יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:52
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"חוגג אמר שלא ישים שקל, עובדים על משקיע"

לא הושגו הסכמות בין בית"ר לשחקנים ששכרם קוצץ וייערך דיון נוסף. השופטת ביקשה שבכל זאת ינסו להגיע להסדר. נציגת ההסתדרות: "חוגג מעורב מאוד"

|
מהלך הדיון בנושא בית
מהלך הדיון בנושא בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)

לא הושג סיכום בין בית”ר ירושלים לשחקנים ששכרם קוצץ באופן חד צדדי: היום (רביעי) נערך הדיון בעתירתם בבית הדין לעבודה, שני הצדדים העלו את טיעוניהם, אך לבסוף לא התקבלה החלטה. השופטת שרה ברוינר ישרזדה כן החליטה על קיום דיון נוסף שאליו יגיע גם נציג מההתאחדות לכדורגל, וביקשה מהצדדים לנסות להגיע להסדר – אם זה אכן יקרה הדיון הנוסף יבוטל.

כזכור, שכר שחקני בית”ר קוצץ ב-25% חד באופן חד צדדי ובעקבות זאת הם הגישו עתירה בסיוע ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל. עוד קודם, כזכור, הנהלת המועדון השיבה לעתירה שהגישו השחקנים, כאשר ביקשה מבית המשפט לדחות את עתירת השחקנים.

במסמך של 52 עמודים השיבה בית”ר לטענות ארגון השחקנים המייצג את שחקני הקבוצה בדבר הקיצוץ החד צדדי ממשכורות חודש ינואר. בתגובה לבית המשפט נכתב: “מדובר בתיק מורכב ולא בהלנת שכר, אלא בתיק העוסק בשאלת היכולת של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים להמשיך ולהתקיים”.

עוד נכתב: “אנו מבקשים מבית המשפט לדחות את בקשת ארגון השחקנים ולהורות לשחקנים לחתום על הסכם קיבוצי מיוחד ללא התוספת של סעיף 8 ב׳ 4״. מהו סעיף 8 ב׳ 4? זה אותו סעיף עליו מתעקשים השחקנים שהקיצוץ של 25% ממשכורתם יוחזר בסיום העונה גם אם משה חוגג ימשיך להיות הבעלים ולא רק במקרה שהמועדון יירכש על ידי בעלים חדש. 

מוני ברוש בהגיעו לדיון (חגי מיכאלי)מוני ברוש בהגיעו לדיון (חגי מיכאלי)

בתגובה לבית המשפט מספרים בבית״ר כי המועדון גייס כסף וצפוי להמשיך ולגייס כסף עד לסכום כולל של כשבעה מיליון ש״ח (3.5 מיליון כבר גויסו). בנוסף, הועבר לבית המשפט תקנון בקרת תקציבים, נספח דרישה של ירדן שועה לקבלת החזר מיידי של הכסף שקוזז ממשכורתו ועותק מההסכם עליו מצפים בבית״ר ירושלים שהשחקנים יחתמו, מלבד כאמור סעיף 8 ב׳ 4 המדובר.

מנכ”ל בית”ר, מוני ברוש, הגיע לדיון, כמו גם עורכי הדין מטעם הקבוצה, רוני מוזסון וחגי חביב. גם ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ובעבר יו”ר ארגון השחקנים, הגיע לדיון בראשות השופטת שרה ברוינר ישרזדה. את ההסתדרות ייצגה גם עו”ד יעל שילוני.

מהלך הדיון

מוזסון אמר בפתח הדיון: “חוגג הבעלים הרשום בבית”ר, כרגע המועדון פועל ממקורותיו העצמאיים עד שהבעלים ימכור את מניותיו לצד ג’, ועכשיו אנחנו מתמודדים עם התחייבויות מהעבר בניסיון להציל את המועדון”. השופטת אמרה: “נכון להיום המועדון לא יכול לשלם ולכן הוא רוצה לקצץ את ה-25%, וזאת על מנת שבעתיד המועדון לא יימחק”.

"מתמודדים עם התחייבויות מהעבר בניסיון להציל את המועדון". עו"ד מוזסון (חגי מיכאלי)"מתמודדים עם התחייבויות מהעבר בניסיון להציל את המועדון". עו"ד מוזסון (חגי מיכאלי)

עו״ד שילוני אמרה: "יש אפשרות שלקבוצה ימונה גם נאמן או חשב מטעם ההתאחדות, כמו באדומים אשדוד. אנחנו אמנם לא מעוניינים בזה, אבל מבחינת העמדה הכלכלית שלנו, השחקנים וכלל העובדים צריכים לקבל בחזרה את מה שהם מלווים למעסיק לפני תחילת העונה הבאה, בין אם נכנס רוכש שישלם ובין אם חוגג יישאר.

"אנחנו לא סבורים שמר חוגג משך את ידיו כפי שטען, אנחנו סבורים שהוא מאוד מעורב, הוא היה לכאורה מאחורי פיטורי שלושה שחקנים, הוא מינה את מאמן המועדון, והוא גם עמד מאחורי העברת הכספים לנאמנות. גם כל הוויכוחים אם לפטר או לא את אוחנה - כל אלו דברים שחוגג היה מעורב בהם באופן אישי בחודש פברואר הנוכחי. לכן עמדתנו מבחינה כלכלית היא שאפשר לבצע את ההתחייבות הזאת".

"חוגג היה לכאורה מאחורי פיטורי שלושה שחקנים". עו"ד שילוני (חגי מיכאלי)"חוגג היה לכאורה מאחורי פיטורי שלושה שחקנים". עו"ד שילוני (חגי מיכאלי)

בתגובה אמר מוזסון: "כשאני טוען שמר חוגג משך את ידיו, הכוונה שאין בכוונתו לשים כסף בקבוצה. בישיבות הדירקטוריון התקבלה החלטה לצאת לתכנית הבראה ובמסגרתה סוכם כי נפנה לשחקנים בדרישה לקיצוץ של 25%, ואכן מר חוגג מעורב בהחלטה הזו כדירקטור בחברה (לצד אוחנה וברוש). באותה נשימה, שלושתם החליטו על מינוי אבוקסיס במקומו של מימר שעמד על הפרק, מטעמים כלכליים גרידא.

"נמשיך ונקבל החלטות בדירקטוריון שכולל את משה חוגג על מנת להציל את המועדון. וכמו שהדגשתי, אין לדברים שום קשר לעובדה שאין לחוגג כוונה להשקיע פרוטה לעולם בקבוצה. לכן המשמעות היא עודף התחייבויות על נכסים, ואלמלא תכנית הבראה התוצאה ברורה - פירוק המועדון.

"אין לבית"ר כוונה לעמוד בהתחייבות שהוא לא יכול לעמוד בה. אני לא מחייב את העובדים לחתום על ההסכם, אבל אם הם לא חותמים שילכו לביהמ״ש, ינהלו הליך ויקבלו פס״ד. אני יכול לשלם 75%. אנחנו לא נתחייב להתחייבות שאנחנו לא יכולים לעמוד בה. את סעיף 8 ב' 4 ניר אלון הכניס כי הוא התחייב לשחקנים, אז שהוא ישלם אותו. משה חוגג לא יחתום על ההסכם הבא, מי שיחתום אלו מוני ברוש ואלי אוחנה".

מוני ברוש ועו"ד רוני מוזסון לפני הדיון (חגי מיכאלי)מוני ברוש ועו"ד רוני מוזסון לפני הדיון (חגי מיכאלי)

עוד אמר נציג בית"ר: "אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה הנאמן עו"ד יצחק יונגר וכל מי שקשור למועדון עושה ימים כלילות כדי למצוא משקיע. והנה כשהגענו לשעת השין - שאין כסף לשלם לשחקנים והבקרה איימה עלינו בפירוק, בלית ברירה פעלנו בצעדים אלו. ביקשו מאיתנו לקצץ 30%, ואנחנו בשביל השחקנים קיצצנו רק 25%".

עו״ד שילוני הגיבה לדברים: "לב״כ אין זכות להגיד שהוא לא משלם, לנכות את הכספים האלה ולהגיד 'שיתבעו אותי'". בשלב זה השופטת התערבה: "בהינתן שיש בעיה כלכלית לשלם, מבחינתו שתעשו מה שבא לכם". שילוני אמרה: "אם יש צורך למנות נאמן, שיעשו את זה עכשיו".

ניר אלון אמר: "לא יכול להיות שיקצצו לשחקנים 25% אחוז מהשכר באופן חד צדדי. זה כמו שבדקה 67 שחקן יחליט פשוט לרדת מהמגרש, אנחנו לא מקבלים את הקיצוץ חד משמעית". השופטת אמרה: "גם התקנון לא מאפשר לקצץ חד צדדית, למה אתם לא פונים להתאחדות?".
 
אלון השיב לה: "זה לא יעלה על הדעת שאנחנו מופקרים. הגענו למגעים להגיע להסכם הלוואה, לתכנית הבראה משותפת, אבל אנחנו יודעים למשל שיש סכום גדול שהולך להיכנס לקבוצה ממכירת שחקן זר, מהדרבי בפלייאוף התחתון. אמרתי לשחקנים אחרי שכבר ניהלנו מו״מ וניסו לומר להם לא לחתום - זו התנהלות שלא בתום לב".

"לא יעלה על הדעת שאנחנו מופקרים". ניר אלון (חגי מיכאלי)"לא יעלה על הדעת שאנחנו מופקרים". ניר אלון (חגי מיכאלי)

לאחר מכן אמר מוזסון: "חברי ניהל מו״מ עם עו"ד יונגר ללא מעורבותי. הוא מכיר אותי 10 שנים, ובחר להתנהל איתו ללא ידיעתי. אני לא בא בטענות, אבל אנחנו קיבלנו החלטה בדירקטוריון להציג בפני השחקנים את תכנית ההבראה ולאחר מכן לשבת עם כל אחד מהם ורובם הסכימו. אח"כ ההסתדרות נכנסה למו״מ והנה הגענו עד הלום, לא עשינו שום דבר במחשכים. דובר על הפחתה ולא על הלוואה. אמרנו 'מי שרוצה להשתחרר, משוחרר', אנחנו לא רוצים לפגוע בכם מקצועית, חלק מהשחקנים יזמו פנייה אלינו וביקשנו מהם להישאר בשל חשיבות מקצועית. כשאנחנו באנו לרשות לבקרה תקציבית נלקח בחשבון שנשחרר שחקנים וכן הדרבי, ועדיין ביקשו לקצץ 30%.

"אם נהיה בליגה אחרת אמנם השחקנים יהיו יותר זולים, אבל גם ההכנסות יהיו אחרות ולכן אני לא יכול להתחייב לעונה הבאה בשום צורה". השופטת התערבה: "להבנתי, גם לגבי התקציב של השנה הזאת יש בטוחות". מוזסון אמר: "הבטוחות נלקחו בחשבון. כשאני בונה תקציב, אני לוקח בחשבון את הפער בין ההכנסות הצפויות להכנסות ממקורות עצמאיים". ניר אלון אמר: "אנחנו מוכנים ללכת לקראת המועדון, אבל בהינתן ששנה הבאה תהיה קבוצה, יש מיליון וחצי שקלים, אני מוכן לפרוס עד אוגוסט, אבל שישלמו - זה מה שהבטחתי לשחקנים".

ברוש אמר לניר אלון: “לא בטוח שגם אם יהיה דרבי, ההכנסות יגיעו אלינו, יכול להיות שהפועל תארח, יכול להיות שלא יהיה קהל”. בשלב זה התנהל דו שיח בין הצדדים ללא התערבות השופטת ולאחר מכן אמר מוזסון: “אם חוגג ישים כסף, אני משלם הכל, אבל נכון לעכשיו הוא אמר שלא ישים שקל”.

"לא בטוח שההכנסות יגיעו אלינו". ברוש (חגי מיכאלי)"לא בטוח שההכנסות יגיעו אלינו". ברוש (חגי מיכאלי)

שילוני השיבה: “אתה יכול, בשם הקבוצה, להתחייב שההלוואה תהיה עד מועד ספציפי”. מוזסון הגיב: “אם ברוש ואוחנה יתחייבו לזה, הם יוכלו אח”כ גם להיתבע אישית”. על כך אמרה שילוני: “יש גם טענות שהמצב שהקבוצה נמצאת בו הוא בגלל חוגג”. מוזסון התייחס לכך: “לא, זו גם חוסר הצלחה מקצועית של הקבוצה. חשבנו שיהיו 18 מיליון שקלים ממנויים וכרטיסים ואנחנו עכשיו על שישה מיליון. חוגג שם מעל 100 מיליון שקלים בשלוש שנים, ובכל זאת נקלענו לסיטואציה מטעמים מקצועיים”.

לאחר מכן ברוש סיפר: “אנחנו עובדים באופן מאוד רציני על משקיע, אבל אני לא יכול להתחייב על זה. אני עד סוף השנה מסודר, אנחנו יכולים לעמוד בהתחייבויות שלנו עד סוף השנה”.

לבסוף, אחרי שהוחלט על קיום דיון נוסף, ארגון השחקנים ביקש לזמן אליו גורמים מההתאחדות והשופטת קיבלה את הבקשה. מוזסון אמר: “אני לא מבין מה זה הארגון ומה זה ההסתדרות, אנחנו נבקש להוסיף את הארגון להסכם, שיהיו צד להסכם”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */