יום שלישי, 16.04.2024 שעה 20:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

פריצה, דוידזאדה וקניקובסקי: ה-3 שכיכבו באמת

יובאנוביץ' גנב את ההצגה, אבל ה-1:3 על בית"ר היה בסימן חברו הקרואטי, המגן השמאלי והקשר. קרסטאיץ': "בסרביה חשבו שאני משוגע כשבאתי למכבי ת"א"

|
פריצה חוגג עם יובאנוביץ' (רדאד ג'בארה)
פריצה חוגג עם יובאנוביץ' (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב השלימה אמש (שני) את ניצחונה השישי ברציפות בליגת העל ומה שהיה נראה דמיוני מאוד ביום בו מונה מלאדן קרסטאיץ’ כמאמן הקבוצה, הפך לפתע למוחשי, היא שוב בתוך מאבק האליפות. מחזור אחד לסיום העונה הסדירה ועם עוד 10 משחקי פלייאוף בפתח, למכבי חיפה יש 56 נקודות, להפועל באר שבע 54 ולמכבי ת”א 50. בקופה נותרו עוד 33 נקודות ומפגשים ישירים לוהטים בין הקבוצות האלה, בפלייאוף שגם כולל את מכבי נתניה ובני סכנין שהצהובים-כחולים טרם ניצחו העונה וכמובן, כמו שזה נראה, גם שני דרבים. אחד מהם אף יכול להיות המשחק שינעל את העונה עבור מכבי. 

במכבי תל אביב כמובן התמוגגו מהשער האדיר של ג’ורג’ה יובאנוביץ’, אך שלושה שחקנים שסומנו כמי שכיכבו באמת לאורך המשחק הם סטיפה פריצה, אופיר דוידזאדה וגבי קניקובסקי. עבור הקרואטי זוהי העונה הראשונה בקריירה שבה הוא רושם מספר דו ספרתי של שערים בליגה מקומית ויש לו 12 בסך הכל בכל המסגרות. החיבוק שלו לחברו הסרבי לחוד אחרי ה-0:2 היה כזה שלא ניתן לפספס ושוב הדגיש באיזה אישיות מיוחדת מדובר. כפי שפורסם ב-ONE בשבוע שעבר, למכבי ת”א יש שתי אופציות להאריך את ההתקשרות עם השחקן – כזו שמפעילים בעצמם או כזו שמופעלת ברגע שהוא משותף ב-70% מהמשחקים הרשמיים של המועדון, מכסה שהוא הולך למצות בכל מקרה וחוזה לעונה הבאה יהיה לו כך או כך. 

כמובן שקרדיט גדול במכבי ת”א נזקף לזכותו של המאמן, מלאדן קרסטאיץ’, שהצליח להחזיר את הקבוצה למאבק האליפות גם אם היו רגעים שזה לא נראה בכלל בכיוון. המאמן לקח גם אמש כמה הימורים מסוכנים במיוחד, ובדקה ה-58 הפך את טל בן חיים למגן ימני. “היינו במצב שבית”ר לא עשתה הרבה בכל מה שנוגע להתקפות מעבר, הצוות שלי זיהה שיש אפשרות לנצל את היכולות ההתקפיות של טל כמגן ימני, דיברנו על זה, אנחנו סומכים עליו, הוא הראה שוב איזה אופי ומנהיגות יש לו ולכן גם אחרי שני השערים, החלטתי שנמשיך איתו שם”. המאמן הסרבי השתמש במילה “משוגע” מספר פעמים לאחר המשחק, אחת מהן כדי לתאר את החילוף ההתקפי שביצע, ופעם נוספת כדי לספר את מה שאמרו לו בסרביה לפני שלושה חודשים. 

מלאדן קרסטאיץ' (חגי מיכאלי)מלאדן קרסטאיץ' (חגי מיכאלי)

"בסרביה אמרו שאני משוגע על כך שאני מסכים לבוא למכבי במצב כל כך קשה", סיפר קרסטאיץ'. "הייתי מאמן נבחרת סרביה, אחרי זה אימנתי בליגה הסרבית ואנשים שם אמרו איך הוא מגיע למועדון עם כל כך הרבה צרות? אבל אני לא ראיתי את הדברים כך. בשבילי מכבי תל אביב זה מועדון גדול ואמרתי לעצמי שאני מגיע לעשות עבודה טובה ולהשיג תוצאות. ידעתי שיהיה מתח ויהיה לחץ, אבל האמנתי שהצוות שלי ואני נדע לעזור לקבוצה. חשבתי לעצמי שיש פה שחקנים מצוינים ורואים שבכל משחק הם עם יותר ביטחון ויש תוצאות. אמרתי תמיד – אם נצליח זה בגלל השחקנים שלי. אם ניכשל, זה באשמתי".

יש כמובן עוד סיבות לעליה ביכולת של מכבי ת”א. אחת מהן היא גבי קניקובסקי שהופך לקשר “מספר 8” מהטובים שיש בכדורגל הישראלי. אמש עם סיום המשחק, הקהל שמילא את בלומפילד קרא בשמו ועודד אותו במשך דקות ארוכות. “עברנו המון שינויים בקיץ ולקח לנו זמן להתרגל אחד לשני. זה מועדון שלא רוצה להפסיד והיום אנחנו מרגישים את השינוי. הייתי צריך להתאקלם מהר, ואני שמח שהצלחתי, אבל אני רוצה להשתפר ולהיראות יותר טוב. אני לא יודע מה ההפרש ממכבי חיפה, אנחנו לא מסתכלים על זה. המטרה היא להמשיך ולנצח משחקים”.

קניקובסקי אמר על מאמנו, קרסטאיץ’ כי “אני אוהב אצלו ואצל מאמנים זרים שהם כל הזמן דוחפים לעוד ולא מסתפקים בקיים, ואנחנו לא רגילים לזה בארץ. הוא נותן לי גב וזה לא מובן מאליו. לא רציתי לבוא למכבי ת”א ולבזבז את הזמן. לא רציתי לבוא לפה ולהסתפק בזה שאני שחקן מכבי ת”א. אני רוצה להחזיר את מכבי לטופ. בכל אימון ובכל משחק אני רוצה לעשות הכי טוב. אני מתרגש לפני כל משחק, אני כל הזמן חושב אם אקבל באימון את הגופיה של ההרכב הראשון או לא”. 

גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

לצידו צריך לציין את דן גלזר. אומרים הרבה שמערך היהלום נועד כדי להוציא את המיטב משני החלוצים ומכך שלמכבי ת”א יש שחקני קישור דומים במאפיינים שלהם, אבל שוכחים שהמערך של קרסטאיץ’ הוציא את המיטב ממספר 6 של מכבי ת”א והחזיר אותו לימים שבהם נבחר כשחקן העונה. גלזר אוהב את האחריות הזו, הוא אוהב להחזיק את האמצע לבד כקשר אחורי בודד וכאשר ישנם קשיים אז קניקובסקי יורד לסייע לו כפי שקרה ב-20 הדקות האחרונות של המשחק, אבל רוב הזמן הוא כלל לא צריך עזרה ומנהל את האמצע של מכבי ת”א ביד רמה. 

שחקן נוסף שחווה עונה מצוינת ותחת קרסטאיץ’ גם מרוויח מכך שאנריק סבוריט הפך לבלם הוא אופיר דוידזאדה. אמש הוא היה אחד הטובים על הדשא, אולי גם בעונתו הטובה ביותר בקריירה. המגן השמאלי סיים עם 90% דיוק במסירות שמסר (72 כאלה), והגנתית היה אדיר עם 13 מ-13 מאבקים הגנתיים מוצלחים, 2 מ-2 מאבקי אוויר מוצלחים והוסיף גם דריבל אחד מדויק בניסיון היחיד שלו. במצב הנוכחי, לא נראה שיש כל סיבה במכבי ת”א להחזיר את סבוריט לעמדה המקורית שלו, שכן הקבוצה מרוויחה משני העולמות – גם את היכולת של הספרדי במרכז ההגנה ובהנעת הכדור, וגם את דוידזאדה. אגב סבוריט, הוא בספק גדול להפועל חדרה ומצטרף שוב לרשימת הפצועים הצהובה שכולה בחלק האחורי. אמש עידן נחמיאס חזר מפציעה והיה טוב. 

אופיר דוידזאדה עם הכדור (רדאד ג'בארה)אופיר דוידזאדה עם הכדור (רדאד ג'בארה)

במכבי ת”א סיכמו את המשחק כהצלחה גדולה מבחינתם. קצב מכירת הכרטיסים עלה כבר ביום שישי, בלי שום קשר למכבי חיפה, עם השקת חולצות הרטרו שעשו כבוד לשנות ה-30 של המועדון. מעל 27 אלף צופים הגיעו לאצטדיון בלומפילד כאשר כל הכרטיסים שעמדו למכירה, נחטפו. “הקהל התחבר מאוד לעניין, ראינו את זה בכניסות לרכישת כרטיסים כבר ביום שישי בבוקר, לא היה לנו ספק שיהיה אצטדיון מלא”, אמרו במועדון שהגדירו את המשחק מול הפועל חדרה כ”הכי חשוב שלנו העונה”, על מנת לדאוג שהקבוצה תגיע לפלייאוף במומנטום הטוב ביותר. “אנחנו בטוחים שהקהל ימלא את היציעים שנקבל גם באצטדיון בנתניה ביום שבת, גם הם ראו שאיתם בגב שלנו אנחנו קבוצה אחרת”. 

בתוך כך, מכבי ת”א פרסמה חבילת מיני מנויים למשחקי הפלייאוף העליון. הצהובים יארחו חמישה משחקים וחשפו את העלויות: לשער 8 עליון ואזור משפחות מנוי יעלה 400 ש”ח, לשערים 7-8 תחתון 500 ש”ח, ולשערים 7-8 מרכז ו-2/13 יעלו 550 ש”ח. בנוסף, מחיר המנוי לתא הכסף המזרחי עומד על 1,000 ש”ח, לתא הכסף המערבי 1,375 ש”ח ובתא הזהב המחיר הוא 2,250 ש”ח.

בר נתן ואהרון בעימות חריג במנהרה בטדי
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */