: "כשהייתי בצעירה לא התבכיינתי"

|
מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)
מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)

יומיים אחרי ההתעקשות של מרקו בלבול להיפרד מאימון נבחרת ישראל הבוגרת למשחקי ההכנה מול גרמניה ופולין בגלל עניין דניאל פרץ, כאשר התעקש שלא לוותר על השוער לטובת הנבחרת הצעירה, מרקו בלבול משוכנע בצדקת דרכו.

מבחינת בלבול, הוא הלך עם האמת שלו ומתוך רצון לקדם את הכדורגל הישראלי. גם הניסיונות של יוסי בניון לשכנע את המאמן לשנות את ההחלטה לא צלחו ובסופו של דבר בלבול החליט לעזוב את תפקידו. לאחר שנרגע ולקח זמן לחשוב, בלבול מדבר בראיון מיוחד ל-ONE ומסביר את הצד שלו. ויש לו גם ביקורת על התנהלות ההתאחדות לכדורגל בנושא.

“הנבחרת הצעירה היא חממה עבור הנבחרת הבוגרת שהיא תמיד בעדיפות ראשונה”, אמר בלבול. “גם אם ישנם משחקים סופר חשובים של הנבחרת הצעירה, תמיד צריך לחשוב איך בונים נבחרת בוגרת לקראת קמפיין במחשבה מעמיקה ויסודית. משחק אחד בנבחרת בוגרת שווה ל-50 משחקים בנבחרת הצעירה, אפילו אם הם חשובים. ככה זה עובד בכל העולם וזה לא המצאה ישראלית”.

בלבול הרחיב: “בנובמבר עלו ארבעה שחקנים מהנבחרת הצעירה לזו הבוגרת כאשר גם אז הם היו קריטיים לנבחרת הצעירה ואותם שחקנים לא שיחקו דקה בבוגרת. לאורך כל ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי כאשר מאמן בוגרת רצה שחקנים מהנבחרת הצעירה – המאמן  לקח. זו הייתה מדיניות לאורך כל השנים וזו הייתה מדיניות נכונה. אם מישהו חושב שהנבחרת הבוגרת היא בתחתית סדר העדיפויות טועה בגדול. המטרה שלי הייתה בתיאום עם ההתאחדות להרים את הסטנדרט המקצועי שנקבע בשלוש השנים האחרונות, מדיניות מאוד ברורה ולא לקחת את הסטנדרט אחורה אלא קדימה".

"הבוגרת בעדיפות עליונה". מרקו בלבול (שחר גרוס)"הבוגרת בעדיפות עליונה". מרקו בלבול (שחר גרוס)

טוענים נגדך שאתה הלכת עם הראש בקיר.
”איך אפשר להגיד שהלכתי עם הראש בקיר כאשר כן הסכמתי לוותר על ליאל עבדה לטובת הנבחרת הצעירה? מראש חשבתי ששחקן שמככב בסלטיק צריך לשחק בנבחרת הבוגרת מול גרמניה ולא בנבחרת הצעירה גם אם המשחקים מאוד חשובים, אבל הלכתי עם הבקשה והסכמתי לה. הייתי מוכן להקריב את ההישגיות בשני המשחקים מול גרמניה ורומניה כדי לבנות נבחרת ולהכשיר שחקנים לליגת האומות. זו הייתה הזדמנות פז כדי להכשיר שחקנים לקראת הקמפיין הבא. זו הייתה תפיסת העולם שלי כאשר לקחתי את התפקיד וזה היה ברור לי ולראשי ההתאחדות כאחד שזה מה שהולך להיות. הבהרתי את הנושא לכולם, שאני לא בא לסתום חור או להיות בייביסיטר לשני משחקים ואת אותו מסר הבהרתי ליוסי בניון. ככה ראיתי את הדברים כשנכנסתי לתפקיד ולא שיניתי כהוא זה לאורך כל הדרך. לא אני שיניתי את דעתי ולכן הלכתי איתה עד הסוף. באתי מאהבה לנבחרת, אני זה שהעליתי כמאמן נבחרת צעירה אין ספור של שחקנים מוכשרים כמו מנור סולומון, נטע לביא ואחרים לנבחרת הבוגרת".

אומרים שבגלל שחקן אחד, דניאל פרץ פוצצת הכול?
”מי שאומר שמדובר רק בדניאל פרץ מטעה, מדובר בתפיסת עולם שלמה של חיבור שחקנים צעירים והכשרתם בנבחרת הבוגרת, לכך מגדלים אותם לנבחרת הצעירה. כאשר אני הייתי מאמן הנבחרת הצעירה לא התבכיינתי אפילו פעם אחת, אלא להפך. שמחתי לשלוח שחקנים כמו מנור סלומון, עמרי גלזר ודור פרץ, והבאתי שחקנים מהליגה השנייה למשחקים, כאשר כל משחק חשוב. היו עוד ארבעה שחקנים שרציתי לראות על הדשא בגרמניה. אגב, בנובמבר חשבתי שדניאל פרץ כבר צריך לקבל את ההזדמנות ולעמוד בשער הנבחרת הבוגרת, אך הוא ישב בספסל. זה שיש שוער נפלא כמו אופיר מרציאנו זה לא אומר שעוד שוער לא צריך לקבל הזדמנות בבמה הכי טובה שיש, בנבחרת הבוגרת”.

בלבול: "משחק בבוגרת שווה ל-50 בצעירה". דניאל פרץ (חגי מיכאלי)בלבול: "משחק בבוגרת שווה ל-50 בצעירה". דניאל פרץ (חגי מיכאלי)

וילי רוטנשטיינר לא חשב כמוך?
”לא”.

מנגד באים ואומרים – מה ההתעקשות שלך? זה בסך הכול משחק אימון, לדודו אוואט יש עד כה סיוט מהשביעייה מול גרמניה שספג בזמנו.
”בכל אירופה מתייחסים למשחקי ידידות כמשחקי הכנה סופר חשובים לפני קמפיינים. גם המשחק בגרמניה לא נקבע כדי שנסמן ‘וי’, זאת צריכה להיות הגישה גם בישראל, לא אנחנו המצאנו את הכדורגל".

שמעת שאומרים שפרץ עוד לא בופון ואתה השתגעת ושמת את הקריירה שלך עליו, מה תגובתך?
"שוב, הסיפור זה לא פרץ. מי שמספר שזה רק עניין דניאל פרץ אז מטעה. הסיפור היה על עוד ארבעה שחקנים צעירים שהיו צריכים לפתוח בגרמניה. הסיכום שלי עם ההתאחדות לכדורגל היה שאני יכול לקחת כל שחקן מהצעירה שהוא או יפתח מול גרמניה או ישחק לפחות 45 דקות.  צריך להראות את כל התמונה ולא חלק ממנה".

"הסיפור לא היה רק דניאל פרץ". בלבול (עמרי שטיין)"הסיפור לא היה רק דניאל פרץ". בלבול (עמרי שטיין)

ראינו מרקו בלבול אחר, מה גרם לך להתפוצץ כפי שלא ראינו אותך עד היום? בדרך כלל אתה נחשב לשקול.
”הסיכום היה שאני בא לנבחרת לשני המשחקים להכין אותה לליגת האומות, לא משנה מי המאמן, אני או מישהו אחר. חשבתי שאני אעשה מה שצריך, כי לא באתי להיות בייביסטר לשני המשחקים. זה היה סיכום שלי שאני מכין אותה לקמפיין, כאשר מרימים את הסטנדרט. כל ההתנהלות בבניית הצוות, בחירת טיסות, מלונות, לא חסכנו בכלום. פעם ראשונה בהיסטוריה שיש לנבחרת שני מאמני שוערים, גיורא אנטמן וחן עבדו, וגם שני מאמני כושר, ערן שדו ורוני גוטליב. כאשר כעת היינו צריכים בפעם הראשונה להרים את הסטנדרט בתוך המגרש עצמו, שזה  הכי חשוב”.

בלבול הוסיף: “אני אחזור שוב למשל לליאל עבדה. מככב בליגה הסקוטית בסלטיק, תחליטו אתם מה נכון יותר לעתיד הכדורגל הישראלי: שישחק בנבחרת הבוגרת מול גרמניה או בצעירה. אם לא היה את כל הלחץ הזה הוא ועוד ארבעה שחקנים היו בבוגרת. במצב נורמלי זה לא קיים, מי מתקשר לשחקנים ואומר ‘אתה תשחק פה, תשחק שם’?. יש משהו כזה במקומות אחרים? שולחים לו זימון ואומרים לו לאן להגיע".

ליאל עבדה (רויטרס)ליאל עבדה (רויטרס)

אבל מה גרם לך להתפוצצות הזו?
"היה סיכום שאני בא לאמן, שכל האחריות המקצועית היא שלי. תראה לי מאמן אחד בעולם שמתכונן למשימה במשך כשלושה חודשים ובדקה ה-90 אומרים לו עצור, משנים את התכניות. מבחינתי זו התנהלות בלתי אחראית ולא מקצועית".

כאשר הוכנס יוסי בניון ברגע האחרון לתמונה ע"י ההתאחדות, לאחר שהוא לא התנהל מולך לפני כן, ואין פה האשמה כלפיו כי הוא לא היה קשור לכל זה, מכאן נהיה מבחינתך כל הפיצוץ?
”זה לא עניין של יוסי, זו החלטה של מדיניות מקצועית. שמשנים לך את התכניות ברגע האחרון, בעיני זה לא מקצועי, וזו הסיבה להתפוצצות".

בלבול: "שינו לי את התוכניות". יוסי בניון (ראובן שוורץ)בלבול: "שינו לי את התוכניות". יוסי בניון (ראובן שוורץ)

עד היום נתקלת בטח בדברים כאלה, ולא התפוצצת.
"איפה נתקלתי? זו פעם ראשונה".

מרקו, ממי אתה הכי מאוכזב?
"זו לא עניין אישי ולא עניין של אכזבה, עניין נטו מקצועי. לא ראיתי את טובתי האישית, הייתי הולך לאמן מול גרמניה וזה היה נחמד שיהיה לי בקורות חיים".

בטח שמעת ‘מרקו ברח, העדיף לא להיות, הבין שלא יהיה מאמן נבחרת אז הלך’, מה אתה אומר?
"בקמפיין הקודם אמרו לי שאין לי אגו,  שאני מוכן לשבת גם ביציע. אני עושה מה שנכון. היום אומרים שיש לי אגו, לא ויתרתי והתעקשתי. אני מראה לאורך כל הזמן, בהצלחות שלי, גם במכבי חיפה ובנבחרת שתמיד הלכתי באמת המקצועית שלי ולא בזה שהייתי נחמד לאנשים. זה מה שהוביל אותי. מאמן שרוצה לבנות על 4-5 שחקנים צעירים בגרמניה זה אומר בדיוק את ההפך ממה שאמרת. זה אומר שהוא אמיץ לתת לשחקנים צעירים בגרמניה”.

מרקו בלבול (איציק בלניצקי)מרקו בלבול (איציק בלניצקי)

“התפיסה שלי היא שבנבחרת הבוגרת צריכים להיות הטובים ביותר”

יום וחצי אחרי מה שקרה, אתם שלם עם ההחלטה שלך ולא מצטער עליה?
”כאשר אני מקבל החלטות אני שלם איתן. תמיד הלכתי עם האמת שלי וראיתי תמיד את טובת הנבחרת כי אחרת אם לא הייתי רואה את טובת הנבחרת. הייתי נוסע למשחק ומעביר את המשחק רק כדי להעביר אותו ככה. אני לא רואה בכל מה שקרה עניין אישי, זה עניין מקצועי נטו שבא מאהבה ולטובת הנבחרת הישראלית. שום שיקול אחר לא היה כאן. מעולם לא הצטערתי על החלטה שקיבלתי ותמיד הייתי הולך איתה קדימה".

אורן חסון אמר שיותר אין לך סיכוי לאמן את הנבחרת הבוגרת.
”לא רוצה להתייחס לכך".

מה ההחלטה לדעתך תעשה לקריירה שלך?
”אני אף פעם לא מסתכל על העתיד אלא על ההווה. ככה אני נוהג וככה נהגתי בעבר. קיבלתי את ההחלטה בצורה הכי נקייה שאני מצאתי לנכון. התפיסה המקצועית שלי שבנבחרת הבוגרת צריכים לשחק השחקנים הכי טובים וככה אני חשבתי שזה הסגל הכי טוב שצריך להיות לנבחרת, כולל ההחלטה לבחור בדניאל פרץ, שזה הדבר הנכון ברגע האמת. אף פעם לא הצטערתי על החלטות שקיבלתי ואני הולך עם ההחלטה שלי קדימה”.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

מדברים כל הזמן על הבאת מאמן זר לנבחרת, אתה חושב שאתה היית יכול להוביל את נבחרת ישראל כמאמן קבוע?
"אם לא הייתי חושב כך, לא הייתי לוקח את התפקיד".

לפני קבלת ההחלטה, חשבת על זה כל הלילה... מה חשבת, שבניון לא ישבור את הכלים?
”כפי שאמרתי, התכוננתי למשימה במשך שלושה חודשים והלכתי עם המתווה כפי שסיכמתי עם ההתאחדות. ברגע שהבנתי שאני לא יכול לעשות או לבצע את התכנית שלי, הבנתי שאני לא יכול לעשות את התפקיד שהוטל עלי".

מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)

שוב בוא נחזור. אומרים שהשתגעת על עמדת השוער, כאשר יש לך את אופיר מרציאנו.
”שוב מציגים חלק מהדברים, מטעים ומסלפים, דניאל פרץ זה חלק קטן מהתמונה. הנבחרת הבוגרת תמיד בעדיפות ראשונה, גם כשהייתי בצעירה וגם אם הייתי מאמן הנבחרת הבוגרת”.

מה יקרה  בדעתך ביוני כאשר לנבחרת הצעירה יש את המשך קמפיין מוקדמות היורו 2023 והנבחרת הבוגרת מתחילה את קמפיין ליגת האומות?
”אני יודע מה הייתי עושה אם הייתי מאמן הנבחרת הבוגרת. לכן המדיניות צריכה להיות אחידה וברורה, כי תמיד לנבחרת הצעירה יש משחקים חשובים. בניון אמר: ‘מרקו התעקש בעניין פרץ חרף כל השיחות הרבות בנינו, ולא הותיר לי כל אפשרות אחרת’. אמרתי ליוסי שזה לא רק דניאל פרץ, סיפרתי ליוסי את כל מה שקרה בחודשיים-שלושה האחרונים, כל ההכנה שלי, כל הסיכומים".

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

מה הוא אמר לך?
"משהו כמו 'אני לא יודע, אני רק עכשיו באתי'. אמרתי לו ‘יוסי לא שמעת את כל התמונה’, בסוף השיחה הוא שאל ‘זו ההחלטה שלך?’, אמרתי ‘כן, זו ההחלטה שלי. אם דברים שביקשתי לא יקרו אז אני לא אהיה’. ככה נגמרה השיחה”.

האם אתה מאוכזב מאורן חסון?
”הוא יו”ר ההתאחדות, זו זכותו. אני והוא דיברנו על דברים שונים בחדר”.

לילה לפני דמיינת שזה הולך לקרות?
"זו החלטה מאוד קשה, הכי קשה שקיבלתי בקריירה, ויתרתי על המון הצעות כדי לאמן את הנבחרת בשני משחקים, כדי לתת את הסיכוי הקטן לאמן ביוני”.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

התייעצת עם מישהו לפני?
"לא, ממש לא".

אתה מקורב להרבה אנשי כדורגל, לא התייעצת איתם?
"במקרה הזה לא התייעצתי, זו פעם ראשונה".

למה?
"הייתי מאוד מגובש".

חבריך הקרובים: אברהם גרנט, אבי נמני… חושבים שטעית. מה אתה חושב על כך?
"לי יש את תפיסת העולם המקצועית שלי ואני הולך עם האמת שלי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגן מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */