יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אנגלידיס: אם זהבי ירצה לבוא, נגיע איתו להסכם

נציגו של גולדהאר במסע"ת: "להיות במקום 3 זה לא מכבי ת"א", יצחקי: "נחליט בסיום העונה לגבי המאמן. המטרה לצרף את השחקנים הישראלים הכי טובים"

|
ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)
ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)

כשהיא נמצאת בפורמה מעולה וסופרת חמישה ניצחונות ליגה רצופים, מכבי תל אביב תצא מחר (חמישי) ב-19:30 להפסקת הגביע, כאשר תפגוש את מכבי קביליו יפו מליגה א’ בגומלין רבע גמר המפעל, במטרה להשלים את המלאכה ולהמשיך במסע להגנה על התואר. עוד לפני כן, ג’ק אנגלידיס, נציגו של הבעלים מיץ’ גולדהאר וברק יצחקי, ראש מחלקת הכדורגל, כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת ולא שגרתית ודיברו על שלל נושאים, כגון המאמן מלאדן קרסטאיץ’, פתיחת העונה וגם ערן זהבי. 

ג’ק אנגלידיס פתח את דבריו והתייחס תחילה לסיבה שלא דיבר לאחרונה: “הסיבה העיקרית, כמו שאנחנו יודעים, היא בגלל הסיטואציה בשנים האחרונות שזה קשה יותר להגיע. חשבנו שזו תהיה הזדמנות לשאול אותנו שאלות. לראות מה קורה, אין סיבה ספציפית למסיבת העיתונאים. אין א’גנדה נסתרת”.

יצחקי ואנגלידיס במסע"ת מכבי ת"א

נציגו של גולדהאר דיבר על ההחלטות בקיץ, כגון מינוי שרון תמם כמנכ”לית וברק יצחקי כראש מחלקת הכדורגל: “היו הסברים שניתנו בעבר על ידי מיץ’, שרון הייתה בארגון במשך שנים רבות, ועשתה דברים רבים, גם אני עבדתי איתה. אנחנו מנסים כארגון לפתח את האנשים שלנו, על מנת שיהיו חלק מהמערכת. חשבנו שזה הזמן הנכון ששרון תתפתח, אנחנו דואגים שהיא תתאים. אנחנו משתפרים כקבוצה ככלל, אנחנו תמיד מנסים להשיג דברים אפילו טובים יותר, הרגשנו ששרון היא המתאימה ביותר. אנחנו מכרים את ברק כשחקן, והגענו למסקנה שהוא האדם שיכול להתפתח לתפקיד. הוא התחיל כמתלמד, בעיקר בזמן של בן מנספורד, כשהוא נחשף להרבה אנשים. אנחנו כל הזמן מתקדמים בעבודה. חשבנו גם עבורו שזה הזמן הנכון להתקדם ועישנו את הבחירה הנכונה”.

ג'ק אנגלידיס (ראובן שוורץ)ג'ק אנגלידיס (ראובן שוורץ)

על ערן זהבי אמר אנגלידיס: “חלק מהתשובה שאתן תהיה זו שאנחנו תמיד נותנים: כשתהיה החלטה נביא אותה בזמן הנכון במדיה שלנו. זה החלטה טבעית, אם הוא ירצה לחזור אז נמצא הסכם איתו. זו תהיה סיטואציה בה שני הצדדים מגיעים להחלטה משותפת. אני תמיד בטוח לחזרה של ערן זהבי”.

שחקני מכבי ת"א וערן זהבי (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א וערן זהבי (איציק בלניצקי)

על מלאדן קראסטאיץ’ אמר נציגו של גולדהאר: “יש לנו הסכם עם המאמן שאומר שההחלטה על המשך תפקודו תינתן בסוף העונה. נישאר עם זה, המאמן יודע את תפקידו ואנחנו מתרכזים בעונה הזאת. אנחנו הולכים בדרך הנכונה, יש הרבה לחץ ופוקוס על המאמן, אבל זה אף פעם לא תפקיד של רק איש אחד. נתרכז בכל משחק כשלעצמו, זו לא קלישאה”.

ברק יצחקי המשיך את דבריו של אנגלידיס וסיפר גם הוא: “השיחות שלנו עם המאמן לפני שהוא חתם היו ברורות לגבי החוזה. נחכה לסיום העונה ונחליט, זאת החלטה של שני הצדדים. אין ספק שישי שיפור ורואים את זה גם לפי תוצאות. זאת הייתה המטרה, החתמנו מאמן כדי שנשחק יותר טוב. לא ציפינו שנפתח את העונה בצורה לא טובה, אבל התוצאות טובות יותר ובינתיים זה נראה טוב”.

ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)

אנגלידיס המשיך ואמר: “מיץ’ לא פיטר שני מאמנים ברצף מאז 2010 ו-2011, למה פטריק ואן לוון לא הצליח ואיך מונעים דבר כזה? כדורגל זה עסק מסובך, במיוחד ביחס לשאר. ברור שהתוצאות הן הדבר החשוב, ובוודאי עבור מועדון כמו מכבי תל אביב. אתה לא יכול לחזות את העתיד, אפשר לעשות את כל מה שאפשר ביכולותיך. זו הייתה סיטואציה מוזרה בשנתיים האחרונות בשל הבעיות שהיו, זה לא איך שעבדנו בעבר ואני מקווה שלא נעבוד כך בעתיד”.

אנגלידיס הרחיב: “עשינו תהליך וניסינו להעריך את האופציות השונות, ברגע שבחרנו מה אנחנו עושים, צריך לתמוך בבחירה. כמובן שברגע שהתוצאות לא הולכות בכיוון הנכון ולא בדרך המצופה, חשוב לבצע שינוי על מנת לעזור למועדון. זו לא החלטה שאנחנו אוהבים לעשות, אבל ההחלטה חייבת להיעשות – להשאיר מישהו או לפטר מישהו. אנחנו עושים שינויים, אחרי הפיטורים היה שיפור. אנחנו צריכים לחשוב גם בעצמנו מה עשינו לא נכון באותן העונות. זה סיכון, אנחנו תמיד מנסים לעשות את הדבר הנכון. נצטרך לחשוב על זה ולעבוד לפי זה בעתיד”.

ג'ק אנגלידיס (ראובן שוורץ)ג'ק אנגלידיס (ראובן שוורץ)

על המצב הפיננסי סיפר נציגו של גולדהאר: “הייתה סיטואציה בה מכרנו כרטיסי מנויים והיינו שמחים לחזור לעניינים, אבל אז האוהדים לא יכלו להגיע למגרשים. הרבה אנשים עזרו לנו, אבל אין הרבה מה לעשות על מנת לשנות את הדברים. אנחנו שמחים שכולם התייצבו כשהמועדון היה צריך אותם: אוהדים, שחקנים, מאמנים. לדעתי בכל מועדון בישראל מה שהכי חשוב זה ההעפלה למפעלים האירופאיים. זה עזר מבחינה כלכלית”.

כמו כן אנגלידיס שיתף על ההדחה מהקונפרס ליג: “לכולנו הייתה את תחושת אכזב, אךהיינו גאים להיות מאוכזבים כי היה לנו סיכוי. זה חלק מהגדילה של המועדון, יכולנו לעשות יותר, אבל עשינו עבודה טובה. טוב שהשחקנים חוו את זה. בסוף אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו בליגה, כשאנחנו בפיגור של שמונה נקודות, אנחנו צריכים לנסות לנצח את כל המשחקים שלנו, אבל זה לא תלוי בנו. אנחנו ננסה לזכות גם בגביע ובאליפות, בכל עונה זאת התשובה שלנו. אנחנו לא שמחים על המקום שאנחנו נמצאים בו, מכבי לא צריכה להיות במקום השלישי. נתרכז במשחקים שלנו ונראה מה קורה בטבלה”.

ראש מחלקת הכדורגל נשאל על עזיבתם של איתן טיבי ואיתי שכטר, והאם השחקנים שבאו במקומם הם השקעה לטווח הארוך: “קודם כל איתי ואיתן עשו פה שנים יפות ותרמו רבות למועדון, ברגע שהתקבלה החלטה צירפנו שחקנים אחרים. היה רענון מאוד גדול בסגל בתחילת העונה ולפעמים צריך לעשות זאת, על מנת להסתכל קדימה. בנינו את הקבוצה בתחילת השנה עם פטריק, ולפעמים יש שינויים בהתאם למאמן. זה דברים שמגיבים אליהם תוך כדי. הקבוצה יותר יציבה, מכבי תל אביב זה מועדון שצריך לשאוף לזכות בכל התארים. לא מקום שלישי, אני תמיד לומד ומנסה להשתפר, נמשיך ביחד לעבוד קשה כדי שהקבוצה הזאת תמשיך להתמודד על כל התארים”.

איתן טיבי נוגח (רדאד ג'בארה)איתן טיבי נוגח (רדאד ג'בארה)

אנגלידיס התייחס שוב לאיבוד האליפות בעונה שעברה: “אולי לא הייתי ברור קודם לכן, המטרה שלנו בכל עונה היא לזכות באליפות. בשנים שזה לא קרה אנחנו מנתחים מדוע זה לא קרה, אנחנו לא נחים ומנתחים כל הזמן איך אפשר להשתפר. אנחנו צריכים לעמוד במטרות שלנו, מנסים לא לעשות דברים מהר מידי. נמשיך לנתח את הסיטואציה שלנו ונמשיך לבצע פעולות שיסייעו למועדון. אין דילאיי, אנחנו תמיד מנסים לשפר את המועדון, בכל רגע. אנחנו מחויבים לשים את עצמנו בסיטואציה הכי טובה על מנת לזכות. יש טעויות בכל מועדון, גם בטובים ביותר בעולם. אנחנו צריכים לעשות את הטוב ביותר עבורנו על מנת להישאר ברמה הגבוהה ביותר”.

כמו כן, נציג הבעלים נשאל על תאוריה שמיץ’ לא קונה רכש עד שאין שלב בתים אירופי מובטח: “אף פעם לא אמרו לי משהו כזה, מבחינתי זאת לא המציאות. אני מדבר עם ברק כל יום, מיץ’ מקבל עדכונים. לפעמים זה עוזר להיות פה ואעשה את מיטב יכולתי להיות פה יותר. בכל מקרה אנחנו מדברים כל יום, התפקיד של ברק זה לדחוף קדימה, לתת את דעותיו ולפתח את המחלקות השונות. הייתה לי הזדמנות לבוא, אז זה נחמד לבוא, הכרתי את המאמן בזום, נחמד לראות אותו במציאות”.

מיץ' גולדהאר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מיץ' גולדהאר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

אנגלידיס המשיך: “כל מקרה של מכירה של שחקן היא מיוחדת. אנחנו תמיד רוצים להביא את השחקנים החזקים ביותר. לפעמים זה לא אותו שחקן, זאת סביבה שונה. אנחנו תמיד רוצים להביא את השחקנים ברמה הגבוהה ביותר. אם השחקנים יגיעו כשהם עדיין לא מרגישים בשיא שלהם, הם ינסו להגיע לשיא שלנם אצלנו. אנחנו צריכים להיות בטוחים שאנחנו מביאים את השחקנים הישראלים הטובים ביותר. יש לנו במועדון אנשים שרוצים לעזור לשחקנים לשפר את הרמה שלהם”. 

יצחקי חיזק את דבריו של נציגו של מיץ’ גולדהאר: “אין ספק שבשנתיים-שלוש האחרונות שחקנים מאוד טובים עזבו אותנו, אנחנו רוצים להביא את השחקנים הישראלים הטובים ביותר ולפתח את קבוצות הנוער. המטרה היא שהשחקנים הישראלים הטובים ביותר יהיו במכבי תל אביב. תראה אני מבין את ההשלכות של התפקיד והתפקיד זה לא להתעורר בקיץ או בינואר ולעשות כמה החתמות. אני אחראי על מספר מחלקות וזאת אחריות גדולה, יש הרבה מאוד לחץ, במיוחד במועדון שרוצה להשיג את כל התארים בעונה. חשש אם יבואו אליי בטענות או לא יבוא אליי? אני אעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר ובסוף ההחלטה היא של הבעלים אם אשאר בתפקיד. יובאנוביץ’? גם בתחילת השנה החתמנו שחקנים, אומנם במחירים יותר נמוכים. לא אקרא לזה הצהרת כוונות, כשמוצאים שחקן טוב ובמיוחד אם המאמן מכיר אותו זה משהו אחר. החתמה זה לא הצהרת כוונות, מכבי תמיד תשאף ותמיד תיבנה כדי לזכות באליפות”.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א (עמרי שטיין)ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א (עמרי שטיין)

כמו כן, הוא התייחס פעם נוספת להסכם עם מלאדן קרסטאיץ’: “יש לנו הסכם טוב והמועדון מרגיש בטוח. אנחנו שמחים במצב הנוכחי עם המאמן, הגענו להסכם ברור. גם כשיש הסכם דברים יכולים לקרות. אם יש מועדון גדול שיציע זה סיפור אחר. יש לנו הסכם טוב שמגן על המועדון. נחכה לרגע הנכון ואז נדבר עם המאמן”.

אנגלדיס הוסיף: “המטרה שלנו מהיום הראשון להגיע עם סגל מלא לאירועים, גם למחנה אימונים לפני פתיחת העונה. קשה מאוד להגיע להסכמות עם שחקנים זרים בשלב המוקדם של חלון ההעברות. אפשר לראות שהשחקנים הזרים לרוב מגיעים באיחור, הרבה אחרי מחנה האימון. אנחנו צריכים להתכונן לכאלו אירועים ולהיות מוכנים להתכונן למצבים כאלה. בעולם אידיאלי היינו רוצים להיות במחנה האימון עם כל השחקנים שיהיו לנו”.

יצחקי חתם את מסיבת העיתונאים עם התייחסות למחלק הנוער: “אין ספק שהפוקוס שלנו במחלקת הנוער הוא גדול ומיץ’ משקיע המון, חלק מהציפיות שלו זה ששחקנים במחלקת הנוער יגדלו לשחק בקבוצה הבוגרת. יש לנו שחקנים מוכשרים מאוד ויש להם עתיד בקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. מאוד מדאיג לראות את בית”ר ת”א בדרך לרדת ליגה. השיתוף פעולה שלנו עם ליאור הוא שיתוף פעולה טוב, וכחלק משיתוף הפעולה הזה הרבה שחקנים הגיעו לקבוצה הבוגרת. אני מקווה שהם יצליחו להשאר בליגה, להתחרות בליגה תחרותית זה טוב עבור השחקנים הצעירים”.

ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */