יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:26

הילדות הקשה והעקיצה ללייקרס: היכרות עם אניס

הרכש של הפועל חיפה הוא מהיותר מסקרנים שבאו לישראל, ואחרי מעל 400 משחקי NBA הוא מוכן לטרוף את ליגת ווינר. המספרים, המתנה לאמא והפוסט הוויראלי

|
ג'יימס אניס (רויטרס)
ג'יימס אניס (רויטרס)

אחת ההחתמות הגדולות ביותר בכדורסל הישראלי, ג’יימס אניס השלישי, אשר שותף בלא פחות מ-400 משחקים ב-NBA המהלך הקריירה, הצטרף אתמול (שני) להפועל חיפה, יעמוד לרשותו של אלעד חסין עד תום העונה וינסה להוביל את האדומים מהכרמל להצלחה בזירה המקומית. זה הזמן להיכרות איתו: הילדות הקשה, הקריירה המיוחדת והעקיצה ששלח ללוס אנג’לס לייקרס.

מספר דו ספרתי של נקודות כמעט בכל המשחקים

הפורוורד נולד בונטורה, עיר תיירותית שמונה מעט יותר מ-100,000 איש בקליפורניה, וכבר בגיל צעיר תפס כותרות. בשנה הראשונה שלו באוקסנארד קולג’ העמיד ממוצעים נהדרים של 19 נקודות למשחק (מקום שלישי בקליפורניה לתלמיד שנה ראשונה), ו-7.7 ריבאונדים. 

בעונה השנייה שלו הוא שיחק בשביל הקולג’ של ונטורה וכיכב עם ממוצע של 20.3 נקודות למשחק, 7.8 ריבאונדים, חמישה אסיסטים ו-1.6 חטיפות. בסך הכול בשתי העונות שלו בקולג’ים אניס קלע 1,053 נקודות, כשב-48 מתוך 52 משחקיו הוא העמיד מספר דו ספרתי של נקודות. מאמנו בונטורה, ג’ואי רמירז, שיתף על הכוכב: “הוא אחד השחקנים היותר מוכשרים ואתלטים ששיחקו במדינה. הוא יוצא דופן, יכול לעשות הכל”. כמו כן המאמן הוסיף: “הייתה לו ילדות מאוד מאוד קשה, מבחינה חברתית, משפחתית, מכל הבחינות. הוא גדל בסביבה מאוד קשוחה”.

בחירת הדראפט והמעבר לאוסטרליה

ג’יימס אניס נבחר במקום ה-50 בדראפט 2013 על ידי אטלנטה הוקס, אך מיד הועבר למיאמי היט. המועדון בחר לרשום את השחקן לליגת הפיתוח, אך הפורוורד ידע שעליו להרוויח יותר כסף על מנת לתמוך במשפחתו, המונה עוד חמישה אחים חוץ ממנו. אניס שיתף כי ילדותו הייתה “קשה ולא יציבה”, והוא ידע שעליו לסייע ככל הניתן למשפחתו, וכפי שהגדיר באחד הראיונות שהעניק בעבר: “חיפשה דרכים שונות על מנת לשרוד”.

ג'יימס אניס במדי יוסטון (רויטרס)ג'יימס אניס במדי יוסטון (רויטרס)

בעקבות הפן הכלכלי, אניס לא נשאר בארצות הברית ועבר לאוסטרליה על מנת להרוויח שכר גבוה יותר. אניס חתם בפרת’ ווילדקאטס באוגוסט 2013 וכבר במשחק הבכורה שלו במדי המועדון הוא קלע 25 נקודות, קלט ארבעה ריבאונדים ומסר שני אסיסטים. באותה עונה הוא שיחק בכל 33 המשחקים של הווילדקאטס, קלע בממוצע 21.2 נקודות, קלט 7.1 ריבאונדים ומסר 2.1 אסיסטים למשחק, כשהוא גם היה בין שחקנים העיקריים שהובילו את קבוצתו לזכייה באליפות אוסטרליה.

הקריירה העשירה בליגה הטובה בעולם והמתנה לאמו

ההחתמה הטרייה של הפועל חיפה שיחק במספר קבוצות שונות בליגה הטובה בעולם: מיאמי היט, ממפיס גריזלי, ניו אורלינס פליקנס, דטרויט פיסטונס, יוסטון רוקטס, פילדלפיה, אורלנדו מג’יק, ברוקלין נטס, לוס אנג’לס קליפרס ולקבוצה של חסין הגיע אחרי שהחוזה האחרון שלו ב-NBA היה לעשרה ימים בדנבר נגאטס.

ג'יימס אניס במדי פילדלפיה (רויטרס)ג'יימס אניס במדי פילדלפיה (רויטרס)

ג’יימס אניס שיתף שהוא האמין בעצמו תמיד, אבל ידע שהסיכויים נגדו בשל המצב של משפחתו: “הייתי עלול להיות על מסלול אחר, לא ב-NBA”. השחקן הצליח לסייע לסביבה הקרובה שלו לצאת מהחיים הקשים שסבלו מהם, וסיפר שהרגע בו הרגיש את כמות הגאווה העצומה ביותר בתור שחקן מקצועי, היה שקנה לאמו בית בקמרילו, קליפורניה: “להיות מסוגל לעזור להוריך ולגרום להם אושר, זה מה שהכי חשוב, לעזור למשפחה. זאת הסיבה העיקרית למי שאני היום”.

ג'יימס אניס (רויטרס)ג'יימס אניס (רויטרס)

בסך הכול אניס שיחק 395 משחקים בעונה הסדירה ב-NBA, כשהיה על הפרקט בממוצע במשך 20.3 דקות במשחק. כמו כן, הוא שיחק בפלייאוף 22 משחקים עם שלוש קבוצות שונות: אורלנדו, פילדלפיה וממפיס. שיא הנקודות שלו למשחק ב-NBA נרשם מול שיקגו בולס ב-11 באפריל 2016, אז קלע 29 נקודות בהפסד קבוצתו ניו אורלינס 121:116.

לשחקן יש ילדה קטנה, מלייה פרקר אניס, והוא הבטיח: “אעשה הכול כדי שהיא לא תצטרך לעבור את כל מה שאני עברתי בילדות. כשאני רואה אותה כל הבעיות שלי נעלמות”. על אף החוויות הלא נעימות מגילו הצעיר, אניס ידוע כשחקן חביב ואהוב ב-NBA, וגם ג’ימי באטלר החמיא לפורוורד: “הוא מביא שמחה בכל יום. הוא כל הזמן מחייך, הוא אוהב לעבוד”.

ג'יימס אניס (רויטרס)ג'יימס אניס (רויטרס)

העקיצה ללוס אנג’לס לייקרס

כשאניס היה שחקן חופשי בתחילת העונה, הוא לא הסתיר את רצונו לחבור ללברון ג’יימס ולשחק בלוס אנג’לס לייקרס. תחילה השחקן סימן לייק לפרסומים בטוויטר שקישרו אותו למעבר לקבוצה מעיר המלאכים, ולאחר מכן הוא אף התחיל להגיב בעצמו על תמונות של המועדון ברשתות החברתיות. 

במהלך קדם העונה הלייקרס הפסידו לפיניקס ובמהלך הרבע הרביעי של ההתמודדות, אניס פרסם בטוויטר: “אני שחקן הגנתי, תחתימו אותי כבר”, פוסט שזכה למעל 13,000 לייקים ומעל אלף שיתופים. לאחר מכן השחקן הבהיר: “אני לא מתחנן לאף אחד, רק מציג עובדות”.

צפו: רגע הפציעה של אמבפה באימון פ.ס.ז'
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */