יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:02
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6136-5730בני יהודה1
6019-5030עירוני ק"ש2
5428-4630עירוני טבריה3
5040-5830מכבי יפו4
4734-4630הפועל נוף הגליל5
4548-5530הפועל ניר רמה"ש6
4234-3830הפועל א.א. פאחם7
4241-3430מכבי הרצליה8
 פלייאוף תחתון 
4140-4130הפועל עכו1
3739-3130מ.ס כפר קאסם2
3539-2730הפועל ראשל"צ3
3435-3630הפועל ר"ג4
3453-3830סקציה נס ציונה5
3140-2830הפועל כפ"ס6
2453-3330הפועל עפולה7
1666-2730איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • עירוני טבריה
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • מכבי יפו
  • שישי, 19/04, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עכו
  • שישי, 19/04, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 19/04, 16:00
  • איחוד בני שפרעם

הזמן הולך ואוזל: לא.ס. אשדוד יופחתו נקודות?

הקבוצה בצמרת, אבל חסרים לה מאות אלפי שקלים כדי לסיים את העונה. גיל יצחק: "היה חודש של אי ודאות, כפ"ס צריכה לעלות לליגת העל". "לאומית במוקד"

|
מצב לא פשוט. שחקני א.ס. אשדוד (שחר גרוס)
מצב לא פשוט. שחקני א.ס. אשדוד (שחר גרוס)

הליגה הלאומית ממשיכה להתקרב לעבר שלבי ההכרעה של הליגה הסדירה ועל אחד הסיפורים הייחודיים של העונה הזו חתום מועדון אדומים אשדוד. הקבוצה שהעפילה לליגת המשנה רק העונה, ניצחה בתחילת השבוע 0:2 את בני יהודה באצטדיון בלומפילד, תגיע למשחק הצמרת מול הפועל כפ"ס במרחק שתי נקודות מהמקום השני וכל זה במקביל לקשיים כלכליים ולא מעט סימני שאלה באשר לעתיד הקבוצה.

לקשיים הפיננסיים של אשדוד התווסף גם העימות בין ג'רמי אטלן, אחד מחברי ההנהלה, למאמן עירוני ראשל"צ, איסמעיל עאמר, שהוביל לעזיבת מי ששימש גם כספונסר הראשי של הקבוצה הדרומית. כעת, מי שאמורה לטפל בתסבוכת הזו היא עו"ד ליזה חדש, שמונתה לנאמנת של המועדון אחרי שכבר סייעה בעבר למכבי נתניה לצאת ממצב כלכלי לא פשוט.

למשחק מול כפ"ס יגיעו שחקני אשדוד אחרי הכנה לא ממש אופטימלית, בלשון המעטה, כי גם השבוע, כמו לא מעט פעמים העונה, הם לא התאמנו באופן סדיר לאור המשבר הכלכלי. ולמרות כל זה, כאמור, ניצחון יכול לשלוח את אשדוד למקום שמוביל בתום העונה לליגת העל.

לפחות על הדשא זה הולך טוב. שחקני אשדוד חוגגים מול בני יהודה (שחר גרוס)לפחות על הדשא זה הולך טוב. שחקני אשדוד חוגגים מול בני יהודה (שחר גרוס)

מחוץ למגרש, לעומת זאת, הסיפור הרבה יותר מורכב ועצם הבעיה היא שהכספים שהיו צריכים להיכנס מספונסרים כאלה ואחרים, לא נכנסו לקופת המועדון וכיום נמצאת הקבוצה במצב שהיא זקוקה נואשות למקורות מימון כדי לסיים את העונה.

שחקני אשדוד לא קיבלו את משכורות חודש דצמבר ורגע לפני שאמורות להתקבל משכורות חודש ינואר (עד יום ראשון הקרוב), בקבוצה עדיין נמצאים בשיחות אחרונות עם אנשים כאלה ואחרים שאמורים להזרים את הכסף, אך טרם ברור אם הדבר יקרה. מבחינה כספית, ניתן לציין שהסכום לו זקוקה הקבוצה כדי לסיים את העונה מוערך במאות אלפי שקלים.

ההבנה היא שאם עד יום ראשון לא ימצא מקור מימון למצוקת השחקנים, לא יהיה מנוס מנקיטת הליכים משפטיים לטובת קבלת הגנת בית המשפט להמשך הפעילות של הקבוצה עד לסיום העונה. בפועל, אם ייכנס המועדון להליך משפטי של שיקום בתחילת השבוע, ייכנס הביטוח הלאומי לפעולה בדחיפות עליונה ותוך זמן קצר ישלם לשחקנים את המשכורות שלא קיבלו עד כה. המשכורות העתידיות עד לסיום העונה ישולמו מכספים אשר עתידים להיכנס לקופות המועדון כמו כספים המגיעים ממנהלת הליגה, כספים מהעירייה וכו'.

למעשה, ככל והקבוצה תיאלץ ללכת להליך משפטי, אין מטרה לפרק אותה תחת ההליך, אלא להיפך - ההליך יינקט אך ורק כצעד אחרון בבקשה להמשיך את הפעילות תחת הגנת בית המשפט. החיסרון הגדול הוא שבמסגרת ההליך המשפטי, הקבוצה תיאלץ לספוג עונש של הפחתת נקודות, שסוגייה רלוונטית נוספת תהיה מתי יופעל עונש ההפחתה.

מנסה לסייע לאשדוד. עו"ד ליזה חדש (נעם מורנו)מנסה לסייע לאשדוד. עו"ד ליזה חדש (נעם מורנו)

בהליך ההפעלה הזמנית, ינסו למצוא ספונסרים או אדם אשר ייקח את הקבוצה בעתיד. אם הדבר יצלח, ההליך יכול ויסתיים בשיקום והבראה. אם לא, תיאלץ הקבוצה ללכת לפירוק. בכל אופן, ההערכות מדברות על כך שהקבוצה תוכל לסיים את העונה הנוכחית ועתידם הכלכלי של השחקנים לא יפגע (לפחות עד תום העונה).

כאמור, מתוך הבנה שלקבוצה חוסר במקורות מימון לשלם את המשכורות של חודשים דצמבר וינואר וכמו כן המשכורות העתידיות, הרצון הוא לא לתת לשחקנים "להיות על הגדר" ולמצוא סוף סוף פתרונות גם עבורם. 

“לא נהנתי, הרגשתי שזה הולך למקום לא טוב”

אצל הפועל כפ"ס הרבה יותר רגוע אחרי שלושה ניצחונות תחת ירון הוכנבוים שהציבו אותה במקום שממנו מעפילים לליגת העל. השחקן המוביל של הקבוצה מהשרון הוא החלוץ גיל יצחק שכבש 11 שערי ליגה, אבל הוא עבר תקופה לא פשוטה, ביקש לעזוב והתבשאר שיישאר רק מספר ימים לסוף חלון ההעברות. אחרי שכבש שער גדול במספרת, יצחק התראיין למדור הלאומית של ONE וסיפר מה עבר עליו בתקופה הזו.

איך היה החודש האחרון?
"זה היה חודש של אי ודאות. אני שונא את הסיטואציה הזאת, אבל אלו רגעים שצריך לקחת בחשבון בכדורגל. הייתי צריך לדעת להתמודד עם הסיטואציה הזאת".

תקופה לא פשוטה. גיל יצחק (שחר גרוס)תקופה לא פשוטה. גיל יצחק (שחר גרוס)

בוא נחזור אחורה. עד לפני חודש ומשהו הכול היה טוב, איפה התחיל כל השיח על עזיבה?
"קודם כל, מבחינה מקצועית הרגשתי שאני לא בא לידי ביטוי. לפחות כמו שאני יודע שאני יכול. הרגשתי שכנראה זה לא מסתדר, שאולי יהיה טוב לקבוצה שיבוא מישהו אחר ויוכל לתרום יותר ממני. ההנהלה חשבה הפוך ב-180 מעלות, אבל לפחות ככה אני הרגשתי. היו חילוקי דעות גם עם חלק מהקהל, משהו שלא עשה טוב לאף אחד מהצדדים ולא תרם לקבוצה מבחינת האווירה. לא נהנתי, לא הרגשתי שזה הולך למקום טוב".

מה באמת קרה עם הקהל?
"כמובן שזה לא כל הקהל. אני תמיד משתדל להצטלם עם ילדים בסיום המשחק ולעשות מה שאפשר ברוח טובה. הם הרגישו מבחינתם שאני לא נלחם והרגשתי שאנחנו לא חושבים אותו דבר. מבחינתי, אין שאלה בכלל שאני נלחם. היו לי שיחות עם מי שצריך בקרב הקהל: הסברתי כמה דברים וכמובן שהצדיקו אותי. קהל זה לא שחקן ושחקן זה לא קהל ויש גם רגעים כאלה. אבל עוד פעם, זה הגיע לסיטואציה שהיא לא נעימה לאף אחד".

איך עולים למשחקים במהלך החודש הזה, שאתה יודע שאתה משחק בקבוצה שכנראה לא תהיה בה?
"האמת שבאמת הדיבור הזה על עזיבת הקבוצה היה באוויר שלושה שבועות קודם לכן. ניצחנו 0:2 את ריינה והיה לי משחק מצוין כשהיה ברור ב-60% שאעזוב. אח"כ הגיע המשחק נגד בני יהודה שהיה משחק האחרון לפני סגירת החלון ואחרי המשחק כבר הייתי אמור לעזוב. הבנתי שזה הרבה פסיכולוגי. זה לא פשוט, אבל מי שמכיר אותי יודע שברגע שהחלטתי שאני עולה למגרש ואני משחק, אתן את ה-200% שלי".

כמה ניסו לשכנע אותך בכפ"ס להישאר?
"זה מתחיל בעידן (שום), משה המנכ"ל ורועי כהן. הם מאוד מחזיקים ממני, לא ברמה של שחקן ליגה לאומית. הם לא רצו לשמוע על עזיבה וכשהם שמעו שאני נחוש לעזוב, זה לא עשה טוב. אפילו אכזב אותם. אבל הם גם הבינו את הצד שלי וכמובן שכשירון (הוכנבוים) הגיע, הוא לא היה מוכן לשחרר אותי. בסוף הייתה הסכמה שאעזוב, כי הם הבינו שכל הסיטואציה לא טובה לי. בסוף אנחנו מתכננים תוכניות וההוא למעלה מסדר הכול".

"הרגישו שאני לא נלחם". אוהדי הפועל כפ"ס (רדאד ג'בארה)"הרגישו שאני לא נלחם". אוהדי הפועל כפ"ס (רדאד ג'בארה)

בוא נדבר על ההצעות. מה היה הכי רלוונטי?
"אתה יודע, כל קבוצות הלאומית רצו אותי. אום אל פאחם הייתה הכי קרובה, הכל כבר היה סגור. עידן וכפ"ס לא היו מוכנים לשחרר. אחרי המשחק נגד בני יהודה כנראה הם קיבלו את ההחלטה והבינו שאני לא יכול לעזוב. אחרי אותו משחק, במשך יומיים קיבלתי אולי 500-600 הודעות ואני לא מגזים. מילדים ועד מבוגרים, שלא אעזוב והלוואי שאשאר ואעלה את הקבוצה ליגה. שיהיה לי הכי טוב בעולם עם הקהל".

והיום?
"לשמחתי היום הכול הסתדר. גם עם חלק מהקהל, שלא הסתדרנו בעבר. ברגע שסיכמנו וההנהלה החליטה שהיא לא משחררת אותי, דיברנו והבנו שאני ממשיך. ברגע שזה קרה, קיבלתי יותר מוטיבציה ואני שלם ב-200% עם זה שנשארתי. לא הייתי נשאר אם הייתי חושב שלא טוב לי או שאני מעורער. היום אני יכול להגיד לך שאני אפילו יותר שלם להיות פה מאשר בתחילת העונה".

אתם יכולים לעלות ליגה?
"שמונה קבוצות יכולות לעלות. ברור שהמקום של הפועל כפ"ס הוא בליגת העל ואנחנו כן צריכים לעלות בסופו של דבר. אני לא יכול לבוא ולהגיד "אם ייצא לנו, אז נעלה". אנחנו צריכים לעלות. אבל הליגה עוד ארוכה, יש משחקים קשים. אני מקווה שנמשיך במומנטום הטוב שאנחנו נמצאים בו ואם נמשיך כמו בחודש האחרון, אני מאמין שבסוף נעלה".

גיל יצחק הוא החלוץ הכי טוב בליגה הלאומית?
"אני לא אגיד אם אני הכי טוב או לא. אני יודע מה אני שווה ומה אני תורם לקבוצה ולשחקנים שמסביבי. מי שצריך לדעת, יודע כמה אני טוב. היום אני גם נמצא במקום יותר בוגר, שאני יודע איפה אני צריך לעבוד יותר קשה ואיפה להשתפר. זה גם מה שיעשה אותי יותר טוב. אם אני החלוץ הכי טוב או לא, אחרים יגידו".

אוהדי בני יהודה זועמים אחרי ההפסד

שימו לב ל:

איתמר נוי מאדומים אשדוד. רק בעונה שעברה הוא היה קרוב מאוד לרדת עם בני לוד לליגה ב', אבל העונה מצא את מקומו בלאומית בגיל 20 וכבש כבר שישה שערי ליגה.

בני יהודה שרושמת רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון, בהם לא כבשה אפילו שער ליגה אחד. מהחלק ההתקפי שעל הנייר הוא הטוב בליגה, אפשר לצפות להרבה יותר.

עירוני רמה"ש שלא הצליחה לשמור על רשת נקייה ב-14 משחקי הליגה האחרונים שלה.

טבלה הצפופה רק שש נקודות מפרידות בין מ.ס כפר קאסם המוליכה, לבני יהודה שבמקום העשירי בטבלה.

הפועל רעננה שהייתה במומנטום חיובי מאוד לאחר מינויו של אלי כהן לתפקיד המאמן, אך סופרת כבר חמישה משחקים ללא ניצחון ומסתבכת שוב בתחתית.

קוקו את סזאר. צמד החלוצים של בני ריינה, שכבש בניצחון האחרון על הפועל עפולה, מספק לקבוצה יותר ממחצית משעריה: 16 שערים מתוך 27.

בית"ר תל אביב בת ים. הקבוצה לא מצליחה לנצח כבר שישה משחקים כאשר היא מרוחקת לא פחות משבע נקודות מחוף מבטחים. נראה שהשנה יהיה לה קשה מאוד להינצל מירידה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */