יום חמישי, 18.04.2024 שעה 09:42

שאלת כהן וסגל היריבה: הנבחרת חוזרת לפרקט

ישראל תנסה להבטיח מקום בשלב הבא במוק' המונדובאסקט ב-14:30, שחקן מכבי בסגל אחרי ששיחק אמש 10 דקות בטורקיה ונחת בלילה. וגם: מה קורה בצד השני?

|
ג'ייק כהן (עמרי שטיין)
ג'ייק כהן (עמרי שטיין)

נבחרת ישראל תעלה היום (שישי, 14:30) על הפרקט בהיכל קבוצת שלמה למפגש מול נבחרת גרמניה, במסגרת מוקדמות אליפות העולם. חלון הנבחרות הזה יהיה בסימן מפגש כפול מול המאנשאפט, כשניצחון בראשון מביניהם יבטיח את המקום בשלב הבא. שני המשחקים צפויים להיות שונים האחד מהשני, מכיוון שהיריבה תעה אליהם עם שני סגלים שונים, כאשר בשני היא תתוגבר במספר שחקני יורוליג.

ג’ייק כהן מעורר את מרבית העניין לקראת ההתמודדות. שחקן הפנים של מכבי תל אביב נחת חזרה בישראל עם אלופת המדינה רק בשעות הלילה המאוחרות מאוד ולמרות שראה פחות מ-10 דקות פרקט מול אנדולו אפס, אי אפשר שלא לתהות לאור הנסיבות עד כמה הזימון שלו באמת היה הכרחי.

גודס: ״רוצים להגיע לאליפות העולם״

תחילה נאמר כי כהן עצמו מאוד רצה להגיע לנבחרת ישראל, למרות השילוב של אימוני הצהובים-כחולים יחד עם אימוני הנבחרת ולקיחת חלק בשני משחקים, וכל זאת בפחות מ-24 שעות. בנבחרת רצו את כהן כי מעבר לסט היכולות ואינטליגנציית המשחק הגבוהה שלו, הוא מאוד אהוב ומוערך בסגל הלאומי. עד כאן הכל טוב, אך השאלה היא חלוקת העומסים הפוטנציאלית בעקבות העייפות המצטברת מהימים האחרונים, כולל העובדה שמנוחת לילה ראויה לא בטוח שהייתה לו.

חלוקת עומסים הוא נושא חשוב ביותר בכל הנוגע לבריאות השחקן. עומס עצים ומצטבר יכול להוביל לפציעות, וכשמכניסים עייפות למשוואה, הרגישות  לעומס עולה גם כן. הנבחרת הגרמנית צפויה לשחק ברמת אינטנסיביות גבוהה מאוד וזו עוד סיבה שבגינה בסביבת הנבחרת הסבירו כי הכוונה היא לנהוג עם כהן בזהירות. כהן, כמו כל שחקן, תמיד ירצה לשחק, אך מה קורה כאשר התנאים לכך לא אופטימליים, בלשון המעטה, האם לא היה עדיף פשוט שיגיע רק למשחק השני, בו הגרסה של הנבחרת הגרמנית אמורה להיות הרבה יותר אלגנטית מאשר אינטנסיבית, ויעשה זאת עם מנוחה ראויה? 

ג'ייק כהן (לילך וויס-רוזנברג)ג'ייק כהן (לילך וויס-רוזנברג)

בצד השני שחקנים יערכו את הופעת הבכורה שלהם במדי הנבחרת הגרמנית, כפי שמספר דייויד היין מ-"טייקינג דה צ'ארג'". מדובר במקסימיליאן דה ליאו ורובין כריסטן, שעושים עונה לא רעה בכלל ביורוקאפ במדי המבורג, כפי שמציין העיתונאי המקומי. לשניים האלו אפשר להוסיף את יוסטוס הולאץ, שמשחק איתם ויהיה גם הוא בין ה-12 של גורדון הרברט, מאמנה לשעבר של פרנקפורט ומי שהדריך את גרמניה גם בחלון הקודם.

גולת הכותרת של הסגל הגרמני בכל הנוגע לעמדות הפנים הוא כריסטיאן סנגפלדר, שחקנו של אורן עמיאל בבאמברג. בחלון הנבחרות הקודם בו שיחקו הגרמנים מול אסטוניה ופולין, סנגלפדר קלע בממוצע 14.5 נקודות, אליהן הוסיף שישה ריבאונדים. שם מעניין ומוכר במיוחד בעמדות הפורוורד הוא זה של רובין בנזינג, שמגיע בתור השחקן הכי מנוסה של הרברט עם 163 הופעות בנבחרת הלאומית. 92 כאלו יש לבסטיאן דורת' והשניים הבאים הם לוקאס וואנק עם 11 וכריסטיאן סנגפלדר עם 10. היין מוסיף כי לנבחרת במתכונתה הנוכחית אין יותר מדי ניסיון.

אורן עמיאל (אורן בן חקון)אורן עמיאל (אורן בן חקון)

דויד קריימר מבראונשווייג (14.5 נקודות ו-2.5 ריבאונדים בממוצע) ודומיניק לוקהארט מבאמברג (9.5 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-2 אסיסטים) גם כן זכו לאזכור לאור היכולות שלהם. היין מעלה בעיה פוטנציאלית שיכולה להיווצר בעמדת הרכז. 



 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */