יום שבת, 01.06.2024 שעה 15:58

אחרי מותחנים: נדאל מול ברטיני בחצי הגמר

אוסטרליה: הספרדי שמט יתרון של שתי מערכות אך ניצח 3:6, 4:6, 6:4, 6:3 ו-3:6 את שפובלוב ויפגוש את האיטלקי שעשה היסטוריה. בארטי בחצי מול קיז

|
איזה יום. נדאל וברטיני חוגגים בדרך לחצי (רויטרס)
איזה יום. נדאל וברטיני חוגגים בדרך לחצי (רויטרס)

המסע של רפאל נדאל לתואר הגראנד סלאם ה-21 בקריירה ממשיך. הבוקר (שלישי) קיבלנו את אחת הדרמות הגדולות באליפות אוסטרליה הפתוחה, כאשר הספרדי שמט יתרון בשתי מערכות ונראה סחוט וחסר אנרגיות, אך נלחם כמו שרק הוא יודע וניצח במערכה החמישית את דניס שפובלוב בדרך לחצי גמר הטורניר, במשחק שארך למעלה מארבע שעות. לבסוף זה נגמר ב-3:6, 4:6, 6:4, 6:3 ו-3:6 לשור ממיורקה.

שתי המערכות הראשונות לא היו פשוטות בכלל עבור השור ממיורקה, אך למרות זאת הוא ניצח בראשונה 3:6 ובשנייה 4:6. נראה היה כי הוא קרוב להעפיל לחצי הגמר, אבל שפובלוב סירב להיכנע והעייפות ניכרה במיוחד על נדאל. הקנדי ניצח בשתי המערכות הבאות 4:6 ו-3:6 והגיע למערכה האחרונה עם כל המומנטום, בעוד נדאל נראה סחוט וחסר אנרגיות. המערכה המכריעה נפתחה רע מאוד עבור שפובלוב שביצע טעויות רבות ונקלע לפיגור 3:0. הקנדי נראה עצבני מאוד וכרע תחת הלחץ ולבסוף הפסיד 6:3, בעוד נדאל חוגג העפלה.

במהלך המערכה הרביעית רפאל נדאל ביקש משופט המשחק לקרוא לרופא, בטענה שהוא סובל מכאבי בטן וזקוק לכדור. אך למרות זאת הספרדי התגבר על כך ואחרי שכבר ראה את המשחק מתהפך לרעתו עמד בלחץ והשלים את המשימה במערכה החמישית.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

יריבו של נדאל בשלב הבא יהיה מתאו ברטיני (7) שהזיע בעצמו בדרך לחצי הגמר אחרי מותחן שנמשך כמעט ארבע שעות. הוא ניצח 4:6, 4:6, 6:3, 6:3 ו-2:6 את גאל מונפיס (17) בדרך להופעה ראשונה בחצי הגמר באוסטרליה (וראשונה של טניסאי איטלקי אי פעם) והעפלה שנייה בקריירה בשלב ארבע האחרונים בגראנד סלאם אחרי אליפות ארה"ב ב-2019.

למעשה, זה המייג'ור הרביעי ברציפות של ברטיני שבו הוא מגיע לפחות לרבע הגמר אחרי שהגיע לשלב הזה ברולאן גארוס וב-US Open בשנה שעברה כשבתווך הגיע עד לגמר בווימבלדון, בו הפסיד לנובאק ג'וקוביץ'.

ברטיני שבר במשחקון החמישי של המערכה הראשונה, עלה ל-2:4 וניצח בה בלי יותר מדי בעיות. הסיפור חזר על עצמו גם בסט השני כשהפעם השבירה העלתה את האיטלקי ל-3:4 ומשם הדרך ל-0:2 במערכות הייתה קצרה. מונפיס לא ויתר כל כך מהר נלחם כדי לחזור, השיג את השבירה בסט השלישי בדרך ל-2:4 והמשיך במומנטום גם במערכה הרביעית עם שתי שבירות נוספות, אבל שם זה נגמר. ברטיני שבר פעמיים בשלב מוקדם במערכה המכריעה, הוביל כבר 0:4 ועשה היסטוריה.

הקאמבק של קיז נמשך עם הפתעה, גם בארטי עלתה

את שנת 2021 מדיסון קיז ממש לא רוצה לזכור. היא החלה אותה רק בחודש מרץ אחרי שאובחנה חיובית לנגיף קורונה, רשמה רק 11 ניצחונות לאורך שבעה חודשים ולבסוף מי שדורגה בעבר שביעית בעולם צנחה אל מחוץ לטופ 50. אבל 2022 היא סיפור אחר עבור האמריקאית (51) שחזרה הבוקר לחצי גמר אליפות אוסטרליה אחרי 3:6 ו-2:6 מפתיע על ברבורה קרייצ'יקובה (4).

למרות שינואר עוד לא הגיע לסיומו, רק מתחילת השנה כבר יש לקיז 11 ניצחונות ועוד ברצף - האחרון שבהם, כאמור, שלח אותה לשלב ארבע האחרונות ובפעם הראשונה מאז 2015. למעשה, זו הפעם הראשונה של קיז בחצי גמר גראנד סלאם מאז הרולאן גארוס ב-2018.

את אליפות אוסטרליה החמיצה קיז בשנה שעברה אחרי שהתברר לה כי היא חיובית לקורונה ממש לפני הטיסה לטורניר, אבל הפעם זה היה שונה לגמרי - גם עבור קרייצ'יקובה. הצ'כית אף היא החלה את השנה נהדר כשהעפילה לגמר בסידני ואז הדיחה באוסטרליה, בין היתר, את ילנה אוסטפנקו ו-ויקטוריה אזרנקה, אבל קיז הייתה גדולה עליה.

בחצי הגמר האמריקאית תנסה להעפיל בפעם הראשונה לגמר באוסטרליה, אבל מצפה לה משוכה הרבה יותר גבוהה: אשלי בארטי. האוסטרלית (1) הייתה צריכה קצת יותר משעה כדי לסגור עניין מול ג'סיקה פגולה האמריקאית (21), אותה הביסה 2:6 ו-0:6 בדרך להופעה שנייה בחצי הגמר באוסטרליה וראשונה מאז 2020.

עבור בארטי, הטורניר באוסטרליה הוא אחד משני הגראנד סלאמים שבהם היא לא זכתה עדיין ביחד עם אליפות ארה”ב. אלופת ווימבלדון בשנה שעברה והרולאן גארוס ב-2019, שברה כבר במשחקון הראשון, הוסיפה שבירה נוספת כדי לעלות ל-2:5 במערכה הראשונה וסגרה בה עניין עם אייס לפני שטיילה בסט השני.

אוסטרליה מאוכזבת מקיריוס שלגם בירה מהקהל
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */