במשך 34 השנים האחרונות, Festival Automobile International מעניק פרסים יוקרתיים בקטגוריות שונות בתחום הרכב, כשאחד הפרסים המעניינים ביותר הוא ללא ספק הרכב היפה ביותר בעולם בקטגוריה היקרה יותר.
השנה הזוכה הוא ה-Ferrari Daytona SP3 אשר מחליף למעשה החל מ-2022 את אחד מהרכבים האהובים ביותר על זלאטן איברהימוביץ’ – הפרארי מונזה SP 1\2. אגב, התנאי לכניסה לתחרות על הפרס היוקרתי היה מחיר סף של 68 אלף, אך הדבר אינו מהווה כל בעיה לרכב הנוצץ של פרארי אשר שוויו מוערך בלמעלה מ-3 מיליון דולר.
ה-Ferrari Daytona SP3 מצויד במנוע חזק ביותר בנפח 6.5 ליטר המספק 840 כוחות סוס. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.85 שניות בלבד כאשר המהירות המירבית עומדת על 340 קמ”ש.
פשוט יצירת אומנות (האתר הרשמי)בדומה למכוניות פאר אחרות ברכבי העולם, גם הייצור של הדגם היפייפה של פרארי (קופה, שתי דלתות) מוגבל ל-599 יחידות בלבד, כאשר שנות הייצור תהיינה החל מהשנה הנוכחית ועד ל-2024. מי שרק עכשיו נחשף לרכב ומעוניין לרכוש אותו ייתקל בבעיה שכן כל 599 היחידות נמכרו יומיים אחרי העמדתן למכירה.
המעצב הראשי של החברה, פלאביו מאנזוני, זכה למעשה שני בפרסים, שכן מלבד זכייתו של הרכב, גם הוא זכה באופן אישי בפרס על השפעתו היצירתית בעולם הרכב: “שני הפרסים החשובים הללו הם הוכחה שאין עוררין על רמות האיכות והמצוינות אליהן מגיע מרכז העיצוב של פרארי, שיש לי את הזכות להובילו”, אמר מנזוני.
מי שכבש את המקום הראשון בקטגוריית most beautiful hypercar היה המותג הצרפתי פיג'ו. השופטים התרשמו מאוד מה-9X8, מכונית מירוץ שאמורה לערוך את הופעת הבכורה שלה ב-FIA World Endurance (WEC) בשנת 2022. מדובר ברכב המייצר 680 כוחות סוס, אשר ההצהרה על הגעתו לשוק היתה קצת לפני יותר משנתיים.
מכונית המרוץ היפה ביותר בעולם (האתר הרשמי)המעצב הראשי של החברה, מתיאס הוזאן, היה נרגש: “הזכיה בפרס הזה היא רגע שכולו גאווה. זו הוקרה לכלל הצוותים שלנו שעבדו על הפרוייקט הזה. מדובר באיכות יוצאת דופן הן בפן הטכני והן בפן האנושי”.
ומה לגבי קטגוריית עד 68,000 דולר? כאן הזוכה היה ה-DS4 premium crossover של סיטרואן – רכב אשר עלותו הצנועה מסתכמת ב-33 אלף דולר (ראו בתמונה מטה). ה-DS מצוייד במנוע אשר מייצר 225 כוחות סוס ומגיע למהירות מקסימלית של ל-235 קמ”ש.
המעצב הראשי של החברה, תיירי מזראטי, אמר: “מדובר בצורה ייחודית עם פרופורציות שטרם נראו עד כה. הקו העיצובי הוא אתלטי, שרירי מאוד, וקומפקטי, ומסתבר שהוא משלב בו-זמנית בין אווירודינמיות ליעילות".
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!