יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:20

הקלטת, הפיטורים והאשמות לתפירת תיק

תפנית בפרשה: בעוד אלי חכמון התנצל, הקוון בורנשטיין פוטר לאחר שסירב לקבל את דרישת האיגוד: "מנסים לסכל את המשך העסקתו, לא ביצע את המיוחס לו"

|
אלי חכמון, אורן בורנשטיין ויריב טפר (עמרי שטיין, עמית מצפה ורדאד ג'בארה)
אלי חכמון, אורן בורנשטיין ויריב טפר (עמרי שטיין, עמית מצפה ורדאד ג'בארה)

פרשת קלטת השמע של שופטי המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע שהופצה בזמנו לאחר המשחק שהתקיים בסוף חודש אוגוסט האחרון  וגרמה לסערת ענק, ממשיכה להעסיק את איגוד השופטים ולא יורדת מסדר היום.

השופט אלי חכמון שהואשם על ידי האיגוד בהפצת הקלטת, החליט לתת חצי התנצלות, לקח אחריות ויוחזר החודש לפעילות באיגוד השופטים לאחר השעיה ארוכה, כולל מאבק ממושך (שכר משרד חקירות שהיא ממצאים שונים). מנגד, באיגוד פיטרו את הקוון אורן בורנשטיין, ששימש במשחק המדובר כאחד ממפעילי ה-VAR וגם הואשם בהפצת הקלטת, אך הכחיש את המעורבות שלו וסירב להתנצל.

לשמוע ולא להאמין: השיחה בין ליאני וחכמון

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, שלח לבורנשטיין הודעה על סיום עבודתו ופיטוריו מהאיגוד. בורנשטיין בתגובה הגיש בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בקשה לצו זמני לבטל את הפיטורים ולהחזיר אותו לעבודתו.

בבקשה שהוגשה באמצעות עורך הדין גל גורודיסקי, טוען בין השאר בורנשטיין כי: "איגוד השופטים מנסה מזה שנים לסכל  את המשך העסקתו של המבקש. ניסיון קודם להדיחו נכשל בפברואר 2021, כאשר האיגוד דרש מהדיין לגזור על המבקש חמש שנות השעיה, אולם בסופו של דבר, נגזר על המבקש חודשיים השעיה והוא הוחזר לעבודתו. הפעם החליט האיגוד לבזבז את משאביו של בית הדין לעבודה ולפטר את המבקש, למרות שבמועד הגשת בקשה זאת האיגוד יודע בוודאות שהמבקש לא ביצע את המיוחס לו, שכן שופט אחר כבר הודה במעשה ואף אישר שהמבקש אינו מעורב".

יריב טפר (חגי מיכאלי)יריב טפר (חגי מיכאלי)

עוד נטען בבקשה כי: "הטענה המקוממת ביותר של האיגוד נוגעת לנימוק המרכזי לפיטורים והוא חוסר אמינותו של המבקש. האבסורד בטענה זאת פשוט להבנה: האיגוד מאשים את המבקש בהאשמות שווא בדבר ביצוע עבירת משמעת. נקודת המוצא של האיגוד כאילו המבקש אשם עד שלא תוכח חפותו והתעקשות על אשמתו גם לאחר שהתגלה האשם האמיתי, היא תקלה תעסוקתית וציבורית כאחת".

עוד נטען בבקשה לבית הדין כי: "ביום 23/2/2022 הודה השופט אלי חכמון בהפצת הקובץ, התנצל והוחזר לעבודתו. למרות זאת, גם לאחר הודאתו של חכמון, עמד האיגוד על כך שהמבקש יודה בהפצת הקובץ בתנאי לחזרתו לעבודה. זאת למרות הודאתו של חכמון. לפיכך, פנה המבקש לאיגוד בדרישה להחזרתו המיידית לעבודה. המבקש אינו יודע אם חכמון היה מעורב בהפצת הקובץ או רק נכנע לאולטימטום שהציב האיגוד, הואיל ובנוסף, עוד לפני הודאתו של חכמון, היו הוכחות ברורות ומפורשות בתיקיית בקבצים במחשבים, שמוכיחות שביום המשחק, 29.8.2021, הקבצים שנטען שהופצו, נפתחו בשעה 23:46, וגם נפתחו ונשמרו בין השעות 00:59-00:51, בזמן שהמבקש מזמן כבר לא היה שם”.

אלי חכמון (עמרי שטיין)אלי חכמון (עמרי שטיין)

עוד נמסר: “ההתנכלות של האיגוד למבקש פשוטה ואכזרית: האיגוד האשים את המבקש במעשה שלא עשה, התייחס להכחשת המבקש כהפרה של חוברת האמינות, ופיטר אותו מעבודתו בשל כך. אם אין די בחומרת המעשה, האיגוד עמד על פיטורי המבקש גם לאחר שהתברר מי ביצע את המעשה. מקרה זה הוא מקרה מובהק של "תפירת תיק" לפיטורי עובד כדי לסגור חשבון בשל פעילותו בארגון העובדים. איגוד השופטים "סימן" את המבקש זה מכבר והוא מחפש את ההזדמנויות במשך תקופה ארוכה להעניש אותו על פעילותו למען העובדים. מקרה זה חושף התנהלות פוגענית, קטנונית, של חיסול חשבונות מצד האיגוד כלפי פעילים בארגון העובדים. מקרה זה הוא המקרה המובהק בו ראוי ליתן סעד זמני למניעת פיטורים".

בית הדין לעבודה קבע דיון בבקשה של בורנשטיין ב-15.3, ואין ספק שהפרשה הזו ממש לא הולכת לרדת בקרוב מסדר היום. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */