יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:32
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

בואי תראי מה פספסת: אובמיאנג מגיע להוכיח

החלוץ חלם לשחק בריאל שלא ספרה אותו ואז התגלה כהצלחה מסחררת בברצלונה. לפני הקלאסיקו (22:00, חי ב-ONE), הכל על המשבר, הקאמבק וההתאמה שלו לשיטה

|
פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)
פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)

למעט ההגנה, לברצלונה הייתה העונה בעיה אחת מרכזית וגדולה: עמדת החלוץ. תחילה היה זה ממפיס דפאיי שעשה עבודה לא רעה, אך לא ממש ישב על המשבצת של חלוץ רחבה. ואז מרטין בריית’ווייט נפצע, קון אגוארו פרש מכדורגל והביאו את לוק דה יונג, אבל בואו נהיה רציניים רגע – לוק דה יונג הוא לא יותר מעוד פלסטר וגם כזה שלא ממש איכותי. אז מה עשה צ’אבי? חיכה לינואר והביא חלוץ על.

כן, למרות שנה וחצי של בלהות ומעבר משיא לתהום, פייר אמריק אובמיאנג הוא חלוץ ענק. כזה שעושה את ההבדל בין קבוצה טובה שמגיעה למצבים טובים, לכזאת שגם יודעת לסיים אותם. חיית שערים שרק מחכה לטרף ברחבה, ובמבחן התוצאה הקצר מאוד, זה בינגו אדיר של צ’אבי. יש לו כבר חמישה שערי ליגה בשישה משחקים, אך הערב (22:00, חי בערוץ ONE) הוא ניצב בפני המבחן הכי גדול שלו, במשחק שיכול להכניס אותו אל דפי ההיסטוריה של המועדון – הקלאסיקו מול ריאל מדריד. 

הקלאסיקו הגדול, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

אובמיאנג מדבר לקראת הקלאסיקו הראשון שלו

ממלך לנטל

לפני שנה וחצי, אובמיאנג כבר היה במעמד של כוכב ענק. הוא היה השחקן הטוב ביותר בארסנל, הדבר היחיד שבכל עונה מפריד בינה לבין כישלון קולוסאלי. עם שערים מכריעים וקריטיים בכל עונה, כושר מנהיגות ומהירות פנטסטית שהקשתה מאוד על כל הגנה בפרמייר ליג להסתדר איתו, ארסנל לא נחה על השמרים ובספטמבר 2020 החתימה אותו על חוזה ענק לשלוש שנים עם שכר שיא של 350,000 ליש”ט לשבוע.

מדובר בסכום קיצוני מאוד בהתחשב בהתנהלות המעט יותר חסכנית של התותחנים אל מול שאר חברותיהם ל’טופ 6’, אך בהתחשב בשנים הנהדרות שכבר נתן באצטדיון האמירויות, בארסנל ראו בו כדבר הכי קרוב לתיירי הנרי שהיה להם להם מזה שנים ושמו עליו את כל הז’יטונים יחד עם סרט הקפטן. אם להיות כנים, לא ארסנל וכמעט לא אף אוהד כדורגל ממוצע האמין שזה יכול להתברר ככישלון, וגם אם כן, ממש לא בסדר הגודל הזה.

פייר אמריק אובמיאנג חוגג (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג חוגג (רויטרס)

לא ברור אם זה הכסף הגדול שהכביד עליו, או העובדה שחלם במשך שנים לעבור ליעד חדש ולא הגשים זאת, אבל מאז החתימה על אותו חוזה גרנדיוזי, אובמיאנג פשוט נכבה. ממשחק למשחק הוא פשוט נעלם, נראה חסר מצב רוח וסיפק מספר החמצות מסמרות שיער שגרמו לכולם לתהות לאן נעלם אחד הקילרים הכי גדולים של העשור האחרון. בארסנל כבר שבעו ממנו העונה ומיצו אותו לגמרי. הגאבונזי יצא לאט לאט מהרוטציה של מיקל ארטטה, כאשר איחור למועד האימונים אחרי ביקור בצרפת אצל אימו החולה גרם למועדון להחליט על הדחתו מתפקיד הקפטן.

בשלב הזה הסוף כבר היה ידוע מראש לכל הצדדים. אובמיאנג שהיה המלך של צפון לונדון הפך לנטל בו האוהדים מאסו והוא רק חיכה לחלון ההעברות של ינואר כדי לעבור ליעד חדש ולהתרגש מחדש. הבחירה בברצלונה (שכמעט התפספסה ביום האחרון של החלון) הייתה הטבעית ביותר – התחלה חדשה עבור שחקן במועדון שמתחיל גם הוא מחדש.  

פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)

החזרה מהקבר 

רבים הרימו גבה כשברצלונה בחרה לצרף בינואר דווקא את אובמיאנג. הרי הקטלונים היו נואשים לשערים ולא רק שהחלוץ כבר בקושי כבש בתחילת העונה בנוכחית, הוא גם בקושי שיחק. אבל מה שכולם שכחו הוא שאובמיאנג הוא מכונת שערים, כובש בחסד וכזה שרק צריך להרגיש בנוח כדי להתחיל לירות. בכל שלוש עונותיו הראשונות כתותחן הוא לא הפסיק להפציץ כשכבש לפחות 29 שערים בכל עונה ולכן מה שאנחנו רואים כעת בבארסה ממש לא מפתיע. 

הגאבונזי מופעל מרגש, רואים את זה בכל אלמנט בהתנהגות וההוויה שלו. בשמחת החיים, בחברויות הקלילות והסיסמאות שהוא מפתח עם הפרטנרים שלו להתקפה (דוגמת אוסמן דמבלה ואלכסנדר לקאזט) ובחגיגות המשוגעות שעשויות להסתיים לרוב בסלטות שלא היו מביישות מתעמל קרקע ולעיתים גם במסכות של גיבורי על. אובמיאנג הוא שחקן בכל מובן המילה. הוא בא לתת שואו וכשנותנים לו להרגיש חופשי לעשות את זה, הוא פורח. 

פייר אמריק אובמיאנג חוגג עם אלכסנדר לקאזט (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג חוגג עם אלכסנדר לקאזט (רויטרס)

הכדורגל של צ’אבי מושלם עבור אובמיאנג, בדומה מאוד לכדורגל הקצבי והשמח שהגאבונזי חווה תחת יורגן קלופ בדורטמונד. המסירות הקצרות והעובדה שהוא עובר מהר מאוד מצד לצד מקלות על אובמיאנג ומאפשרות לו לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר. אחרי שנה וחצי בה הרגיש כאילו איבד את זה, הכוכב מתחיל להרגיש קליל שוב. המהירות שכל כך אפיינה אותו פתאום חוזרת להיות פקטור, הביטחון חזר ואיתו גם השערים.

הוא כאמור כבש חמישה שערים בשש הופעותיו הראשונות ב’לה ליגה’ ושבעה בעשרת המשחקים הראשונים שלו במדי בארסה והוא לא ממש מתכוון לעצור. הוא הפך לשחקן השלישי שהגיע הכי מהר לחמישה שערים במדי הבלאוגרנה בליגה, כאשר היחידים שקדמו לו הם סמואל אטו (עוד חלוץ אפריקאי ענק) ב-2004 וזלאטן איברהימוביץ’ ב-2009.

פייר אמריק אובמיאנג חוגג (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג חוגג (רויטרס)

אבל זה לא רק הכדורגל השמח של צ’אבי שמהווה את המתכון להצלחה, זה גם הכדורגל הספרדי באופן כללי. באנגליה המשחק הרבה יותר פיזי ואינטנסיבי וגם לשחקנים מהירים יש הרבה פחות שטחים לרוץ לבד עם הכדור. לכן, שחקנים מהירים שמגיעים לאחר כמה שנים בפרמייר ליג (דוגמת אובמיאנג ואדאמה טראורה) פתאום מרגישים הרבה יותר חופשיים לבוא לידי ביטוי ולשמש כיתרון עבור קבוצתם בהתקפה.

פייר אמריק אובמיאנג (La Liga)פייר אמריק אובמיאנג (La Liga)

החלק החסר בפאזל

“מתנה משמיים”, כך צ’אבי כינה את אובמיאנג לאחר ה-0:4 הגדול של ברצלונה על אוססונה במחזור הליגה האחרון בו הוא שוב כבש. המאמן הספרדי לא הפסיק להרעיף שבחים על הכוכב החדש שלו ואמר: “הוא חיובי, עובד קשה ומתאים לחדר ההלבשה”. צ’אבי לא סתם מפרגן לאובמיאנג מאחר והוא יודע שהוא בדיוק מה שהיה חסר לו וההבדל בין קבוצה מלהיבה ל’רוצחת’. 

גם לפני כן הקישור עשה את העבודה שלו, אך כשלוק דה יונג שיחק בחוד ההתקפה, היא הייתה תקועה. לאובמיאנג קל לפתח כימיה עם שחקנים, הן על כר הדשא והן בחדר ההלבשה וזה מורגש מאוד. שיתוף הפעולה הנהדר שלו עם דמבלה היה מדהים עוד בימי דורטמונד ונראה שהוא חוזר ובגדול, כאשר גם הזריזות והתיאום בינו לבין אדאמה, כמו גם ההבנה עם פראן טורס מניבים פירות עבור בארסה.

צ'אבי מרוצה (רויטרס)צ'אבי מרוצה (רויטרס)

כשהוא שמח, הוא נכס לחדר ההלבשה. כזה שמרים את האווירה בכמה רמות. יש שיגידו שחדר הלבשה בריא לא חשוב במיוחד בכדורגל המודרני, אך זה חשוב ועוד איך. במשחק שהפך לכל כך טכני ומבוסס על שימוש בדאטה, שחקן אנרגטי שמשדר ומשרה שמחה וקלילות לשאר הוא בוסט של אנרגיה וכוח שמוביל לקבוצה מלוכדת, ומהבחינה הזאת הוא יישאר מתנה עבור צ’אבי, כל עוד זה ידע להתמודד איתו ולנהל משברים.

בארסנל כבר ראינו מה קרה למערכת היחסים של החלוץ עם מיקל ארטטה, כשהגאבונזי לא התבייש גם להצהיר לאחר שחתם בברצלונה, שארטטה לא רצה אותו – פקטור שהשפיע רבות על העזיבה שלו. עם כמה שאובמיאנג הוא כוח, הוא גם מאתגר מאוד וצריך לדעת להתמודד עם השיגעונות שלו. צ’אבי יצטרך ללמוד לתת לו את החופש שלו ובאותה נשימה לא לשחרר לו יותר מדי חבל שיגרום לא להרגיש יותר מדי בנוח לעשות צחוק מעבודה ולאבד את עצמו בדרך. יחד עם זאת, נראה שמבחינת יחסי אנוש והחזרת הסגל למשמעת, צ’אבי בינתיים עמד במבחן התוצאה, כך שלא צריכות להיות לאוהדי בארסה יותר מדי סיבות לדאגה.

פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)

הילד שחלם בכלל להיות מדרידיסטה

למי שכבר הספיק לשכוח, אובמיאנג אמנם חתם בברצלונה, אך במשך שנים חלם בכלל לשחק במדי היריבה השנואה, ריאל מדריד. בשנים שקארים בנזמה עוד היה מושא ללעג, אוהדי הבלאנקוס פיללו במשך כל שנה שהכוכב הגאבונזי יחתום בבירת ספרד ויוסיף מימד של מהירות ועוצמה בהתקפה יחד עם כריסטיאנו רונאלדו וגארת’ בייל, אך בכל פעם היה נראה שלקבוצה מבירת ספרד היו תוכניות אחרות. 

החלוץ חלם עוד מגיל קטן לשחק בריאל ולא התבייש לומר זאת במספר ראיונות. בקדנציה שלו בדורטמונד אמר: “המועדון היחיד שאעזוב עבורו את דורטמונד הוא ריאל מדריד. אם הם לא יתקשרו, אני אשאר. סבא שלי חלם שאשחק בספרד ושנתיים לאחר שהוא נפטר הבטחתי שאשחק עבור ריאל מדריד. זה היעד המרכזי שלי ואם קיימת אופציה לעבור למדריד אני אגיד באופן מיידי כן, אבל כרגע לא יצרו איתי קשר”.

פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)פייר אמריק אובמיאנג (רויטרס)

עם השנים החלום של אובמיאנג התנפץ לו בפרצוף, כאשר ריאל פשוט לא ספרה אותו. לקראת סיום הקדנציה שלו בדורטמונד הוא התייאש ואף נפתח בראיון: “אין לי יותר חלום, עדיף שלא אדבר יותר על ריאל מדריד. הם לא רוצים אותי, זאת לא בעיה, אמשיך הלאה”. ההמשך ידוע כבר לכולם כשהשחקן חתם בארסנל כצעד של חצי התפשרות. 

מריחים נקמה באוויר? אולי. אובמיאנג נדחה על ידי הבלאנקוס וכמה שנים מאוחר יותר חתם בשורות היריבה הכי גדולה שלהם. הוא כבר בוגר, בן 32, אך זה בטוח יושב לו בראש. בתוך תוכו, הוא ככל הנראה מת להוכיח לבלאנקוס הגאים שהם עשו טעות שאפילו לא ראו בו כאופציה, כשהדרך הטובה ביותר לעשות זאת תהיה עם הופעה גדולה בסנטיאגו ברנבאו – האצטדיון בו חלם את עצמו מככב וכעת הוא מגיע בדמות הנבל שרוצה לשבור את לב האוהדים.

בכושר הנוכחי שלו, הוא בהחלט יכול להביך את הגנת ריאל למרות שהיא נמצאת בכושר פנטסטי. אובמיאנג חולה על ספיידרמן ואחד הסרטים הידועים של הסדרה המפורסמת נקרא “השיבה הביתה”. הגאבונזי מגיע היום לבית שמעולם לא היה שלו וכמו תמיד, הוא בא להוכיח לכל הספקנים שהם טעו ובגדול.

פייר אמריק אובמיאנג (La Liga)פייר אמריק אובמיאנג (La Liga)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */