יום שני, 20.05.2024 שעה 23:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

גאידמק: פרננדס ממזר, ישראלים גנבו ממני כסף

בעלי בית"ר ירושלים לשעבר שבר שתיקה בתוכנית של אופירה וברקו (קשת 12): "אחזור אם הקהל יקבל שחקן מוסלמי". וגם: המאמן שרימה, פוטין, אברמוביץ'

|
גאידמק אצל אופירה וברקו (פרטי)
גאידמק אצל אופירה וברקו (פרטי)

ארקדי גאידמק, מי שהיה בעבר בעלי בית”ר ירושלים והוביל גם את הקבוצה להצלחה, שבר שתיקה הערב (שישי) בתוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ’, קשת 12. בתוכנית איש העסקים הצהיר בין היתר: “אם אוהדי בית”ר ירושלים יקבלו שחקן מוסלמי לקבוצה אני אחזור להיות הבעלים של המועדון”, וכן התייחס ללואיס פרננדס ולתביעות נגד הישראלים.

כזכור, איש העסקים הצטרף למועדון מהבירה ב-2005 והוביל את הקבוצה לזכייה באליפות בעונת 2006, כשעונה לאחר מכן ב-2007/08 המועדון תחתיו רשם זכייה ראשונה אי פעם בדאבל. בנוסף, בתקופתו של גאידמק הקבוצה זכתה בגביע מדינה נוסף, אך ככל שחלפו השנים הוא הפחית את תמיכתו בקבוצה עד לעזיבתו ב-2011.

גאידמק אמר בנושא הלחימה של רוסיה באוקראינה: “אני מכיר את ולדימיר פוטין אישית, בן אדם של יציבות ושגשוג, בן אדם גדול. הוא מנצח התזמורת. הוא בן אדם כנה עבורי, הוא איש מיוחד מאוד. מלחמה זה תמיד דבר נורא. הרג של אזרחים? אני לא אומר מי הרג את מי. זה סכסוך עמוק מאוד. אם אדבר על פוטין זה יכול להיראות כאילו אני בעד מלחמה. זה דבר נורא, אבל פוטין עצמו הוא נשיא טוב מאוד. אני חושב שתוך כמה ימים המלחמה תיגמר”.

ארקדי גאידמק מתארח אצל אופירה וברקוביץ'

גאידמק נשאל לאן נעלם: “אני לא נעלמתי, אני ממשיך את עסקיי, אני מתגורר חלק בישראל וחלק במוסקבה. אני לא ‘מלך ישראל’, אני מבלה פה כמעט את אותה כמות זמן כמו שביליתי בעבר. כשאני שומע ‘ארקדי פראייר’, זה פוגע בי. הבעיה שלי הייתה שחייתי בצרפת הרבה שנים. בשנות התשעים, בזמן המלחמה ביוגוסלביה, עזרתי לרשויות בצרפת להציל חיילים צרפתים שהיו ביוגוסלביה. קיבלתי את הפרסים הכי חשובים מהנשיא ז’אן שיראק בעצמו. לאחר מכן היה מאבק פוליטי בין שיראק לבין השר שאחראי על המשטרה. הייתי לצד השר, ועל מנת שהשר לא יתמודד בבחירות לנשיאות, הואשמתי, יחד עם השר ועוד 41 אנשים אחרים, חלקם חברי פרלמנט, ההאשמות מאוד קשות. במשך למעלה מעשר שנים הייתי ברשימה של האינטרפול. מאחר שהגשתי ערעור, כל האישומים בוטלו, התברר שזו הייתה רדיפה פוליטית ועכשיו הגשתי תביעה פלילית עם אישומים כבדים מאוד נגד כמה אזרחים ישראלים”.

גאידמק התייחס לאהבת הקהל בישראל והאשמות מצידו: “גנבו לי את הכסף, זה נכון. חשבונות הבנק שלי בלוקסמבורג, היו על שם הנאמנים שלי, אזרחים ישראלים, שלקחו לי את הכסף. ישראלים לקחו את הכסף שלי. אין לזה קשר לאנשים בישראל, אלו היו תושבים ישראלים, יהודים. אני תובע אותם. היו לי כמה בעיות בריאותיות וגם יועצים גרועים מאוד. אני לא מצטער על הכסף שהבאתי לישראל ולבית”ר ירושלים. לא איבדתי את השם שלי. מה שהיה חשוב זה החשבונות בלוקסמבורג, סגרתי אותם כבר. נעלמתי מהתקשורת. התקשורת עושה את העבודה שלה, לא נפגעתי ממנה. יהודים צריכים שתהיה להם מדינה משלהם וזו המדינה שלי גם. אני מספיק פופולרי. אני רוצה לחיות את החיים שלי. יש אנשים שגנבו מאות רבות של מיליונים ואפילו מיליארד דולר, עם הריבים והכול, כן. הייתה לי למשל חברת כימיקלים גדולה, אולי הגדולה בעולם. 17 מפעלים ברחבי העולם. הערך של זה הוא מיליארדים. על מנת להיבחר ב-2002 הנשיא שיראק ניצח רק כי שר הפנים הואשם יחד איתי. הכול פוליטי.

ארקדי גאידמק (גיא בן זיו)ארקדי גאידמק (גיא בן זיו)

עוד אמר: “מהסיבה הזו רשמתי את הנכסים שלי על שמו של ישראלי אחד והוא אמר שזה הרכוש שלו ולא יכולתי לקחת את זה. היו תביעות, הוא עשה עבירה פלילית קשה מאוד, ולכן הגשתי תביעה למשטרה. אם זה פשע המשטרה תעצור אותו. זה לא אומר שאראה את הכסף שלי, אבל שכרתי חברה ישראלית מאוד רצינית שעושה חיפוש עמוק והם מצאו דברים. אני רוצה לראות את אותו בחור בכלא. זה לא החלום שלי, אבל זה משהו שאני רוצה. אותו איש גנב ממני נכסים חשובים. אני בטחתי באנשים ויש אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם. הם ביצעו פשעים כדי להרוויח כסף, פשעים רציניים”.

גאידמק נשאל על הכלא בצרפת: “לא הייתי שם הרבה זמן. כמה שבועות. היה כמו חדר במלון פשוט. יש טלוויזיה, מיטה. אני שמח שזה קרה זה שיעור לחיים. היו לי כמה חוויות בחיים. זה לא סוף העולם, אתם יודעים למה? בגלל שכשהייתי בבית”ר לקחתי ממזר אחד בשם לואיס פרננדס. אני הזמנתי אותו מקטאר לבית”ר, בהתאם לחוקי אופ”א, הייתי צריך לשלם פיצוי למועדון הקודם שלו. אז ביקשתי ממנו את מספר החשבון אבל הוא נתן לי את החשבון שלו, הוא פתח חברה בשם כלשהו. הוא לקח כסף ואז המועדון בקטאר תבע אותו. כמה אנשים שאתם מכירים שהיו בעלי בית”ר? זה לא הרבה”.

לואיס פרננדס ביציע עם טל בנין ואלישע לוי (רדאד ג'בארה)לואיס פרננדס ביציע עם טל בנין ואלישע לוי (רדאד ג'בארה)

גאידמק התייחס לשאלה האם יחזור לבית”ר ירושלים: “אם לה פמיליה יכריזו שהם מקבלים שחקן מוסלמי, אני אחשוב על זה. יש לי מספיק משאבים. מוסלמים ויהודים היו יחד לאורך ההיסטוריה. תראו מה קרה בדובאי, יהודים ומוסלמים צריכים לחיות ביחד. כדורגל זה סמל של ידידות וספורט, אז עלינו לקבל את המוסלמים. לקנות את בית”ר זה לא הרבה כסף”.

גאידמק נשאל על רומן אברמוביץ’, שקיבל אישור להגיע לישראל רק ל-24 שעות, וכן התייחס לסנקציות על האוליגרכים: “הוא אדם ישר וטוב, אדם נכון. הפוליטיקאים הם אנשים שיש להם גורל משלהם והם יודעים מה לעשות עבור עצמם. אברמוביץ’ יהודי, זו המדינה שלו, מי הם שיגידו ליהודי ‘אתה יכול להישאר רק 24 שעות?’, מה הוא עשה רע? מבחינתי הוא לא עשה שום דבר רע. יש לו את הזכות להיות בישראל, כיהודי וכאדם. הוא לא רק יהודי כמו כולם, יש לו אפשרויות והוא מעניק לאנשים”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */