יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:34
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בגלל אירועי הדרבי: רדיוס עם קהל להפועל ת"א

בהעמדה לדין ה-14 העונה של הקבוצה בגלל אוהדיה, נגזר גם קנס כספי ועונש לשנה על תנאי. וגם: השפעת המשחק בין מכבי ת"א לפ.ס.וו על העונש לאדומים

|
שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)
שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

הפועל תל אביב קיבלה היום (ראשון) עונש רדיוס עם קהל מההתאחדות לכדורגל, זאת בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי. הקבוצה של קובי רפואה הואשמה במספר סעיפים חמורים, כאשר זוהי העמדתה לדין ה-14 העונה של הפועל ת”א בגין מעשי אוהדיה. על הקבוצה נגזר גם קנס כספי של 15,000 ש”ח ועונש נוסף על תנאי לשנה.

בין היתר ציין השופט שורת אירועי אלימות ארוכה, לאורך דקות שונות במשחק, ובהם אירועי השלכת כוסות, מצתים, וחפצים אחרים באופן מסיבי, אשר בחלק מהמקרים גרמה להפסקתו של המשחק לדקות ספורות, וכן אירוע בו פגע מצת בראשו של הקוון, שאף עליו הושלכו כוסות. בשיאם של האירועים, בדקה ה-10 באקט שנראה כפעולה מתוכננת ומאורגנת, נזרקו עשרות אבוקות מיציע 5-4 המאוכלס על ידי אוהדי הפועל ת׳׳א, אל כר הדשא, דבר שגרם לעצירת המשחק למשך ארבע דקות.

אוהדי הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)אוהדי הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

הדיין נעם ליובין ציין: “יום בלבד לאחר הדיון בעניינה של הנאשמת ולאחר הדברים שהשמעתי באותו הדיון לעניין הסיכוי ההולך וקרב כי צוות שיפוט יפסיק משחק עקב קרות אירועים מעין אלו, נערך משחקה של היריבה העירונית מכבי תל אביב במסגרת הקונפרנס ליג, נגד פ.ס.וו איינדהובן באצטדיון בלומפילד, בניהולו של צוות שיפוט זר. במהלך המשחק וכאותו עניין של הרגל המלווה כאמור את אוהדי הקבוצות השונות העונה, השליכו אוהדי מכבי תל אביב מספר פעמים חפצים למגרש למרות אזהרות של צוות השיפוט וקריאות של הכרוז בעקבות בקשות של צוות השיפוט, להפסיק את המעשים, אחרת תינקט ע"י צוות השיפוט פעולה חמורה יותר.

אך ככל הנראה המחשבה שליוותה את האוהדים הייתה כי מה ש"טוב" לליגת העל, "טוב" גם למסגרת האירופאית, ודבר לא יקרה מעבר לאותן קריאות יזומות של הכרוז, כנהוג בתקריות דומות ורבות במסגרת הליגה אצלנו, בוודאי לא החשש כי המשחק יופסק. כך המשיכו אוהדי הקבוצה להשליך מכל הבא ליד לכר הדשא למרות הנאמר לעיל”.

אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

ליובין אף נזף בתובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף, כשהפנה אותו לדו”ח המשקיף, ממנו ‘התעלם’ לדבריו כשהעמיד את הפועל לדין: “באשר לדו"ח המשקיף - הרי שהנני מפנה את תובע ההתאחדות לעובדה כי בדו"ח המשקיף מצוין כי אוהדי הנאשמת קראו לכיוונם של אוהדי מכבי תל אביב את הקריאה "שתהיה שואה למכבי". לשיקולו של תובע ההתאחדות האם להתייחס למצוין בדו"ח המשקיף בנושא זה בכפוף להחלטת ביה"ד העליון בהחלטתו מ-13 בפברואר בדיון מורחב של חמישה דיינים, בדבר האיסור המוחלט על השמעת קריאות מסוג זה”.

יחד עם זאת, נציין כי בהעמדת הפועל ת”א לדין, רשף ציין שהאדומים יועמדו גם על התנהגות בלתי הולמת בעקבות הקריאות.

הדיין נעם ליובין (שחר גרוס)הדיין נעם ליובין (שחר גרוס)

הדיין סיכם: “על הסכנות בהשלכת אבוקות, קל וחומר בכמות מעין זו, ושימוש באמצעים פירוטכניים ביציעים עמוסים לעייפה, כבר נאמרו אין ספור מילים ואין בכוונתי לחזור עליהן. לצערי, מועטים המקרים בהם מיושמות הסנקציות המעוגנות בחוק נגד החדרת אמצעים פירוטכניים לאירועי ספורט, הלכה למעשה באופן אשר יכול להרתיע עבריינים מעין אלו, לכשהם נתפסים, דבר המקל עליהם לחזור על מעשיהם פעם אחר פעם, ללא פחד וללא מורא”.

בסופו של דבר נגזר על האדומים קנס כספי בפועל בסך 15,000 ש”ח כהתחשבות במאמצי הקבוצה ומתוך ציפייה להמשכיות במאבקה, אחרת היה הקנס הכספי שנגזר על הנאשמת כבד הרבה יותר. האדומים קיבלו בנוסף לרדיוס עם הקהל (אירוח משחק ביתי עם אוהדים, אך לא במגרש הביתי) עונש על תנאי לשנה של משחק ללא קהל בכל הרשעה חוזרת בעבירה של התפרעות אוהדים או פגיעה על ידי אוהדים.

אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

בתוך כך, החשש הגדול התממש בקבוצה. אחרי ארבעה הפסדים רצופים ו-1:1 אמש (שבת) נגד הפועל באר שבע, הפועל תל אביב יצאה מהמקומות המובילים לפלייאוף העליון, שנמצא בסכנה גדולה מאוד. החבורה של קובי רפואה פספסה הזדמנות פז לנצח את באר שבע חסרת הביטחון בעשרה שחקנים, ואיבדה שתי נקודות יקרות. הלחץ במועדון רק הולך וגודל, כאשר יהיו חייבים לנצח את שני המשחקים הקרובים, נגד הפועל ירושלים במחזור הקרוב ומכבי נתניה במחזור הסיום של העונה הסדירה.

"פראיירים, הניצחון הזה היה בידיים שלנו", אמרו בהפועל תל אביב, "לא היינו יכולים לבקש יותר טוב משער בדקה קריטית ומחצית שלמה ביתרון של שחקן. אנחנו אשמים, היינו צריכים לגמור את המשחק במחצית השנייה ולא לשחק לידיים שלהם. היינו יותר טובים מבאר שבע גם לפני ההרחקה, בגלל זה הכול עוד יותר מרגיש פספוס. לא מאמינים שיצאנו מהפלייאוף העליון שני מחזורים לסוף, אבל זה עדיין תלוי בנו ונעשה הכול כדי לחזור לשם".

האכזבה הגדולה מהתיקו הייתה נראית ברורה לעין מבחינת קובי רפואה, שהיה מיואש מקבלת ההחלטות של חניכיו. רפואה ביקש מהשחקנים במחצית לנצל את החולשה של באר שבע במרכז השדה ולגמור את המשחק עם שער שני, אבל בסוף הם עלו שאננים וספגו את השער בצד שלהם. "אנחנו עושים את הדברים נכון עד הפס האחרון, כמה שעובדים על זה באימונים וברגע האמת זה לא בא לידי ביטוי וזה הכי מתסכל שיש", אמר אחד השחקנים.

קוטבי רפואה (ראובן שוורץ)קוטבי רפואה (ראובן שוורץ)

במועדון עדיין לא משתחררים מהבריחה של הבלם סיאנדה קולו לדרום אפריקה מישראל אחרי שנעלב מכך שלא תורגל באימון המסכם לפני באר שבע. למרות מחשבה שמדובר בניסיון של קובי רפואה להעביר מסר לקולו לקראת המשחק, המאמן הצהיר שהוא לא התכוון לפתוח עם קולו. במהלך כל יום שישי ניסו בהפועל תל אביב לתפוס את השחקן ולהבין מה קרה, ללא מענה מצדו. "לא זוכרים דבר כזה הזוי", אמר גורם במועדון, "זה הגיע משום מקום. בזמן כזה קשה של הקבוצה, אף שחקן לא עוזב ככה ובורח. קולו ירק בפרצוף של המועדון והאוהדים".

הבעלים איציק ניסנוב שחרר הצהרה מיד אחרי המשחק שבה הודיע נחרצות שקולו סיים את תפקידו. עוד קודם לכן שלחה המנכ"לית אודליה פרידמן שלחה מכתב אזהרה למייל האישי של קולו וסוכניו על הפרת חוזה חד צדדית מכיוונו. בהפועל תל אביב מתכוונים לתבוע את קולו בפיפ"א על הפרת חוזה, כאשר נציגיו לוחצים עליו לחזור מידית לארץ כדי לפתור את הדברים. נכון לרגע זה, מבחינת האדומים הוא סיים את תפקידו ולא יחזור מאחר וקובי רפואה לא מוכן לתת אמון בשחקן שבחר בדרך הזו.

סיאנדה קולו (רדאד ג'בארה)סיאנדה קולו (רדאד ג'בארה)

למרות שהודה שלא תכנן לפתוח עם סיאנדה קולו, רפואה קיבל מכה לא פשוטה כשנודע לו על העזיבה הפתאומית של הבלם. אחת הסיבות לכך ששי אייזן פתח במערך מפתיע של שלושה בלמים מצד רפואה, כשאייזן תופקד במרכז ההגנה כדי לתת תמיכה לאדי גוטליב ובעיקר למוחמד קליל טראורה שעד כה אכזב. המאמן ניסה במחצית השנייה לעשות כמה חילופים שלא עזרו כדי לנצח את המשחק. שלומי אזולאי החלוץ שכבש באומנות את השער היחיד לזכות האדומים קיבל מחמאות, יחד איתו גם המגן הימני בן ביטון שהיה מהפעילים במגרש. 

בתוך כך, חלון ההעברות בבולגריה נסגר מחר ועל הפרק מכירת דני גרופר שכבר סיכם את תנאיו בלודוגורץ לשלוש שנים ועשוי לעבור אליה בחינם בקיץ. בהפועל תל אביב אמנם סירבו להצעה ראשונה מצד הבולגרים, אבל הסירוב נובע מתוך כוונה למקסם את ההצעה מלודורגורץ ובכך שהשחקן יעזוב כבר עכשיו.

סולומון: חשבתי שאני הוזה, שמח שאני פה
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */