יום שבת, 04.05.2024 שעה 19:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 04/05, 20:00
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"אלונה ווינרית בנשמה, היא מאמינה שיש סיכוי"

ב"ש שחררה לחץ אחרי העלייה לחצי הגמר, כשמאבק האליפות ברקע: "משחק על עונה שלמה". שבחים לברדה, יחזקאל כנראה גמר את העונה, פציעת שכטר אינה חמורה

|
אנסה, דדיה ואלחמיד חוגגים בסיום (מרטין גוטדאמק)
אנסה, דדיה ואלחמיד חוגגים בסיום (מרטין גוטדאמק)

10 דקות לפני שהעונה כמעט נגמרה, הצבע חזר לבירת הנגב. אחרי הזעזוע עם הפיטורים של המאמן רוני לוי, החבורה של המנהל המקצועי אליניב ברדה הצליחה אמש (רביעי) להעפיל לשלב חצי גמר גביע המדינה עם 0:2 (1:2 בסיכום) קשה בהארכה על מכבי פתח תקווה. הזעזוע של אלונה ברקת עשה את האפקט ובעיקר אנרגיות טובות מצד היציעים, כך שבבאר שבע חוזרים לחגוג ניצחון וכעת ינסו להמשיך את המומנטום בליגה נגד הפועל חיפה.

"ניצחון של גברים, לא היינו עושים את זה בלי הקהל", אמרו בקבוצה, "זה היה משחק על עונה שלמה. היו יומיים לא פשוטים, זה תמיד קשה ולא נעים להיפרד ממאמן שאיתו עברת דרך, אבל זה גרם לשחקנים להבין שעכשיו האחריות שלהם. ידענו שמכבי פתח תקווה תבוא לשחק על תוצאה והשער שלנו הגיע מאוחר מידי אבל טוב שהגיע בסוף. זה לא ניצחון ביכולת לה אנחנו מצפים, אבל זה ניצחון גדול במשמעות ובגישה של השחקנים וגם לרוני יש חלק בזה. כיף לחזור לשמוח אחרי ניצחון, היינו חייבים את זה ועכשיו המטרה לחזור לנצח בליגה".

הבעלים אלונה ברקת ביחד עם בעלה אלי שחררה הרבה אוויר אחרי הניצחון, שכן היה לה חשוב לראות את הקהל חוזר להאמין בקבוצה וגם להעפיל. גורמים בבאר שבע טוענים שלמרות חלק מהביקורות נגד הפיטורים, המהלך שלה הראה שהיא האחרונה שתוותר על העונה. "אלונה ווינרית בנשמה, כל עוד יש סיכוי היא מאמינה וזה מה שהיא גם רצתה לשדר. ההעפלה לחצי גמר הצילה את העונה, עכשיו חייבים להתאושש גם בליגה", אמר גורם בקבוצה.

ברדה:מגיע לשחקנים שאפו אחד גדול

חתן השמחה ללא ספק היה המנהל המקצועי שירד להעביר הוראות מהיציע הישר לעמדת המאמן והצליח להביא בעיקר התלהבות ומנהיגות על כר הדשא. ברדה החליף את האימונית לרשמי וכבר מהדקה הראשונה אפשר היה להבחין עד כמה הוא היה פעיל ורעב כדי לעמוד במטרה שאלונה ברקת הציבה בפניו אחרי הפיטורים של רוני לוי. ברדה כהרגלו בחר להצטנע ונתן את קרדיט הניצחון גם ללוי. ברדה היה קשור ללוי ולעוזר אריק בנאדו, ככה שעוד יותר הבכורה המחודשת על הקווים הייתה מורכבת עבורו.

מה שהראה יותר מכל את המנהיגות של ברדה היה התדרוך במעגל השחקנים עם הכניסה להארכה אחרי 0:1 בתום 90 דקות. "זה המאני טיים שלנו. בואו נהיה ביחד, המשחק הזה שלנו ואף אחד לא יקח לנו אותו. יש לנו 30 דקות לנצח, תלחמו בשביל הקהל", אמר ברדה לשחקנים. "אליניב הביא איתו רוח מיוחדת, עצם זה שהוא היום מאמן אותנו זה אומר כמה אנחנו צריכים להתעורר ולשחק טוב יותר", אמר אחד השחקנים.

חוץ מהשמחה של ברדה בסיום, היה אפשר לראות התפוצצות אצל השחקנים שחגגו עם 6000 האוהדים, שהגיעו בהתראה די קצרה לטרנר נוכח הזעזוע על הקווים. מי שזכה גם כן לעידוד מהקהל היה המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, מאור מליקסון, שיסייע עד כמה שניתן לברדה. מליקסון שהחל מהפכה במחלקת הנוער של האדומים, ימשיך בעבודתו במחלקת הנוער ויסייע עד כמה שיבקשו בקבוצה הבוגרת. יש לציין שעל פניו הודעה רשמית על מליקסון כעוזר המאמן לא יצאה באופן רשמי.

שחקני ב"ש חוגגים עם ברדה בסיום (מרטין גוטדאמק)שחקני ב"ש חוגגים עם ברדה בסיום (מרטין גוטדאמק)

במועדון החמיאו לניהול המשחק של ברדה ובדגש על ההכנה המהירה והחילופים שערך במחצית השנייה. ככל שהמשחק התפתח, ברדה זרק את כל הכלים ההתקפיים שלו וספציפית אמש כל אחד מהם תרם לשינוי במהלך המשחק. קודם כל ברדה נתן את הקרדיט בהרכב לאריאל הרוש ולתומר יוספי שהיה מצוין ואף בישל את השער הקריטי של מיגל ויטור שהכניס את המשחק להארכה. אגב, מי שגם אחראי על השער הזה היה איתי שכטר שצרח ליוספי ללכת על הגבהה ולא על קרן קצרה.

ברדה ויתר על בריירו הקשר האחורי היחידי לטובת רמזי ספורי ועל גוסטבו מרמנטיני שהיה פושר לטובת רותם חטואל. בקבוצה החמיאו מאוד לשניים שהיו אחראים על השינוי במחצית השנייה. ספורי שערך אימון ריצה בלבד נכנס ושינה את המשחק כאשר גם הספיק לבשל את השער המכריע שהעלה את חבריו לשלב הבא. חטואל היה זה שכבש בנגיחה גדולה לפינה הרחוקה ורץ לחבק את מאור מליקסון שאמר לו שהוא כובש את השער שינצח את המשחק.

מי שעוד זכו למחמאות היו הבלמים איאד אבו עביד ומיגל ויטור שהמשיך להיות האקס פקטור עם שער חמישי בכל המסגרות. "מיגל זה הלב של הקבוצה, כשהוא משחק מרגישים אנרגיה אחרת", אמרו שחקנים. גם חאתם עבד אלחמיד קיבל הרבה מחמאות מהצוות כשעבר במהלך המשחק לשחק בעמדת הבלם, המגן הימני והשמאלי. אלחמיד היה סחוט בסיום ולא מן הנמנע שאיתן טיבי שהיה בסגל ולא שיחק, יפתח כדי למנוע עומס מהבלם שפתח עם רגישות בשרירי הבטן. בבאר שבע גם פרגנו לעוד שחקן שהוסיף הרבה מהספסל ועשה השינוי והוא רועי גורדנה. הקשר שהיה מועמד לפתוח בהמשך ליכולתו נגד הפועל תל אביב, נכנס כמחליף וסייע בקישור.

שגיב יחזקאל שרוע על הדשא (מרטין גוטדאמק)שגיב יחזקאל שרוע על הדשא (מרטין גוטדאמק)

מי שנתן את הכל במגרש היה איתי שכטר ששיחק כמעט כל ההארכה עם פציעה בברך. בב”ש חששו שמא מדובר בפגיעה חמורה, אולם לאחר שהנפיחות ירדה התברר שפציעת החלוץ אינה חמורה אלא שחיקה ידועה בברך. במועדון ינסו להכשירו ליום ראשון.

לעומתו, פציעת יחזקאל חמורה הרבה יותר. החלוץ הופל במחצית השנייה אחרי עבירה שלא נשרקה ולפי הערכה ראשונית הוא סובל משבר בעצם הבריח. יחזקאל מירר בבכי עם הירידה שלו באלונקה ופונה מידית לבית החולים סורוקה לצילום והמשך טיפול. בב"ש מקווים שאולי תוצאות בדיקות נוספת יעידו אחרת, אבל אם האבחנה נכונה החשש הוא שהחלוץ סיים את העונה כי החזרה עלולה לקחת מעבר לחודשיים. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */